Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Citaat van: chansig op juli 30, 2013, 08:03:21
Zijn de punten zoals men ze heeft beleefd ook de punten zoals jij ze al voor hun toekomst beleefde ?

Dit omdat je volgens mij een week of 2 weken terug aangaf dat bv het stereobeeld en de diepte eigenlijk waren zoals het hoorde.

Nu lees ik dat het op de luisterbank eigenlijk niet perfect is maar dat iets naar voren moet gaan zitten voor het beste plaatje. Ik zou zeggen...schuif de bank iets naar voren...maar dat is mogelijk lastig.

Gr Hans

Henk wilde meer beleving en door naar voren te gaan zitten heb je dat iets meer. Verder punten waren mij al bekend. Zo wordt de diepte v.h. geluidsbeeld beter als je in klasse A gaat draaien, maar dat hebben we niet gedaan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Raphie

Citaat van: Bas Akkerman op juli 30, 2013, 08:09:15
Grappig, ik vind de verslagen van keyser juist abstracter. Het zal komen door mijn gebrekkige technische kennis. Keyser schrijft het wel heel helder en duidelijk op. Maar dan nog lijkt mijn kritisch luisteren eerder op dat van Henk als dat van keyser. Afgaande op de verslagen dan.
En daar is niks mis mee hoor Bas, Het is meer de techneut in mij die wanneer die bij de eerste tonen al hoort wat er mankeert, geen heel arsenaal aan gezapige audiofiele cliches hoeft te horen en over iedere track een plasje hoeft te doen, ik zou aan de gang gaan met plaatsing, matrassen van het bed aftrekken en tegen de muur zetten, of met een stapel basstraps komen luisteren om m'n punt te maken.
Frank2 blijft zijn kamer uit de discussie houden, maar hij zou zelf bijv eens bij htip of antoinne kunnen gaan luisteren om te horen wat er bij hem mis gaat.
JBL PRX Power!

Xander32

Citaat van: lynch1979 op juli 29, 2013, 20:13:41

..
Maar het laat mij ook niet los waar het aan zou kunnen liggen dat in het ene nummer het laag te aanwezig is en in het andere nummer het eigenlijk totaal weg is.

Ik kan normaal lullen als brugman, maar het schrijven gaat mij toch altijd wat minder goed af  :D
Smalbandige absorptie door houtskeletwoning (?).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Hifi Addict

Frank vroeg kritisch en frank kreeg kritisch, kudos  ;D

Ik ben het eens met Raphie. Een ruimte heeft altijd een enorme invloed op de weergave. Roomcorrectie moet niet boosten, als voorbeeld iets bijgevoegd van het web. Dit correctievoorbeeld geeft ook een gedetailleerdere laagweergave/voller middengebied, maar goed arc kan dat dus niet heb ik begrepen dus wellicht enigzins zinloos.

Natuurlijk kunnen er ook objecten in de ruimte aanwezig zijn die sympathiek meeresoneren op bepaalde frequenties (resonantiefrequentie) en zodoende bepaalde frequenties versterken. Dat kan een schaal zijn, een raam, een tv scherm  ::)

Verdergaand heb je natuurlijk ook nog resonanties van je apparaatuur zelf, en dat kan ook "elektrisch/magnetisch" van aard zijn ipv mechanisch. Vooral de elektrische resonanties of oscillaties kunnen roet in het audiofiele "eten" gooien. En dan denk ik dat Frank echt wel weer op het goede spoor is met het spelen met netkabels, zekeringen e.d. Echter gaat dit dan wel puur op de gok / op het gehoor waardoor je nooit het probleem bij de bron aanpakt. Typisch "audiofiel" voorbeeld: Ik heb een wat te scherp geluid, ik vervang wat zilver of rhodium door goud, stekker/zekering whatever. Dit is natuurlijk een lapmiddel en geen oplossing.

Zo heersen er allerlei vooroordelen in de audiofiele wereld wat eigenlijk jammer is omdat niemand hier iets mee opschiet. Neem nu eens iets als netkabels, een groot deel zegt gewoon onzin, een ander deel zegt ik hoor toch echt verschil. Maar er zijn er maar weinig die dit natuurkundig benaderen en denken, goh, het is een component met weerstand, inductie en capaciteit. Deze natuurkundige grootheden interacteren met b.v. een zekering (weerstand) en de primaire wikkeling van de transformator in het aangesloten apparaat. Misschien creeer ik met het wisselen van deze netkabel wel een impedantieverschil wat kan leiden tot reflecties van hoogfrequente signalen, of nog erger, ik creeer een RLC, of LCRL resonantiecricuit wat oscilleert op bepaalde frequenties wat invloed heeft op de werking/weergave van mijn apparaat...

