Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

AbZ

Nu gaat er nog iemand zeggen dat het niet 1-dimensionaal is, maar in alle richtingen te tweaken...  behalve in gecontroleerde situaties uiteraard.

Citaat van: technative op december 30, 2013, 13:41:17
En toch betwijfel ik of je op deze manier iets als emotie in cijfertjes kunt uitdrukken...
En toch gebeurt dat regelmatig.  Al die audities bijvoorbeeld in talentenprogramma's met een professionele jury -- ze kijken en oordelen of het wat doet.  Noem het goedkoop vermaak (is het ook) maar het is niet zonder kennis van zaken.

alexander2

Citaat van: AbZ op december 30, 2013, 15:36:43
Nu gaat er nog iemand zeggen dat het niet 1-dimensionaal is, maar in alle richtingen te tweaken...  behalve in gecontroleerde situaties uiteraard.
En toch gebeurt dat regelmatig.  Al die audities bijvoorbeeld in talentenprogramma's met een professionele jury -- ze kijken en oordelen of het wat doet.  Noem het goedkoop vermaak (is het ook) maar het is niet zonder kennis van zaken.

Zeg jij dat er in die talentenmeuktroepblubberbagger programma's een jury zit die kennis van zaken heeft?

AbZ

Citaat van: alexander2 op december 30, 2013, 15:42:49
Zeg jij dat er in die talentenmeuktroepblubberbagger programma's een jury zit die kennis van zaken heeft?
Daar sta je van te kijken he?  ;D
Hangt van programma en jurylid af, maar in de meeste gevallen:  ja.

Deleted member

Citaat van: AbZ op december 30, 2013, 15:36:43
... maar het is niet zonder kennis van zaken.

Juist bij die programma's twijfel ik daar heel sterk aan!

Mede daarom kijk ik er zelden of nooit naar...
Stereo-fan for life!

Isflicka

Citaat van: Raphie op december 30, 2013, 15:34:28
maar ik open even een apart topic, daar ik Frank2 z'n topic respecteer en verder niet wil belasten.  :yinyang:
Goed idee, ga ik intussen verder met het overzetten van mijn geluidskaart........
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

AbZ

Citaat van: technative op december 30, 2013, 15:45:05
Juist bij die programma's twijfel ik daar heel sterk aan!
Het is net als met voetbal,
~15 miljoen bondscoaches die het beter weten.

Raphie

JBL PRX Power!

Kingpin

Zolang het signaal in het digitale domein blijft (afspelen, opnemen) blijft het signaal gewoon intact, hoe vervormt ook, zolang de 1 maar een fractie van de 5V ziet, blijft dit in het digitale domein gewoon een logische 1.
Immers een bestand met checksum in het digitale domein zal intact moeten blijven anders werkt het niet, net als een zip file.

De hoorbare verschillen zijn denk ik te verwijten in hoeverre het bestand de hoeveelheid vervorming mee transporteerd naar de decoders, daar is het grootste verschil in te zoeken (welk filter wordt er toegepast om een zo mooi mogelijk blokgolf te reconstrueren, of niet met alle gevolgen van dien, wordt er gebufferd etc etc) dit soort zaken geven uiteindelijk de grootste verschillen weer en is apparatuur afhankelijk.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

tompj

Citaat van: Jumping Jack op december 30, 2013, 10:44:49
Ah, dan kan ik het meteen maar goed doen: 'word je' zonder -t Hans  ;D.
Toch niet hoor....'je' is hier bezittelijk gebruikt en dus is het 'wordt'. Net zoals je niet schrijft '..dan loop je band leeg.'
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Project Tube Box DS

Deleted Member 2

Citaat van: tompj op december 30, 2013, 16:38:37
Toch niet hoor....'je' is hier bezittelijk gebruikt en dus is het 'wordt'. Net zoals je niet schrijft '..dan loop je band leeg.'

je achter het werkwoord in de betekenis van 'jij' resulteert in geen 't'

Gr
Henk

Deleted member

Stereo-fan for life!

frank2

Spelling in dit topic vind ik geen issue, door snel typen worden er vaak fouten gemaakt zolang het maar duidelijk leesbaar is en geen verwarring schept.

Ik heb nu een uurtje verschillende bestanden films en muziekconcerten via de Boxee afgespeeld. Deze is nu ook aangesloten op de lineaire voeding.
Het resultaat is dat het beeld mooier, detailrijker geworden is, de kleuren zijn ook beter. Het geluid is behoorlijk opgeknapt en vooral de ruimtelijkheid en surroundweergave is flink verbeterd. Het laag is niet meer veel (loudness achtig) maar diep en krachtig. De bank trilt vrolijk mee bij lage tonen. Maar ook de rest van het geluidsspectrum is anders geworden, meer detail, opener, verrassend dat wel, had ik niet verwacht. Wist wel dat een schakelende voeding niet geweldig was, maar dit verschil had ik nu ook niet verwacht. Was het daarvoor met schakelende voeding slecht?, nee maar anders sompiger, romiger, niet zo uitgesproken.

