Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

YamahaRXV

Zal straks wel eens kijken of ik een poging kan ondernemen om het grote en blijkbaar geheimzinnige Draka  ''mysterie'' op te lossen.
Iets met Mozes die niet naar de berg komt... :angel:

Heb sterk het gevoel dat de betreffende kabel bij ons op de zaak gewoon aanwezig is en gebruikt wordt voor bepaalde toepassingen  ;)

Er is in ieder geval genoeg verscheidenheid aan Draka aanwezig op grote haspels dus wie weet...
Kan ik evt. meteen mijn stekkerblok bedraden met deze ''superkabel''  :crazy:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op januari 11, 2014, 12:34:23
Zal straks wel eens kijken of ik een poging kan ondernemen om het grote en blijkbaar geheimzinnige Draka  ''mysterie'' op te lossen.
Iets met Mozes die niet naar de berg komt... :angel:

Heb sterk het gevoel dat de betreffende kabel bij ons op de zaak gewoon aanwezig is en gebruikt wordt voor bepaalde toepassingen  ;)

Er is in ieder geval genoeg verscheidenheid aan Draka aanwezig op grote haspels dus wie weet...
Kan ik evt. meteen mijn stekkerblok bedraden met deze ''superkabel''  :crazy:
Maar dan niet gelijk het typenummer openbaar maken Jan, anders is de "mystiek" helemaal weg en kan het natuurlijk nooit goed meer klinken :tounge2:

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

lynch1979

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Deleted Member 2

Ik begreep van snowmaster dat het uit de laboratorium omgeving komt. Ook heb ik hem gevraagd naar het typenummer. Hij geeft aan het zelf ook niet meer te weten..... :(

Gr
Henk

chansig

Verrassend...nou is in ieder geval duur...dat weten we dan nog wel..gelukkig maar.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: Onder013 op januari 11, 2014, 13:08:18
Ik begreep van snowmaster dat het uit de laboratorium omgeving komt. Ook heb ik hem gevraagd naar het typenummer. Hij geeft aan het zelf ook niet meer te weten..... :(

Gr
Henk

Laboratorium omgeving....??  :D

Ik weet bijna zeker dat het deze Draka variant betreft: http://www.draka.nl/producten/printDatasheet.asp?hoofdstuk=102
Mooi, want geheel binnen bereik voor mij om er eens een objectieve test aan te wagen...

Laat Snowmaster maar aangeven of ik ''warm'' ben  :angel:  De gecreëerde geheimzinnigheid duurt m.i. al veel te lang  :-X

twani

Citaat van: YamahaRXV op januari 11, 2014, 14:00:07

Ik weet bijna zeker dat het deze Draka variant betreft: http://www.draka.nl/producten/printDatasheet.asp?hoofdstuk=102
Mooi, want geheel binnen bereik voor mij om er eens een objectieve test aan te wagen...

Laat Snowmaster maar aangeven of ik ''warm'' ben  :angel:  De gecreëerde geheimzinnigheid duurt m.i. al veel te lang  :-X
Ik heb eens even naar die tabellen gekeken, dat gaat "Snow" echt niet begrijpen hoor :D

fokke-gerrit

Citaat van: YamahaRXV op januari 11, 2014, 14:00:07

Die is het niet kabel is 4mm en die staat daar niet tussen misschien nog handig te weten wat voor soort mantel er om heen zat kleur en kleur draden die er in zaten enz...
Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

Deleted member

Misschien een rare gedachte, maar kan het niet gewoon een kwestie zijn van 4-kwadraat tegenover 2,5 kwadraat die het verschil maakt? De samenstelling van de ader heeft vast wel invloed, maar wellicht minder dan de dikte van de ader?
Stereo-fan for life!

chansig

Zou ook nog kunnen. Daarom mijn opmerking over de solid kern.

Maar uit het schampere antwoord van Snow haal ik dat de kabel juist is uitgekozen na een zoektocht ?

Gr Hans
Coax AQ Carbon

frank2

Toen ik gisteren bij Karel was om de M2Tech op te halen heb ik naar sonus Faber elipsa geluisterd. Ik vond ze erg mooi klinken, moet nu dus mijn idee over sonus faber bijstellen. Mooi diep vol geluid. Was aangesloten met 2 monoblokken Treshold classe A en een audioearo cd splayer.

http://www.wenwaudio.eu/luidsprekers/staand/sonus-faber-elipsa.html

Korte indruk over M2Tech volgt
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Ik heb nu 4,5 uur de M2Tech high face 2 laten spelen op mijn PC via JRiver en een casseopia digitale coax kabel.
Na beluisteren en switchen naar de HDD>Anthem is dit mijn conclusie:

Een leuk ding voor 150 euro maar kan zeker niet tippen aan de HDD rechtstreeks naar de Anthem, dat is gewoon een andere klasse. De M2Tech is een leuk ding, je kunt ook lekker luisteren, maar geen volheid, minder basbereik, minder dynamiek, een beetje kalig geluid, iets meer helderheid,  maar niet storend totdat je de HDD opzet,tsja das anders.

Leuke test maar dit is het duidelijk niet. Ben benieuwd naar morgen, komt de Touch.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

twani

Citaat van: chansig op januari 11, 2014, 14:33:08
Zou ook nog kunnen. Daarom mijn opmerking over de solid kern.

Maar uit het schampere antwoord van Snow haal ik dat de kabel juist is uitgekozen na een zoektocht ?

Gr Hans
We horen de beste man ook niet meer, "als Snow voor de zon verdwenen" kennelijk :colgate:

AbZ

Citaat van: twani op januari 11, 2014, 19:19:00
We horen de beste man ook niet meer, "als Snow voor de zon verdwenen" kennelijk :colgate:
Vaste prik  ;)  Hij geeft nooit concrete antwoorden op vragen over z'n tweaks.

VlisChris

Citaat van: twani op januari 11, 2014, 09:48:50
Tja, en dan worden wíj altijd maar weer aangewezen als degene die de sfeer verzieken, ik weet niet hoor :nopompom:

Neuh. Wees gerust. In sommige topics is dat iets dat van meerdere kanten komt ;) Communicatie bestaat vaak uit minimaal 2 personen. Anders wordt het zo'n monoloog . . . En het is de communicatie waar het nog wel eens op fout loopt. Niet zozeer wie er iets schrijft lijkt me.

KlipschHT

Frank, heb je ook nog een andere digitale coax kabel geprobeerd? Een Apogee Wyde Eye is mooi.
Ben wel benieuwd wat je van de touch vindt.
Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)

Maro

Als Frank niet over een netwerk wil gaan streamen verwacht ik niet dat een SBT is wat hij zoekt.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

KlipschHT

Misschien klinkt het bij hem wel zo lekker dat hij misschien toch via het netwerk gaat streamen.
Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)

frank2

Ik heb bij eerdere luistertesten met Kingpin hier een Apogee wide eye gehoord, goede kabel, maar de Casseopia gaat voor mijn gevoel verder.

Als hier een Touch komt zal dat 100% zeker via netwerk gaan, anders wil het niet eens. Maar je kunt een PC ook als NAS gebruiken, netwerk kabel eraan en gaan. Als als als de touch goed bevalt en ik koop zo'n ding dan ga ik wel experimenteren met ethernet kabels, schijnt vlgs enkelen verschil in te zitten, hoe ongelooflijk dat ook moge klinken. Maar ja als usb kabels ook duidelijk verschil maken verbaasd mij dat niet echt.
Maar zover is het nog niet. Laat de Touch eerst zichzelf maar eens bewijzen.
Gelukkig heb ik een adres waar ik een Touch zo kan kopen, deze persoon gebruikt 'm echt waar nu als klok.

Maro

Ik (wij) gebruik(en)hem ook hoofdzakelijk als klok. Heb hem ooit eens in de kast weg gezet maar daar kreeg ik veel commentaar op van de familie...Waar is onze klok!!!  :D  Wel een klokje met ringkern trafo natuurlijk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -