Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Deleted member

Zijn ook mooie plugins voor; je kunt de covers uit je library als achtergrond gebruiken.

Ik moet zeggen dat ik het klokje ook wel mis hoor!
Stereo-fan for life!

frank2

Citaat van: Maro op januari 12, 2014, 10:32:12
Ik (wij) gebruik(en)hem ook hoofdzakelijk als klok. Heb hem ooit eens in de kast weg gezet maar daar kreeg ik veel commentaar op van de familie...Waar is onze klok!!!  :D  Wel een klokje met ringkern trafo natuurlijk.

Uiteraard anders is het klokje minder mooi.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Deleted member

Over zuiver bij de tijd gesproken... met al die addons gaat 'ie wel minder mooi spelen. Alles disablen is het devies.
Stereo-fan for life!

Kingpin

Citaat van: technative op januari 12, 2014, 10:42:31
Over zuiver bij de tijd gesproken... met al die addons gaat 'ie wel minder mooi spelen. Alles disablen is het devies.
Valt wel mee hoor, doe maar eens een vergelijk 1:1, dan is het minder tot nagenoeg geen verschil.
Ook de toolbox3.0 tweak valt in het echt wel mee, belangrijker zijn zaken zoals netwerk priority, flac decoden op server, display uit zetten etc.
Een goede voeding of kabel doet meer.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

rovinggecko

Bij mij gaven een hoop van de tweaks een significant verschil bij de squeezebox classic, maar bij de SBT werden die minimaal of niet meer hoorbaar. Gebruik nu alleen nog de Enhanced Digital Output plugin en een BOTWS voeding. De toolkit 3.0 en uitzetten van plugins voegde voor mij weinig meer toe in vergelijk voor wat ik er voor moet inleveren.

Plezier met de SBT vandaag! Ben benieuwd wat de uitkomst is.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

twani

Even voor mijn beeldvorming.....  Vandaag zal de "KIngpin" "SB" setup, die bewézen op Linn Klimax niveau speelt, in Frank zijn set worden gehangen om te bezien of deze het kan winnen van een HD rechtstreeks aangesloten op een Anthem?

Ik zou zeggen "keep me informed" en ongeacht de uitslag snap ik het nu al niet meer, hetgeen overduidelijk aan mij zal liggen.... :nopompom:

Kingpin

Citaat van: twani op januari 12, 2014, 11:24:02
Even voor mijn beeldvorming.....  Vandaag zal de "KIngpin" "SB" setup, die bewézen op Linn Klimax niveau speelt, in Frank zijn set worden gehangen om te bezien of deze het kan winnen van een HD rechtstreeks aangesloten op een Anthem?

Ik zou zeggen "keep me informed" en ongeacht de uitslag snap ik het nu al niet meer, hetgeen overduidelijk aan mij zal liggen.... :nopompom:
Het is alleen de SBT + LiPo voeding die tesamen met Frank z'n usb hdd op de
Anthem worden aangesloten ter vergelijk.
Mijn dac met diy voeding gaat niet mee omdat de anthem ook op de analoge ingang AD/DA doet, dan heeft een externe dac weinig zin.

En mijn setup hoeft niet "te winnen", het is geen wedstrijd, ik weet wat mijn gehele combi incl. Dac toevoegd ter vergelijk met de Linn, dat hoef ik niet meer te bewijzen.
Het gaat Frank erom of hij qua gebruikersgemak erop voorruit gaat en dat het niet teveel kost.
Omdat beide apparaten via dezelfde dac gaan verwacht ik eerlijk gezegt weinig "grote" verschillen.
We zullen zien ... wordt vervolgt.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

twani

Citaat van: Kingpin op januari 12, 2014, 11:58:55
Mijn dac met diy voeding gaat niet mee omdat de anthem ook op de analoge ingang AD/DA doet, dan heeft een externe dac weinig zin.

En mijn setup hoeft niet "te winnen", het is geen wedstrijd, ik weet wat mijn gehele combi incl. Dac toevoegd ter vergelijk met de Linn, dat hoef ik niet meer te bewijzen.
Het gaat Frank erom of hij qua gebruikersgemak erop voorruit gaat en dat het niet teveel kost.
Omdat beide apparaten via dezelfde dac gaan verwacht ik eerlijk gezegt weinig "grote" verschillen.
Mmm, oké ik snap het...

frank2

Citaat van: Kingpin op januari 12, 2014, 11:58:55

Zou het niet beter kunnen verwoorden. Al gaat het mij in eerste instantie erom dat ik een workaround heb tov. de HDD op de Anthem. Laatste is zoals bekend goed maar vertoont gebreken, speelt niet alle muziek af. Een software fout ergens. Mocht de Touch qua sound gelijkwaardig of beter zijn ben ik dik tevreden. Dat zoek ik immers. En het mag inderdaad niet veel kosten.

