Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Deleted member

@Markus2, let in die zin op 't verschil tussen 'dat' en 'dit'. ;)

AbZ

Citaat van: Markus2 op augustus  5, 2013, 14:41:48
:withstupid:
Abz,

Dit is de betreffende uitspraak.
Valt feitelijk buiten de reeds gaande discussie daar zekering maar ze wordt wel gedaan.

Groet, Mark
Heb zojuist een poging gedaan om dit vredig af te sluiten en ga er op niet door
want word regelmatig buiten proportie aangevallen als ik op dit soort onzin inga.

Citaat van: Antoine op augustus  5, 2013, 14:44:10
@Markus2, let in die zin op 't verschil tussen 'dat' en 'dit'. ;)
Jij snapt 'm  :thumbs-up:

Hifi Addict

Citaat van: AbZ op augustus  5, 2013, 14:33:12
Omdat het geen aarde voor netspanning is?  (Overigens geeft een CAI aarde idd nog wel eens problemen.)

Hmmja, goed voorbeeld, ik kan me voorstellen dat als de cai receiver (zelf ongeaard naar ik meen?) een connectie maakt met de audioset welke een mooi laag impedante aarde heeft daar netjes een ongewenste spanning gaat lopen  ;) Hoe lager impedant de aarde van de audioset, hoe hoger deze ongewenste vervuiling spanning.

AbZ

't Schijnt nog al eens voor te komen dat CAI monteurs een flinke oplawaai krijgen...

Markus2

Marantz NR 1508 (Audyssey) - Array mono's - Pioneer PL 70 - Phonomena - Kiseki purple heart S - Sony CDP QS 930 - Celestion C-Two

Kingpin

Citaat van: Hifi Addict op augustus  5, 2013, 14:47:13
Hmmja, goed voorbeeld, ik kan me voorstellen dat als de cai receiver (zelf ongeaard naar ik meen?) een connectie maakt met de audioset welke een mooi laag impedante aarde heeft daar netjes een ongewenste spanning gaat lopen  ;) Hoe lager impedant de aarde van de audioset, hoe hoger deze ongewenste vervuiling spanning.
In de nieuwe verdeelkastjes zit volgens mij al een mantelstroomfilter om de boel galvanisch te scheiden, anders kun je deze los kopen, ben je van het hele probleem af.
Maar volgens mij mag je de antenneaarde nooit verbinden met je aarde in huis.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

AbZ

Citaat van: Markus2 op augustus  5, 2013, 14:53:33
Dank je. My bad.
Excuses aanvaard  :dry: 

Citaat van: Kingpin op augustus  5, 2013, 15:01:40
In de nieuwe verdeelkastjes zit volgens mij al een mantelstroomfilter om de boel galvanisch te scheiden, anders kun je deze los kopen, ben je van het hele probleem af.
Lijkt me ook niet fijn bij zwaardere storingen, ongelukken, bliksem, etc. als je alles vd buren meekrijgt en vice versa.

Deleted member

Citaat van: Hifi Addict op augustus  5, 2013, 14:47:13

De CAI receiver is wel geaard in de wijkkast heb ik ooit gelezen maar die is dusdanig vervuild dat er inderdaad ongewenste spanningen zijn en stromen kunnen gaan lopen. Of hij is zo hoog in weerstand door de lange afstand dat de stroompjes (inclusief mogelijk die van je buren die niet aarden) liever de weg van de minste weerstand kiezen (bijvoorbeeld jouw schone huisaarde). Zonder mantelstroomfilter heb ik een enorm verminderde signaalkwaliteit (gemeten). Wat 't doet in de rest van de set wil ik niet eens weten, ik houd 't liever 'buiten'. Heb zelf een mantelstroomfilter van Kemp (http://www.kempelektroniks.com/Accessoires/Cable-Isolator.aspx) aangesloten op de CAI wandaansluiting en dit werkt perfect in mijn situatie. Plaats ik 't filter aan de TV zijde dan haal ik veel minder resultaat.

Ziggo adviseert, bedenk ik me net, tegenwoordig trouwens het wel verbinden met de huisaarde aan die van de CAI als de CAI aansluiting in de meterkast is geplaatst en levert daar ook materiaal voor mee.

CiteerLet op! De aarddraad sluit u alleen aan als de wandcontactdoos zich in de meterkast bevindt. Verbind in dat geval het uiteinde van de aarddraad met de aardklem in de meterkast.