Tevreden? ja.  Maar een echt goede mediaplayer zal toch waarschijnlijk mooier spelen, helaas ken ik die niet. Dune misschien maar die kan niet alle geluidsformaten aan....
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

tompj

Citaat van: Onder013 op december 30, 2013, 17:34:31
je achter het werkwoord in de betekenis van 'jij' resulteert in geen 't'

Gr
Henk
Klopt, in dat geval is er sprake van wederkerigheid en dus is het dan 'word je'. In de gebruikte zin was daarvan echter geen sprake. (sorry Frank)

AbZ

Het was dus zoiets als: hullie hebbe me stofzuiger genoemd.  Kan idd bezittelijk zijn.

Jumping Jack

Citaat van: tompj op december 30, 2013, 16:38:37

... Word je zuiger genoemd. Wat is daar bezittelijk aan?  :blink:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

tompj

Citaat van: Jumping Jack op december 30, 2013, 18:29:07
Verdummele, ik kijk inderdaad met mijn neus. Je hebt helemaal gelijk! Nogmaals sorry Frank. Soms denk je dingen te zien die er helemaal niet zijn. En dat is soms ook zo met onze oren toch?

AbZ

Citaat van: tompj op december 30, 2013, 18:36:50Soms denk je dingen te zien die er helemaal niet zijn. En dat is soms ook zo met onze oren toch?
Je hep gelijk.

Deleted Member 2

Citaat van: Jumping Jack op december 30, 2013, 18:29:07

Wees blij als je zuiger een keertje wordt genoemd ;D

AbZ

Citaat van: tompj op december 30, 2013, 17:45:15
Klopt, in dat geval is er sprake van wederkerigheid en dus is het dan 'word je'.
Het is pas wederkerig als je elkaar(s) zuiger noemt.

Kingpin

Citaat van: frank2 op december 30, 2013, 17:42:39
Spelling in dit topic vind ik geen issue, door snel typen worden er vaak fouten gemaakt zolang het maar duidelijk leesbaar is en geen verwarring schept.

Ik heb nu een uurtje verschillende bestanden films en muziekconcerten via de Boxee afgespeeld. Deze is nu ook aangesloten op de lineaire voeding.
Het resultaat is dat het beeld mooier, detailrijker geworden is, de kleuren zijn ook beter. Het geluid is behoorlijk opgeknapt en vooral de ruimtelijkheid en surroundweergave is flink verbeterd. Het laag is niet meer veel (loudness achtig) maar diep en krachtig. De bank trilt vrolijk mee bij lage tonen. Maar ook de rest van het geluidsspectrum is anders geworden, meer detail, opener, verrassend dat wel, had ik niet verwacht. Wist wel dat een schakelende voeding niet geweldig was, maar dit verschil had ik nu ook niet verwacht. Was het daarvoor met schakelende voeding slecht?, nee maar anders sompiger, romiger, niet zo uitgesproken.

Tevreden? ja.  Maar een echt goede mediaplayer zal toch waarschijnlijk mooier spelen, helaas ken ik die niet. Dune misschien maar die kan niet alle geluidsformaten aan....
Een goede voeding was me al lang geleden opgevallen waar veel winst uit te behalen valt.
Er zijn tegenwoordig ook best goede switching power supplies maar idd doe mij ook maar een lineaire.

Wbt de Dune, welke formaten kan die niet aan dan want volgens mij is dat nu net één die zowat alles afspeelt.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

frank2

Ik zat net te zoeken en kwam uit op een Dune HD smart D1 of H1, die kan alles, de goedkopere series kunnen geen HD audio aan. Wat mijn boxee wel kan al is dat niet geheel vlekkeloos. Maar deze Dune is vlgs mij niet meer de koop. Een nieuwer model kan ik niet vinden.

Verder vraag ik mij af wat het verschil in beeldkwaliteit en geluidskwaliteit is tov de boxee. Niet dat ik meteen een ander wil, maar je weet nooit.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Deleted member

Mijn ervaringen met Dune zijn echt heel goed Frank. Speelt alles. Beeldkwaliteit is gewoon goed, maar is niet de top. Ik heb de Hd Max en die speelt perfect. Zit ook een bluray drive is en kan ook streamen vanaf het netwerk.

Beeld van m'n Pioneer bluray speler is net wat beter, maar de kwaliteit en het gemak van de Dune spelers is gewoon top, wat mij betreft.
Stereo-fan for life!

Snowmaster

Citaat van: technative op december 30, 2013, 19:22:04
Beeld van m'n Pioneer bluray speler is net wat beter, maar de kwaliteit en het gemak van de Dune spelers is gewoon top, wat mij betreft.

Welk formaat vergelijk je dan? 
Rip van je origineel? 
Met mijn laatste vergelijken (>jaar terug) was originele rip op harde schijf beter dan los schijfje.
Omgekeerd was een download afgespeeld via harde schijf ook beter dan gebrand schijfje/download.
Maar ik weet dat vergelijk hierin tricky is en blijft.  Componenten spelen nl. ook een grote rol.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Maro

Citaat van: Snowmaster op december 31, 2013, 14:47:20
Welk formaat vergelijk je dan? 
Rip van je origineel? 
Met mijn laatste vergelijken (>jaar terug) was originele rip op harde schijf beter dan los schijfje.

:blink:  Tijdens het rippen wordt het dus beter?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -