Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Pjotr

Citaat van: frank2 op juni 14, 2013, 13:56:07
mijn VROUW roept spontaan wat klinkt dat ding goed, zet dit en dit even op.
Dat zegt ze gewoon om van het upgrade gezeur af te zijn ;) Maar wat een mooie eindversterker Frank!
Ik kan me goed voorstellen dat jouw Ushers daar erg blij van worden (en jij ook) :headbanging:
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

twani

Citaat van: frank2 op juni 17, 2013, 07:36:05
Een pluim voor Twani voor z'n eerlijkheid, ben het volkomen met je eens Antoine.

Ik ben nu bezig om de versterker te laten inspelen, per dag staat hij 15 uur aan, zachtjes op Radio 2.
Zo kan ik ook horen of het geluid verbetert of veranderd. Tot nu toe is er wat veranderd in de hoog weergave, die erg eerlijk is, maar ook erg open, ik heb voor het eerst moeite om alles te beschrijven, daarnaast zijn de middentonen sinds de Plinius hier staat wat voller geworden.

In reviews lees ik dat de Plinius bijna een buizengeluid geeft; mag zo zijn,  ik ken niet echt goed buizengeluid, dus kan er niet over oordelen.

Het enige wat ik kan zeggen is dat ik elke dag enorm geniet van de muziek die uit de sat tuner komt, 192kb/s dus zo goed is dat niet, maar het klinkt erg lekker, verslavend bijna, en dat is niet omdat ik een nieuw speeltje heb.
Gisteren een stukje Avatar gekeken als de bulldozers de boom vernietigen, hij stond niet eens hard -28, maar tsjonge wat een geluid, het lijkt gewoon gemoedelijk, maar dan komen er een paar "dreunen"  en dat gaat dan met zo'n geweld dat ik dan bang ben dat de woofers eruit vliegen, al heeft Karel mij verzekerd dat de BE10 behoorlijk wat kunnen hebben.
Vwb die jaloersheid..het gaat verder prima met me hoor, ben een tevreden man, net als jij Frank ;D

Je opmerking over de buizensound snap ik ook, dat is inderdaad lekker en dát kan ik dan wel weer weten ;)

"192kbps" kan , mits het een goede zender is heerlijk klinken, wordt tov bijv FLAC wel eens afgedaan als rommel maar ik luister er vaak en heerlijk naar. De muziek van Spotify en andere internetstations komt bij mij heerlijk "los van de speakers, dus alhoewel data gereduceerd toch prima te pruimen.

John Wx

Citaat van: frank2 op juni 17, 2013, 07:36:05

Ik ben nu bezig om de versterker te laten inspelen, per dag staat hij 15 uur aan, zachtjes op Radio 2.
Zo kan ik ook horen of het geluid verbetert of veranderd. Tot nu toe is er wat veranderd in de hoog weergave, die erg eerlijk is, maar ook erg open, ik heb voor het eerst moeite om alles te beschrijven, daarnaast zijn de middentonen sinds de Plinius hier staat wat voller geworden.

Met Radio 2 vergelijken of er iets is veranderd uuuhuhuhhh en er is wat veranderd in het hoog "subliem" dat je dat kan opmerken bij een radiozender  :worship:

Maar dat kan natuurlijk alleen op zo een soort set  :withstupid:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

S@m

Citaat van: John Wx op juni 17, 2013, 09:01:16
Met Radio 2 vergelijken of er iets is veranderd uuuhuhuhhh en er is wat veranderd in het hoog "subliem" dat je dat kan opmerken bij een radiozender  :worship:

Maar dat kan natuurlijk alleen op zo een soort set  :withstupid:

.... en dan wordt ie wat over-enthousiast. Laten we het daarop houden?

John Wx

Citaat van: S@m op juni 17, 2013, 09:09:54

.... en dan wordt ie wat over-enthousiast. Laten we het daarop houden?

okee zou ik ook zijn met zo een bak  ;D

Alleen nam ik alle Jamin's samen op 1 foto

Moest lachen om je foto gooi ik me koffie om
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Ik heb nu een Microsoft Audioquest Coffee muis maar of ik daar blij mee moet zijn  ;D

John Wx

Wat ik al eerder schreef hier S@M een paar keer, zijn bevlogenheid kan ik nog steeds zeer waarderen en passie ondanks alle heen en weer geping pong en dingen waarvan ik zeg, ervaar ik anders of andere kijk op.....

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

John Wx

Kwabbernoot

John Wx

S@m

S@m

Raphie

de Plinius kan beter vrij staan, het principe van passieve cooling (convectie) gaat er vanuit dat er voldoende vrije ruimte boven is
voor zo'n kachel als de Plinius zou ik toch wel graag minimaal z'n 30CM erboven vrij zien, als je dan nog de bovenliggende plank aan de onderkant met de rug van je hand warm voelt worden, heb je nog meer ruimte nodig.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Convectie
JBL PRX Power!

erik s.

nu het zeker is dat de versterker blijft, lijkt me een ander rack idd een goed plan.
het is moeilijk om de WAF in de gaten te houden bij opstelling van zo'n versterker.
de tv aan de muur hangen geeft je al iets meer opties kwa rack.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Deleted Member 2

Citaat van: erik s. op juni 17, 2013, 11:13:29
nu het zeker is dat de versterker blijft, lijkt me een ander rack idd een goed plan.
het is moeilijk om de WAF in de gaten te houden bij opstelling van zo'n versterker.
de tv aan de muur hangen geeft je al iets meer opties kwa rack.

Of simpel de bovenste plank inkorten.

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Deleted Member 2

Citaat van: erik s. op juni 17, 2013, 11:32:11
dat doet de WAF denk ik geen goed...  O0

Er zijn er bij Frank maar twee die waf zeggen en die vinden alles best ;D

Bas Akkerman

Citaat van: Onder013 op juni 17, 2013, 11:38:57
Er zijn er bij Frank maar twee die waf zeggen en die vinden alles best ;D
:laugh: Sterk, erg sterk.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

Citaat van: Raphie op juni 17, 2013, 11:08:36
de Plinius kan beter vrij staan, het principe van passieve cooling (convectie) gaat er vanuit dat er voldoende vrije ruimte boven is
voor zo'n kachel als de Plinius zou ik toch wel graag minimaal z'n 30CM erboven vrij zien, als je dan nog de bovenliggende plank aan de onderkant met de rug van je hand warm voelt worden, heb je nog meer ruimte nodig.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Convectie

Klopt, maar op dit moment staat hij voor 99% in klasse AB te draaien en wordt hij nauwelijks lauw. Dus nu is het geen probleem, maar als je meer klasse A gaat draaien is deze plaats inderdaad niet goed, of een stuk van het bovenblad eraf of de EV rechts naast het rack en deze meer naar links plaatsen, dat zijn de 2 opties.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Nooff

Lauw aan de buitenkant neem ik aan? Je weet dat dit niets zegt over de opbouw van warmte IN de behuizing?

Deleted member

Ze zullen niet zo dom zijn bij Plinius, de versterker zal zo ontworpen zijn dat hij zijn warmte goed af kan voeren via de behuizing. De twee opties die Frank noemt lijken mij dus meer dan voldoende om lang plezier van de versterker te hebben.

frank2

Ik heb net even overleg gepleegd, wij gaan de versterker naast het rack rechts zetten en het rack naar links schuiven, er blijft dan aan beide kanten 1 a 2 cm over zonder de speakers "breder" te zetten.
De Plinius komt dan op het zelfde hout te staan als het rack, ik heb daar nog een stuk van staan. Er komen dan alleen geen wieltjes onder.

Misschien dat we dat morgen doen, anders wat later, er is geen haast mee, gebruik nu toch haast geen A klasse.

Maar het is wel een genot als ik weer een uurtje muziek luister, ook vandaag hoor ik weer een verschil. (ik luister steeds enkele dezelfde nrs welke als wav file op de HDD staan)
Het grootste verschil is toch dat het hoog rustiger/milder wordt maar tevens ragfijn is. De resolutie is bijzonder. Ook het midden gebied is onderhavig aan verandering. Ik heb diverse kritische nummers beluisterd waarvan ik weet dat dat met de Belles een gevarenzone was, nu niet....

en alleen al dat de kaligheid/hardheid die ik met de Belles ervoer nu geheel weg is, is zo prettig....  Na 3 jaar is dat echt voor mij enorm genieten. (en wat kan hij hard!!! hij blijft zuiver, ben alleen altijd bang dat er iets kapot gaat zo'n power...

jaja ik draaf weer door.. zal weer stil zijn.

Deleted member

Goed te horen dat 'ie bevalt Frank! Heerlijk als je zo veel plezier uit je hobby kunt halen toch!

OOk goed te horen dat 'ie een beter plaatsje gaat krijgen. Denk dat dat een goede zet is.
Stereo-fan for life!

frank2

Je vader komt hier binnenkort, je zou mee kunnen gaan.