Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

WickedGame

Citaat van: twani op januari  6, 2014, 12:27:51
Héé, nog iemand die durft te zeggen wat er nou eigenlijk moet gebeuren.

Pas op, anders wordt je nog als afzeikert gekwalificeerd, en dat sléchts, én alléén omdat je dúrft te benoemen wáár nu eigenlijk het pijnpunt zit, die deze "wanstaltige" reis naar goed geluid en goede  "handling" van de apparatuur veroorzaakt. :nopompom:

Het is wel stemmingmakerij zo, ik snap dat Frank2 de Anthem de hemel in prijst. En om nu de Anthem te kwalificeren als een slechte/midrange receiver die eruit geknikkerd moet worden gaat mij zelfs wat te ver.

Ik ga Anthem verder niet prediken, heb hem ter test en ben altijd een zware Marantz liefhebber geweest en nog steeds. Maar sinds Marantz niet meer receivers maakt zoals de SR9600 en is overgestapt op Processor/EV constructie (je moet maar plek hebben) is de Anthem een erg goed alternatief.

twani

Citaat van: WickedGame op januari  6, 2014, 12:35:37
Het is wel stemmingmakerij zo, ik snap dat Frank2 de Anthem de hemel in prijst. En om nu de Anthem te kwalificeren als een slechte/midrange receiver die eruit geknikkerd moet worden gaat mij zelfs wat te ver.

Ik ga Anthem verder niet prediken, heb hem ter test en ben altijd een zware Marantz liefhebber geweest en nog steeds. Maar sinds Marantz niet meer receivers maakt zoals de SR9600 en is overgestapt op Processor/EV constructie (je moet maar plek hebben) is de Anthem een erg goed alternatief.
Helemaal met je eens, indien in de markt zou ik de Anthem zeker niet overslaan.

De issue is dat Frank op High End niveau "Stereo" wil luisteren. Hiertoe blijft hij maar "kloten" met een apparaat dat niet op z'n plaats is in de (verdere "high end") keten.

Maw, er blijft een heel stuk potentieel "braak liggen". 

Enkelen hier verwarren "het waarnemen hiervan" met "afzeiken", is niet de bedoeling.

Onmogelijk kan Frank ook met droge ogen "overeind houden" dat het allemaal prima is zo. Hoe anders is dan de bijna paranoia zoektocht met tweaks te verklaren.

Er is "iets", bijna iedereen hier in dit topic weet ook wát het is, maar de "kop blijft in de wind"

Er wordt van alle kanten slechts hulp geboden, meer niet.

Frank, waarom laat je niet eens mensen als Onder of Yamaha Jan naar je set kijken en wellicht samen met hén eens wat andere manieren te onderzoeken. Ik denk hierbij aan SBT , macmini ed

Mitch--

Citaat van: twani op januari  6, 2014, 13:16:13

De issue is dat Frank op High End niveau "Stereo" wil luisteren. Hiertoe blijft hij maar "kloten" met een apparaat dat niet op z'n plaats is in de (verdere "high end") keten.

Enkelen hier verwarren "het waarnemen hiervan" met "afzeiken", is niet de bedoeling.

Onmogelijk kan Frank ook met droge ogen "overeind houden" dat het allemaal prima is zo. Hoe anders is dan de bijna paranoia zoektocht met tweaks te verklaren.

Er is "iets", bijna iedereen hier in dit topic weet ook wát het is, maar de "kop blijft in de wind"

Frank, waarom laat je niet eens mensen als Onder of Yamaha Jan naar je set kijken en wellicht samen met hén eens wat andere manieren te onderzoeken. Ik denk hierbij aan SBT , macmini ed

Of geef een serieuze streamer een kans
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables

hifiman

Resteert de vraag WIENS issue dit is ;-)

WickedGame

Daar heb je misschien wel een goed punt, ik ben ook meer een voorstander van een dedicated stereo set naast de surround set.

Ook qua streamer denk ik aan een SBT of een op audio geconfigureerde Mac Mini. Las al oplossingen als laptop en dergelijke in een set opnemen. Dit kan, maar ik vind dat persoonlijk niet de ideale oplossing.

