Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Former member 78

Ik vond het verschil niet schokkend groot.
Dus of ik luister niet goed genoeg, of de 103 doet het in A/B gewoon heul errug goed.

Weet wat Klasse A is van de buizen die ik heb gehad, en de van de Luxman ;)

Deleted member

Citaat van: twani op juni 15, 2013, 11:16:39
Krijgt wel erg goede reviews Erik de NWD..... ;)

IK heb 'm ook mogen beluisteren en het is zonder meer een heel goed klinkende DAC voor een mooie prijs.
Stereo-fan for life!

Staaled

Laat die Frank nou even met rust en genieten van de mooie aanwinst............. ;)

Proficiat. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

frank2

Ik vind het geluid met de ingebouwde DAC van de Anthem dusdanig goed, dat ik geen behoefte heb aan een betere DAC. Nu ken ik een beetje de Metrum DAC van Onder13, die heb ik hier thuis gehoord, dus ben benieuwd wat hij vind.

Maar hier komt zeker dit jaar geen DAC of wat anders in huis.....  Ik vind de huidige situatie dusdanig goed dat ik geen verdere plannen heb...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Zo de inruilers zijn net opgehaald door Karel, heb nog even gevraagd hoe lang de Plinius moet inspelen; wat hij van anderen die ook de Plinius hebben had gehoord was dat je op ongeveer 300 tot 500 uur moet rekenen. Hij wordt nog luchtiger enz.  Ben dus nog wel even bezig zit al op 80 uur  ;D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

S@m

Ik meen dat Plinius zelf aangeeft dat ie na 100 uur inspelen optimaal presteert...

Was b.n.i. een recensent die dit schreef. Overigens zitten er 24 uur in een dag, hij heeft er al 50 uur opzitten dus een paar dagen aan laten staan en dan heeft ie z'n inspeeluren wel gehad Frank.

frank2

ach we zien wel, vind 'm nu al hemels klinken, ook hoor ik wel kleine veranderingen in het geluid sinds ik hem heb.
Hij wordt nog iets ruimtelijker dan dat hij al was, de middentonen komen iets beter naar voren, maar allemaal subtiele verschillen.

fokke-gerrit

Mooie eindversterker maar dat inspelen van versterker is echt niet nodig ja een A klasse gaat beter spelen als hij warm/op tempratuur  is maar 300 tot 500 uur is echt niet nodig (zelf beetje lach wekkend als dat wordt gezegd)
Yamaha CX-A5100 | Yamaha MX-A5000 | Monitor Audio Gold GX200 | Monitor Audio Gold GXC150 | Monitor Audio Gold GX50 |

twani

Citaat van: Maro op juni 15, 2013, 11:17:01
Dat is dan dus een vast staand feit? Makkelijk zo'n man. Kan die niet alles even proefondervindelijk vaststellen? Scheelt ons een hoop werk.

Een M1A dac is namelijk erg goed...maar ja, weten zij veel........ "Hier liggen Piet en z'n knechts, ze hadden gelijk, ze kwamen van rechts"......

frank2

Citaat van: twani op juni 15, 2013, 18:14:27
Een M1A dac is namelijk erg goed...maar ja, weten zij veel........ "Hier liggen Piet en z'n knechts, ze hadden gelijk, ze kwamen van rechts"......

Ik was verkeerd geïnformeerd, meerdere mensen hebben deze vergelijking gemaakt en ze zeiden allemaal hetzelfde, de Anthem DAC is beter. Maar laten we er geen issue van maken, er is altijd beter, ik ken een betere versterker dan de Plinius 103. Heb 'm zelfs wel eens gehoord.....   prijs zal ik maar niet noemen.

Deleted member

Een M1 dac is gewoon errug goed. Frank is zoals altijd redelijk stellig in zijn beweringen, maar wat er bij mij niet / slecht in gaat is dat die Anthem in alles zo heel erg goed zou zijn. Wellicht dat de dac van de M1 en de Anthem vergelijkbaar zijn en verschillen in nuances en klankkarakter. Het is maar net wat je zoekt.

Onder013 heeft een Metrum Octave. Wat hem betreft is er -voor de prijs van een Octave- weinig beter te krijgen. Ik vond voor minder dan de prijs van een Octave een M1 en heb deze altijd geprefereerd boven de Octave. Niet dat de M1 beter is, maar de M1 past meer bij mijn muziekvoorkeur.

Nu heb ik een NA11 en die is -naar mijn smaak en voorkeur- 1000 maal beter dan de M1 en Octave bij elkaar. Mag ook wel, wat hij is ook aanzienlijk duurder. Ik heb ook de NWD van Erik S beluisterd, en ook die doet een geleboel dingen goed / beter dan andere dacs die ik beluisterd heb... naar mijn bescheiden mening dan he! Wil niet zeggen dat het zo is. En, inderdaad, in sommige reviews wordt snoeihard beweerd dat het ene apparaat beter is dan het andere, maar er zijn evenveel reviews te vinden waarin het omgekeerde beweerd wordt. Uiteindelijk is het allemaal maar afhankelijk van een ding: de luisteraar. Wat die vindt is wat telt, toch?