Zo is mijn praktijervaring dat je het beste een netkabel kunt kiezen die lagerimpedant is dan de primaire van een transformator of datgeen wat er nog voor zit, en dat is dan echt een veel grotere factor dan welke stekker hier nu weer aan zit (wat dan weer enkel het verleggen van een enkel resonantiefrequentietje betreft op een heel kleine schaal).

Deleted Member 2

Techniek, Klasse a-B,  zekeringen, Arc-instellingen, kamer-akoestiek en hoe en waarom waren deze middag buitenspel. Geen geklets over alles wat dat allemaal kan of niet kan. Slechts muziek beluisteren op een kritische manier via een set zoals Frank die heeft klaar gezet.

@Raphie: Je kan het "gezapige audiofiele clichés noemen, maar geef dan ook aan hoe jij, graag concreet de muziek zoals je die beleeft kan beschrijven. Ik leer graag van je

@Frank2: het gaat niet om een klein beetje meer beleving, dynamiek, stereobeeld. Het gaat om een significante verbetering van deze 3 elementen

@Antoine: vreemd om niet op de luisterplek waarop is ingeregeld te gaan luisteren.
Je hebt gelijk. We hadden consequent op die plek moeten luisteren. Echter, als we dat hadden gedaan hadden we gemist wat de set kan in die kamer op dat moment.
Wellicht dat in het verslag wat minder tot uitdrukking komt hoeveel kracht je ervaart bij de weergave. Dat geldt niet alleen in het laag, ook hoog en midden stralen macht en kracht uit.
Binnen deze ervaring gelden de opmerkingen bij de muziek zoals geplaatst.

Gr
Henk

Raymond187

Citaat van: Onder013 op juli 29, 2013, 17:54:54
Het vervolg op het verslag van het luisterbezoek aan Frank en zijn drie dames.....

Zoals eerder gemeld zijn Lynch1979 en ik op verzoek van Frank bij hem op luisterbezoek geweest. Net als bij eerdere bezoekjes werden we zeer hartelijk welkom geheten door drie dames waarvan twee prachtige blonde exemplaren. Over de derde dame later meer......

Frank vroeg ons nadrukkelijk om onomwonden aan te geven wat we van zijn set vinden en zeer kritisch te zijn. Sinds mijn laatste bezoek bij hem, destijds samen met Bas is de eindversterker vervangen door de Plinius. Alle andere kleinere veranderingen in zijn set hebben we geen aandacht aan besteed: Frank, speel svp zoals jij normaal ook je muziek speelt, was mijn verzoek aan hem (en dus stond de Plinius continu op stand A/B).

Al bij de eerste tonen wordt mij duidelijk dat er qua klank en stereobeeld sinds mijn laatste bezoek (met Bas) een forse verbetering is. Niet meer dat verschrikkelijk rommelige geluidsbeeld zoals voorheen. Lynch1979 (ook een Frank) merkte op dat er wel erg veel laag is, waarover later meer.

Dan na de eerste indruk beginnen wat details op te vallen. Later met andere tracks - die via een usb stick door de Anthem worden afgespeeld - wordt die indruk bevestigd:

Lady be good, Jazz at the pawnshop: geeft de ambiance van een rokerige jazzclub waar ook als de muziek speelt de kassa hoorbaar rinkelt en obers hardop bestelling doorgeven. Onnatuurlijk / in scene gezet of niet, maar zo als dit weergegeven wordt via de set waan ik me weer in zo'n club. De weergave van de set geeft echter vanaf de luisterpositie niet de diepte door die zo kenmerkend is voor een club waar muziek gespeeld wordt en waar het geroezemoes van het publiek de afmetingen van de ruimte aangeeft.
Een bekend trucje is dan om wat te schuiven op je plek: beetje naar voren, beetje opzij, etc.
En dan plotseling als ik op mijn hurken zit voor de bank is daar het 3D geluid.
Terug op de luisterplek is magie weg en ook de klank is anders dan op de plek tussen de bank en de salontafel.
Het moet wel een koddig gezicht zijn geweest dat twee bezoekers (in de poephouding ;D) naar muziek zitten te luisteren.
Piano, bas, sax, vibrafoon klinken mooi in evenwicht en de vibrafoon geeft die fraaie metalige klank die zo kenmerkend is voor dat instrument.

