Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Citaat van: chansig op juni 15, 2013, 11:05:34
Als ik het zo lees is die Oppo maar een overgewaardeerd apparaat...tenminste dat meen ik uit jouw ervaringen te halen.

Gr Hans

Niet helemaal de Oppo 95 is weer beter, de techniek schrijdt ook voort.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Citaat van: erik s. op juni 15, 2013, 11:06:14
kost je niets. geeft je alleen de wetenschap of upgrade in de toekomst een betere dac zou kunnen zijn.

Ben ik er aan toe, dan zal ik je een PM sturen.
Vlgs een verkoper zou de DAC in de Anthem beter zijn dan de MF M1 dac, dat had hij proefondervindelijk vastgesteld. Nu geloof/weet ik wel dat de PS Audio beter zal zijn dan de MF. Maar of deze beter is dan de Metrum DAC weet ik niet, hij zal wel anders zijn neem ik aan. Maar voorlopig heb ik daar nog geen behoefte aan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

twani

Maro

Citaat van: frank2 op juni 15, 2013, 11:13:04
Vlgs een verkoper zou de DAC in de Anthem beter zijn dan de MF M1 dac, dat had hij proefondervindelijk vastgesteld. Nu geloof/weet ik wel dat de PS Audio beter zal zijn dan de MF. Maar of deze beter is dan de Metrum DAC weet ik niet, hij zal wel anders zijn neem ik aan. Maar voorlopig heb ik daar nog geen behoefte aan.

Dat is dan dus een vast staand feit? Makkelijk zo'n man. Kan die niet alles even proefondervindelijk vaststellen? Scheelt ons een hoop werk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

John Wx

Citaat van: Maro op juni 15, 2013, 11:17:01
Dat is dan dus een vast staand feit? Makkelijk zo'n man. Kan die niet alles even proefondervindelijk vaststellen? Scheelt ons een hoop werk.

Ik zie hoor ergens dingen tegen spreken maar waar Maro ? kan effe de klepel en de bel niet vinden
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

frank2

Citaat van: Maro op juni 15, 2013, 11:17:01

Ik heb geen behoefte om het te verifiëren. Anders had ik de DAC wel meegenomen, hij had 'm staan.

Maro

Als het diezelfde verkoper was bij W&W die toen ik met een kapotte tweeter bij W&W kwam toch echt meerdere malen moest aanwijzen op welk moment mijn kapotte BE tweeter ging kraken dan weet ik genoeg.  ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Deleted Member 2

Citaat van: erik s. op juni 15, 2013, 11:02:52
als de PS Audio NWD terug is van Henk mag je die wel eens uitproberen.

Hoi Erik,
Ik heb hem net van technative ontvangen en nog niet getest. Als je hem elders nodig hebt, hoor ik het wel van je.

Groet,

Henk

Deleted Member 2

Citaat van: frank2 op juni 15, 2013, 11:13:04

Ik ga die twee - de metrum octave en de PS Audio NWD - tegen elkaar testen.

John Wx

Citaat van: Maro op juni 15, 2013, 11:31:53
Als het diezelfde verkoper was bij W&W die toen ik met een kapotte tweeter bij W&W kwam toch echt meerdere malen moest aanwijzen op welk moment mijn kapotte BE tweeter ging kraken dan weet ik genoeg.  ;)

Adviseurs zijn het Wim ze adviseren ze zijn er om te helpen, toch
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

Deleted member

Leuk man, Frank gefeliciteerd met de nieuwe A klasse (;)) aanwinst!  :pompom:

Former member 78

Deleted member

Ik hoop voor Frank dat 't de Mercedes onder de versterkers is!  :P

Former member 78

Citaat van: Antoine op juni 15, 2013, 12:16:28
Ik hoop voor Frank dat 't de Mercedes onder de versterkers is!  :P

Ik heb het gehoord bij Frank, en die Plinius is dan echt een Maybach.

Deleted member

:thumbs-up:

Wel mooi trouwens die automatische schakeling naar A/B als de versterker een tijdje geen signaal krijgt. Aan de andere kant hoeft in de winter dan de verwarming gewoon wat minder hard te draaien dus ik zie 't probleem nooit zo!  ;)

frank2

In AB mode gebruikt hij afhankelijk van het volume 100 a 150W, in klasse A is dat 500W. Dus bij echt muziek luisteren gaat klasse A aan, bij tv gebruik, want hij staat dan ook aan en achtergrondmuziek staat hij op AB.

Overigens klinkt klasse A inderdaad beter dan AB, maar zelfs AB klinkt dusdanig beter dan mijn Belles die echt niet verkeerd was, dat ik nog steeds verbaasd ben.

S@m

herstel, verkeerd gelezen...

Former member 78

Ik zal klasse A alleen gebruiken bij klassiek.
Dat is erg dynamisch, voor de rest voldoet AB meer dan voldoende.

S@m

Citaat van: ArjanR1 op juni 15, 2013, 12:53:43
Ik zal klasse A alleen gebruiken bij klassiek.
Dat is erg dynamisch, voor de rest voldoet AB meer dan voldoende.

Hoe dat met de Plinius zit weet ik niet, maar klasse A klinkt in het algemeen mooier dan A/B. Zeker ook met andere muziekstijlen dan alleen klassiek. Vocalen, instrumenten klinken nog natuurlijker.

frank2

Citaat van: S@m op juni 15, 2013, 13:05:00
Hoe dat met de Plinius zit weet ik niet, maar klasse A klinkt in het algemeen mooier dan A/B. Zeker ook met andere muziekstijlen dan alleen klassiek. Vocalen, instrumenten klinken nog natuurlijker.

Klopt. Het is allemaal nog wat mooier.

Former member 78

Citaat van: S@m op juni 15, 2013, 13:05:00

Klopt S@m, maar dat ding doet het in A/B al zo ontzettend goed bij Frank.
Denk dat het alleen in extreme gevallen een meerwaarde zal bieden, en dat de
rest prima in A/B kan.

Maar dat is na een korte luisterervaring die ik bij Frank kreeg.

KlipschHT

Citaat van: frank2 op juni 15, 2013, 08:39:27
Ja de Audionet is zeer neutraal, zelfs ietswat koel, clean, dit heb ik bij Karel gehoord maar ook bij een koper van Audionet waar ik ooit was. Belles is ook neutraal. Met mijn speakers klinkt dat dan te karig. De plinius geeft naast een vollere en diepere bas ook meer kleur aan de stemmen zonder dat dat echt warm wordt. Als je de Plinius 9200 kent, dat geluid en dan een stukje beter, vooral meer diepte, ruimtelijkheid en kracht dan heb je de 103.

Kan ik me wel wat bij voorstellen dat de Plinius wat meer kleur geeft aan de stemmen. Mooi dat je tevreden bent! Op naar de volgende upgrade!  :D
Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)

Former member 78

S@m

Citaat van: ArjanR1 op juni 15, 2013, 13:08:02
Klopt S@m, maar dat ding doet het in A/B al zo ontzettend goed bij Frank.
Denk dat het alleen in extreme gevallen een meerwaarde zal bieden, en dat de
rest prima in A/B kan.

Maar dat is na een korte luisterervaring die ik bij Frank kreeg.

Geloof zomaar dat in A/B het al enorm goed klinkt, maar als je eenmaal geproefd hebt van klasse A én de mogelijkheid heb je dan wil je volgens mij niet meer naar A/B. En die ene kWh (€0,25) voor twee uurtjes luisteren kan er dan ook nog wel af denk ik.