Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

AbZ

Citaat van: frank2 op december 14, 2013, 17:17:16
Hoe wist je dat?  Ik heb er niet voor niets 2. En daarnaast nog vele anderen.....
Je weet het idd goed te verbergen.  W+W = 2?  En Snowmaster is de anderen?

frank2

Citaat van: AbZ op december 14, 2013, 17:20:05
Je weet het idd goed te verbergen.  W+W = 2?  En Snowmaster is de anderen?
:clapping: Goed zo. leg je telraampje nu maar in de kast.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

JANJWJMC

Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

Maro

Recensies en lijstjes zijn alleen van belang als ze jouw (iedereen hier) produkt de hemel in prijzen. Ook Frank heeft meerdere malen aangehaald dat de Anthem recensies bewezen dat Anthem de bom was. Gevraagd naar links naar betreffende recensies bleef het echter steeds stil. Nu er een lijstje is waarbij de boel weer wat in proporties word gebracht zijn ze opeens weer volledig onbetrouwbaar.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Citaat van: Maro op december 14, 2013, 17:45:51
Recensies en lijstjes zijn alleen van belang als ze jouw (iedereen hier) produkt de hemel in prijzen. Ook Frank heeft meerdere malen aangehaald dat de Anthem recensies bewezen dat Anthem de bom was. Gevraagd naar links naar betreffende recensies bleef het echter steeds stil. Nu er een lijstje is waarbij de boel weer wat in proporties word gebracht zijn ze opeens weer volledig onbetrouwbaar.  :D

Nou eentje dan, je kunt ze ook zelf opzoeken:  http://www.whathifi.com/review/anthem-mrx-700

Lees vooral de laatste zinnen. 

Maar ik test liever zelf het apparaat in kwestie in mijn huiskamer en oordeel dan dat werkt beter.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

twani

Citaat van: frank2 op december 14, 2013, 16:41:56
Going back in time.....  zoals ik het 25 jaar geleden ook deed; audio kopen en kijken hoe goed het apparaat was, de meest hoogste welke ik kon betalen....  en kopen want dat was het beste....   duitse grundlichkeit...

De X4000 is ook beter getest van Denon, Snowmaster die 'm heeft zegt gewoon eerlijk hij is goed maar Anthem is een betere klasse.... 

Maar ja het ook Twani die het schrijft. En die geloofd nog in lijstjes, huispakken van de stylist van het zuiden :D en verkooppraatjes van zijn dealer.
Kom kom Frank, de Leben staat in geen enkel lijstje, mijn diy dac al helemaal niet. Een dealer heb ik ook al niet.

Kortom ik pas op geen enkele wijze in het door jouw geschetste "dummy profiel".

En als je nu goed had opgelet had je in het andere topic, waar je tót het publiceren van het lijstje ook zo geanimeerd in "méébepte", kunnen lezen dat ik de bewuste lijstjes zélf ook al flink op de hak had genomen door te vermelden dat Harbeth speakers er ook steevast beroerd vanaf komen.

Maar zelfs zo'n voorzet voor ópen doel ontgaat je, hetgeen niet helpt om ook eens ergens de lol van in te zien.

Mijn vader zei altijd : "ze mogen op de rand van m'n bord schijten zolang ze maar niet spetteren"

chansig

Citaat van: frank2 op december 14, 2013, 16:41:56
Going back in time.....  zoals ik het 25 jaar geleden ook deed; audio kopen en kijken hoe goed het apparaat was, de meest hoogste welke ik kon betalen....  en kopen want dat was het beste....   duitse grundlichkeit...

De X4000 is ook beter getest van Denon, Snowmaster die 'm heeft zegt gewoon eerlijk hij is goed maar Anthem is een betere klasse.... 

Gelukkig is Snowmaster wel eerlijk....ik denk dat er weinig van dat type mensen rondlopen...die echt eerlijk zijn.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

AbZ

Citaat van: chansig op december 14, 2013, 18:26:03
Gelukkig is Snowmaster wel eerlijk....ik denk dat er weinig van dat type mensen rondlopen...die echt eerlijk zijn.
Truth is found in strange places  ;D

en bij de anderhalve dealer van frank2?

Jumping Jack

Citaat van: twani op december 14, 2013, 18:04:51
Kom kom Frank, de Leben staat in geen enkel lijstje, mijn diy dac al helemaal niet. Een dealer heb ik ook al niet.

Kortom ik pas op geen enkele wijze in het door jouw geschetste "dummy profiel".

Je vergeet (bewust?) de huispakken Theo  ;D.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Maro

Citaat van: frank2 op december 14, 2013, 17:54:25
Nou eentje dan, je kunt ze ook zelf opzoeken:  http://www.whathifi.com/review/anthem-mrx-700

Lees vooral de laatste zinnen. 