Good tradition, tanita Tikaram: mijn hemel, niet om aan te horen. De s'n (sibilance) snijden dwars door je ziel. Dit is een opname die ongenadig de gevoeligheid voor dit verschijnsel laat horen. Nou dat gebeurde dan ook. Het is geen direct bewijs dat er iets aan de hoogweergave mankeert, maar is wel een indicatie.

Papa was a rolling stone van de cd Superbass2: 3 bassisten die heerlijk staan te swingen. Attack van het hoog/midden laat zich fraai horen als Ray Brown ook vocaal enthousiast wordt.
Het laag van de 3 contrabassen is helaas niet doortekend. Er is veel laag, misschien wel erg veel laag, maar de set geeft niet weer dat het drie contrabassen zijn met klankkasten, snaren, etc. Het is teveel een massa van lage tonen.

Stille nacht, Cantate Domino: de afzonderlijke stemmen van de dames vooraan en de heren van het koor daar achter, worden zeer goed in de ruimte van de kerk weergegeven. Je kan af en toe de koorleden horen ademhalen en even slikken. Dat moest ik ook doen. Nog niet veel vaker heb ik deze opname zo goed gehoord.

Cows door Bonnie Prince billy:  de intieme sfeer van deze track wordt door de set erg goed neergezet. Alle details van de stem van BPB die zo kenmerkend zijn voor deze zanger zijn aanwezig.

Tchaikovsky - Symphony 4 Scherzo: pizzicato gedeelte waaraan nagenoeg alle strijkinstrumenten van het orkest deelnemen. Niet allemaal tegelijk, maar in een soort golfbeweging door het orkest. Het hoorbare resultaat zou moeten zijn dat de klanken ook als een zwerm vogels door de kamer gaan. Helaas komt dat er niet geheel uit. Het speelt zich af op één vlak en de diepte mist waardoor je dat speciale effect mist.

Jean-Pierre van marcus miller: geweld en virtuositeit op de basgitaar en een drummer die hard met de stok op de rand van de snaredrum slaat gedurende nagenoeg het gehele stuk en in één strak ritme. Het geluid van de stok moet venijnig zijn en tevens is in de klap ook het bijgeluid van de rest van de snaredrum en het verdere drumstel hoorbaar. Helaas liet de set deze ragfijne nuances niet horen. Het is een klap en daar zal je het als luisteraar mee moeten doen. Het zit wel in de informatie, maar kan niet / niet volledig weergegeven worden. In deze track mis ik dit "gouden randje rond de klap" heel erg.

Roger Waters, three wishes: deze track geeft door middel van Q-sound een aantal effecten mee die via een normale stereo cd niet weergegeven kunnen worden. Zo zou in deze track links ter hoogte van de luisterplek (waar ik nog steeds op mijn hurken zit) een zeer lage vervormde stem hoorbaar moeten zijn. Ondanks dat deze set allemachtig veel laag kan produceren, lukt het niet om het beoogde effect te laten horen (zelfs niet een klein beetje). Zeer opmerkelijk

Paolo Fresu op flugelhorn (soort trompet): kenmerkend voor de bijzondere trompet en de speelwijze van Paolo Fresu is dat er in het zeer rijke geluid van dit instrument scherpe randjes zitten zoals je die ook wel hoort van Miles Davis.
Ondanks dat de set zoals we gehoord hebben in de track van Tanita Tikaram "uitstekend" scherpe randjes kan weergeven, blijft het hier achterwege. Opnieuw zeer opmerkelijk en neemt helaas ook weer een essentieel element van de weergave weg terwijl die informatie wel in de muziek zit.

Delen uit de symphonie nr8 van Mahler met orkest, dames, heren en kinderkoor: een opname met een bezetting van circa 1000 musici die zeer complex is, sfeervol, mysterieus en groots, wordt ondanks al het vocaal en instrumentaal geweld wat ingehouden gepresenteerd. Wel wordt de mysterieuze sfeer perfect met behoud van details en plaatsing weergegeven.

Al met al een middag met vele onopgeloste -mogelijke- tegenstellingen in de weergave en stramme benen door het hurken, maar die zeer geslaagd en gezellig was.
Voor Frank wellicht een ijkpunt om zijn set nog weer verder te tunen en de vreemde tegenstellingen in weergave op te lossen.
Op de terugweg hebben Lynch1979 en ik daar nog over zitten denken en analyseren, maar zijn er niet uitgekomen.

