Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

erik s.

Citaat van: S@m op april 25, 2013, 11:44:51
Betrof dit een echte Oyaide Frank, dus mét hologram sticker..?
uiteraard, ander staat er alleen maar Oyaide op. heeft ook een wat bescheidener prijskaartje.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

frank2

Citaat van: S@m op april 25, 2013, 11:44:51
Betrof dit een echte Oyaide Frank, dus mét hologram sticker..?

zoals Erik al schreef, ja een echte.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

S@m

frank2

Zo de laatste tijd zijn er behoorlijk veel (kleine) upgrades hier gekomen:
- Vibex koper stekkerblok
- Alpha 3 stroomsnoeren (ipv Lapp 891)
- nieuwe IEC stekker tbv. aansluiting op het stekkerblok
- nieuw luidsprekersnoer (Vicol)
- andere zekeringen en zekeringhouder

Wat hebben al deze upgrades mij gebracht? Een betere beleving van de muziek, een betere definitie, een mooier geluid. Het geluid was hier laidback met teveel hoog, door allerlei oude aanpassingen hier niet te veranderen heb ik daar te lang mee doorgespeeld, zeker nadat de Vicol LS snoer hier zijn intrede deed. Dit snoer veranderde heel positief mijn set. Waardoor andere Min puntjes sterker naar voren kwamen, daartoe heb ik meteen diverse aanpassingen gedaan waardoor oude pijnpunten zoals schreeuwerigheid compleet tot het verleden behoren.

De sound is helder, vol, zeer gedefinieerd, muzikaal en vooral een stuk ruimtelijker en er is diepte in het geluid. Er is een betere beleving van de muziek, zo mooi heb ik het nog nooit mogen ervaren hier thuis.

Verdere upgrades staan niet gepland.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

bmateijsen

Nu wordt het eens tijd voor die mooiere voorversterker en begin je weer lekker opnieuw met tweaken ;D.

.
.
.
.
.
.
Geintje natuurlijk ;D

frank2

Eigenlijk is het verbazingwekkend hoe goed de Anthem speelt ook als voorversterker. Ik heb destijds de keuze gemaakt omdat er toen weinig verschil zat tussen de Anthem en de Belles VV. Nu met alle verbeteringen zal de Belles VV wel iets beter spelen (hoorbaar) maar ik ben wel tevreden zo.

Hifi Addict

Ok dus laidback is niet wat je zoekt, heb je alleen dus eigenlijk de verkeerde oyaide stekker geprobeerd, want de c079 is laidback ;D

Mijn ervaring fwiw  ::)

C037, up front, direct, zeg maar voor je speakers, licht agressief, beetje "grijzig"
C079, laid back, achter je speakers, lichtelijk "gay" van de "tasjes" variant als ik dat zo mag zeggen ;D
C046, meer detail dan beiden hierboven, soundstage gewoon rondom de speakers, vriendelijker dan de c037
C004, fors meer detail dan alles hierboven, soundstage iets groter dan 046, meer "drive/punch", tonaal erg neutraal, beste te combineren met een iest warmer klinkende kabel en/of schuko
F1, zou je beter kunnen noemen dan de c004 maar ik vond hem toch net wat te saai en asociaal duur

Ik heb zelf overal c004's aan, maar soms is het fijn een enkele c079 of c046 in de set te hebben, aan de dac b.v.

frank2

Mooi lijstje, als ik het zo mag inschatten zal de C004 overeenkomen met de HFT Ultimate, er is echter 1 verschil, de Ultimate kost € 60,= daar kun je geen Oyaide voor kopen, zeker niet de C004.

Hifi Addict

Citaat van: frank2 op april 25, 2013, 14:47:31
Mooi lijstje, als ik het zo mag inschatten zal de C004 overeenkomen met de HFT Ultimate, er is echter 1 verschil, de Ultimate kost € 60,= daar kun je geen Oyaide voor kopen, zeker niet de C004.

Geen onbelangerijk verschil in recessietijd  >:D Karel heeft er wel een paar liggen mocht je nieuwsgierigheid toch gewekt zijn  :ph34r:

frank2

Citaat van: S@m op april 21, 2013, 13:04:13
En de grootste stroomvervuiler gewoon op dezelfde groep in dezelfde verdeeldoos... :crazy:

Zondagochtend, half 10. Vrouwlief is boven en ik heb het rijk alleen om (weer) lekker muziek te kunnen luisteren.
Zoals je opmerkte "de grootste stroomvervuiler..." er zit er ook nog 1 naast, met de furutech stekker.

Na wat langer luisteren is deze configuratie viel mij op dat in het mid-hoog bij drukke stukken het soms net niet geheel zuiver klonk, in eerste instantie dacht ik aan de opname, maar aangezien ik het bij meer muziek opmerkte dacht ik aan jouw uitspraak, dus heb ik beide "stroomvervuilers" in een separaat stekkerblok aangesloten welke niet op de audiogroep zit.

En inderdaad het werd opeens een stukje zuiverder, de zuiverheid bij drukke mid-hoog stukken is er opeens. Heerlijk.

Mijn dank aan s@m je hebt net dat kleine stukje oneffenheid weggenomen door deze opmerking.