Maar ik test liever zelf het apparaat in kwestie in mijn huiskamer en oordeel dan dat werkt beter.

Ja dat eindoordeel lees je bijna bij elke recensie. Ik hecht ook geen waarde aan recensies maar idd des te meer aan mijn eigen waarnemingen. Persoonlijk geloof ik dat er in deze prijsklasse geen slechte receivers meer bestaan. Smaak kwestie. Dat er eentje 'de beste' zou zijn is dan ook grote onzin. Dat zou dan wetenschappelijk vast gesteld moeten worden en een recensie is verre van wetenschappelijk maar wordt door nogal wat variabelen bepaald die maar weinig met audio te maken hebben.
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

AbZ

Ik vind het wel een sterk punt van Anthem dat je 'm op de PC kunt aansluiten voor het calibratiegebeuren.
Lijkt me een stuk handiger dan wat bv Pioneer biedt.  Bij Onkyo kan dit alleen met Audyssey Pro dacht ik?

Vreemd genoeg wordt dit in WhatHifi als een minpuntje gezien (voor de 'gewone' consument neem ik aan).

Maro

Citaat van: AbZ op december 14, 2013, 18:42:03
Ik vind het wel een sterk punt van Anthem dat je 'm op de PC kunt aansluiten voor het calibratiegebeuren.
Lijkt me een stuk handiger dan wat bv Pioneer biedt.  Bij Onkyo kan dit alleen met Audyssey Pro dacht ik?

Tja, het moet zelfs geloof ik. Of dat een sterk punt is...weet ik niet. Als je een mic inprikt en meteen de calibratie laat doen (ADSY) lijkt me een stuk handiger dan met een laptop in de weer. Moet je ook nog zo'n duur ding kopen of lenen  Ik heb niet eens een laptop.

Staaled

Citaat van: AbZ op december 14, 2013, 18:42:03

Vreemd genoeg wordt dit in WhatHifi als een minpuntje gezien (voor de 'gewone' consument neem ik aan).
Bij Pioneer loopt dat tegenwoordig zelfs via tablet/app.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

AbZ

Citaat van: Staaled op december 14, 2013, 18:48:29
Bij Pioneer loopt dat tegenwoordig zelfs via tablet/app.
Ziet er mooi uit qua gui maar weet niet of het meer controle geeft?
Systeem gaat technisch wel een stuk verder dan Anthem (bv met fase-correctie).

twani

Citaat van: Jumping Jack op december 14, 2013, 18:31:31
Je vergeet (bewust?) de huispakken Theo  ;D.
Nee want dát is gewoon wáár, die draag ik écht ;D

John Wx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

Deleted Member 2

Citaat van: twani op december 14, 2013, 19:47:28

ik wil het niet weten en zeker niet zien :embarassed: :embarassed:

lynch1979

JANJWJMC

Citaat van: Onder013 op december 14, 2013, 19:50:20
ik wil het niet weten en zeker niet zien :embarassed: :embarassed:
Het is echt de moeite als je je er in verdiept kan echt een hoop schelen.
Ben toevallig deze hele middag ermee bezig geweest heb nu 6 verschillende kalibraties :)
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

frank2

Citaat van: twani op december 14, 2013, 19:47:28
Zeker ook die met de pailletjes en diamantjes :D.
zouden we graag een foto van willen zien :D

YamahaRXV

Citaat van: John Wx op december 14, 2013, 19:48:05
Vroeg alleen maar op hifi.nl de set eventueel te updaten  :ohmy: :wacko:

Ja joh, en kijk eens wat je nu allemaal weer veroorzaakt hebt .... :tounge2: ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Citaat van: YamahaRXV op december 14, 2013, 20:17:23
Ja joh, en kijk eens wat je nu allemaal weer veroorzaakt hebt .... :tounge2: ;D
Ja! Opruier die John WX! :D

Deleted Member 2

Citaat van: JANJWJMC op december 14, 2013, 20:00:44
Het is echt de moeite als je je er in verdiept kan echt een hoop schelen.
Ben toevallig deze hele middag ermee bezig geweest heb nu 6 verschillende kalibraties :)

Ik doelde op huispak van Theo ;D :D Brrr

En ook nog die van Lynch1979 Brrr. Jij draagt neem ik aan een strip album donald duck huispak... :alien:

twani

Citaat van: Onder013 op december 14, 2013, 20:31:20
Ik doelde op huispak van Theo ;D :D Brrr

En ook nog die van Lynch1979 Brrr. Jij draagt neem ik aan een strip album donald duck huispak... :alien:
Ik heb er helemaal niets van :D