Zoals beloofd nog aandacht en hulde voor de derde dame die heerlijk met ons kon meepraten over audio tijdens de pauzes die we namen. De maaltijd die we geserveerd kregen maakt het alleen al waard om naar het verre oosten te gaan.
Zeer veel dank en waardering voor jullie gastvrijheid. :thumbs-up: :thumbs-up:

Gr
Henk
Mooi verslag  :thumbs-up:

Het komt bij mij wel erg technisch over. Als je op deze manier muziek luistert kan je dan nog wel genieten van de muziek zelf?

@Frank, Je geeft aan dat je je huidige setup en sound als referentie neer zet voor jezelf. Nu je de mening hebt gehoord van Henk luister je nu ook anders naar je eigen set en vind je het nog referentie sound?

frank2

@ raymond:  ja ik zie dit nog steeds als mijn referentie, er zijn paar voor mij kleine items die zeker nog opgelost moeten worden, maar ik verwacht dit binnen 2 maand voor elkaar te hebben.

@hifiaddict: er vind geen boost in het laag plaats dmv de ARC, slechts correcties.
Over de impedanties van stroomsnoeren , daar heb ik geen verstand van; ik heb voor de stereoset HFT kabel en voor de sat tuner, voedingen een aparte kabel de Belden op een eenvoudig blok. Als ik de belden op de set aansluit krijg ik meer beleving, is het minder strak.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Citaat van: Hifi Addict op juli 30, 2013, 09:14:29

Zo is mijn praktijervaring dat je het beste een netkabel kunt kiezen die lagerimpedant is dan de primaire van een transformator of datgeen wat er nog voor zit, en dat is dan echt een veel grotere factor dan welke stekker hier nu weer aan zit (wat dan weer enkel het verleggen van een enkel resonantiefrequentietje betreft op een heel kleine schaal).

Wat zou hier goed zijn of heb ik dat al?

Hifi Addict

Citaat van: frank2 op juli 30, 2013, 10:15:58
@hifiaddict: er vind geen boost in het laag plaats dmv de ARC, slechts correcties.
Over de impedanties van stroomsnoeren , daar heb ik geen verstand van; ik heb voor de stereoset HFT kabel en voor de sat tuner, voedingen een aparte kabel de Belden op een eenvoudig blok. Als ik de belden op de set aansluit krijg ik meer beleving, is het minder strak.

Ik heb het ook juist over de correcties, Raphie ook, in principe moet je de correctiecurve op het laagste punt van je meting leggen, zoals in het plaatje wat ik geattached had, maar ik weet niet of dat met die arc kan, of misschien doet hij dat wel standaard? Het punt is namelijk dat die dips in de regel veroorzaakt worden door golven die in tegenfase staan, daar is eigenlijk nauwelijks kruit tegen gewassen (behalve speakers of luisterpositie verplaatsen of ENORME basstraps op de juiste plaats).

Dat van die impedanties is een voorbeeld om aan te halen dat het ook gewoon een oerwoud is, bijna geen enkele fabrikant van kabels geeft die informatie ook prijs. Maar als voorbeeld, een cd-speler/voorversterker ofzo kan maar zo een 60 ohm primaire impedantie hebben, een eindversterker eerder iets van 10 ohm. De "allerbeste" netkabels zitten op zo'n 15-20 ohm, maar er zijn er zat die op 100 ohm zitten. Idealerwijze zou je dezelfde impedantie willen hebben, maar dat is praktisch ondoenlijk, in de (mijn) praktijk klinkt het altijd beter als je netkabel gelijk of lager impedant is dan het volgende apparaat. Hoger impedant leidt vaak tot scherpte, irritatie. En wat men dan vaak doet is dat vervolgens dan proberen te maskeren met zachte ontkoppeling, of een gouden stekker, terwijl je een veel beter resultaat zou krijgen met gewoon een lager impedantie netkabel pakken. Dat dan doortrekkend op een eerder voorbeeld van een plotselinge extreme scherpte bij een bepaalde toon, terwijl een ander dan weer te gedempt klinkt, kan zoiets dus het gevolg zijn van een smalbandig probleem breed proberen te maskeren, het orginele probleem (frequentie(s)) is eigenlijk niet opgelost en een groot aantal andere frequenties lijden onder het toegepaste lapmiddel..

