Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Geerdie, Marino en 3 gasten bekijken dit topic.

frank2

Citaat van: S@m op juni 15, 2013, 20:16:42
Frank bewandelt wederom het upgrade pad en wij ondersteunen 'm daarbij een klein beetje...  ;D

Dat pad heb ik nu verlaten. (voor lange tijd is mijn intentie)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Kwabbernoot

Welnee, je bent even gaan zitten om van het uitzicht te genieten en een bammetje in je murf te drukken. Straks wandel je gewoon weer verder.  ;D

Groeten...

Deleted member

Citaat van: Kwabbernoot op juni 15, 2013, 20:45:18
Welnee, je bent even gaan zitten om van het uitzicht te genieten en een bammetje in je murf te drukken. Straks wandel je gewoon weer verder.  ;D

Groeten...

LOL... mensen kennen je te goed, Frank!  :D
Stereo-fan for life!

S@m

En laten we eerlijk zijn. De wandeling - inclusief het om je heen kijken - is het leukste van de reis...

twani

Citaat van: ArjanR1 op juni 15, 2013, 20:08:45
Er wordt hier ook zo makkelijk gepraat over wat er nu weer bij moet komen ???
Niet zo heel raar de geschiedenis van deze set kennende ;D

Maro

Citaat van: twani op juni 15, 2013, 21:27:18
Niet zo heel raar de geschiedenis van deze set kennende ;D

Ik voel iig weer een hele kabel test periode aankomen met als resultaat, meer diepte, meer en diepere bas, meer zwart..... :popcorn:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

johan d

Citaat van: Maro op juni 15, 2013, 21:53:14
Ik voel iig weer een hele kabel test periode aankomen met als resultaat, meer diepte, meer en diepere bas, meer zwart..... :popcorn:
+1

twani

frank2

wat een complete onzin zijn de laatste 3 posts; kabels, lucht zwarting....

Ik heb toch kabels e.d. en je weet toch:   kabel = kabel, versterker = versterker
Er staat wel een andere versterker maar dat is voor de looks, staat wat beter, versterker =versterker.

en mocht ik wat veranderen dan zal ik dat zeker niet hier vermelden
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

twani

We zijn gewoon jaloers op je nieuwe versterker Frank, en plagen je daarom een beetje.

Niet zo serieus hoor, is nergens voor nodig. Have fun today, en geniet van je prachtige set :clapping:

Former member 78

Plagen is wat anders dan het ouderwetse afzeikgedrag.

Steek hem dan gewoon de gek aan met zijn kleine satelliet speakertjes oid... 

Ralph71

Citaat van: ArjanR1 op juni 16, 2013, 09:18:16
Plagen is wat anders dan het ouderwetse afzeikgedrag.

Steek hem dan gewoon de gek aan met zijn kleine satelliet speakertjes oid...

Frank roept het ook zeker voor het grootste deel op zichzelf af. Hij speelt met een receiver als voorversterker, achter staan kleine satellietjes die nooit een homogeen geluid kunnen geven met zijn grote frontspeakers. Een subwoofer en center ontbreken in zijn set en toch noemt hij de set referentiekwaliteit voor surround en stereo. Tel daarbij zijn "kabelverleden" en opmerkingen hierover komen vanzelf...
Linn Klimax DSM/2 - 2 x Linn Klimax Solo 500 - Oppo UDP-205 - 2 x Wilson Benesch ACT - LG Oled 65G56LS - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Qkore 1 - Nordost Valhalla Power - Nordost Frey Power - 2x Nordost Tyr XLR - Nordost Tyr Speaker Cables - Nordost Reference Bi-Wire Jumpers - RKNL Noten TV Meubel Pure

Former member 78

Citaat van: Ralph71 op juni 16, 2013, 09:32:03
Frank roept het ook zeker voor het grootste deel op zichzelf af. Hij speelt met een receiver als voorversterker, achter staan kleine satellietjes die nooit een homogeen geluid kunnen geven met zijn grote frontspeakers. Een subwoofer en center ontbreken in zijn set en toch noemt hij de set referentiekwaliteit voor surround en stereo. Tel daarbij zijn "kabelverleden" en opmerkingen hierover komen vanzelf...

Dan ken jij zijn surrounds niet, zo klein zijn die niet en de Anthem is echt een prima ding.
Het gaat ook over zijn referentie, hij zegt nergens dat zijn set de referentie voor de rest is.

En na honderden pagina's mag men toch wel weten hoe Frank post?

http://www.usheraudiousa.com/products/loudspeakers/x-series/x-718

Bas Akkerman

Nou Frank, veel plezier ermee. Je had nog wat liggende gelden? ;)

Citaat van: Onder013 op juni 15, 2013, 11:42:25
Ik ga die twee - de metrum octave en de PS Audio NWD - tegen elkaar testen.
Tof! Aanstaande vrijdag? ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

frank2

Citaat van: Ralph71 op juni 16, 2013, 09:32:03

Gelukkig heb jij het beter voor elkaar. Jouw set is duidelijk aanmerkelijk beter, ik heb maar een eenvoudig setje tov die van jouw.

