Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Nee, ik heb een 9000 euro dure audionet gehoord, klonk goed maar echt niet stukken beter dan wat ik eerder had gehoord via cd spelers van 4000 euro. Maw. net wat Kingpin schrijft als je "genaaid" wil worden koop dan een dure streamer van een gerenommeerd merk. Ik doe het niet. Bovendien verkoopt mijn dealer dit merk niet.
En ik ga niet naar die andere dealer in het midden van het land.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Kingpin

Citaat van: frank2 op januari  6, 2014, 22:10:15
Neemt niet weg dat ik graag gebruik maak van Kingpins aanbod. Hoor ik meteen of dat een betere bron geeft als mijn huidige.
We zullen zien of je Anthem de beperkende factor is, want eerlijk gezegd denk ik niet dat een HDD rechtstreeks op de Anthem een dergelijk groot verschil uit zal maken dan wanneer je een goede streamer erop aansluit.
Beide signalen zullen door dezelfde dac gaan.
De DAC in je Anthem bepaalt hoe deze met de binnenkomende stream omgaat, zolang deze in beide gevallen "goed" wordt aangeboden zul je denk ik weinig verschil horen.
Anders zou het zijn geweest wanneer jouw Anthem de analoge ingangen in "direct" mode had gehad ipv te gaan resamplen om gebruik te kunnen maken van de dsp.

In mijn geval ter vergelijk met de Linn was een goede test omdat de Linn z'n eigen ingang had (analoog, gebruik makend van z'n eigen dac en uitgang) versus mijn SBT met Metrum dac en uitgang, beide apparaten dus analoog aangesloten en gebruik makend van dezelfde NAS/labtop.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

chansig

Citaat van: frank2 op januari  6, 2014, 22:17:37
Maw. net wat Kingpin schrijft als je "genaaid" wil worden koop dan een dure streamer van een gerenommeerd merk. Ik doe het niet.

Gaat niet alleen op voor streamers...

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Kingpin

Nee, ik heb een 9000 euro dure audionet gehoord, klonk goed maar echt niet stukken beter dan wat ik eerder had gehoord via cd spelers van 4000 euro. Maw. net wat Kingpin schrijft als je "genaaid" wil worden koop dan een dure streamer van een gerenommeerd merk. Ik doe het niet. Bovendien verkoopt mijn dealer dit merk niet.
Nou zo wil ik het niet noemen ;)
Vergeet niet dat niet iedereen mijn setup "kan maken", komt bij dat ook niet iedereen met Losse batterijen wil werken en maar niet te spreken over de esthetische waarde, die komt gegarandeerd niet door de WAF.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Deleted member

Maar de analoge uit van de SBT is zeker niet de beste. De charme en de grote forte van de SBT is nu juist de coax uit! Iedere externe dac (en zelfs de bekabeling naar de dac) maakt een groot verschil. Maar goed, we gaan het zien. Ik ben iig heel benieuwd naar Frank's bevindingen!
Stereo-fan for life!

AbZ

Citaat van: frank2 op januari  6, 2014, 22:17:37Bovendien verkoopt mijn dealer dit merk niet.
We zijn weer terug bij het enkelvoud.  Je bent er iig weer duidelijk over  :thumbs-up:

Staaled

Dan komt toch eerder "iets met losse batterijen" van pas? :tounge:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Ralph71

Maw. net wat Kingpin schrijft als je "genaaid" wil worden koop dan een dure streamer van een gerenommeerd merk. Ik doe het niet. Bovendien verkoopt mijn dealer dit merk niet.

Meld dan gelijk dat je enkel bij W&W Audio wil kopen, dan hoeft niemand je hier nog verder te adviseren...  ;)  :threadclosed:
Linn Klimax DSM/2 - 2 x Linn Klimax Solo 500 - Oppo UDP-205 - 2 x Wilson Benesch ACT - LG Oled 65G56LS - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Qkore 1 - Nordost Valhalla Power - Nordost Frey Power - 2x Nordost Tyr XLR - Nordost Tyr Speaker Cables - Nordost Reference Bi-Wire Jumpers - RKNL Noten TV Meubel Pure

Mitch--

Citaat van: AbZ op januari  6, 2014, 22:23:53
We zijn weer terug bij het enkelvoud.  Je bent er iig weer duidelijk over  :thumbs-up:

+1

en wat hebben goed bedoelde adviezen dan voor zin van iedereen die meedenkt, terwijl ze altijd op dezelfde manier worden afgewimpeld, succes voor de rest
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Ralph71