Ben ik voor een Touch en lineaire voeding voor 210 euro klaar.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Kwabbernoot

Citaat van: twani op januari 12, 2014, 12:08:05
Mmm, oké ik snap het...

Best knap want ik snap er geen jota van. Ik ga ervan uit dat de AD-DA conversie in de Anthem transparant is (als de DSP is uitgezet natuurlijk). Dat zou dan betekenen dat de klanksignatuur van het apparaat ervoor (in dit geval dus de DAC) wel degelijk zijn uitwerking gaat hebben op het uiteindelijke resultaat. Maar omdat het toevallig een digitaal naar analoog omzettert is, gaat dit niet op volgens jullie. Als dit geen invloed heeft, is dus de AD-DA conversie verre van transparant. Dat geloof ik niet want dan werden er ook geen verschillen in kabels en voedingen aan de voorkant gehoord. Ik denk dus dat het wel degelijk interessant is om verschillende DAC's te proberen.

Groeten...

chansig

Ik ga nu iets heel flauws zeggen: Dat dacht ik ook.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: Kwabbernoot op januari 12, 2014, 12:55:58
Best knap want ik snap er geen jota van. Ik ga ervan uit dat de AD-DA conversie in de Anthem transparant is (als de DSP is uitgezet natuurlijk). Dat zou dan betekenen dat de klanksignatuur van het apparaat ervoor (in dit geval dus de DAC) wel degelijk zijn uitwerking gaat hebben op het uiteindelijke resultaat. Maar omdat het toevallig een digitaal naar analoog omzettert is, gaat dit niet op volgens jullie. Als dit geen invloed heeft, is dus de AD-DA conversie verre van transparant. Dat geloof ik niet want dan werden er ook geen verschillen in kabels en voedingen aan de voorkant gehoord. Ik denk dus dat het wel degelijk interessant is om verschillende DAC's te proberen.

Groeten...

De anthem voert alle signalen naar zijn interne dac, altijd ook analoog. De signalen gaan er dus altijd doorheen ook als je dsp uitzet.

Dus een dac voor de anthem heeft weinig zin, de signalen worden door de anthem alsnog weer omgezet, en beetje dubbel op, zal misschien iets verschil maken maar weegt waarschijnlijk niet op tegen de kosten.

Kwabbernoot

Citaat van: frank2 op januari 12, 2014, 13:00:49
De anthem voert alle signalen naar zijn interne dac, altijd ook analoog. De signalen gaan er dus altijd doorheen ook als je dsp uitzet.
Dat snap ik, Frank maar dat is niet het punt dat ik wil maken.

Dus een dac voor de anthem heeft weinig zin, de signalen worden door de anthem alsnog weer omgezet, en beetje dubbel op, zal misschien iets verschil maken...
Hier maak je mi een denkfout. Dat het geld er nu niet voor is, is duidelijk maar het gaat mij om het idee. Het zou veel meer invloed moeten hebben dan een andere kabel.

Groeten...

YamahaRXV

Ben ook benieuwd hoe het SBT ''avontuur'' bij Frank gaat verlopen vandaag  :angel:

Het streamen vanaf de laptop m.b.v. een M2Tech Hiface was geen succes, zoals wij hier konden lezen dus....
De SBT zal logischerwijs op het netwerk aangesloten worden en de muziekdata streamen vanaf een PC of laptop neen ik aan ? (NAS is zo als we weten niet aanwezig bij Frank  :D)

Omdat ik mijzelf toch wel bij de ''believers'' gemeenschap schaar heb ik gisteren even het nodige huiswerk verricht en ga straks in de weer om vanaf het eerst mogelijke aansluitpunt (na de verbruiksmeter) in de stroom verdeelkast de bekabeling aan te sluiten zoals Frank2 en Henk dat ook hebben gedaan.
Sceptisch ben ik nog steeds over deze kabeltweak, maar ik wil het toch een kans geven om zo een objectief mogelijke mening te kunnen vormen  ;)

Gisteren avond ben ik weer lekker bezig geweest om mijn zware DIY aluminium stekkerblok te upgraden van 3 naar 5 outlets.
De 8 mm. dikke aluminium topplaat (met 3 outlets) was niet meer bruikbaar, dus moest er een compleet nieuwe gemaakt worden.
Dus weer lekker in de weer geweest met de 44 mm. gatenzaag, 20x gaatjes geboord, en deze getapt met M4 draad om de Mennekes outlets netjes te kunnen monteren. Verder de gehele boel opnieuw bedraad met de (zeer stugge  :-X) Furutech Alpha 3 bekabeling.
Als laatste verandering op dit punt heb ik de IeGo IEC gold connector aan de Lapp CY 110 toevoerkabel vanaf de audiogroep verwisseld voor een IeGo IEC koper connector.

