Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Ja zelfs de versterker heeft een iets andere klank gekregen nu deze op wieltjes staat. Voorheen was de klank wat zakelijker dan nu, nu is hij iets warmer, voller. Het enige verschil is dat de plank waar de Plinius op stond eerst op de grond stond en nu op wieltjes staat.

De Plinius is nog steeds aan het inspelen; nu op 190 uur valt mij op dat al enkele dagen steeds de ruimtelijkheid groter wordt, de diepte, het los staan v.d. muziek wordt meer. Ik verwacht dat hij bij 300 uur meet rust geeft, we wachten af.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

audiosetup

Citaat van: frank2 op juni 22, 2013, 18:22:41
Ja zelfs de versterker heeft een iets andere klank gekregen nu deze op wieltjes staat. Voorheen was de klank wat zakelijker dan nu, nu is hij iets warmer, voller. Het enige verschil is dat de plank waar de Plinius op stond eerst op de grond stond en nu op wieltjes staat.

De Plinius is nog steeds aan het inspelen; nu op 190 uur valt mij op dat al enkele dagen steeds de ruimtelijkheid groter wordt, de diepte, het los staan v.d. muziek wordt meer. Ik verwacht dat hij bij 300 uur meet rust geeft, we wachten af.

Je zou kunnen overwegen om de speakerkapjes eraf te halen. Speel zelf met de md2 en dit scheelt echt.
Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

Maximus_Aurelius

Frank laat je de eindversterker basis op wieltjes staan of ga je nog experimenteren?

Misschien eens testen met o.a. Cerapucs of Millenium Audio M-Pucks(Heb ik goede ervaringen mee).Helaas kon ik ze sinds mijn nieuwe luidsprekers niet meer gebruiken.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Former member 78

Citaat van: diepenbroek op juni 23, 2013, 00:24:48
Je zou kunnen overwegen om de speakerkapjes eraf te halen. Speel zelf met de md2 en dit scheelt echt.

Heeft geen nut bij alleen de woofer.

frank2

Citaat van: Maximus_Aurelius op juni 23, 2013, 12:07:55
Frank laat je de eindversterker basis op wieltjes staan of ga je nog experimenteren?

Misschien eens testen met o.a. Cerapucs of Millenium Audio M-Pucks(Heb ik goede ervaringen mee).Helaas kon ik ze sinds mijn nieuwe luidsprekers niet meer gebruiken.

Voorlopig laat ik de versterker op wieltjes staan, al weet ik dat pucks, kegels waarschijnlijk een mix zullen zijn tussen deze (wieltjes) en de versterker op de plank op de grond.

Misschien later als alles goed is ingespeeld en ik definitief de keuze heb genaakt in de zekeringhouder die ik nu gebruik en de versie van AHP die ernaast ligt, want ook daar ken ik ondertussen de verschillen van.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Afgelopen week toch nog paar kleine dingen uitgetest:
De AHP zekeringhouder met hifi tuning zekering getest: die wordt het dus zeker niet, het hele geluid slaat dood, de ruimtelijkheid gaat weg, dit in tegenstelling tot de HFT zekeringhouder + HFT zekering: breed ruimtelijk geluid, krachtig. Die blijft, gelukkig die is van mijzelf en niet van Snowmaster.

Verder heb ik het oude stekkerblok net als de VIbex welke al op hout stond, dus op hout gelegd, dat scheelde ook iets, meer rond geluid, iets meer bas, wel strak, rustiger hoog, fluwelig.

Het enige wat ik nu nog ga doen is een zekering testen; de glaszekering van de Plinius gaat eruit en er komt een supreme of ultimate HFT definitief in.

Dan zijn alle tweaks wel zo'n beetje klaar. De verwachting is dat ik dan precies de sound heb zoals ik 'm graag hebben wil, stevige, diepe bas, kracht, vol middengebied, muzikaal, fluweel hoog maar wel met een bite.
En de sound is eerlijk, ruimtelijk en met diepte. Dit heb ik nu eigenlijk al, maar ik verwacht dat de zekering nog net alles iets mooier, eerlijker maakt (als dat mogelijk is) En het zijn geen grote verschillen, maar subtiel en wel hoorbaar. Eigenlijk de puntjes op de i.  Daarna zal het hier heel stil worden.

hifiman

Rusher

Citaat van: frank2 op juni 28, 2013, 18:56:29
Daarna zal het hier heel stil worden.

Hoezo, dan horen we toch juist de hele dag muziek in jouw huis?  :music:

frank2

Hier thuis een heerlijk geluid alleen af en toe het huis controleren of alles niet los trilt, hier op het forum in dit topic:  doooood stil, eng stil, erg stil silent, niets....

(geen tijd meer moet luisteren, wil luisteren, kan gewoon niet meer stoppen met luisteren   ;D)

Xander32

:pompom:
Citaat van: frank2 op juni 28, 2013, 19:16:27
Hier thuis een heerlijk geluid alleen af en toe het huis controleren of alles niet los trilt, hier op het forum in dit topic:  doooood stil, eng stil, erg stil silent, niets....

(geen tijd meer moet luisteren, wil luisteren, kan gewoon niet meer stoppen met luisteren   ;D)
Have fun.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Martin!!!

mainly British stuff

twani

Citaat van: frank2 op juni 28, 2013, 18:56:29
Afgelopen week toch nog paar kleine dingen uitgetest:
De AHP zekeringhouder met hifi tuning zekering getest: die wordt het dus zeker niet, het hele geluid slaat dood, de ruimtelijkheid gaat weg, dit in tegenstelling tot de HFT zekeringhouder + HFT zekering: breed ruimtelijk geluid, krachtig. Die blijft, gelukkig die is van mijzelf en niet van Snowmaster.

