Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Vik

Voor de personen die hier enige waarde aan hechten heb ik een scan gemaakt van het Duitse blad Audio editie : 07/2013.

Rubriek : "Die bestenliste"

Onderdeel : AV-Receiver mit HD-Ton (Analog stereo, DVD Surround (DTS en Dolby) en HD surround formaten.

Anthem heb ik rood gemaakt.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

AbZ

Ondanks een uitschieter van Denon (om het een beetje 'interessant' te houden)
kan je de ranking in dat lijstje behoorlijk goed voorspellen op basis vd prijs.

Nahpets

Citaat van: AbZ op augustus  1, 2013, 13:28:35
kan je de ranking in dat lijstje behoorlijk goed voorspellen op basis vd prijs. ingekochte advertentieruimte

Typefoutje even aangepast, geen dank.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Maro

Geloof dat frank2 altijd reviews leest waarbij Anthem met vlag en wimpel van de concurrentie wint. Leest zeker dit blaadje niet.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

AbZ

Citaat van: Nahpets op augustus  1, 2013, 13:31:12

Typefoutje even aangepast, geen dank.
;D  Er kunnen idd meer factoren zijn...

Ik wou ook niet beweren dat de prijs de kwaliteit IRL bepaalt.
Prijs heeft meer te maken met het aantal features.

AbZ

Citaat van: Maro op augustus  1, 2013, 13:34:33
Geloof dat frank2 altijd reviews leest waarbij Anthem met vlag en wimpel van de concurrentie wint. Leest zeker dit blaadje niet.  :D
Staat zeker in het bekende high end audio magazine Tubantia.

Markus2

Wat niet wegneemt dat hij blij mag zijn met z'n apparatuur.

Mark
Marantz NR 1508 (Audyssey) - Array mono's - Pioneer PL 70 - Phonomena - Kiseki purple heart S - Sony CDP QS 930 - Celestion C-Two

Raymond187

Citaat van: vik op augustus  1, 2013, 13:20:36
Voor de personen die hier enige waarde aan hechten heb ik een scan gemaakt van het Duitse blad Audio editie : 07/2013.

Onderdeel : AV-Receiver mit HD-Ton (Analog stereo, DVD Surround (DTS en Dolby) en HD surround formaten.

Mooi he altijd in zulke bladen de top commerciele merken die bovenaan staan met hun "vlaggeschip" spul  :thumbs-up:

Citaat van: Maro op augustus  1, 2013, 13:34:33
Ik ook niet...snap geen hol van Duits :D

AbZ

Citaat van: Markus2 op augustus  1, 2013, 13:43:08
Tuurlijk.  Lijkt me ook een prachtige set.

frank2

Ik ken die lijst Vic, ik luister liever en beoordeel zelf. Vraag mij bij deze test namelijk af of ze met de ARC hebben gewerkt of niet. Daarnaast klinkt het hier nu zoveel beter dan met een Belles VV die 2x zo duur is en een geupgrade Oppo speler, dan kan mij zo'n lijst niet meer bekoren of is hij minder interessant.

@ antoine: je hebt volkomen gelijk. Je bent een van de weinigen die "het" begrijpt.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Maro

Citaat van: Raymond187 op augustus  1, 2013, 13:43:59
Mooi he altijd in zulke bladen de top commerciele merken die bovenaan staan met hun "vlaggeschip" spul  :thumbs-up:
Ik ook niet...snap geen hol van Duits :D

Plaatst een merk als Marantz dan nog minder ad's als een merk als Anthem dan....kan dat eigenlijk niet geloven....maar lees het ook niet. Mag geen Duitse blaadjes lezen van mijn opa.... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Deleted member

Citaat van: vik op augustus  1, 2013, 13:20:36

Dit soort lijstjes geven minimaal enige houvast/leidraad in 't oerwoud van aanbod en er zal enige waarheid in zitten maar helemaal blind aan-/overnemen zou ik (en de meesten mag ik hopen) niet snel doen. Cijfers zijn zwart-wit en ongenuanceerd en deels op subjectieve gronden gegeven. Altijd zelf luisteren en vergelijken (duhhh ;))

Raymond187

Citaat van: Maro op augustus  1, 2013, 13:46:56
Plaatst een merk als Marantz dan nog minder ad's als een merk als Anthem dan....kan dat eigenlijk niet geloven....maar lees het ook niet. Mag geen Duitse blaadjes lezen van mijn opa.... :D
Denon en yamaha zijn nog wel wat commerciƫler dan Marantz. Ik heb 12 jaar ofzo 4 verschillende yammies gehad. Me huidige receiver vind ik stuk mooier matchen bij mijn speakers.

Anthem 4 president  :angel:

Nahpets

Citaat van: Markus2 op augustus  1, 2013, 13:43:08

Uiteindelijk is dat het enige dat telt, dat Frank2 blij en tevreden is met zijn eigen dealer set.

I love everybody!
some I love to avoid,

Markus2

Daar emotie bij testen en vergelijken, ook in de 'blind of abx gevallen', altijd in meer of mindere mate een factor is, is de uitkomst ook altijd in meer of mindere mate subjectief.

Door veelvuldige herhaling en statistische toetsing kan subjectiviteit/emotie tot een minimale, mogelijke te verwaarlozen factor gebracht worden.

Die lijstjes horen in de prullebak; Gewoon een opsomming van binnen een bepaalde tijdspanne 'geteste' apparatuur, welke niet geheel onwillekeurig door elkaar gehusseld.

