Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

JANJWJMC

Citaat van: Hifi Addict op juli 18, 2013, 12:11:48
Nee joh, laat lekker zitten in die plinius, creativiteit in dit geval zou voor mij inhouden: zekering verwijderen en de nieuwe zekering dan tussen IEC inlet en uitgang zekeringhouder plaatsen of de zekeringhouder bypassen. Voor mij is het anders, ik heb geen enkel commercieel apparaat, allemaal zelfbouw en/of modules..
Dat dacht ik ook klinkt leuk.
wat zijn de afmetingen van zo'n ding ?
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

frank2

Staan geen maten bij maar ze zijn in verhouding groot, zie foto op de vorige pagina.
Hier de link naar deze zekeringen, ik denk dat Jouw Hifi ze wel zal gaan leveren

http://www.hifi-tuning.com/news_de.html
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Hifi Addict

iets van 3 bij 15 cm gok ik. Die van mij zijn iets groter dan die Hifi Tuning verkoopt. Ik vind hun meerprijs voor cryo behandeling bij nader inzien toch wel heel fors, 70 euro voor houder+zekering. Ik heb een grotere uitvoering die volgens mij het dubbele kost en was 140 euro kwijt voor 4 houders met 6 zekeringen en dan ook nog afschermkapjes erbij enzo..

frank2

Een nieuwe overzichtsfoto met de huidige nieuwe set-up.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

JANJWJMC

Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

Raphie

Jij zou eigenlijk mijn Creaktiv meubel moeten overnemen Frank2, past perfect bij jouw setup én heb je gelijk geen CA plate meer nodig, aangezien dit al een audiofiel rack is. gedempt en gevuld
JBL PRX Power!

frank2

De racks zijn vaak te hoog voor ook een tv, bovendien heb ik heel bewust voor beukenhout gekozen omdat dat een warme "sound invloed" heeft. Daarnast vind ik dit rack mooi laag, het staat op wieltjes en is dus gemakkelijk te verplaatsen en heeft daardoor ook enige ontkoppeling.

Vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Raphie

Citaat van: frank2 op juli 18, 2013, 15:29:30
De racks zijn vaak te hoog voor ook een tv, bovendien heb ik heel bewust voor beukenhout gekozen omdat dat een warme "sound invloed" heeft. Daarnast vind ik dit rack mooi laag, het staat op wieltjes en is dus gemakkelijk te verplaatsen en heeft daardoor ook enige ontkoppeling.

kijk, zou jouw spul ook mooi in staan

rack klinkt ook super, scheelt een hoop ruimte en gaat prima naast je ushers
JBL PRX Power!

Raymond187

Citaat van: Raphie op juli 18, 2013, 20:57:24

u

Met zwarte pootjes zal het rack. beter klinken minder hard

frank2

Citaat van: vik op juli 18, 2013, 20:53:36
De hond de deur uit gedaan Frank?  ;D
Het werd tijd voor iets anders, de gevaarlijke beesten zwerven nog wel in de woonkamer rond... nou gevaarlijk... ;D ;D

frank2

Citaat van: Raphie op juli 18, 2013, 20:57:24

Zeer hifi dat zeker, maar geheel niet mijn smaak en te weinig plaats

erik s.

Citaat van: Hifi Addict op juli 18, 2013, 09:49:53
Die HFT verkoopt kosten 11,45 ex btw bij de groothandel, die op mijn foto zijn 26,50 ex btw. Het voltage maakt niet uit, dat heeft met doorslag van de isolatie te maken, het gaat om het amperage, je kunt de zekeringen kopen van 2-160A in deze range, misschien ook leuk eens in een aparaat te proberen ipv die lullige draadzekeringen.

ook hier is de zekering die Hft verkoopt niet dezelfde als die van de groothandel.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

erik s.

Citaat van: frank2 op juli 18, 2013, 12:38:27
Staan geen maten bij maar ze zijn in verhouding groot, zie foto op de vorige pagina.
Hier de link naar deze zekeringen, ik denk dat Jouw Hifi ze wel zal gaan leveren

http://www.hifi-tuning.com/news_de.html
ik zal importeur Ronald Kemp eens vragen of dat hier volgens de NEN gebruikt mag worden.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Staaled

Beetje "eng" ding aangezien alle aansluitingen bloot liggen.
Of gaat er nog iets over.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Lex Groningen

Citaat van: frank2 op juli 18, 2013, 21:51:47
Zeer hifi dat zeker, maar geheel niet mijn smaak en te weinig plaats

Te weinig plaats? Je tv aan de wand monteren en je kunt de hele bovenlaag ook gebruiken om je componenten plaats te bieden. Maar goed, dan is er nog de smaak kwestie. Zelf vind ik het wel een mooi meubel, maar zal hier ook niet passen bij de inrichting.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

frank2

Citaat van: erik s. op juli 19, 2013, 09:48:36
ik zal importeur Ronald Kemp eens vragen of dat hier volgens de NEN gebruikt mag worden.