Citaat van: Mitch-- op januari  6, 2014, 22:28:35
+1

en wat hebben goed bedoelde adviezen dan voor zin van iedereen die meedenkt, terwijl ze altijd op dezelfde manier worden afgewimpeld, succes voor de rest

Het is tevens overduidelijk dat alle goed bedoelde adviezen die Frank2 in andere topics geeft "binnen de beperkte marges van W&W Audio zijn".  :-X
Linn Klimax DSM/2 - 2 x Linn Klimax Solo 500 - Oppo UDP-205 - 2 x Wilson Benesch ACT - LG Oled 65G56LS - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Qkore 1 - Nordost Valhalla Power - Nordost Frey Power - 2x Nordost Tyr XLR - Nordost Tyr Speaker Cables - Nordost Reference Bi-Wire Jumpers - RKNL Noten TV Meubel Pure

AbZ

Nu moet ik ook zeggen dat ik Linn een volkomen onzinnig advies vind als je niet voor de Linn sound gaat.
Ongeveer net zo zinnig als van stekker wisselen.  Nu zal dat iig geen bezwaar zijn maar de prijs wel.

Mitch--

Citaat van: AbZ op januari  6, 2014, 23:01:19
Nu moet ik ook zeggen dat ik Linn een volkomen onzinnig advies vind als je niet voor de Linn sound gaat.
Ongeveer net zo zinnig als van stekker wisselen.  Nu zal dat iig geen bezwaar zijn maar de prijs wel.

er zijn meer wegen naar rome, absoluut, maar afwikkelen terwijl je zelfs nog nooit de moeite hebt genomen om het uit te proberen, tsja iets wat kortzichtig vind ik
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

twani

Citaat van: Mitch-- op januari  6, 2014, 22:28:35
+1

En je als bonus nog als "afzeiker" wordt weggezet ook.

Alle goedbedoelde adviezen? "Parels voor de zwijnen", dat is het....

Ik zeg (waarschijnlijk tot eenieders genoegen)  "Toedels", "Mazzel", "Daaaaggggggg" :pompom:

AbZ

Citaat van: Mitch-- op januari  6, 2014, 23:04:13
er zijn meer wegen naar rome, absoluut, maar afwikkelen terwijl je zelfs nog nooit de moeite hebt genomen om het uit te proberen, tsja iets wat kortzichtig vind ik
Denk dat zelfs frank2 wel eens een Linn set-up heeft gehoord?  Hij wil gewoon flacjes kunnen afspelen met een prettige UI.  Daar heb je Linn niet voor nodig.  Als de Linn sound (analoog) ook je ding is, dan ligt het natuurlijk anders, maar het moet nog via de Anthem voor de RC.  Dat vind ik dan weer een heel begrijpelijke keuze.

Bas Akkerman

Citaat van: Kingpin op januari  6, 2014, 22:19:49[...]

In mijn geval ter vergelijk met de Linn was een goede test omdat de Linn z'n eigen ingang had (analoog, gebruik makend van z'n eigen dac en uitgang) versus mijn SBT met Metrum dac en uitgang, beide apparaten dus analoog aangesloten en gebruik makend van dezelfde NAS/labtop.
Eens met Mitch.
Dat is natuurlijk geen vergelijk. Of je vergelijkt de DAC van de Linn met de DAC van de SBT of je test wat de invloed is van de Linn en de SBT als streamer aangesloten op de Metrum.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Staaled

Citaat van: AbZ op januari  6, 2014, 23:14:37
Denk dat zelfs frank2 wel eens een Linn set-up heeft gehoord?  Hij wil gewoon flacjes kunnen afspelen met een prettige UI.  Daar heb je Linn niet voor nodig.  Als de Linn sound (analoog) ook je ding is, dan ligt het natuurlijk anders, maar het moet nog via de Anthem voor de RC.  Dat vind ik dan weer een heel begrijpelijke keuze.
Digitaal aangesloten "misdraagt" een Sneaky zich toch niet ?

En je hebt juist een ruime keus in UI's , control points en mediaservers en de redelijk robuuste Linn support niet te vergeten.
Ik heb nu echter wel het laatste in deze gepost. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kingpin

Citaat van: Bas Akkerman op januari  7, 2014, 07:18:05
Eens met Mitch.
Dat is natuurlijk geen vergelijk. Of je vergelijkt de DAC van de Linn met de DAC van de SBT of je test wat de invloed is van de Linn en de SBT als streamer aangesloten op de Metrum.
De Klimax heeft geen digitaal out dus dat gaat niet.
De DAC van SBT is geen vergelijk tov de Linn (€10k+ vs €195,-).

