Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Ga nu aub niet talloze DACs hier neerpennen, heb ik echt compleet niets aan. Heb GEEN Dac nodig.

nb: Is een Sqeezebox Touch vergelijkbaar met een Duet? Qua mogelijkheden en streaming?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Deleted member

Ik heb een tijdje een PS Audio NWD gehad; klonk ook niet heel verkeerd, en uiteraard ben ik extreem gelukkig met m'n NA-11.

Prijstechnisch is die heel interessant, omdat het zowel een DAC als een streamer is en ook overweg kan met DSD. Wel iets boven budget, maar qua vooruitzien is dat een heel mooie Frank!
Stereo-fan for life!

Deleted member

Citaat van: frank2 op januari  8, 2014, 10:44:10
nb: Is een Sqeezebox Touch vergelijkbaar met een Duet? Qua mogelijkheden en streaming?

nee, de Touch en Duet zijn niet gelijkwaardig. De touch kan bestanden op hogere resoluties aan dan de Duet.

Daarom is de Touch ook zo gewild.
Stereo-fan for life!

frank2

Citaat van: technative op januari  8, 2014, 10:44:29
Ik heb een tijdje een PS Audio NWD gehad; klonk ook niet heel verkeerd, en uiteraard ben ik extreem gelukkig met m'n NA-11.

Prijstechnisch is die heel interessant, omdat het zowel een DAC als een streamer is en ook overweg kan met DSD. Wel iets boven budget, maar qua vooruitzien is dat een heel mooie Frank!

helaas geen geld voor.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Citaat van: technative op januari  8, 2014, 10:45:32
nee, de Touch en Duet zijn niet gelijkwaardig. De touch kan bestanden op hogere resoluties aan dan de Duet.

Daarom is de Touch ook zo gewild.

Wat kan de touch dan meer? in de gebruiksaanwijzing zie ik geen verschil.  Kan hij max een bitrate van 24/96 aan of nog hoger?

chansig

Citaat van: frank2 op januari  8, 2014, 10:44:10
Ga nu aub niet talloze DACs hier neerpennen, heb ik echt compleet niets aan. Heb GEEN Dac nodig.

Oh sorry wederom een restrictie...ik reageerde op je eigen post dat wanneer als etc.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

WickedGame

Citaat van: frank2 op januari  8, 2014, 10:51:51
Wat kan de touch dan meer? in de gebruiksaanwijzing zie ik geen verschil.  Kan hij max een bitrate van 24/96 aan of nog hoger?

Met een plugin tweak op de software van Logitech kan de Touch meer aan.

jvanhambelgium

De hardware van de touch doet 24192 maar de ontwikkelaars hebben gekozen voor 24-96.De EDO plugin "unlocked" 24-192 over de SPDIF interface zeg maar.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

Mitch--

Citaat van: chansig op januari  8, 2014, 10:53:49
Oh sorry wederom een restrictie...ik reageerde op je eigen post dat wanneer als etc.

Gr Hans

tjsa als het niet aansluit bij wat frank horen wil is het helaas allemaal onzin, jammer hoor
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

frank2

Citaat van: Mitch-- op januari  8, 2014, 11:18:24
tjsa als het niet aansluit bij wat frank horen wil is het helaas allemaal onzin, jammer hoor

Geen onzin, maar ik heb geen zin om 5 pagina's door te lezen over dacs terwijl ik het niet nodig heb. Kun je hier ook wel beginnen over cd spelers, versterkers enz.

frank2

Citaat van: jvanhambelgium op januari  8, 2014, 11:07:28
De hardware van de touch doet 24192 maar de ontwikkelaars hebben gekozen voor 24-96.De EDO plugin "unlocked" 24-192 over de SPDIF interface zeg maar.

en wat doet de Duet dan max?

Mitch--

Citaat van: frank2 op januari  8, 2014, 11:20:02
Geen onzin, maar ik heb geen zin om 5 pagina's door te lezen over dacs terwijl ik het niet nodig heb. Kun je hier ook wel beginnen over cd spelers, versterkers enz.

het goed bedoelde advies over een streamer word ook afgewimpeld omdat een Linn overpriced zou zijn (Sneaky kost net zoveel als een SBT met een miljoen "tweaks" die zogenaamd er een Klimax uitspeelt, tsja), je hebt het niet eens geprobeerd, terwijl je zelf altijd zo voorop loopt met "eerst in mijn eigen set luisteren en thuis proberen" voordat er een duidelijk waarde oordeel over een product gegeven kan worden. Je test zelfs zekeringen en stekkers thuis uit voordat je die aanschaft, en nu loop je alleen maar te gooien dat het zogenaamd rotzooi is, je spreekt jezelf weer eens enorm tegen, en niet zo gek dat er dan zoveel "onnodige" informatie in je topic sluipt.

Nog als toevoeging, Linn is niet de enige weg, de Unitiquite is ook zeer fraai en vele met hem, dus er zijn wel degelijk meer wegen te bewandelen. Maar een SBT, tsja, een product wat niet meer word gemaakt, niet meer doorontwikkeld, ik heb er me vraagtekens bij, heb zelf zowel een SBT als Classic gehad.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

jvanhambelgium

Citaat van: frank2 op januari  8, 2014, 11:20:56
en wat doet de Duet dan max?

24 bits / 48kHz is maximaal voor de Duet. (hardware limiet)

Verder is de output van de Touch een stuk beter als van de Duet.Zowel digitaal/analoog.
Interne voeding etc is een stuk beter.
Als "digitaal transport" is de SBT behoooorlijk goed...
Ik heb zelf een voeding gemaakt als bouwpakket, maar hoor geen verschil hoor in de praktijk.

Ik gebruikt de Touch over COAX naar m'n Onkyo ; voorzien van 32/192 differentiele DAC's / PLL-jitter cleanup etc,etc,etc klinkt dat echt als een klok EN ik hoor eigenlijk geen verschil op het vlak van gebruikte voeding.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

MarkD

Max. 48 kHz inderdaad:
http://wiki.slimdevices.com/index.php/Squeezebox_Receiver

Een Touch klinkt via de digitale uitgang beter dan een Duet. Zelf ben ik destijds van een Touch (met BOTW-voeding) naar een Linn Majik DS gegaan en dat klonk toch echt nog weer een stuk beter (aangesloten via de dac van mijn toenmalige Resolution Audio Opus 21 CD). Het door veel mensen aangehaalde verhaal van "alleen maar nulletjes en eentjes en dus geen verschil mogelijk via digitaal uit" komt dus niet overeen met mijn ervaring. Vanuit die ervaring zou mijn voorkeur in eerste instantie uitgaan naar een Sneaky DS (hoewel ik dat apparaat op zich dan weer niet ken). Groot voordeel van de Linn vind ik zelf overigens de betrouwbaarheid. Nooit last van storingen of rare hick-ups. Met de Touch had ik daar toch wel regelmatig last van.

Qua prijs/kwaliteit ga je een Touch denk ik moeilijk overtreffen. Met aangepaste voedingen kom je qua prijsstelling echter al een heel eind richting een (tweedehands) Sneaky DS en dan wordt het een kwestie van smaak waarnaar je voorkeur uitgaat.
Stereo: Magna Mano Ultimate 3.5 + Farad Super3|Denafrips Pontus 15th|Ayre K-5xe MP|Nuprime AMG STA SE|VPI Traveler|Harbeth Compact 7-ES3 XD2|XTZ 10.17 Edge subs met MiniDSP

AbZ

Als frank2 geen nas wil, en ook geen dac, maar alleen een hdd en een UI
dan ligt een Soundaware of zoiets veel meer voor de hand.

gast2018

Citaat van: AbZ op januari  8, 2014, 11:39:06

En geen Linn.
Hoe goed de Anthem ook is, ik heb er gisteren een gehoord, blijft deze toch een beperking in de stereo keten als je zoals de topic titel aangeeft op ref niveau wil gaan spelen.