Lijkt mij een goed idee, wel ben ik benieuwd of het vlgs Europese norm wel mag.

Hifi Addict

Citaat van: erik s. op juli 19, 2013, 09:44:52
ook hier is de zekering die Hft verkoopt niet dezelfde als die van de groothandel.

Gezien de MOQ van een bedrijf als Siemens ben ik toch enigzins sceptisch, sorry ;) De zekering lijkt een ander merk, die zal ik eens in de catalogus opzoeken op een vrij momentje  ;D

Citaat van: erik s. op juli 19, 2013, 09:48:36

Het zwakke punt daar is dat er in NEN staat dat het afschakelbaar moet zijn, de zekering trekken is afschakelen maar het is niet echt een "schakelmechanisme" he  ;) De nul moet ook afschakelbaar zijn dus daar moet je er ook een inzetten, Siemens heeft massieve 160A messen voor dat doel, maar een 16 mm2 zilveren staaf past ook heel mooi  8)

Citaat van: Hipster op juli 19, 2013, 09:50:18
Beetje "eng" ding aangezien alle aansluitingen bloot liggen.
Of gaat er nog iets over.

Yep, er is allerlei afdekmateriaal te koop, ik heb schijven die tussen de individuele zekeringen gaan, en afdekkapjes voor over het boven en onder liggende "blote" deel. Er zijn ook speciale "kastjes" voor te koop, op zich geen slechte deal, zitten er meestal al 3 in, kost iets van 100 ex btw..

Hifi Addict

Citaat van: frank2 op juli 19, 2013, 10:17:48
Lijkt mij een goed idee, wel ben ik benieuwd of het vlgs Europese norm wel mag.

Volgens Marko (electricien die vaak bij w&w komt, ken je vast wel?) mag het, maar dat afschakelbare is op meerdere manieren uit te leggen he ;) Er zit ook een hoofdschakelaar voor dus het is sowieso afschakelbaar. Maar de zekeringen moet je er met het handje uittrekken, of met een speciale tang, maarja die kost dan weer 20 euro extra  ;)

frank2

Tuurlijk ken ik Marko. Nu dat is dan weer duidelijk, het mag dus vlgs Europese norm.

Dit zou mogelijk een upgrade kunnen zijn, maar voorlopig nog niet. Er zijn eerst andere prioriteiten.

Doordat de Plinius hier in huis is gekomen, kom ik er nu langzamerhand achter dat door de enorme power er meer mogelijk is mbt plaatsing van de speakers. Met de Belles was door andere plaatsing v.d. speakers vaak de bas "weg" of zwaar verminderd en dat kon niet meer door de ARC gecorrigeerd worden. Nu is er een dusdanige druk dat ik zelfs de reference level offset van de ARC op 0 heb gezet, deze staat standaard op -1. (is ook weer makkelijk terug te zetten)

Maar ik heb nog steeds een dip bij 100 Hz, komt door de plaatsing v.d. rechter speaker en daar wil ik morgen eens mee gaan experimenteren.

Hifi Addict

Agh ja joh, je hoeft ook niet overal het laatste procentje uit te trekken natuurlijk, gewoon alleen doen waar je een goed gevoel bij hebt  8)

Zo'n plinius is natuurlijk een bijzonder mooie versterker, overweeg je om ooit weer eens een "audiofiele" voorversterker te proberen in deze nieuwe setting? ;D

frank2

Citaat van: Hifi Addict op juli 19, 2013, 10:49:54
Agh ja joh, je hoeft ook niet overal het laatste procentje uit te trekken natuurlijk, gewoon alleen doen waar je een goed gevoel bij hebt  8)

Zo'n plinius is natuurlijk een bijzonder mooie versterker, overweeg je om ooit weer eens een "audiofiele" voorversterker te proberen in deze nieuwe setting? ;D

Als ik een flinke erfenis zou krijgen dan zal hier een VV komen met DSP, ik weet ook al het merk: Anthem pre processor, nog een extra Plinius P10 erbij en klaar. Maar eerlijk is eerlijk, het stereo geluid via usb is dusdanig goed dat het alle cd spelers die ik hier heb gehad eruit speelde, dus ik weet dat het beter kan /zou moeten maar ben zeer tevreden over de prestaties van de Anthem, als VV en EV voor surround.  Dus eigenlijk heb ik geen wensen.

Hifi Addict

Als je tevreden bent zeker niks aanschaffen en lekker genieten  8)

frank2

Dat doe ik nu dus ook.

Alleen een beetje experimenteren met de plaatsing v.d. speakers mbv. de ARC en that's it.
En nog een keer zekeringen in de Anthem en Fertig.

HTip

In het topic van quattronl heb ik een voorstel voor een M&G gedaan. Misschien kunnen we die combineren met een M&G bij jou ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive