Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Raymond187

Nog gekeken naar andere mogelijkheden betreft je internet provider?

frank2

Zoals jullie hebben kunnen lezen in het zekering topic heb ik hier dankzij Jouw Hifi 2 zekeringen op proef. De HFT supreme en Ultimate.
Zekeringen moeten helaas langdurig inspelen voordat ze echt laten horen wat ze kunnen, geloofde dat eerst niet, maar heb dat proefondervindelijk kunnen vaststellen. ( verschil tussen een ingespeelde en niet ingespeelde zekering supreme welke Snowmaster bij zich had))

Heb gisteren en vanochtend ook even de Ultimate geprobeerd; ik herkende ogenblikkelijk de "sound/karakter" van deze zekering, heb hem 1 jaar in de Belles gehad. Deze zekering is voller, vollere bas en lage middentonen, maar niet het open losstaande geluid wat de supreme heeft.

hft Ultimate: volle sound, rondere klanken, mooi zacht hoog, bescheiden ruimtelijkheid, ietswat donkerder, strakke bas, mindere gelaagdheid, maar beter dan de glaszekering.
hft Supreme: neutraler, zeer open, stemmen staan los in de ruimte, mooi zacht hoog, diepte, grote ruimtelijkheid, strakke diepe bas, veel lagen in de muziek goed hoorbaar.

Ik ga dus voor de Supreme, mocht deze achteraf iets te neutraal overkomen heb ik de ARC achter de hand, maar wat ik gehoord heb is dat niet nodig.

Nu ik het verschil tussen glaszekering en een HFT supreme ken/hoor, heb ik ook maar besloten om de Anthem hoogstwaarschijnlijk te gaan voorzien van deze zekeringen. Maar voordat ik de bestelling doe zal eerst Snowmaster langs komen om met ingespeelde zekeringen te beluisteren wat het precies doet in de Anthem, ik verwacht een sprongetje vooruit maar in hoeverre daar heb ik geen idee van, vandaar dat ik het eerst wil horen. Zeker in combinatie met de Plinius wil ik graag van te voren het uiteindelijke geluid/sound horen zodat ik kan bepalen hoe dat is.

Wel kan ik duidelijk zeggen dat een HFT zekering een duidelijk beter geluid/sound geeft als een glaszekering, het meest opvallend is dat een bepaalde hardheid in mid-hoog en hoog verdwijnt, naast de andere bovengenoemde voordelen.

Dankzij Jouw Hifi  die de 2 zekeringen op proef heeft gegeven, heb ik deze bewuste keuze kunnen maken. Hiervoor mijn dank.

EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

frank2

Citaat van: Raymond187 op juli 11, 2013, 09:51:10
Nog gekeken naar andere mogelijkheden betreft je internet provider?

ja wij krijgen in Almelo eindelijk glasvezel, geheel klaar eind 2014. Echter als ik naar de tarieven kijk is het duurder dan Ziggo. (basis) 20 MB snelheid voor internet vind ik al heel hoog, ben nu immers 2,5 MB gewend.

Dus ik denk eraan om Ziggo te nemen, zie er alleen tegen op om alle mailadressen om te zetten...
En ik zou graag de verschillen in HD willen zien tussen satelliet en Ziggo. (heb nu sat.) want dan gaat CD eruit en gebruik ik de sat tuner voor alle vrije zenders (heb een niet gecertificeerde sat tuner)
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

chansig

Citaat van: frank2 op juli 11, 2013, 10:01:41
Zoals jullie hebben kunnen lezen in het zekering topic heb ik hier dankzij Jouw Hifi 2 zekeringen op proef. De HFT supreme en Ultimate.
Zekeringen moeten helaas langdurig inspelen voordat ze echt laten horen wat ze kunnen, geloofde dat eerst niet, maar heb dat proefondervindelijk kunnen vaststellen. ( verschil tussen een ingespeelde en niet ingespeelde zekering supreme welke Snowmaster bij zich had))

Heb gisteren en vanochtend ook even de Ultimate geprobeerd; ik herkende ogenblikkelijk de "sound/karakter" van deze zekering, heb hem 1 jaar in de Belles gehad. Deze zekering is voller, vollere bas en lage middentonen, maar niet het open losstaande geluid wat de supreme heeft.

hft Ultimate: volle sound, rondere klanken, mooi zacht hoog, bescheiden ruimtelijkheid, ietswat donkerder, strakke bas, mindere gelaagdheid, maar beter dan de glaszekering.
hft Supreme: neutraler, zeer open, stemmen staan los in de ruimte, mooi zacht hoog, diepte, grote ruimtelijkheid, strakke diepe bas, veel lagen in de muziek goed hoorbaar.