Deleted Member 2

Citaat van: Hifi Addict op juli 30, 2013, 10:37:06
Ik heb het ook juist over de correcties, Raphie ook, in principe moet je de correctiecurve op het laagste punt van je meting leggen, zoals in het plaatje wat ik geattached had, maar ik weet niet of dat met die arc kan, of misschien doet hij dat wel standaard? Het punt is namelijk dat die dips in de regel veroorzaakt worden door golven die in tegenfase staan, daar is eigenlijk nauwelijks kruit tegen gewassen (behalve speakers of luisterpositie verplaatsen of ENORME basstraps op de juiste plaats).

Dat van die impedanties is een voorbeeld om aan te halen dat het ook gewoon een oerwoud is, bijna geen enkele fabrikant van kabels geeft die informatie ook prijs. Maar als voorbeeld, een cd-speler/voorversterker ofzo kan maar zo een 60 ohm primaire impedantie hebben, een eindversterker eerder iets van 10 ohm. De "allerbeste" netkabels zitten op zo'n 15-20 ohm, maar er zijn er zat die op 100 ohm zitten. Idealerwijze zou je dezelfde impedantie willen hebben, maar dat is praktisch ondoenlijk, in de (mijn) praktijk klinkt het altijd beter als je netkabel gelijk of lager impedant is dan het volgende apparaat. Hoger impedant leidt vaak tot scherpte, irritatie. En wat men dan vaak doet is dat vervolgens dan proberen te maskeren met zachte ontkoppeling, of een gouden stekker, terwijl je een veel beter resultaat zou krijgen met gewoon een lager impedantie netkabel pakken. Dat dan doortrekkend op een eerder voorbeeld van een plotselinge extreme scherpte bij een bepaalde toon, terwijl een ander dan weer te gedempt klinkt, kan zoiets dus het gevolg zijn van een smalbandig probleem breed proberen te maskeren, het orginele probleem (frequentie(s)) is eigenlijk niet opgelost en een groot aantal andere frequenties lijden onder het toegepaste lapmiddel..

Je betoog klinkt logisch, maar hoe meet je de impedantie?

Kingpin

Dat van die impedanties is een voorbeeld om aan te halen dat het ook gewoon een oerwoud is, bijna geen enkele fabrikant van kabels geeft die informatie ook prijs. Maar als voorbeeld, een cd-speler/voorversterker ofzo kan maar zo een 60 ohm primaire impedantie hebben, een eindversterker eerder iets van 10 ohm. De "allerbeste" netkabels zitten op zo'n 15-20 ohm, maar er zijn er zat die op 100 ohm zitten.
Heb je het nu over netkabels en impedantie?
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Hifi Addict

Citaat van: frank2 op juli 30, 2013, 10:22:05
Wat zou hier goed zijn of heb ik dat al?

Ja dat weet ik niet, de kabels die je gebruikt zijn waarschijnlijk weer geen specificaties van beschikbaar, dus dan moeten we het nameten, of ongeveer uitrekenen.. Wat er standaard in de muur zit is in de regel een ohm of 50. Een belden is een ohm of 80.. Zijn er ergens specificaties van die HFT beschikbaar?

frank2

Dips worden met de ARC max. met 3 db gecorrigeerd verder niet.

Hifi Addict

Citaat van: Kingpin op juli 30, 2013, 10:45:17
Heb je het nu over netkabels en impedantie?

Yup, maar je kunt niet volledig bepalen wat het circuit gaat worden met de weerstand van de zekering, wellicht een pi filter, en de load impedantie (primaire wikkeling trafo), teveel onbekende factoren, maar je kunt wel gaan voor minimalisatie  :ph34r: En eventueel gebruik maken van demping lengte geleiders en hoog frequente relecties. Maar agh het is allemaal pseudo science he  ;)

frank2

Dat dan doortrekkend op een eerder voorbeeld van een plotselinge extreme scherpte bij een bepaalde toon, terwijl een ander dan weer te gedempt klinkt, kan zoiets dus het gevolg zijn van een smalbandig probleem breed proberen te maskeren, het orginele probleem (frequentie(s)) is eigenlijk niet opgelost en een groot aantal andere frequenties lijden onder het toegepaste lapmiddel..

dat heb ik dus een smalbandig probleem.

Hifi Addict

Citaat van: frank2 op juli 30, 2013, 10:50:47
dat heb ik dus een smalbandig probleem.

Het hoeft niet maar het kan, en ik denk zeer waarschijnlijk. En als je dat nu oplost, dan maak je misschien ook weer hele andere keuzes in je breedbandige keuzes zoals plating op stekkers, ontkoppeling, etc ..

frank2

Hoe los ik dat op dan?