Mark
Marantz NR 1508 (Audyssey) - Array mono's - Pioneer PL 70 - Phonomena - Kiseki purple heart S - Sony CDP QS 930 - Celestion C-Two

Markus2

Frank,

Mij zul je niet overtuigen maar nogmaals; Gewoon genieten! Je hoeft je tegenover niemand te verantwoorden, gewoon laten lullen.

Mark..ook zeikwijf... ;)

frank2

Het is niet mijn bedoeling om iemand te overtuigen, ik geef aan wat ik hoor, wat ik verander, wat metingen laten zien, zet het hier neer in mijn topic. En iedereen kan zelf zijn conclusies trekken. (of er wat van leren) (Het enige minpuntje hiervan is vaak dat er voorstellen komen die weliswaar goed bedoeld, totaal niet kloppen met mijn eigen ervaring of met ervaringen van mensen die hier thuis geweest zijn.)
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

AbZ

Citaat van: Raymond187 op augustus  1, 2013, 13:58:00
Denon en yamaha zijn nog wel wat commerciƫler dan Marantz.
Bedrijven zijn per definitie commercieel.  Je bedoelt dat Marantz een andere strategie heeft?  Of geen competent management?

Xander32

Citaat van: Antoine op augustus  1, 2013, 13:49:00
Dit soort lijstjes geven minimaal enige houvast/leidraad in 't oerwoud van aanbod en er zal enige waarheid in zitten maar helemaal blind aan-/overnemen zou ik (en de meesten mag ik hopen) niet snel doen. Cijfers zijn zwart-wit en ongenuanceerd en deels op subjectieve gronden gegeven. Altijd zelf luisteren en vergelijken (duhhh ;))
Graag mag ik met enige regelmaat in deze (deutsche) bladen een blik werpen. Zij geven enig inzicht wat er zoal te koop is, nieuwe ontwikkelingen en je kan de uitrustingen van componenten met elkander vergelijken.

Voorts blijkt uit de ranglijsten steevast iedere waar naar zijn geld, met heel af en toe een positieve uitschieter (een component met een bovengemiddelde prijs-kwaliteit verhouding).

Verder hebben betreffende bladen mij in het verleden geholpen om tot een shortlist te komen; a.d.h.v. betreffende lijst ging ik vervolgens zelf op pad om te luisteren en vergelijken.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

frank2

Ik lees meestal deze bladen wel. vooral als je tussen de regels door kunt lezen krijg je toch een idee over de sound cq kwaliteit.
En deze bladen laten vaak zien wat er nog meer te koop is.

fokke-gerrit

Citaat van: frank2 op augustus  1, 2013, 10:02:26
Ik pas alleen wat aan als ik het zelf beter vind. Ik luister naar wat anderen zeggen en haal daar uit wat ik zelf interessant vind of waar ik het mee eens ben.

Zoals dat 4 mensen mij al zeer vaak hebben verteld om de bank eens wat verder naar voren te schuiven, wat ik nu heb gedaan en wat ik een beter geluid vind geven.

Het gaat mij niet om de techniek of de rechte plaatjes van de freq. curve, het gaat mij puur om hoe ik het geluid ondervind.

Ah daarom was mijn site die ik hier plaatste flauwekul iets wat technische correct wordt uitgelegd dan zou de hele elektronica flauwekul zijn!
Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

Hifi Addict

Ik denk dat die arc een heel nuttige toevoeging is in frank's situatie. Al is het alleen maar om inzicht te krijgen in de interactie luidsprekers/ruimte.

Zo kun je goed zien dat de arc geen fase problemen corrigeert. Tenminste dat neem ik aan  :) In de geselecteerde delen op bijgevoegde meting zie je dat deze niet gecorrigeerd worden. Ik ga er vanuit dat dit komt omdat deze dips veroorzaakt worden doordat deze golflengten zowel in fase als in tegenfase aankomen op de luisterpositie. Als je deze dan boost dan boost je ook de tegenfase waardoor het nettoresultaat gewoon weer nul is. Eigenlijk ben je dan slechter af omdat er meer vermogen in die frequenties gepompt wordt zonder enig effect.

De enige remedie (zonder bassabsorbers/helmholtzresonators in te zetten) is luisterpositie/luidsprekerpositie te wijzigen. De meest ideale situatie zou er een zijn waarbij de arc zoveel mogelijk kan corrigeren. Maw een situatie waarin het gecorrigeerde signaal op een dip NIET hetzelfde is als het orginele signaal  :)

Ik denk dat frank hier een heel eind mee kan komen met wat geduld en zonder rare ingrepen in zijn (woon)kamer met behoud van WAF factor.

frank2

Dat maakt het voor mij weer iets duidelijker. Ik had je verhaal (via pm) wel gelezen maar ik vroeg mij al af hoe je aan fase en tegenfase kwam nav. een grafiek. Bovenstaande plaatje is de oude grfaiek met de bank NIET naar voren geschoven.

De nieuwe grafiek met de bank 60 cm naar voren geschoven staat hieronder.
(vlgs Hifi addict zou het nog schelen om de speakers 15 cm naar voren te schuiven, dat staat op de planning en zal getest worden, ik dien dan wel een nieuwe meting te doen)

Hifi Addict

Ja dat ziet er echt veel beter uit, je kunt zien dat er op 150 Hz nog een dipje zit welke de arc niet kan corrigeren, ik verwacht inderdaad dat het beter is als je die naar een iets lagere frequentie kunt verschuiven door de speakers iets verder van een muur te plaatsen  :) goed bezig  :)

Nahpets

Die dip bij 130Hz is iets van 2-3db? Netjes hoor  :worship:
I love everybody!
some I love to avoid,