Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: John Wx op juli 12, 2013, 14:26:14
? je mag je eigen kap wel openen
Misschien, maar je wijzigt toch iets aan de standaard interne stroomverzorging. Zal het Marcel van HC-Hifi eens vragen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

abbcdcg

Citaat van: frank2 op juli 12, 2013, 07:27:30
Ik ken geen andere klasse A versterker, dus daar kan ik niet over oordelen. Maar heb hier in de loop der tijd wel diverse AB versterkers gehad. De en wat warmer dan de andere, de laatste de Belles was een heel neutrale eerlijke versterker, een goede versterker maar op mijn speakers klonk hij altijd zoals Arjan schrijft iets kil.
De Plinius is een andere klasse, ook in AB (je kunt 'm omschakelen naar puur klasse A)  krijg je een geluid wat krachtig is, in het laag, is het diep dan krijg je diep krachtig laag, is het minder laag dan krijg je dat te horen, maar verder is het hoog veel opener, de Belles gaf dat dacht ik altijd goed weer, maar de Plinius geeft het aanmerkelijk beter weer, zoals belletjes, betere klankkleur, meer gelaagdheid, dan de middentonen, die zijn voller, stemmen hebben meer body, vrouwenstemmen trouwens ook, het is als je luistert een strak maar toch ietswat warm geluid. Bij surround maar ook bij muziek heb je soms van die zware bommen of diepe dreun, die komt er gewoon, bank trilt dan gewoon mee.

Ik vind het moeilijk te omschrijven, maar er is gewoon veel beleving, muzikaliteit, toch puntig, een grote ruimtelijkheid en diepte.

(alleen nu is het wat minder die zekering is aan het inspelen)

ik heb Accuphase te logeren gehad (A/B), wat al een lekkere stap vooruit is. Echter, in deze prijsklasse wil je ook breder kijken natuurlijk. Ik ga een kijken waar de Plinius te beluisteren is.

frank2

Officieel mag je niet de kap v.d. versterker openen, want dan ben je de garantie kwijt. Maar ja, wie ziet het?
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

frank2

Citaat van: abbcdcg op juli 12, 2013, 18:36:27
ik heb Accuphase te logeren gehad (A/B), wat al een lekkere stap vooruit is. Echter, in deze prijsklasse wil je ook breder kijken natuurlijk. Ik ga een kijken waar de Plinius te beluisteren is.

Bij wenw audio, kun je ze beluisteren, de 103 heeft hij niet staan wel de annaverssary (9200) .
Maar je mag de 103 ook hier beluisteren woon er een half uur vandaan.

Het verschil tussen de 9200 en de 103 is dat de 103 van alles meer heeft; meer dynamiek, betere spreiding, meer diepere bas enz.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

BuSpu

Citaat van: frank2 op juli 12, 2013, 18:36:40
Officieel mag je niet de kap v.d. versterker openen, want dan ben je de garantie kwijt. Maar ja, wie ziet het?
en hoe kunnen ze zien dat jij de kap geopend hebt? Zullen zij hem toch ook moeten openen.....

frank2

als je de schroeven voor de eerste keer opendraait gaan ze heel stroef open, de tweede keer gaat het gemakkelijker. En beschadigingen die je aan de schroeven krijgt daaraan kun je het eventueel ook zien.

BuSpu

Deleted member

Citaat van: frank2 op juli 12, 2013, 19:08:54
als je de schroeven voor de eerste keer opendraait gaan ze heel stroef open, de tweede keer gaat het gemakkelijker. En beschadigingen die je aan de schroeven krijgt daaraan kun je het eventueel ook zien.

Meestal zit er toch gewoon een zegeltje op dat verbroken wordt zodra een schroef of de hele kap verwijderd wordt? Een loszittende of (licht) beschadigde schroef kan nooit een reden zijn om garantie te weigeren volgens mij; een verbroken zegel wel.
Stereo-fan for life!

frank2

Gelukkig heeft de anthem geen zegel. Die komt over 2 a 3 weken ook aan de beurt, weet alleen nog niet of het de supreme of de ultimate wordt. Daarom wacht ik op snowmaster die heeft ingespeelde zekeringen en kan ik meteen de verschillen waarnemen en wat ik het mooiste vind klinken. Er moeten 2 zekeringen in de anthem.

Ik heb ondertussen begrepen dat zekeringen niet erg populair zijn, daarom houd ik er nu ook over op.

Heb er ook niets meer over te zeggen, alles is er nu wel over gezegd.

Ja het klinkt hier thuis beter dan met de glaszekering, nu al, maar we gaan nog meer uren maken, ik weet hoe hij uiteindelijk klinkt, en dat is bijzonder verfijnd en erg lekker om naar te luisteren.

Tot zover, moet weer muziek luisteren.... ;D

AbZ

Citaat van: technative op juli 12, 2013, 21:28:01
Meestal zit er toch gewoon een zegeltje op dat verbroken wordt zodra een schroef of de hele kap verwijderd wordt? Een loszittende of (licht) beschadigde schroef kan nooit een reden zijn om garantie te weigeren volgens mij; een verbroken zegel wel.
Volgens mij heeft zo'n zegeltje geen enkele juridische betekenis.
Je mag toch ook gewoon een zekering vervangen als het nodig is?

erik s.

Citaat van: AbZ op juli 12, 2013, 22:12:38
Volgens mij heeft zo'n zegeltje geen enkele juridische betekenis.
Je mag toch ook gewoon een zekering vervangen als het nodig is?
vaak staat in de handleiding dat er alleen vakbekwaam personeel aan mag zitten, wat dat ook moge betekenen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Snowmaster

Ondertussen ben ik over elke schroom heen. Zodra ik denk dat het zinvol is, trek ik de kap eraf
Enkele jaren geleden was de Pioneer Kuro de lastigste klus. Die lag bijna geheel gedemonteerd op de eettafel  :D.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

Citaat van: Raymond187 op juli 17, 2013, 13:09:42
Leuk als rears Frank

http://link.marktplaats.nl/698237904

O0

Mmmmm tempting....  helaas de kleur is verkeerd ;D

Raymond187

:D hehehe

Denk als je daar ook een PLius op aan sluit en een x de volume knop op 50% hebt staan dat je stijf in je stoel zin :D hahaha

Raphie

maar met 2 pliniussen is de setup wel weer mooi symetrisch
JBL PRX Power!

frank2

Tsja gisteravond gezien op RTL4, al eerder van gehoord, en ja ik kom er vandaan, ben er geboren en getogen. (net zals Snowmaster) Dus ik wil het jullie niet onthouden, kun je vast wennen aan de spraak.

Kwabbernoot

Ik heb daar ook mijn wortels maar hier word ik niet vrolijk van.  :nopompom:

Groeten...

frank2

chansig

Tsja....ik hoorde het van de week op de radio....wansmaak is erg en ik wist niet dat het nog minder kon. :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: chansig op juli 17, 2013, 18:06:23
Tsja....ik hoorde het van de week op de radio....wansmaak is erg en ik wist niet dat het nog minder kon. :D

Gr Hans
Tja ieder zijn smaak ;)

chansig

Gelukkig wel....zou anders een saaie boel worden.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: chansig op juli 17, 2013, 18:10:23
Gelukkig wel....zou anders een saaie boel worden.

Gr Hans
.

John Wx

Citaat van: HTip op juli 12, 2013, 17:09:55
Misschien, maar je wijzigt toch iets aan de standaard interne stroomverzorging. Zal het Marcel van HC-Hifi eens vragen.

Nee je maakt alleen de kap open, jouw kap, en plaatst daar een andere zekering in met de zelfde specs.
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

John Wx

Citaat van: technative op juli 12, 2013, 21:28:01

Föhn erop
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON