Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Citaat van: chansig op januari  8, 2014, 14:25:20
Ik vind het werkelijk tenenkrommend hoe je anderen de maat aanmeet om in een volgende post deze maat niet op jezelf toe te passen.

Gr Hans

Jouw probleem. Ik heb geen behoefte aan linn e.d. of dac's toch blijft men maar doorgaan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Mitch--

Citaat van: frank2 op januari  8, 2014, 15:22:35
Jouw probleem. Ik heb geen behoefte aan linn e.d. of dac's toch blijft men maar doorgaan.

Stank voor dank verhaal.

Ik zou zeggen tegen "men" stop met adviseren, iets met een bodemloze put en water naar de zee dragen verhaal.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

frank2

Of leren lezen, wil ook wel eens helpen.

Heb meerdere malen aangegeven dat ik met vooronderzoek bezig ben, ik Geen Linn wil en geen dac nodig heb. (en ondertussen weet ik ook al dat referentie met mijn recievertje niet mogelijk is volgens velen)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

BuSpu

Citaat van: frank2 op januari  8, 2014, 15:19:31
Ben er al lang achter dat het iets wordt van een niet te dure streamer, alleen streamer met netwerk aansluiting.

Waarom test je niet eerst voor je besluit dat hij niet te duur mag zijn? Het blijft wel je bron !! Je kent vast wel de uitdrukking "Garbage in is garbage out". Daarmee zeg ik natuurlijk niet dat een 'niet te dure streamer'garbage is, maar het lijkt me leuk om te kijken tot wanneer je verbetering hoort en dat vervolgens naast je budget te leggen.

Mitch--

Citaat van: frank2 op januari  8, 2014, 15:29:32
Of leren lezen, wil ook wel eens helpen.

Heb meerdere malen aangegeven dat ik met vooronderzoek bezig ben, ik Geen Linn wil en geen dac nodig heb.

Right back at you, al meedere malen is aangegeve dat er meer wegen naar rome leiden dus laat die linn discussie nou maar varen
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

chansig

Citaat van: frank2 op januari  8, 2014, 15:22:35

Klopt....ik geef alleen aan dat het tenenkrommend is om te lezen. Je hoeft er verder niets mee. Alleen niet gaan piepen als je het op een bepaald moment weer te vaak voor je voeten geworpen krijgt en je aan gaat geven dat men aan het trollen is oid...want dan is dat jouw probleem. Deal ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

twani

'T grappige is dat Frank nu nog de enige is die iedere keer weer over Linn begint :D

Zit je niet zo lekker "in je velletje" Frank? Je reageert op alles en iedereen zo korzelig, nergens voor nodig.
We proberen je alleen maar te helpen, ik zou de hulp maar aanpakken als ik jou was, je hebt het nodig man :exclamation: 

frank2

Citaat van: BuSpu op januari  8, 2014, 15:33:15
Waarom test je niet eerst voor je besluit dat hij niet te duur mag zijn? Het blijft wel je bron !! Je kent vast wel de uitdrukking "Garbage in is garbage out". Daarmee zeg ik natuurlijk niet dat een 'niet te dure streamer'garbage is, maar het lijkt me leuk om te kijken tot wanneer je verbetering hoort en dat vervolgens naast je budget te leggen.

Ik ga testen voordat ik tot een conclusie kom. En wat je zegt dat is een grote waarheid.
Enige is dat ik weinig financiële armslag heb, dus daarom niet te duur.

evilniek

Misschien dat we met z'n allen even op moeten houden over DAC's, bronnen met té dure DAC's aan boord, en het al dan niet geschikt zijn van een Av-receiver voor kwaliteits audio weergave, daar zullen de meningen altijd over verschillen. De opdracht is simpel, het vinden van een goeie stream-oplossing, ik ben wel van mening dat een NAS zeer de moeite waard is icm een streamer.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

twani

Citaat van: evilniek op januari  8, 2014, 15:55:47
Misschien dat we met z'n allen even op moeten houden over DAC's, bronnen met té dure DAC's aan boord, en het al dan niet geschikt zijn van een Av-receiver voor kwaliteits audio weergave, daar zullen de meningen altijd over verschillen. De opdracht is simpel, het vinden van een goeie stream-oplossing, ik ben wel van mening dat een NAS zeer de moeite waard is icm een streamer.
Is de Linn Sneaky al genoemd?

Mitch--

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

frank2

Ik ben niet technisch onderlegd, dus zoiets kan ik niet bouwen, moet dus kant en klaar zijn.

frank2

Uit Audio 2013: de streamers (bestenliste)

Ralph71

Citaat van: evilniek op januari  8, 2014, 16:04:11
http://www.computeraudiophile.com/content/533-geek-speak-how-build-beaglebone-black-mpd-music-server/

Vind je dit niet wat Frank? Maar misschien is het wat te bewerkelijk, lijkt me opzich wel een hele voordelig optie.