Ik ga dus voor de Supreme, mocht deze achteraf iets te neutraal overkomen heb ik de ARC achter de hand, maar wat ik gehoord heb is dat niet nodig.

Nu ik het verschil tussen glaszekering en een HFT supreme ken/hoor, heb ik ook maar besloten om de Anthem hoogstwaarschijnlijk te gaan voorzien van deze zekeringen. Maar voordat ik de bestelling doe zal eerst Snowmaster langs komen om met ingespeelde zekeringen te beluisteren wat het precies doet in de Anthem, ik verwacht een sprongetje vooruit maar in hoeverre daar heb ik geen idee van, vandaar dat ik het eerst wil horen. Zeker in combinatie met de Plinius wil ik graag van te voren het uiteindelijke geluid/sound horen zodat ik kan bepalen hoe dat is.

Wel kan ik duidelijk zeggen dat een HFT zekering een duidelijk beter geluid/sound geeft als een glaszekering, het meest opvallend is dat een bepaalde hardheid in mid-hoog en hoog verdwijnt, naast de andere bovengenoemde voordelen.

Dankzij Jouw Hifi  die de 2 zekeringen op proef heeft gegeven, heb ik deze bewuste keuze kunnen maken. Hiervoor mijn dank.

Heb je de supreme ook in de Belles getest ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

twani

Citaat van: frank2 op juli 11, 2013, 09:46:56
Ik denk dat bijna iedereen inderdaad wel even kijkt Twani, maar ik zou het niet prettig vinden als mijn vrouw zo zou lopen op het strand.

BACK ON TOPIC
Ja stel je voor het wordt hier gezellig :nopompom:  Terug naar de Directionele "Zekeringen Shit" :D

Ik denk trouwens dat de meesten het ook niet kunnen waarderen als jouw vrouw zó over het strand loopt :laugh:

Deleted Member 2

Citaat van: twani op juli 11, 2013, 10:20:21
Ja stel je voor het wordt hier gezellig :nopompom:  Terug naar de Directionele "Zekeringen Shit" :D

Ik denk trouwens dat de meesten het ook niet kunnen waarderen als jouw vrouw zó over het strand loopt :laugh:

Heb je teveel soldeerdampen gesnoven Theo?

twani

Citaat van: Onder013 op juli 11, 2013, 10:26:52
Heb je teveel soldeerdampen gesnoven Theo?
Uhh nee Henk, ik mag graag een beetje onzin uitkramen, het leven is al zo serieus ;D

Is dat lekker trouwens, soldeerdamp?

frank2

Citaat van: twani op juli 11, 2013, 10:20:21

Gelukkig mag ik dat zelf bepalen of ik in mijn topic over zekeringen praat.

Gelukkig is mijn vrouw niet ordinair, dus zal dit niet dragen. Graag dit soort flauwekul over mijn vrouw voor je houden Theo.

Onzin mag je in je eigen topic plaatsen.

Raymond187

Citaat van: frank2 op juli 11, 2013, 10:04:25
ja wij krijgen in Almelo eindelijk glasvezel, geheel klaar eind 2014. Echter als ik naar de tarieven kijk is het duurder dan Ziggo. (basis) 20 MB snelheid voor internet vind ik al heel hoog, ben nu immers 2,5 MB gewend.

Dus ik denk eraan om Ziggo te nemen, zie er alleen tegen op om alle mailadressen om te zetten...
En ik zou graag de verschillen in HD willen zien tussen satelliet en Ziggo. (heb nu sat.) want dan gaat CD eruit en gebruik ik de sat tuner voor alle vrije zenders (heb een niet gecertificeerde sat tuner)

Ik ben zeker tevreden over Ziggo +. HD kanalen zijn prima. Zal vast niet veel onderdoen aan sateliet.

Raphie

Frank, wat ik je nog wil meegeven is dat, hoewel de verschillen héél subtiel zijn, te veel rond en laidback door tweaks, het leven en "pit" ook vaak een beetje uit de set haalt. nog een beetje puntigheid is wel lekker, moet natuurlijk geen "kauw op alufolie langs je vulling" hoog zijn, maar te veel "rond" gaat saai klinken en slaapverwekkend.
JBL PRX Power!

frank2

Citaat van: Raymond187 op juli 11, 2013, 10:38:07
Ik ben zeker tevreden over Ziggo +. HD kanalen zijn prima. Zal vast niet veel onderdoen aan sateliet.

Denk het ook niet Raymond, zeker de moderne ontvangers van Humax schijnen redelijk goed te zijn.

frank2

Citaat van: Raphie op juli 11, 2013, 10:39:40
Frank, wat ik je nog wil meegeven is dat, hoewel de verschillen héél subtiel zijn, te veel rond en laidback door tweaks, het leven en "pit" ook vaak een beetje uit de set haalt. nog een beetje puntigheid is wel lekker, moet natuurlijk geen "kauw op alufolie langs je vulling" hoog zijn, maar te veel "rond" gaat saai klinken en slaapverwekkend.

Klopt, dat verschijnsel heb ik meegemaakt toen ik furutech stekkers gebruikte ipv. Iego stekkers. Er zit meer dan genoeg pit in mijn set, en zekeringen maken die "pit"  niet anders ondanks dat de ultimate wat ronder is, wordt de dynamiek/pit niet aangetast.

Raymond187

Citaat van: frank2 op juli 11, 2013, 10:40:30
Denk het ook niet Raymond, zeker de moderne ontvangers van Humax schijnen redelijk goed te zijn.
Wat ik wel heb gemerkt is het verschil van merk COAX splitter. Ik had alles van Hirschman en ik had later de splitter vervangen door een ander merk (Iemand van di forum) en het beeld werd aanzienlijk verbeterd.

*edit*

Bij deze persoon gekocht

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=126164.0

Pinohelmond

Raakt een kabel eigenlijk ook weer "uitgespeeld" als je hem langere tijd niet gebruikt?
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

frank2

Ik weet van sommigen dat als hun stereo langere tijd niet gebruikt wordt, of inderdaad kabels, ze in het begin niet klinken.

HTip

Leuk om je ervaringen met zekeringen te lezen, Frank! Ik zou met Snowmaster ook een test gaan doen, maar ja, ik woon niet om de hoek zoals jij, dus is wat lastiger te organiseren ;)

In mijn geval zou je het ook echt de zwakste schakel kunnen noemen. Toen de zekering van mijn receiver was doorgebrand kosten het vervangen ervan €0,20. Kan niet veel zijn, zou je zeggen ;) Ik ben dan ook nog steeds erg benieuwd wat een HFT, Furutech of Padis in mijn set zou kunnen betekenen.

Je zou dit trouwens ook kunnen zeggen van de IEC-inlet. Heb je het daar ook met Snowmaster over gehad?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frank2

Furutech zekering daarvan heb ik 2 expl te koop staan, 6A en 2A. Deze zekeringen klinken helder, strak
De AHP zijn het minste van allemaal (vlgs Snowmaster)
De HFT ultimate en of supreme zijn fijne zekeringen, je zou deze eens als proef kunnen lenen.

IEC inlet laat ik zoals het is, als het al verschil mocht maken, daar begin ik niet aan.
In jouw geval zou ik eerst eens zekeringen gaan wisselen in jouw versterker, vaak zit die onder de iec inlet, een zwart vlakje wat je kunt uitdrukken mbv een kleine schroevendraaier, je hoeft de kap er dus niet vanaf te halen.