VlisChris

Citaat van: Ruud- op januari  6, 2014, 11:34:33
Begrijp ik goed dat je de Anthem helemaal niet goed vindt?

Dit is nu typisch zo'n opmerking die ik meestal omschrijf als "vrouwenlogica" :D

Bas Akkerman

Citaat van: Kingpin op januari  7, 2014, 22:48:32
De Klimax heeft geen digitaal out dus dat gaat niet.
De DAC van SBT is geen vergelijk tov de Linn (€10k+ vs €195,-).
Ik wist niet dat je een Klimax had vergeleken.
Blijft mijn punt dat jij of Frank voor een eerlijk vergelijk de Linn (Sneaky of DS) en SBT als streamer digitaal aangesloten op de Anthem "moeten" vergelijken. Dan kan je pas zeggen hoe ze zich puur als streamer (in deze: verbinding van NAS/laptop naar de Anthem) tot elkaar verhouden. Tot die tijd kun je niks zinnigs zeggen over het (mogelijke) verschil tussen deze streamers.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kingpin

Citaat van: Bas Akkerman op januari  8, 2014, 07:12:43
Ik wist niet dat je een Klimax had vergeleken.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=130306.msg2345133#msg2345133

Citeer
Blijft mijn punt dat jij of Frank voor een eerlijk vergelijk de Linn (Sneaky of DS) en SBT als streamer digitaal aangesloten op de Anthem "moeten" vergelijken. Dan kan je pas zeggen hoe ze zich puur als streamer (in deze: verbinding van NAS/laptop naar de Anthem) tot elkaar verhouden. Tot die tijd kun je niks zinnigs zeggen over het (mogelijke) verschil tussen deze streamers.
In Frank z'n set zou dat idd een eerlijk vergelijk zijn maar dan is de SBT geen partij voor de Linn.
Met wat 'upgrades' zou dit wel een eerlijk vergelijk zijn die maar een fractie van de Linn kost.

frank2

Verbazingwekkend dat hier al meerdere pagina's gewijd worden aan 1 streamer van Linn, alsof er niets anders is. Maar goed schrijf maar raak, ik ben niet geintresseerd.  Er komt hier Geen Linn. Te duur. Al is de beste streamer vlgs blad Audio een Linn en die kost maar 15000 euro.  ;D

Ik heb al wel besloten dat als hier een streamer komt er zeker een netwerk aansluiting op moet zitten.
Verder is er teveel keus, ontlopen de streamers elkaar niet erg veel, behalve in bedieningsgemak en vooral in de software maw. bugs.

Bijv, roomplayer 2 zou mooi zijn, maar teveel bugs. Dus niet.
Project streambox is wel goed, SBT met goede voeding ook. Maar er zijn er meer.....

Er hoeft geen DAC in te zitten ik stuur digitaal uit.

Komend weekend zal ik in ieder geval de M2Tech usb>coax even testen, ik denk dat het dat niet wordt, gebruik wel een betere coax kabel, die kan ik ook even lenen.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Deleted member

In het kader van "Vooruitzien is regeren" zou je ook naar streamers met een (goeie) DAC aan boord kunnen kijken. Ik zou ze niet op voorhand uitsluiten.

Dat je die DAC nu niet gebruik, okee. Maar die Anthem blijft ook niet eeuwig staan toch?
Stereo-fan for life!

chansig

Citaat van: frank2 op januari  8, 2014, 08:55:39
Verbazingwekkend dat hier al meerdere pagina's gewijd worden aan 1 streamer van Linn, alsof er niets anders is.

:D

En dan met name de laatste 5 woorden...die doen het hem.

By the way ik ken de Linn niet dus wie weet is die zijn geld wel dubbel en dwars waard. Ik denk van niet...maar dat is weer een ander verhaal.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: technative op januari  8, 2014, 08:59:10
In het kader van "Vooruitzien is regeren" zou je ook naar streamers met een (goeie) DAC aan boord kunnen kijken. Ik zou ze niet op voorhand uitsluiten.

Dat je die DAC nu niet gebruik, okee. Maar die Anthem blijft ook niet eeuwig staan toch?

Was niet van plan om de Anthem weg te doen. Maar als er een andere reciever zou komen die ook audio passby heeft, dan nog zou ik een aparte DAC kopen, en wel de Metrum Dac die jouw vader heeft. Beter kan haast niet.

Deleted member

Citaat van: frank2 op januari  8, 2014, 10:36:11
Beter kan haast niet.

Vind ik van wel, maar dat is subjectief en afhankelijk van de dikte van je portemonnee  ;)
Stereo-fan for life!