Former member 78

Hoort een SBT of een mac wel tot ''high end niveau stereo''?

frank2

SBT krijg ik hier op bezoek met lipo voeding. Schijnt erg goed te zijn. Helaas kun je SBT alleen 2e hands kopen. Jij blijft zeggen dat de Anthem hier niet in de set hoort, toch is dat onjuist. Testen met 3 personen hier thuis lieten duidelijk horen/merken dat mijn Oppo83+TUC, Belles VV niet beter klonk dan deze Anthem. Muziek afspelende via usb. Dus het was een voordeel, omdat de Anthem 2100 euro koste en de Belles en Oppo 6500 euro. Toch klonk het beter, veel beter.

De Anthem is een mooi produkt alleen muziek via usb afspelende gaat niet vlekkeloos. De nieuwe lijn XX10 kan het zelfs ook niet meer, dat zegt al genoeg, waarschijnlijk teveel problemen bij Anthem mee gehad.

Maar goed het is wat dat betreft een ondeugdelijk produkt, wat gemaakt moet worden. Mocht dat niet gebeuren, zijn er misschien nog andere wegen.

Ander voordeel is dat alles nu digitaal gaat naar het "zenuwcentrum" Anthem. Dus een cd speler e.d. is niet meer nodig.

nb: een BOWZZ8 van 4000 euro (cd speler) klonk niet beter dan de Oppo 83+TUC.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

frank2

Citaat van: WickedGame op januari  6, 2014, 13:28:37
Daar heb je misschien wel een goed punt, ik ben ook meer een voorstander van een dedicated stereo set naast de surround set.

Ook qua streamer denk ik aan een SBT of een op audio geconfigureerde Mac Mini. Las al oplossingen als laptop en dergelijke in een set opnemen. Dit kan, maar ik vind dat persoonlijk niet de ideale oplossing.

Tot voor 2 jaar geleden was ik het met je eens, zo had ik het ook. Maar nu tegenwoordig, vergelijk ze maar eens beide, 1x puur stereoset en 1x digitaal de anthem in via een SBT ? kijk dan ook even naar het prijsverschil
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

frank2

Citaat van: ArjanR1 op januari  6, 2014, 13:29:23

Nee natuurlijk niet Arjan, maar wordt geaccepteerd omdat iedereen het bijna heeft en dat het zo'n goed product is

twani

Daarvoor zijn in ieder geval zinvolle en bewézen wél goed werkende "tweaks"  in omloop.

Op sites als "the well tempered computer" en "computeraudiophile" bestaan fora die hier uitgebreid over schrijven en waar "users" hun bevindingen delen en waarover "breedgedragen" consensus bestaat.

Eea kun je onmogelijk beweren over het aansluiten van een Conrad Laboratorium voeding op een externe HD.

Nogmaals er is een aantal mensen dat  hier wil helpen, NIET afzeiken.

Former member 78

Citaat van: twani op januari  6, 2014, 13:40:28
Daarvoor zijn in ieder geval zinvolle en bewézen wél goed werkende "tweaks"  in omloop.

Op sites als "the well tempered computer" en "computeraudiophile" bestaan fora die hier uitgebreid over schrijven en waar "users" hun bevindingen delen en waarover "breedgedragen" consensus bestaat.

Eea kun je onmogelijk beweren over het aansluiten van een Conrad Laboratorium voeding op een externe HD.

Nogmaals er is een aantal mensen hier die willen helpen, NIET afzeiken.

Maar jij weet niet eens hoe het klinkt bij Frank, hoe kun je dan zo stellig beweren dat het het zooi is bij hem?

twani

Citaat van: frank2 op januari  6, 2014, 13:37:19
Nee natuurlijk niet Arjan, maar wordt geaccepteerd omdat iedereen het bijna heeft en dat het zo'n goed product is
Tja, nogmaals dan ben je als audiofiel "beyond repair"

Er is een aantal leden op het HT dat de spullen echt goed voor elkaar heeft en zij draaien met SB...

Henk en anderen zullen vast enige moeite hebben met jouw stelling.