Hifi Addict

Zo'n mantelstroomfilter lijkt me een goed idee, het houdt niet alles tegen (parasitaire capacitieve koppeling) maar wel veel  ;D

Ik zeg lang leve glasvezel  :pompom:

Deleted member

Citaat van: Hifi Addict op augustus  5, 2013, 15:17:30
Zo'n mantelstroomfilter lijkt me een goed idee, het houdt niet alles tegen (parasitaire capacitieve koppeling) maar wel veel  ;D

Ik zeg lang leve glasvezel  :pompom:

Klopt!  :thumbs-up: En oh, kon ik eindelijk maar eens glasvezel bestellen, ik wil geen Ziggo internet en ben dus tot dat moment veroordeeld tot een ADSL2+ lijntje met max. 15 mbit/s snelheid downstream.  :(

Deleted member

Citaat van: Kingpin op augustus  5, 2013, 15:01:40

Dat eerste klopt inderdaad lees ik net (althans bij Ziggo), zowel de mantel als kern in die nieuwe AOP's  (TRAS1000) galvanisch gescheiden.

Het tweede klopt dus niet. De quote die ik net plaatste komt uit een Ziggo handleiding en sterker nog ik lees net ook onderstaande post waarin Ziggo 't min of meer verplicht maakt als je problemen ondervindt.

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=227599&postcount=1

Hifi Addict

Iemand enig idee hoe deze "mantelstroomfilter" eigenlijk werkt? Is het een ontkoppel trafootje? Of een high-pass filter? Of zelfs een band-pass  ::) In de laatste 2 gevallen slaat mijn eerdere opmerking over capacitieve koppeling nergens op  ;D

frank2

Interessant, ik heb net Ziggo besteld alles in 1, dus ik krijg hier ook mee te maken, al laat ik het door een monteur aansluiten.

Ik ga dus eindelijk een sneller internet krijgen dan het huidige van 1 MB/s en krijg ook tv ipv CD. Ben benieuwd, heb straks de mogelijkheid om sat televisie te kijken (geen NL1 e.d.) maar wel alle vrije zenders en via Ziggo.

En natuurlijk konden ze niet garanderen dat ik een Humax kreeg....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Raymond187

Ziggo werkt hier super. Ik heb alleen 1 zwake TV zender Net5 HD de rest is top. i-net is ook top 7.5MB DL en 670kb UL  :thumbs-up:

Ik gebruik een samsung decoder werkt op zich prima.

frank2

Citaat van: Raymond187 op augustus  5, 2013, 16:27:34
Ziggo werkt hier super. Ik heb alleen 1 zwake TV zender Net5 HD de rest is top. i-net is ook top 7.5MB DL en 670kb UL  :thumbs-up:

Ik gebruik een samsung decoder werkt op zich prima.

Ik zie wel wat ik krijg, ik zal straks de sat. tuner gebruiken voor alle buitenlandse zenders en de Ziggo tuner voor alle NL zenders. Over 1 ding ben ik wel erg blij; eindelijk aanmerkelijk sneller internet. Ons adsl internet is sinds 3 dagen trager dan voorheen, het was 2,5 mb en nu 1,07 MB. Dus films downloaden kan niet meer.
Maar ik moet wachten tot 3 september dan wordt alles geïnstalleerd. Aangezien ik in het Cogas gebied woon die nog steeds TV analoog geeft, moeten zij de kabel ergens in de straat weer aansluiten en dat zal op 2 sept. gebeuren. En daarna kan ziggo de rest installeren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Kingpin

Citaat van: Antoine op augustus  5, 2013, 15:25:48
Dat eerste klopt inderdaad lees ik net (althans bij Ziggo), zowel de mantel als kern in die nieuwe AOP's  (TRAS1000) galvanisch gescheiden.

Het tweede klopt dus niet. De quote die ik net plaatste komt uit een Ziggo handleiding en sterker nog ik lees net ook onderstaande post waarin Ziggo 't min of meer verplicht maakt als je problemen ondervindt.

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showpost.php?p=227599&postcount=1
Als jij de massa van de coax aansluit op de randaarde heb je een potentiaalverschil en kan het zomaar zijn dat je een fikse 'tik' krijgt als je de antennekabel aanraakt (en die is niet fijn kan ik je vertellen).
Het (Ziggo) verdeelkastje heeft niet voor niets een eigen aarde-aansluiting en is alleen bedoeld voor aansluiting in de meterkast, anders niet.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Deleted member

Citaat van: Kingpin op augustus  5, 2013, 18:59:25
Als jij de massa van de coax aansluit op de randaarde heb je een potentiaalverschil en kan het zomaar zijn dat je een fikse 'tik' krijgt als je de antennekabel aanraakt (en die is niet fijn kan ik je vertellen).
Het (Ziggo) verdeelkastje heeft niet voor niets een eigen aarde-aansluiting en is alleen bedoeld voor aansluiting in de meterkast, anders niet.