Je betoog snap ik volkomen over breedbandige oplossingen voor een smalbandig probleem.

Former member 78

thepioneer

Citaat van: twani op juli 30, 2013, 07:40:01
Roger Waters, three wishes: deze track geeft door middel van Q-sound een aantal effecten mee die via een normale stereo cd niet weergegeven kunnen worden. Zo zou in deze track links ter hoogte van de luisterplek (waar ik nog steeds op mijn hurken zit) een zeer lage vervormde stem hoorbaar moeten zijn. Ondanks dat deze set allemachtig veel laag kan produceren, lukt het niet om het beoogde effect te laten horen (zelfs niet een klein beetje). Zeer opmerkelijk

Paolo Fresu op flugelhorn (soort trompet): kenmerkend voor de bijzondere trompet en de speelwijze van Paolo Fresu is dat er in het zeer rijke geluid van dit instrument scherpe randjes zitten zoals je die ook wel hoort van Miles Davis.
Ondanks dat de set zoals we gehoord hebben in de track van Tanita Tikaram "uitstekend" scherpe randjes kan weergeven, blijft het hier achterwege. Opnieuw zeer opmerkelijk en neemt helaas ook weer een essentieel element van de weergave weg terwijl die informatie wel in de muziek zit.

Delen uit de symphonie nr8 van Mahler met orkest, dames, heren en kinderkoor: een opname met een bezetting van circa 1000 musici die zeer complex is, sfeervol, mysterieus en groots, wordt ondanks al het vocaal en instrumentaal geweld wat ingehouden gepresenteerd. Wel wordt de mysterieuze sfeer perfect met behoud van details en plaatsing weergegeven.

Als je bovenstaand nog eens naleest is het toch maar moeilijk te geloven dat dít dezelfde set is die kan laten horen dat een zekering er precies 200uur inzit.

Als je dit zo leest is het een waardeloze set. Beetje vreemd
Meridian DSP8000SE, Meridian 218, Meridian Distributor 3, 4x Meridian DSP520
Marantz Cinema 70s
Nvidia Shield

frank2

Citaat van: thepioneer op juli 30, 2013, 10:58:29
Als je dit zo leest is het een waardeloze set. Beetje vreemd

klopt het is troep. Maar ik doe het er wel mee

frank2

Citaat van: ArjanR1 op juli 30, 2013, 10:57:27
Heb je de speakers alweer verder de kamer ingezet?

Nee de speakers staan goed. Staan ze verder in de kamer krijg ik midbass problemen, dips namelijk

thepioneer

Ik kan me het gewoon niet voorstellen dat er zoveel commentaar kan komen van deze set.
Meridian DSP8000SE, Meridian 218, Meridian Distributor 3, 4x Meridian DSP520
Marantz Cinema 70s
Nvidia Shield

frank2

Ik wel, ik heb gevraagd zeer kritisch te zijn en dat is Henk dus ook geweest. Dat het beter klinkt dan bij vele anderen is een geheel ander verhaal. Wij praten hier over finesses en over een bepaald probleem wat Henk niet kan duiden en ik trouwens ook niet, maar wat voor mijzelf niet relevant is. Bij 1 nummer hoor je een bepaalde bastoon niet die je normaal wel hoort.

Former member 78

Citaat van: frank2 op juli 30, 2013, 11:02:22
Nee de speakers staan goed. Staan ze verder in de kamer krijg ik midbass problemen, dips namelijk

Dat was een van de eerste dingen die ik je zei, dat ze weer verder de kamer in kunnen.
Zal dat toch echt proberen Frank, als het niet alleen lukt wil ik je wel helpen als ik vrij ben.

Want je hebt nu stukken meer punch in het laag, en alleen daarom al zal ik ze weer verder de
kamer ik zetten. Denk dat de rest er ook van zal opknappen :)

Is echt een ''must try'' vind ik.

Raphie

Citaat van: frank2 op juli 30, 2013, 11:10:48
Ik wel, ik heb gevraagd zeer kritisch te zijn en dat is Henk dus ook geweest. Dat het beter klinkt dan bij vele anderen is een geheel ander verhaal. Wij praten hier over finesses en over een bepaald probleem wat Henk niet kan duiden en ik trouwens ook niet, maar wat voor mijzelf niet relevant is. Bij 1 nummer hoor je een bepaalde bastoon niet die je normaal wel hoort.
dus heb je een akoestiek probleem, een compleet gebied valt dus gewoon weg, door een null
JBL PRX Power!