AbZ

Het lijkt me dat roomcorrectie een betere keuze is dan een zogenaamde 'high end' dac,
die net als alle andere dacs een minuscule THD heeft maar niets aan correctie kan doen.

frank2

Citaat van: ergé op januari  8, 2014, 11:48:43
En geen Linn.
Hoe goed de Anthem ook is, ik heb er gisteren een gehoord, blijft deze toch een beperking in de stereo keten als je zoals de topic titel aangeeft op ref niveau wil gaan spelen.

Heb je hem ook al VV gehoord gehangen aan een goede EV? kan nu al zeggen dat bijna neimand dat ooit heeft gedaan..    Behalve ArjanR1.

WickedGame

Citaat van: frank2 op januari  8, 2014, 12:23:14
Heb je hem ook al VV gehoord gehangen aan een goede EV? kan nu al zeggen dat bijna neimand dat ooit heeft gedaan..    Behalve ArjanR1.

uch uch er hangt straks een CA-2200 aan, en in mijn test/proef was het 2x een CA-M400 ;)

Kingpin

Citaat van: Mitch-- op januari  8, 2014, 11:24:52
het goed bedoelde advies over een streamer word ook afgewimpeld omdat een Linn overpriced zou zijn (Sneaky kost net zoveel als een SBT met een miljoen "tweaks" die zogenaamd er een Klimax uitspeelt, tsja),
Of een Linn overprized is mag ieder voorzich uitmaken. Ik haalde alleen maar aan dat het mogelijk is om met een SBT + tweaks op een heel hoog niveau te spelen.
Eruitspelen .. ook zo'n woord ... het is denk ik meer smaak kwestie op dit level dan welke nu beter presteerd, en in mijn geval waren we het er unaniem over eens dat mijn getweakte SBT gelijkwaardig is aan de Klimax Renew DS.
Kan er niets anders van maken, dan had je er bij moeten zijn.

Citeer
Nog als toevoeging, Linn is niet de enige weg, de UnitiQute is ook zeer fraai en vele met hem, dus er zijn wel degelijk meer wegen te bewandelen.
Absoluut waar, 2 weken geleden beluisterd vs een Revox Joy S119, ook zo'n mooi apparaat.
Smaakkwestie, waarbij de 1e binnenkort hier staat te spelen. :D
Voor die prijs moeilijk te overtreffen en inwendig erg goed opgebouwd (linieare overbemeten voeding, 32/192 dac, goede condensatoren etc).

Citeer
Maar een SBT, tsja, een product wat niet meer word gemaakt, niet meer doorontwikkeld, ik heb er me vraagtekens bij, heb zelf zowel een SBT als Classic gehad.
LMS 7.7.x is erg stabiel en is volledig opnieuw gebouwd, niet te vergelijken met z'n voorgangers.
Snap ook niet waarom ze de SBT niet in productie houden, voor de prijs een no-brainer en volgens mij best veel vraag naar.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

twani

Citaat van: chansig op januari  8, 2014, 10:53:49

Gr Hans
Je zal wel weer niet goed lezen Hans :D

Staaled

Citaat van: AbZ op januari  8, 2014, 11:39:06
Zeker.
Echter Soundaware is dus NAS oid sec.
Dus geen internetradio, Spotify, Qobuz etc.
Nu is de vraag in hoeverre dit hier van belang is. Mijn ervaring en voorspelling is dat het van belang wordt.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Citaat van: frank2 op januari  8, 2014, 12:23:14

Ik vind het werkelijk tenenkrommend hoe je anderen de maat aanmeet om in een volgende post deze maat niet op jezelf toe te passen.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: Staaled op januari  8, 2014, 14:04:50
Zeker.
Echter Soundaware is dus NAS oid sec.
Dus geen internetradio, Spotify, Qobuz etc.
Nu is de vraag in hoeverre dit hier van belang is. Mijn ervaring en voorspelling is dat het van belang wordt.

Geen enkel belang, zal ook niet komen. Kan spotify wel op de PC luisteren maar ik doe het nooit.
Soundaware lijkt mij mooi maar is nog niet uitontwikkeld vlgs mij.

Ben er al lang achter dat het iets wordt van een niet te dure streamer, alleen streamer met netwerk aansluiting.