Verder heb ik het oude stekkerblok net als de VIbex welke al op hout stond, dus op hout gelegd, dat scheelde ook iets, meer rond geluid, iets meer bas, wel strak, rustiger hoog, fluwelig.

Het enige wat ik nu nog ga doen is een zekering testen; de glaszekering van de Plinius gaat eruit en er komt een supreme of ultimate HFT definitief in.

Dan zijn alle tweaks wel zo'n beetje klaar. De verwachting is dat ik dan precies de sound heb zoals ik 'm graag hebben wil, stevige, diepe bas, kracht, vol middengebied, muzikaal, fluweel hoog maar wel met een bite.
En de sound is eerlijk, ruimtelijk en met diepte. Dit heb ik nu eigenlijk al, maar ik verwacht dat de zekering nog net alles iets mooier, eerlijker maakt (als dat mogelijk is) En het zijn geen grote verschillen, maar subtiel en wel hoorbaar. Eigenlijk de puntjes op de i.  Daarna zal het hier heel stil worden.
Waar haal jij de kracht vandaan Frank :nopompom:  als ik zo moest luisteren gaf ik mezelf de kogel... :police:

Linx

:withstupid:

op eigen verzoek verwijderd.

Linx

Linx

frank2

Citaat van: twani op juni 28, 2013, 22:10:48
Waar haal jij de kracht vandaan Frank :nopompom:  als ik zo moest luisteren gaf ik mezelf de kogel... :police:

Het zijn eenmalige "dingen" en dan weet je wat de tweak doet, kost niets of bijna niets. Maar vele kleine beetjes zorgen er wel voor dat de sound "beter" wordt, of anders gezegd je haalt alles uit je set en laat niets liggen.

Velen kopen meestal meteen iets nieuws, terwijl dat helemaal niet nodig is, ik kan hier met enkele tweaks het hoog een giga boost geven, dat je denkt wat zit er veel hoog in, maar ik kan het ook heel rustig laten klinken.
Kwestie van je set goed leren kennen, mocht je na verloop van tijd denken, dit of dat moet beter is dat door deze eenvoudige tweaks makkelijk realiseerbaar.

Velen verklaren mij voor gek (koekkoek zoals hier boven al weer staat), daar trek ik mij niets van aan, ipv. duizenden euro's ben ik klaar voor 2 tientjes, dus wie is er nu gek?

Als ik alles geprobeerd heb en het is nog niet naar wens dan moet je aan een ander apparaat denken zoals in mijn geval de Belles inruilen, en goede versterker maar deze klonk in mijn set te kalig zelfs na alle tweaks, al was het wel en stuk beter geworden.

Citaat van: Linx op juni 28, 2013, 22:57:39
Zou het stekkerblok persoonlijk denk ik op hardsteen leggen, krijg je toch een net wat strakker beeld en puntiger hoog, is mijn ervaring, maar doe ermee wat je wilt.

Het blok lag op steen en deed precies wat jij schreef, echter met mijn speakers kon dat bij enkele nummers net iets teveel hoog geven, wat ik niet mooi vond. De Ushers zijn speakers die nogal goed laten horen wat er fout of goed is, hier gaf dat soms iets te pittig hoog. Een aloud bekend probleem hier. Vandaar de blokjes hout onder het stekkerblok.

chansig

Citaat van: frank2 op juni 29, 2013, 07:02:01
ipv. duizenden euro's ben ik klaar voor 2 tientjes, dus wie is er nu gek?

Die Plinius koste maar 2 tientjes....ik ga nu naar Karel.. :D

Veel plezier in ieder geval...al heb ik in de afgelopen jaren wel eerder gelezen dat je helemaal klaar was etc. Dus ik hou nog even een slag om de arm.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

S@m

Alleen voor de prijs van je stekkerblokjes koop je al een hele leuke complete set Frank!

Joris1971

Citaat van: Linx op juni 28, 2013, 22:57:39
Zou het stekkerblok persoonlijk denk ik op hardsteen leggen, krijg je toch een net wat strakker beeld en puntiger hoog, is mijn ervaring, maar doe ermee wat je wilt.

Met alle respect, maar bovenstaande opmerking vind ik vaak van die kabouter plop verhalen.
Asof je het hoort op wat voor ondergrond je een stekkerblok legt..kom op zeg.
Heb jij je wandcontact doos ook omlijst met bladgoud, want dat hoor je ook.

johnhifi

Citaat van: Joris1971 op juni 29, 2013, 11:26:46
Met alle respect, maar bovenstaande opmerking vind ik vaak van die kabouter plop verhalen.
Asof je het hoort op wat voor ondergrond je een stekkerblok legt..kom op zeg.
Heb jij je wandcontact doos ook omlijst met bladgoud, want dat hoor je ook.

Frank hoort een zeer duidelijk verschil zegt hij.
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Joris1971

Citaat van: johnhifi op juni 29, 2013, 11:28:59
Frank hoort een zeer duidelijk verschil zegt hij.

Niet om Frank af te vallen heb ik dat gepost, want was ook een citaat van Linx

Ik vind het soms zover gaan, lees tever gaan met bepaalde tweaks.. Ik denk ook dat mensen verschil WILLEN horen omdat ze een tweak hebben gedaan.
Zo van, nu heeft het geld gekost dus MOET het wel een verbetering zijn.

johnhifi

Citaat van: Joris1971 op juni 29, 2013, 11:30:45
Niet om Frank af te vallen heb ik dat gepost, want was ook een citaat van Linx

Klopt maar Linx reageerde daarmee wel op de bevindingen die Frank gepost heeft over zijn stekkerblok. :)
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).