Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Deleted member

Ik heb 'm ooit gebruikt aan een M1 en heb intens van het kleine doosje kunnen genieten.

Het is natuurlijk afhankelijk van je referentiekader. Ik heb 'm ook even aan m'n NA-11 gehad. De NA11 met de eigen streamer klinkt gewoon muzikaler, maar de SBT aan dezelfde DAC klonk absoluut niet slecht hoor. Tel daarbij op het bedieningsgemak op...

Ik vind het echt eenntopding voor het geld en met de juiste (coax) interlink naar een mooie dac klinkt 'ie ook prima. Ik merkte overigens wel veel verschil in coax interlinks. Met een Wireworld Starlight Gold 5 klonk 'ie echt goed. Geloof dat Frank2 die kabel ook kent.
Stereo-fan for life!

Ralph71

Citaat van: Nahpets op januari  6, 2014, 20:09:03
Je vergelijkt de Majik DS (zowel streamer als DAC) met de SBT (streamer) en Arcam AV (DAC)? Niet echt de vergelijking die we hier zoeken lijkt mij.

Ik vergelijk de bron zowel digitaal als analoog aangesloten. Zolang Frank gebruik wil blijven maken van zijn Anthem DAC lijkt me het digitaal vergelijk hier juist wel relevant.
Linn Klimax DSM/2 - 2 x Linn Klimax Solo 500 - Oppo UDP-205 - 2 x Wilson Benesch ACT - LG Oled 65G56LS - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Qkore 1 - Nordost Valhalla Power - Nordost Frey Power - 2x Nordost Tyr XLR - Nordost Tyr Speaker Cables - Nordost Reference Bi-Wire Jumpers - RKNL Noten TV Meubel Pure

frank2

Ik moet gebruik blijven maken van mijn Anthem dac, kan deze niet bypassen. Zodoende kan ik wel een metrum dac hier aansluiten maar deze moet weer door de anthem dac.

Uit alle aanbevelingen destileer ik consequent dat iedereen die met goedbedoelde adviezen komt, de Anthem totaal niet kent, en deze beschouwd als midrange. Dat is deze echter niet. Meerdere malen al verteld.

Ik heb 1 zeer goed advies gekregen, van de PC een usb kabel naar de usb ingang van de anthem doen, dat ga ik zeker testen. Verder komt Kingpin met zijn SBT langs.

Ik geloof best dat een Linn goed zal zijn, maar is deze niet te goed voor de anthem, maw. haal ik eruit wat erin zit? Ik wil perse de DSP v.d. anthem blijven gebruiken, en ik wil perse een reciever hier hebben ivm. surround.

En ik verbaas mij nog regelmatig bij muziek die ik langere tijd niet gehoord heb hoe goed die anthem wel niet is.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Ralph71

Citaat van: frank2 op januari  6, 2014, 20:30:32
Ik moet gebruik blijven maken van mijn Anthem dac, kan deze niet bypassen. Zodoende kan ik wel een metrum dac hier aansluiten maar deze moet weer door de anthem dac.

Uit alle aanbevelingen destileer ik consequent dat iedereen die met goedbedoelde adviezen komt, de Anthem totaal niet kent, en deze beschouwd als midrange. Dat is deze echter niet. Meerdere malen al verteld.

Ik heb 1 zeer goed advies gekregen, van de PC een usb kabel naar de usb ingang van de anthem doen, dat ga ik zeker testen. Verder komt Kingpin met zijn SBT langs.

Ik geloof best dat een Linn goed zal zijn, maar is deze niet te goed voor de anthem, maw. haal ik eruit wat erin zit? Ik wil perse de DSP v.d. anthem blijven gebruiken, en ik wil perse een reciever hier hebben ivm. surround.

En ik verbaas mij nog regelmatig bij muziek die ik langere tijd niet gehoord heb hoe goed die anthem wel niet is.

Kan de bron TE goed zijn?
Linn Klimax DSM/2 - 2 x Linn Klimax Solo 500 - Oppo UDP-205 - 2 x Wilson Benesch ACT - LG Oled 65G56LS - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Qkore 1 - Nordost Valhalla Power - Nordost Frey Power - 2x Nordost Tyr XLR - Nordost Tyr Speaker Cables - Nordost Reference Bi-Wire Jumpers - RKNL Noten TV Meubel Pure

Mitch--

Citaat van: Nahpets op januari  6, 2014, 20:09:03
Je vergelijkt de Majik DS (zowel streamer als DAC) met de SBT (streamer) en Arcam AV (DAC)? Niet echt de vergelijking die we hier zoeken lijkt mij.

Als je de Majik aansluit via de digitale uitgang, zoals ik denk hier het geval is, omzeil je de dac van de linn (dit is alleen mogelijk met de sneaky en majik, de akurate en klimax serie heeft geen digitale uitgang). Dus in dit voorbeeld is de SBT en Majik beide als slechts streamer ingezet.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

Nahpets

Ik las er juist uit dat de Majik analoog werd vergeleken, dat blijkt niet te kloppen zoals Ralph aangeeft.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Mitch--

Digitaal uit kan je bij Linn slechts kiezen voor de Sneaky en Majik (beide vooral ook tweedehands goed betaalbaar), nu denk ik dat vooral een tweedehands Sneaky digitaal aangesloten op de Anthem een zeer goede toevoeging kan zijn (ok ik ben fan van Linn  8) maar de DSP van de Anthem blijft gewoon behouden) maar echt als goedbedoeld advies en mega goed bedieningsgemak (ook is de set-up een fluitje van een cent).
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

KlipschHT

Aan de anthem kun je prima een linn sneaky, bluesound, sbt of magna sonos hangen, dan heb je voor een leuk bedrag een mooie stream oplossing. Nas erbij en klaar is Frank.
Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)

AbZ

Citaat van: JeroenGRT op januari  6, 2014, 20:46:56
Aan de anthem kun je prima een linn sneaky, bluesound, sbt of magna sonos hangen, dan heb je voor een leuk bedrag een mooie stream oplossing. Nas erbij en klaar is Frank.
Ja, een nas.  Waarom is dat nog niet eerder genoemd?

KlipschHT

Is dat al eerder genoemd?  ;)

Zonder gekheid volgens mij ontkom je er bijna niet aan....mocht Frank het te lastig vinden om zoiets te configureren dan wil ik best helpen. Overigens heb ik mijn qnap nas verkocht en hier nu een hp microserver draaien.
Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)

Staaled

Citaat van: twani op januari  6, 2014, 18:58:23
Een heel groot gedeelte gaat over "niets", heerlijk toch :pompom: 

Vrouwen, Audio, Bier en auto's, dan zijn wij mannen er wel zo'n beetje denk ik :tounge2:
Second that ook . :D

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted Member 2

Inmiddels je smaak een beetje kennend, verwacht ik dat jij de Linn-sound niet zal waarderen.

Staaled

Lijkt mij geen punt.
Je behoudt de functionaliteit van ARC en de Anthem.

En een evt. Linn zal ook een hoop gebruiksgemak in je set brengen.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

Citaat van: Onder013 op januari  6, 2014, 21:34:19
Inmiddels je smaak een beetje kennend, verwacht ik dat jij de Linn-sound niet zal waarderen.
Hij zou digitaal uit gebruiken. Daar zit echt geen Linn signatuur in "verwerkt". :)

Ralph71

Digitaal aangesloten zal Linn niet bepaald de "Linn-sound" weergeven, je gebruikt immers de DAC van de Anthem. Analoog aangesloten zal de Linn zeker anders klinken.

twani

Citaat van: Ralph71 op januari  6, 2014, 21:39:12
Digitaal aangesloten zal Linn niet bepaald de "Linn-sound" weergeven, je gebruikt immers de DAC van de Anthem. Analoog aangesloten zal de Linn zeker anders klinken.
Analoog aangesloten zal eindelijk muziek klinken ;)

Deleted member

De Linn-freaks zijn hier bijna even volhardend als Frank met z'n Anthem!  :D
Stereo-fan for life!

Staaled

Citaat van: technative op januari  6, 2014, 21:49:58
Ik val toch echt eerder onder de JTR freaks... :D

Ralph71

Misschien ontstaat er voor Frank wel iets heel fraais als hij beide digitaal met elkaar verbindt. Zonder twijfel aanzienlijk beter dan een SBT (welke overigens wel een leuk apparaat is, zolang het niet de beperkende factor is, wat bij Frank zeker wel het geval zal zijn...)  ;)

twani

Wel eens in mijn "Sig" gekeken?

frank2

D'r komt hier ook absoluut geen Linn in huis dat is 100% zeker. Er zijn meer dan genoeg alternatieven die goedkoper zijn en evengoed klinken al is dat subjectief. Maar je kent mijn smaak. Dus ik geloof je op je woord.

750 euro 2e hands of 1400 euro nieuw zijn op dit moment bedragen die ik niet wil uitgeven.

Ik probeer morgen eerst eens een usb kabel tussen de PC met Jriver en anthem. Mocht dat goed werken en evengoed zijn als mijn huidige HDD op de usb, dan ben ik voor een tientje klaar ipv. honderden euro's.

Neemt niet weg dat ik graag gebruik maak van Kingpins aanbod. Hoor ik meteen of dat een betere bron geeft als mijn huidige.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Kingpin

Citaat van: Ralph71 op januari  6, 2014, 21:39:12
Een SBT kun je heel goed laten klinken maar daar zijn wel de nodige aanpassingen voor nodig is gebleken uit een zeer uitgebreide sessie waarbij we een Linn Klimax Renew DS hebben vergeleken met mijn aangepaste SBT.
En dan praat je niet meer over een instapmodel "Sneaky" ... het kan dus wel en dat hoeft niet extreem duur te zijn als je een beetje handig bent.
Zelf zou ik never nooit zulke bedragen voor een streamer neertellen (kom uit de elektronica/computer hoek) als je weet wat er eigenlijk binnenin gebeurt.
Ze doen alsof ze het wiel opnieuw hebben uitgevonden in de audiowereld maar vergeten dat hetzelfde protocol in de computerindustrie al jaaaren veilloos werkt.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Ralph71

Waarom ga je niet een keer luisteren? Je vooroordelen blokkeren je luisterplezier en bedieningsgemak...

Mitch--

Citaat van: frank2 op januari  6, 2014, 22:10:15
D'r komt hier ook absoluut geen Linn in huis dat is 100% zeker. Er zijn meer dan genoeg alternatieven die goedkoper zijn en evengoed klinken al is dat subjectief. Maar je kent mijn smaak. Dus ik geloof je op je woord.

750 euro 2e hands of 1400 euro nieuw zijn op dit moment bedragen die ik niet wil uitgeven.

Ik probeer morgen eerst eens een usb kabel tussen de PC met Jriver en anthem. Mocht dat goed werken en evengoed zijn als mijn huidige HDD op de usb, dan ben ik voor een tientje klaar ipv. honderden euro's.

Neemt niet weg dat ik graag gebruik maak van Kingpins aanbod. Hoor ik meteen of dat een betere bron geeft als mijn huidige.

Ooit getest dan?