HTip

Dank je. Bij Marantz is het helaas niet mogelijk zonder de kap te openen. Maar dat is op zich geen probleem, behalve als er nog garantie op zit.

Welke zekering heb je nu in de meterkast? Heb je de DeGroef toen ook getest?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frank2

Citaat van: HTip op juli 11, 2013, 19:13:59
Dank je. Bij Marantz is het helaas niet mogelijk zonder de kap te openen. Maar dat is op zich geen probleem, behalve als er nog garantie op zit.

Ik heb zelf een De Groef zekering, echter die gebruik ik nu niet meer, ik heb nu een HFT Ultimate in gebruik, de zekeringhouder is ook HFT. (duitse versie, dus geen staafje)

De Groef is helderder en dat is in mijn set geen pluspunt, door mijn Usher BE10 gaat het gauw te helder klinken dit in samenhang met mijn kamer.

abbcdcg

Frank,

In mijn zoektocht naar een upgrade heb ik wat posts van je gelezen, maar wat maakt de Plinius nou zo bijzonder voor jou t.o.v. een ander klasse A - A/B versterker? Hoe ervaar jij de 'druk' die jij omschrijft, hoe moet ik e.e.a. zien....???

HTip

Citaat van: frank2 op juli 11, 2013, 19:18:11
Ik heb zelf een De Groef zekering, echter die gebruik ik nu niet meer, ik heb nu een HFT Ultimate in gebruik, de zekeringhouder is ook HFT. (duitse versie, dus geen staafje)

De Groef is helderder en dat is in mijn set geen pluspunt, door mijn Usher BE10 gaat het gauw te helder klinken dit in samenhang met mijn kamer.
Ik heb ook de HFT Ultimate 2 in mijn Siemens zekeringhouder. Als jij de DeGroef zekering niet gebruikt, zou ik die graag een keer testen.
Showcase - Topic

Former member 78

Citaat van: abbcdcg op juli 11, 2013, 20:56:40
Frank,

In mijn zoektocht naar een upgrade heb ik wat posts van je gelezen, maar wat maakt de Plinius nou zo bijzonder voor jou t.o.v. een ander klasse A - A/B versterker? Hoe ervaar jij de 'druk' die jij omschrijft, hoe moet ik e.e.a. zien....???

Die druk, in vergelijking met zijn Belles, is echt meer aanwezig.
Druk die bij een laagweergave hoort ;)

Ik vond de Belles bij Frank altijd wat ''steriel en kil'' klinken. Die Plinius ''leeft'' en dat hoor
je heel duidelijk.

frank2

Citaat van: abbcdcg op juli 11, 2013, 20:56:40
Frank,

Ik ken geen andere klasse A versterker, dus daar kan ik niet over oordelen. Maar heb hier in de loop der tijd wel diverse AB versterkers gehad. De en wat warmer dan de andere, de laatste de Belles was een heel neutrale eerlijke versterker, een goede versterker maar op mijn speakers klonk hij altijd zoals Arjan schrijft iets kil.
De Plinius is een andere klasse, ook in AB (je kunt 'm omschakelen naar puur klasse A)  krijg je een geluid wat krachtig is, in het laag, is het diep dan krijg je diep krachtig laag, is het minder laag dan krijg je dat te horen, maar verder is het hoog veel opener, de Belles gaf dat dacht ik altijd goed weer, maar de Plinius geeft het aanmerkelijk beter weer, zoals belletjes, betere klankkleur, meer gelaagdheid, dan de middentonen, die zijn voller, stemmen hebben meer body, vrouwenstemmen trouwens ook, het is als je luistert een strak maar toch ietswat warm geluid. Bij surround maar ook bij muziek heb je soms van die zware bommen of diepe dreun, die komt er gewoon, bank trilt dan gewoon mee.

Ik vind het moeilijk te omschrijven, maar er is gewoon veel beleving, muzikaliteit, toch puntig, een grote ruimtelijkheid en diepte.

(alleen nu is het wat minder die zekering is aan het inspelen)

John Wx

Citaat van: HTip op juli 11, 2013, 19:13:59

? je mag je eigen kap wel openen
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON