Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Joris1971

Citaat van: johnhifi op juni 29, 2013, 11:32:05
Klopt maar Linx reageerde daarmee wel op de bevindingen die Frank gepost heeft over zijn stekkerblok. :)

Miz lees je dan niet goed, de post van Linx was Linx zijn mening
Er staat toch: ....is mijn ervaring.

johnhifi

Citaat van: Joris1971 op juni 29, 2013, 11:34:18
Miz lees je dan niet goed, de post van Linx was Linx zijn mening
Er staat toch: ....is mijn ervaring.

Maar Frank post toch ook zijn ervaring even daarvoor? Hij zegt dat hij het hoort dat zijn stekkerblok op hout ligt en Linx zegt dat hij het eens op steen moet leggen. Kan best aan mij liggen maar da's toch van hetzelfde laken een pak qua inhoud van de berichten etc.?
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

AbZ

Citaat van: Joris1971 op juni 29, 2013, 11:26:46
Met alle respect, maar bovenstaande opmerking vind ik vaak van die kabouter plop verhalen.
Asof je het hoort op wat voor ondergrond je een stekkerblok legt..kom op zeg.
Heb jij je wandcontact doos ook omlijst met bladgoud, want dat hoor je ook.
Met alle respect :laugh:  maar als je hier hetzelfde over frank2 zou zeggen kreeg je een ban...

Citaat van: johnhifi op juni 29, 2013, 11:37:32
Maar Frank post toch ook zijn ervaring even daarvoor? Hij zegt dat hij het hoort dat zijn stekkerblok op hout ligt en Linx zegt dat hij het eens op steen moet leggen. Kan best aan mij liggen maar da's toch van hetzelfde laken een pak qua inhoud van de berichten etc.?
Precies.

Joris1971

Citaat van: AbZ op juni 29, 2013, 11:38:27
Met alle respect :laugh:  maar als je hier hetzelfde over frank2 zou zeggen kreeg je een ban...
Precies.

Ik bedoel het gewoon normaal en nogmaals niet kwaad of onrespectvol bedoeld.

AbZ

Citaat van: Joris1971 op juni 29, 2013, 12:00:06
Ik bedoel het gewoon normaal en nogmaals niet kwaad of onrespectvol bedoeld.
Dat spreekt vanzelf.  Heb echter niet de indruk dat dit een criterium is.

Jumping Jack

Ah, ik denk niet dat ze bij Studio 100 dit topic volgen, dus een ban zit er niet in.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Kingpin

Citaat van: Joris1971 op juni 29, 2013, 11:26:46
Asof je het hoort op wat voor ondergrond je een stekkerblok legt..kom op zeg.
En toch is het bewezen, kijk maar eens wat een ondergrond doet met kabels (1:33)

Of je het hoort is een tweede.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

AbZ

Heb het filmpje nog niet bekeken maar verwacht hier weer zo'n scope beeld
waarvan de schaal volkomen absurd is...

Martin!!!

Citaat van: AbZ op juni 29, 2013, 12:17:06
Heb het filmpje nog niet bekeken maar verwacht hier weer zo'n scope beeld
waarvan de schaal volkomen absurd is...

AbZ ten voeten uit  :D :D
mainly British stuff

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

AbZ

Citaat van: Martin!!! op juni 29, 2013, 12:33:08
AbZ ten voeten uit  :D :D
Ach weet je,
voor de mensen die zulke verschillen waarnemen maken de metingen toch ook niet uit.
Ze hoeven met die metingen dus ook geen zorgvuldigheid te betrachten...

VlisChris

Citaat van: Joris1971 op juni 29, 2013, 11:30:45
Ik vind het soms zover gaan, lees tever gaan met bepaalde tweaks..

Zal het je sterker vertellen. Voor mij is dat op een gegeven moment eigenlijk zelfs de reden geweest om me in het geheel niet meer met tweaks bezig te houden. Ik had op een gegeven moment gewoon een overload aan informatie met dingen die de wereldvrede zou moeten brengen op het gebied van audio, dat het mij gewoon teveel en te hocuspocus werd.

Linx

:withstupid:

johnhifi

Citaat van: Linx op juni 29, 2013, 22:49:28
Cynisme is sommige hier vreemd...