Ralph71

Citaat van: frank2 op juni 16, 2013, 10:03:16
Gelukkig heb jij het beter voor elkaar. Jouw set is duidelijk aanmerkelijk beter, ik heb maar een eenvoudig setje tov die van jouw.

Jouw woorden, dat zal je mij nooit horen zeggen en denken. Ik begrijp dat je blij bent met je nieuwe eindversterker, maar dat maakt het nog geen referentieset.
Linn Klimax DSM/2 - 2 x Linn Klimax Solo 500 - Oppo UDP-205 - 2 x Wilson Benesch ACT - LG Oled 65G56LS - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Qkore 1 - Nordost Valhalla Power - Nordost Frey Power - 2x Nordost Tyr XLR - Nordost Tyr Speaker Cables - Nordost Reference Bi-Wire Jumpers - RKNL Noten TV Meubel Pure

frank2

Citaat van: Ralph71 op juni 16, 2013, 10:05:41
Jouw woorden, dat zal je mij nooit horen zeggen en denken. Ik begrijp dat je blij bent met je nieuwe eindversterker, maar dat maakt het nog geen referentieset.

klopt, maar voor mij wel. Surround is binnen de mogelijkheden van mijn kamer subliem, maar dat weet je pas als je het gehoord hebt. Ik weet wel wat een bubble is en die heb ik maar 1x elders gelijkwaardig/beter gehoord en dat was bij Htip.

Snowmaster

Citaat van: Maro op juni 15, 2013, 11:31:53
Als het diezelfde verkoper was bij W&W die toen ik met een kapotte tweeter bij W&W kwam toch echt meerdere malen moest aanwijzen op welk moment mijn kapotte BE tweeter ging kraken dan weet ik genoeg.  ;)

Was lange tijd niet bij W&W geweest, maar daar liep zaterdag toch een "autoverkoper" rond.... ::).
Ik heb nog nooit zoveel onzin in een paar minuten gehoord en hij bleef maar praten en praten en praten.....De klant naast hem zag ik langzaam kleiner worden  :D.

Maar eh, de felicitaties voor Frank lijken hier langzaam om te slaan in kritiek en discussies.
Dat vind ik toch wel jammer want ik ken Frank goed en weet dat hij heel overwogen bouwt aan zijn set.
Ik heb de Plinius nog niet gehoord, maar heb al een uitvoerig telefonisch verslag van hem gehad.
Nu moet ik alleen nog live luisteren en al onze bekende tracks effe langs...
Wordt weer samen genieten, Frank ! 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

John Wx

Citaat van: Maro op juni 15, 2013, 21:53:14

geef is door
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

Deleted Member 2

Citaat van: Bas Akkerman op juni 16, 2013, 09:58:02
Nou Frank, veel plezier ermee. Je had nog wat liggende gelden? ;)
Tof! Aanstaande vrijdag? ;D

Kunnen we zeker doen!

frank2

Citaat van: Snowmaster op juni 16, 2013, 11:31:24
Was lange tijd niet bij W&W geweest, maar daar liep zaterdag toch een "autoverkoper" rond.... ::).
Ik heb nog nooit zoveel onzin in een paar minuten gehoord en hij bleef maar praten en praten en praten.....De klant naast hem zag ik langzaam kleiner worden  :D.

Ik ken 'm wel hij bedoelt het goed maar hij praat erg veel, of zoals Anita zegt:  Moelejaan.

Citaat van: Snowmaster op juni 16, 2013, 11:31:24

Maar eh, de felicitaties voor Frank lijken hier langzaam om te slaan in kritiek en discussies.
Dat vind ik toch wel jammer want ik ken Frank goed en weet dat hij heel overwogen bouwt aan zijn set.
Ik heb de Plinius nog niet gehoord, maar heb al een uitvoerig telefonisch verslag van hem gehad.
Nu moet ik alleen nog live luisteren en al onze bekende tracks effe langs...
Wordt weer samen genieten, Frank ! 

Het zal een verrassing voor je worden, en je weet jij hoort altijd alles....

S@m

Citaat van: frank2 op juni 16, 2013, 10:03:16

Nou Frank, het zou zomaar eens kunnen dat de set van Ralph71 een betere synergie heeft dan jouw set. Evenals het mij niet zou verbazen dat zijn set in een modale woonkamer beter tot zijn recht komt dan de jouwe.

chansig

Ik ben even gaan zoeken naar de verschillen tussen de verschillende types versterkers. Nu las ik bij een van de beschrijvingen dat blij klasse A onderhoud/revisie eerder en vaker nodig is dan bij de andere klasse versterkers. Ik vond dat vrij sterk gesteld...maar wat zijn de ervaringen hiermee ? Is dat inderdaad een minder sterk punt van de klasse A ?

Voor de rest een hoop technisch geleuter gelezen...weinig boeiend overigens.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: S@m op juni 16, 2013, 12:11:04
Nou Frank, het zou zomaar eens kunnen dat de set van Ralph71 een betere synergie heeft dan jouw set. Evenals het mij niet zou verbazen dat zijn set in een modale woonkamer beter tot zijn recht komt dan de jouwe.
oordeel zelf en kom maar eens langs.