Als je de CAI aardt hef je juist de potentiaalverschillen op en of je dat nou in de meterkast of elders in je huis doet dat maakt niet uit. Alle randaarden van de stopcontacten etc. in je huis zijn verbonden met dezelfde aarde. De 'tik' krijg je pas op 't moment dat je de mantel van de nog ongeaarde CAI en je huisaarde tegelijk aanraakt waardoor het potentiaal zich via jouw lichaam vereffent en er dus stroom door jou heen gaat lopen. Maar wellicht is dit ook wat je wilt zeggen/zei. :)

Zelf aard ik de CAI trouwens niet aan m'n huisinstallatie, nergens. Zoals gezegd gebruik ik een 'mantelstroomfilter' op de CAI aansluiting voor een galvanische scheiding.

Kingpin

Citaat van: Antoine op augustus  5, 2013, 19:44:55
Als je de CAI aardt hef je juist de potentiaalverschillen op en of je dat nou in de meterkast of elders in je huis doet dat maakt niet uit. Alle randaarden van de stopcontacten etc. in je huis zijn verbonden met dezelfde aarde. De 'tik' krijg je pas op 't moment dat je de mantel van de nog ongeaarde CAI en je huisaarde tegelijk aanraakt waardoor het potentiaal zich via jouw lichaam vereffent en er dus stroom door jou heen gaat lopen. Maar wellicht is dit ook wat je wilt zeggen/zei. :)

Zelf aard ik de CAI trouwens niet aan m'n huisinstallatie, nergens. Zoals gezegd gebruik ik een 'mantelstroomfilter' op de CAI aansluiting voor een galvanische scheiding.
Idd ik bedoelde als je de cai aarde niet verbind met de randaarde in huis.
Cai aarde is al geaard in de verdeler waardoor potentiaalverschillen optreed.
Makkelijkste manier om dit tegen te gaan is om een mantelstroomfilter toe te passen.
Volgens mij zitten deze al in de huidige ziggo kastjes, maar dat weet ik niet zeker.

Markus2

Citaat van: AbZ op augustus  5, 2013, 15:04:53
Excuses aanvaard  :dry: 
Excuus.
De posting van Antoine was echter constructiever van aard.

Groet, Mark :)

Marantz NR 1508 (Audyssey) - Array mono's - Pioneer PL 70 - Phonomena - Kiseki purple heart S - Sony CDP QS 930 - Celestion C-Two

AbZ

Citaat van: Markus2 op augustus 11, 2013, 15:06:37
Excuus.
De posting van Antoine was echter constructiever van aard.

Groet, Mark :)
Had al geconstateerd dat 'iemand' het anders las,
kennelijk met teveel vertrouwen in je zelfwerkzaamheid.  My bad  :)
Zolang je niet goed leest maakt het natuurlijk niet veel uit wat er staat.

Markus2

Citaat van: AbZ op augustus 11, 2013, 15:33:34
Had al geconstateerd dat 'iemand' het anders las,
kennelijk met teveel vertrouwen in je zelfwerkzaamheid.  My bad  :)
Zolang je niet goed leest maakt het natuurlijk niet veel uit wat er staat.

De laatste zin wil nog weleens het geval zijn...

Groet, Mark ::)

twani

Citaat van: Antoine op augustus 11, 2013, 23:32:08
Theo, ik ben nog altijd diezelfde, slechts de omstandigheden zijn gewijzigd. Was 't maar dat iemand "slechts" un-aimabel was! De situatie van Brimbrammer maakt 't weer duidelijk dat 't vaak oneerlijk verdeeld is...
Daarover zijn we het gelukkig allemáál eens en hieruit blijkt maar weer eens dat we hier op het forum eigenlijk gewoon maar een bonte verzameling goedzakken zijn ;D

frank2

Dank zij alle tweaks met stroom ben ik ondertussen erg handig geworden. Aparte audiogroepen aanleggen en goed opletten helpt.

Ik heb/had geen stopcontact in de meterkast, en Ziggo vereist dat je daar stroom hebt, logisch de Ziggo decoder heeft stroom nodig. Dus ik heb net "even" een stekkerdoos in de meterkast aangelegd en voorzien van stroom, het zal wel niet zo zijn als een elektricien het doet, maar het is netjes weggewerkt en het stopcontact heeft stroom. Het scheelt mij weer 50 euro. Dit kost niets, kabeltje en stekkerblok had ik nog liggen.
En nee dit is gewoon een standaard stekkerdoosje, dit hoeft niet audiofiel te zijn.

Op 3 sept. komen ze alles installeren, hoera, want mijn internet is nu 1,07 Mb en das echt vreselijk langzaam.

Verder niets nieuws aan de horizon, ik heb leuk klinkende set waar ik tevreden mee ben. 

Hifi Addict

frank2