Dit is een topic waar je cynisme beter kunt negeren.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

twani

"Cynisch zijn" doe je inderdaad beter op een andere plek op het forum "cause á moderation extraordinaire" van dit topic ;D

Ofwel, je laait hier zo maar een "bannetje" :D

frank2

Citaat van: Christiaan S op juni 29, 2013, 22:26:40
Zal het je sterker vertellen. Voor mij is dat op een gegeven moment eigenlijk zelfs de reden geweest om me in het geheel niet meer met tweaks bezig te houden. Ik had op een gegeven moment gewoon een overload aan informatie met dingen die de wereldvrede zou moeten brengen op het gebied van audio, dat het mij gewoon teveel en te hocuspocus werd.

Een paar tweaks die gegarandeerd een beter geluid geven:

audio stroomvoorziening met HFT zekeringhouder en HFT zekering ( houdt je van bedeesder, rustig, kalm neem dan AHP module)
goede interlinks
goede stroomsnoeren (bijna universeel Furutech alpha 3
eventueel zekeringen in de versterker vervangen door HFT zekering een v.d. 2 soorten
goed stekkerblok; helaas een goed blok kost geld, nb: furutech hebben altijd een teveel aan hoog, te helder.
andere merken vibex, goedkoper: jouw hifi

Je dient eerst je set wel in balans te hebben, dus op standaard stroom moet de set goed klinken, dus niet teveel hoog of mid hebben. Anders is er iets niet goed in de set, de match is er niet.

Als dit alles is doorgevoerd heb je een uitmuntend geluid, wat een stuk beter klinkt dan standaard.

Daar heb ik giga de pest aan.

tot zover alle berichtgeving. Ik heb niets meer te melden behalve dat ik hier thuis bijzonder aan het genieten ben als ik muziek speel, al is een mkv. ook geen straf....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Kwabbernoot

AbZ

Citaat van: johnhifi op juni 30, 2013, 08:42:02
Dit is een topic waar je cynisme beter kunt negeren.
Zo werd de bijdrage van Linx juist verkeerd begrepen  ;)

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op juli  3, 2013, 13:41:43
Zo werd de bijdrage van Linx juist verkeerd begrepen  ;)
En eerlijk is eerlijk, dat en de reacties daarop zorgde bij mij voor een brede glimlach. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Citaat van: Bas Akkerman op juli  3, 2013, 14:01:24
En eerlijk is eerlijk, dat en de reacties daarop zorgde bij mij voor een brede glimlach. ;D
Same here  ;D

Deleted member

Citaat van: frank2 op juni 30, 2013, 12:12:44
Een paar tweaks die gegarandeerd een beter geluid geven:

Wauw... Een week zonder post in deze thread... Ben je echt helemaal gelukkig Frank? Geen kleine details ndie je nog zou willen of kunnen verbeteren?
Stereo-fan for life!

frank2

Citaat van: technative op juli  7, 2013, 11:19:36
Wauw... Een week zonder post in deze thread... Ben je echt helemaal gelukkig Frank? Geen kleine details ndie je nog zou willen of kunnen verbeteren?

zeker wel maar die vermeld ik hier niet meer, ben het oeverloze gezeik, gedram, zuigtechnieken e.d.  van bepaalde personen zat, zeker omdat de opmerkingen compleet nietszeggend zijn. Ik zal hier geen namen noemen maar ik ken ze precies.

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Deleted member

Stereo-fan for life!

frank2

Citaat van: technative op juli  7, 2013, 11:27:29
Heb vertrouwen in het goede van de mens, Frank!  :police:  :D

oh dat heb ik, maar het zijn een stuk of 4 forummembers die niets ander kunnen dan zeikgedrag ten toon te stellen. Daar heb ik geen behoefte aan. Dus ik vermeld gewoon niets meer.

Ik zal 1 voorbeeld geven: ik heb net in een ander topic wat geschreven over zekeringen, bijgaand de reactie:

quote:  Snap niet dat jullie hier nog op reageren eigenlijk... de bekende frank2 'bevindingen' kennen we nu wel..

dat zegt mij genoeg, ik post hier niet veel meer, het mag van de mods, die doen er niets aan, prima.

Ik kan alleen maar zeggen jammer voor degenen die wel geintresseerd zijn, de zeikerts hebben gewonnen.

Ik vermeld heus af en toe wel iets, maar niet hier, en zo kort en weinig mogelijk.