Maar goed, ik zal me maar eens gaan conformeren aan jouw wens om hier niet meer te komen, vergeleken bij jou was Don Quichotte nog een volgzaam personage :D

twani

Citaat van: ArjanR1 op januari  6, 2014, 13:42:40
Maar jij weet niet eens hoe het klinkt bij Frank, hoe kun je dan zo stellig beweren dat het het zooi is bij hem?
Jij leest "hondsberoerd" en bent verder geen uitleg waardig.

Deleted Member 2

Frank heeft al meerdere bezoekjes gehad van Bas Akkerman, Lynch1978, Kingpin, Onder013. In het verloop van die luisterbezoeken is er flink wat veranderd en verbeterd aan de set en de opstelling van Frank.
De laatste keer dat ik er was samen met Kingpin klonk de set echt heel goed, met de opmerking dat deze wel erg weinig diepte had in het stereobeeld. De oorzaak daarvan bleek het niet fase-correct aansluiten van de eindversterker te zijn. Schuko omgedraaid en probleem opgelost.

Het probleem van Frank is nu de streaming functie die in de Anthem is ingebouwd. Door mogelijk een bug in de systeem software van de Anthem worden soms tracks die op een harddisk staan of soms een complete harddisk niet herkend of niet volledig herkend. Met en door de importeur is al helaas zonder resultaat gezocht naar de oorzaak.
De kans dat er een oplossing komt voor deze bug wordt steeds kleiner. Dit is de reden waarom Frank op zoek is naar een vervanger voor de interne streamer van de Anthem.
Zoals eerder al besproken gaat alle input van de Anthem via de interne dac waardoor een externe dac geen meerwaarde heeft. Een andere voorversterker in plaats van de Anthem is zoals Frank nadrukkelijk stelt, niet aan de orde.

Een mogelijke vervanger voor de interne streamer zoals ook al eerder besproken zou een digitaal aangesloten SB Touch kunnen zijn. Binnenkort wordt door Frank getest of dit een goed werkende en tenminste gelijkwaardig aan de interne streamer presterende oplossing is. Omdat de Touch niet vanaf een harddisk kan spelen is een server/laptop/nas nodig waarop de LogitechMediaServer applicatie actief is.

Uiteraard zou het interessant kunnen zijn als YamahaRXV Jan en bijvoorbeeld Martin!!! of Onder013 nadat het probleem met de streaming is opgelost weer eens een luisterbezoekje doen bij Frank. Altijd nuttig en gezellig.
En om maar weer een reeds opengetrapte deur nog wat verder in te trappen: het gaat om de tevredenheid van Frank over zijn set.
Of hij nou tevreden naar muziek luistert of aan het pielen is met kabels en stekkers is en blijft zijn keus.

Gr
Henk

Former member 78

Citaat van: twani op januari  6, 2014, 13:46:00
Jij leest "hondsberoerd" en bent verder geen uitleg waardig.

Das jammer. Want jij weet alles altijd zo goed...

frank2

Citaat van: Onder013 op januari  6, 2014, 14:03:34
Frank heeft al meerdere bezoekjes gehad van Bas Akkerman, Lynch1978, Kingpin, Onder013. In het verloop van die luisterbezoeken is er flink wat veranderd en verbeterd aan de set en de opstelling van Frank.
De laatste keer dat ik er was samen met Kingpin klonk de set echt heel goed, met de opmerking dat deze wel erg weinig diepte had in het stereobeeld. De oorzaak daarvan bleek het niet fase-correct aansluiten van de eindversterker te zijn. Schuko omgedraaid en probleem opgelost.

Het probleem van Frank is nu de streaming functie die in de Anthem is ingebouwd. Door mogelijk een bug in de systeem software van de Anthem worden soms tracks die op een harddisk staan of soms een complete harddisk niet herkend of niet volledig herkend. Met en door de importeur is al helaas zonder resultaat gezocht naar de oorzaak.
De kans dat er een oplossing komt voor deze bug wordt steeds kleiner. Dit is de reden waarom Frank op zoek is naar een vervanger voor de interne streamer van de Anthem.
Zoals eerder al besproken gaat alle input van de Anthem via de interne dac waardoor een externe dac geen meerwaarde heeft. Een andere voorversterker in plaats van de Anthem is zoals Frank nadrukkelijk stelt, niet aan de orde.

Een mogelijke vervanger voor de interne streamer zoals ook al eerder besproken zou een digitaal aangesloten SB Touch kunnen zijn. Binnenkort wordt door Frank getest of dit een goed werkende en tenminste gelijkwaardig aan de interne streamer presterende oplossing is. Omdat de Touch niet vanaf een harddisk kan spelen is een server/laptop/nas nodig waarop de LogitechMediaServer applicatie actief is.

Uiteraard zou het interessant kunnen zijn als YamahaRXV Jan en bijvoorbeeld Martin!!! of Onder013 nadat het probleem met de streaming is opgelost weer eens een luisterbezoekje doen bij Frank. Altijd nuttig en gezellig.
En om maar weer een reeds opengetrapte deur nog wat verder in te trappen: het gaat om de tevredenheid van Frank over zijn set.
Of hij nou tevreden naar muziek luistert of aan het pielen is met kabels en stekkers is en blijft zijn keus.

Gr
Henk

Zoals je weet Henk, is sinds jouw laatste bezoek er toch nog wat veranderd aan de set. De lineaire voeding, die het geluid een stukje verbetert, en om de laatste restanten teveel aan hoog weg te halen is er in de meterkast ipv. Belden een Draka toevoerkabel geplaatst. Daarnaast 2 Iego koper geplaatst.
Deze beide items geven een dusdanig verschil in geluid, dat ik na langer luisteren ik bij sommige nrs, het geluid niet meer open genoeg vond, miste zelfs iets hoog. Door de Oyiade Green als usb kabel weer te gaan gebruiken ipv. de AQ cinnamon is dat weer hersteld. ( de AQ is nogal rustig , minder open in het middengebied en hoog gebied) Het geluid is open, helder, diepe, zeer diep bas, vol geluid. Precies zoals ik het graag hoor.

De eerste testen met de PC via hdmi lieten een mooi geluid horen maar wel minder vol vooral in de midbass gebeuren. Een SBT of audiostreamer, zal dat waarschijnlijk wel goed doen. Kijkende naar de kosten zal het een van de 2 wel worden, indien de Anthem niet gefixed kan worden.

nb: mensen mogen hier altijd komen luisteren, koffie en zelf gebakken koekjes of taart is er altijd

Kingpin

Eh Ja ... met enige aanpassing lijkt me dat toch wel bewezen.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Raymond187

frank2

twani

Citaat van: frank2 op januari  6, 2014, 16:22:51
Dat weet Twani precies.
Zeker! Dat is als je set je volkomen tevreden stelt, iets wat sommigen nooit zal lukken.

Het gaat erom een High End gevoel tussen je eigen oren te bewerkstelligen, laat ik daar nu erg goed in zijn.  :D

Staaled

Citaat van: twani op januari  6, 2014, 16:54:03
Zeker! Dat is als je set je volkomen tevreden stelt, iets wat sommigen nooit zal lukken.

Het gaat erom een High End gevoel tussen je eigen oren te bewerkstelligen, laat ik daar nu erg goed in zijn.  :D
Zo lust ik er nog wel een paar. :tounge:

Waar gaan die 300 plus pagina's in je eigen topic dan over?
Toch niet alleen maar over auto' s en vrouwen? ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

BuSpu

John Wx

Citaat van: frank2 op januari  6, 2014, 13:37:19

Frank wat is jouw definitie van "high end" als ik zo vrij mag zijn en dit is met oprechte interesse en niet om het woord of de spullen tot een discussie te laten lijden/leiden

Ik zeg zelf zoiets als de SONY ES set met speakers die ooit circa 2000 uit kwam:

http://www.avland.co.uk/sony/tan1/
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

AbZ

Citaat van: BuSpu op januari  6, 2014, 17:09:57
Citaat van: Audioloog op januari  6, 2014, 13:27:06
Resteert de vraag WIENS issue dit is ;-)
^^
Nee, waarom zou je op een forum posten als er niets over gezegd mag worden?

Natuurlijk moet frank2 gewoon lekker doen wat hem bevalt,
of anderen dat nu 'high end' vinden of niet, maar reageren staat vrij.