Verkoopt W&W Audio dit ook al? Dat is toch uitdrukkelijke voorwaarde van Frank...  ;) :-X

Citaat van: frank2 op januari  6, 2014, 22:17:37
Bovendien verkoopt mijn dealer dit merk niet.
En ik ga niet naar die andere dealer in het midden van het land.
Linn Klimax DSM/2 - 2 x Linn Klimax Solo 500 - Oppo UDP-205 - 2 x Wilson Benesch ACT - LG Oled 65G56LS - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Qkore 1 - Nordost Valhalla Power - Nordost Frey Power - 2x Nordost Tyr XLR - Nordost Tyr Speaker Cables - Nordost Reference Bi-Wire Jumpers - RKNL Noten TV Meubel Pure

chansig

Citaat van: frank2 op januari  8, 2014, 16:06:24
Ik ben niet technisch onderlegd, dus zoiets kan ik niet bouwen, moet dus kant en klaar zijn.

Als ik het zo lees moet je meer verstand hebben van computers dan van techniek. Maar dat gevoel heb ik met dat NAS/streamer gebeuren sowieso al.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: Ralph71 op januari  8, 2014, 16:09:08
Verkoopt W&W Audio dit ook al? Dat is toch uitdrukkelijke voorwaarde van Frank...  ;) :-X
ik koop de strteamer niet bij wenw audio.

vanzomereng

Frank...

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139736.0

Mag niet veel kosten - voilla !..... nog zo 50 euro eraf lullen en voor 350 euro, heb je een mooi streamerke.
Deze digitaal aansmurfen op je holy grail "The Anthem",  verder een nasseke erop aansluiten en gaan met die banaan.

Er wordt hiero teveel geluld - 2014 is het jaar van ACTIE !

Zo, ik heb mijn bijdrage gedaan aan dit topic en ben er nu wel klaar mee  :eh:
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Staaled

Citaat van: frank2 op januari  8, 2014, 15:43:55
Ik ga testen voordat ik tot een conclusie kom. En wat je zegt dat is een grote waarheid.
Enige is dat ik weinig financiële armslag heb, dus daarom niet te duur.
Dan lijkt mij een brede orientatie, zonder bij voorbaat geen al te gekke opties uit te sluiten, des te meer van belang.
Het is pas echt zonde om er later achter te komen dat een evt. streamer niet voldoet.

Al deze merken/apparaten hebben zo hun voor en tegens en zijn itt spinners ook meer specifiek passend in wensen/gebruik.
Denk dan aan UI's ,compatibiliteit, wat ze extra kunnen , support en niet te vergeten kwaliteit.
Onderschat met name het eerste niet, want dat is juist één van de grootste kwaliteiten van streamen : het bereikbaar/beschikbaar maken van je gehele collectie.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

BuSpu

Citaat van: Staaled op januari  8, 2014, 16:20:53
Onderschat met name het eerste niet, want dat is juist één van de grootste kwaliteiten van streamen : het bereikbaar/beschikbaar maken van je gehele collectie.
Inderdaad een niet te onderschatten valkuil   :headbanging:

Mitch--

Citaat van: VANZOMERENG op januari  8, 2014, 16:18:09
Frank...

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=139736.0

Mag niet veel kosten - voilla !..... nog zo 50 euro eraf lullen en voor 350 euro, heb je een mooi streamerke.
Deze digitaal aansmurfen op je holy grail "The Anthem",  verder een nasseke erop aansluiten en gaan met die banaan.

Er wordt hiero teveel geluld - 2014 is het jaar van ACTIE !

Zo, ik heb mijn bijdrage gedaan aan dit topic en ben er nu wel klaar mee  :eh:

Goeie tip!

AbZ

Voordeel van een aparte streamer en nas is ook dat je meer stekkers hebt die je kunt upgraden.

Nahpets

Citaat van: AbZ op januari  8, 2014, 17:10:58
Voordeel van een aparte streamer en nas is ook dat je meer stekkers hebt die je kunt upgraden.

*** geeft Abel draai om oren want vergeet de zekeringen te noemen ***
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

AbZ

Citaat van: Nahpets op januari  8, 2014, 17:17:54
*** geeft Abel draai om oren want vergeet de zekeringen te noemen ***
Succes verzekerd!  Ik stond er even niet genoeg voor open  :-[

frank2

Inderdaad en niet te vergeten netsnoeren, furutech alpha 3, de beste die ik tot nu toe tegen ben gekomen.