DE een is daar wat stelliger in dan de ander, maar goed...
Stereo-fan for life!

Maximus_Aurelius

🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

frank2

Citaat van: technative op juni 15, 2013, 19:28:29
Een M1 dac is gewoon errug goed. Frank is zoals altijd redelijk stellig in zijn beweringen, maar wat er bij mij niet / slecht in gaat is dat die Anthem in alles zo heel erg goed zou zijn. .....
...

Ik schrijf slechts wat ik gehoord heb, heb het zelf nooit getest en vind het ook niet belangrijk.

frank2

S@m

Een M1 dac is gewoon errug goed. Frank is zoals altijd redelijk stellig in zijn beweringen, maar wat er bij mij niet / slecht in gaat is dat die Anthem in alles zo heel erg goed zou zijn. Wellicht dat de dac van de M1 en de Anthem vergelijkbaar zijn en verschillen in nuances en klankkarakter. Het is maar net wat je zoekt.

Het zal imo ook niet zo heel lang meer duren voordat Frank een mooie voorversterker gaat aanschaffen. Daar is nu (veel) winst mee te behalen.. ;)

Peerless Monster

Citaat van: S@m op juni 15, 2013, 19:54:57
Het zal imo ook niet zo heel lang meer duren voordat Frank een mooie voorversterker gaat aanschaffen. Daar is nu (veel) winst mee te behalen.. ;)

Een aparte DAC ook...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Classé CA-400  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Dual CS510 of Technics SP-10

frank2

Citaat van: S@m op juni 15, 2013, 19:54:57

Wat moet ik daar op aansluiten dan? Ik heb niets analoog.

Joris1971

Citaat van: frank2 op juni 15, 2013, 20:02:22

je eindversterker  ;)

en je streaming device...

S@m

Citaat van: Peerless Monster op juni 15, 2013, 20:00:46
Een aparte DAC ook...

Citaat van: frank2 op juni 15, 2013, 20:02:22

Bron -> DAC -> voorversterker -> Plinius

;)

Deleted Member 2

Een M1 dac is gewoon errug goed. Frank is zoals altijd redelijk stellig in zijn beweringen,......

Nu heb ik een NA11 en die is -naar mijn smaak en voorkeur- 1000 maal beter dan de M1 en Octave bij elkaar.

DE een is daar wat stelliger in dan de ander, maar goed...

Jij kan er overigens ook wat van hoor..... ;)

frank2

Ziet er goed uit, zal niet gebeuren. Als VV houd ik de Anthem. En die vind ik goed genoeg om alle taken te verrichten. Maar het kan vast beter...
Maar dan heb ik ook geen streaming device nodig en geen VV.

Als ik nu luister naar muziek is dit zoveel beter dan ik ooit heb gehoord, hier thuis, en ook elders dat het voor mij niet beter hoeft. Een stuk klassiek klinkt voor mijn gehoor erg mooi en dat vind ik zo mooi. Bin de Belles had ik altijd iets van een bepaalde kaalheid in het geluid, wel zeer neutraal, maar gen power, dat bederft  het muziekgenot, maar nu is dat zo erg anders, dat ik totaal geen behoefte heb om nog wat anders te kopen ook al zou ik hier 10.000 euro op de plank hebben liggen.

Former member 78

Er wordt hier ook zo makkelijk gepraat over wat er nu weer bij moet komen ???

Deleted Member 2

Citaat van: frank2 op juni 15, 2013, 20:08:02
Ziet er goed uit, zal niet gebeuren. Als VV houd ik de Anthem. En die vind ik goed genoeg om alle taken te verrichten. Maar het kan vast beter...

Ik ben benieuwd hoe de meting van de arc er nu uitziet ten opzichte van de situatie met de belles. Je zegt dat er veel meer laag is. Vind je daar iets van terug in de meting?

frank2

Citaat van: Onder013 op juni 15, 2013, 20:10:52
Ik ben benieuwd hoe de meting van de arc er nu uitziet ten opzichte van de situatie met de belles. Je zegt dat er veel meer laag is. Vind je daar iets van terug in de meting?

Nauwelijks. Maar de gehele sound is anders, en sommige dingen kun je iets in de grafiek zien, maar echt veel is het niet. Je zou dus kunnen zeggen dat er geen verschil is, dus een miskoop want de Belles deed het vlgs de grafiek net zo. Toch is er een wereld van verschil. Alleen de druk al die de bas nu heeft, de ruimtelijkheid in het middengebied... dat kun je ook niet meten?

S@m

Citaat van: ArjanR1 op juni 15, 2013, 20:08:45
Er wordt hier ook zo makkelijk gepraat over wat er nu weer bij moet komen ???

Frank bewandelt wederom het upgrade pad en wij ondersteunen 'm daarbij een klein beetje...  ;D