Frank2 heeft hier al eerder geschreven dat de hierboven genoemde IEC connector wissel bij zijn Vibex blok klankmatige verschillen liet horen.
Op dit punt kan ik toch niet anders dan hem gelijk geven, want de eerder door hem beschreven verschillen zijn hier daadwerkelijk ook te horen  :angel:
Ik zie het meer als een vorm van ''finetunen'' en het is zeker niet zo dat deze verandering gelijk staat aan bv een wissel van componenten of dergelijke.
Naar mijn beleving was de hoogweergave heel af en toe iets te energiek en levendig en dat is nu keurig ''afgevlakt'' met de IeGo IEC connector aan de IEC inlet aan het stekkerblok.

Nu dus verder in de meterkast met de ''mysterieuze'' kabeltweak van Snowmaster met onderstaand kabeltype.

Zin of onzin..?? Wordt vervolgd.... :angel:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Groeten...
Hiermee ga je er gemakshalve van uit dat ik het ook écht snapte, vergeet het maar.......

Soms roep je wat om iets af te sluiten, lekker gemakkelijk....

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op januari 12, 2014, 13:03:33

Nu dus verder in de meterkast met de ''mysterieuze'' kabeltweak van Snowmaster met onderstaand kabeltype.

Zin of onzin..?? Wordt vervolgd.... :angel:

Deze lijkt wat dikker met meer afzonderlijke aders. Ik schat dat in de "snow-draad" circa 20 koper aders zitten.

Overigens zou het best wel eens zo kunnen zijn dat draka de in de draad toegepaste kopersoort in veel andere soorten kabel gebruikt. Het type kabel wordt dan bepaald door uiteraard dikte van de toegepaste aders + bijvoorbeeld soort mantel, emc-afscherming, pantsering etc.

Gr
Henk

Joris1971

Dus een dac voor de anthem heeft weinig zin, de signalen worden door de anthem alsnog weer omgezet, en beetje dubbel op, zal misschien iets verschil maken maar weegt waarschijnlijk niet op tegen de kosten.

Kun je in geen geval de interne dac vd Anthem omzeilen dan?

Kwabbernoot

Die stap zal wel nodig zijn voor het gebruik van de dsp. Het lijkt mij eerlijk gezegd ook niet zo'n probleem.

Groeten...

evilniek

Groeten...

We hebben het over een Av-receiver, niet een high-end analoge voorversterker, transparantie zal dan denk ik wel ver te zoeken zijn in deze. Waarschijnlijk heeft een andere DAC wel invloed, maar misschien niet in positieve zin, en waarom zou je gaan experimenteren met DAC's als je tevreden bent met de huidige avr DAC.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

evilniek

Citaat van: Joris1971 op januari 12, 2014, 13:51:19
Kun je in geen geval de interne dac vd Anthem omzeilen dan?

Neen, maar als je het topic gevolgd had, had je dat zolangzamerhand al wel begrepen.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Joris1971

Citaat van: evilniek op januari 12, 2014, 13:57:15
Neen, maar als je het topic gevolgd had, had je dat zolangzamerhand al wel begrepen.

Sorry hoor voor de vraag. Lekker duidelijk is het ook niet na zoveel pagina's aan oeverloos gediscussier

John Wx

DSP loopt in alle gevallen mee ook in pure direct stereo etc. in een receiver ook al is het heel klein dat heet:

Minimal Digital Treatment
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

Deleted Member 2

Citaat van: John Wx op januari 12, 2014, 14:03:37
DSP loopt in alle gevallen mee ook in pure direct stereo etc. in een receiver ook al is het heel klein dat heet:

Minimal Digital Treatment

Bij Pioneer ja. Het gaat om een Anthem dacht ik wel eens gelezen te hebben.

Joris1971

Citaat van: evilniek op januari 12, 2014, 13:54:29
We hebben het over een Av-receiver, niet een high-end analoge voorversterker, transparantie zal dan denk ik wel ver te zoeken zijn in deze. Waarschijnlijk heeft een andere DAC wel invloed, maar misschien niet in positieve zin, en waarom zou je gaan experimenteren met DAC's als je tevreden bent met de huidige avr DAC.

Precies het is geen analoge high end voorversterker, maar is wel zo goed dat je een externe voeding op een HD wel als verbetering waarneemt  :-X