De ervaring leert dat als je iets nieuws in je set hebt, in dit geval slechts een IEC stekker je na de euforie altijd goed moet gaan luisteren, dat heb ik vandaag dus gedaan.

Maar wat is de ultimate IEC stekker van HFT een uitmuntende stekker, wat een kracht, definitie en diepte, alleen door zo'n stekker, ja de set kan het weergeven, maar schijnbaar was de furutech een bottleneck.

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op april 28, 2013, 10:30:17
Zoals je opmerkte "de grootste stroomvervuiler..." er zit er ook nog 1 naast, met de furutech stekker.

En dat is... je tuner/decoder ?  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Citaat van: YamahaRXV op april 28, 2013, 10:44:40
En dat is... je tuner/decoder ?  ;)

Ja dat is de grootste, maar die zat al niet in het stekkerblok, er zaten 2 transformatoren in tbv. de harde schijf, en 1 voor de mediaplayer, geschakelde kleine voedingen.

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op april 28, 2013, 10:47:02
Ja dat is de grootste, maar die zat al niet in het stekkerblok, er zaten 2 transformatoren in tbv. de harde schijf, en 1 voor de mediaplayer, geschakelde kleine voedingen.

Ah, oké duidelijk  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Snowmaster

Citaat van: frank2 op april 28, 2013, 10:30:17
dus heb ik beide "stroomvervuilers" in een separaat stekkerblok aangesloten welke niet op de audiogroep zit.

-Mijn dank aan s@m je hebt net dat kleine stukje oneffenheid weggenomen door deze opmerking.

Tsja, soms duurt het ietswat lang voor Frank luistert. Hij was indertijd weer 's te gehaast en te stellig.
Komt vanzelf wel goed denk ik tegenwoordig.  Hij moet het nl. zelf eerst ervaren. Eén audioblok en stroomlijn is nl. not done als je het volle potentieel wilt benutten. Stekkers eruit halen geeft inderdaad meer zuiverheid. Betere voeding ook. Ik heb er al heel lang geen last meer van  ;)
Het potentieel van meer dynamiek, diepte en plaatsing blijft nu aan de bron liggen.  Da's wel een beetje jammer.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

In principe heb je gelijk, al hoorde ik geen verschil tussen mijn andere blok en het Vibex blok (zo op het eerste gehoor) Na wat beter luisteren is er wel verschil, het geluidsbeeld staat wat verder weg, is wat wateriger bij het standaard blok.
Maar ik wil een extra blok en deze wordt dan voorzien van de Belden aanvoerkabel die ik nog steeds heb, aangesloten op de aparte audiogroep. Zoek dus eigenlijk nog een 2ehands Vibex One koper blok.

edit: net even contact gehad, ik ga de Belden van de aparte audiogroep in de meterkast doortrekken naar het huidige 2e stekkerblok. Deze zit nu op een standaard WCD. Het blok is niet heel geweldig maar verwacht een toch iets betere kwaliteit dan dat het nu is. En dan hopen dat je een keer tegen een Vibex One Cu aanloopt voor een gunstige prijs.

frank2

Zo vandaag de tweede audiolijn aangelegd, de kabel is Belden (welke ik nog had) deze aangesloten op de bestaande ahp zekering en aangesloten op mijn oude stekkerblok. Overigens behoorlijk veel werk dat oude blok... maar goed daarna de stroom erop alles werkte naar behoren. Op dit oude blok is de tv, sat tuner, de mediaplayer en de 2 voedingen voor de HDD aangesloten.

Net alles aangezet: wat valt meteen op; een betere vollere klank, rustig hoog, meer rust in het geluidsbeeld. De sat tuner (radio) heeft nog nooit zo mooi geklonken. Dit had ik eigenlijk al eerder moeten doen, maar ja moest eerst door de gipsmuur heen, dus vandaag eerst een 20 cm lange boor gehaald diameter 12, en die ging er mooi doorheen.

Kijken hoe alles uiteindelijk gaat klinken, kabel is zeer lang niet gebruikt alles is los geweest, dus over 1 dag moet alles weer goed klinken, maar nu al hoor ik duidelijk een beter geluid.

Missie geslaagd.

Deleted Member 2

eindelijk de ergste vervuilers van je audioblok. Merk je ook daar -audio dus - een verschil?

frank2

Ik had er nog maar 1 kleine vervuiler, die van de HDD waar muziek op staat er in zitten, in het Vibex blok. Die heb ik al eerder ook in het oude blok gehad, maar dat vond ik te slecht klinken, beetje waterig (zat op WCD) Nu zal dat beter zijn, ga ik straks beluisteren, maar als hij op het Vibex blok zit, is de kwaliteit v.d. muziek ietsjes minder, er zit bij drukke stukken, waar je het het beste kunt horen, een minder verfijnd geluid. Als er geen transformators in het Vibex blok zitten, zoals nu het geval is is de muziek nog zuiverder.

Dus als het goed is hoor ik dat straks...

frank2

Citaat van: Onder013 op mei  6, 2013, 15:56:42
eindelijk de ergste vervuilers van je audioblok. Merk je ook daar -audio dus - een verschil?

Ja het is merkbaar, eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat de hifi tuning aanvoerkabel + vibex blok beter is, maar de andere is niet storend slechter en zeker beter nu die op de aparte audiogroep zit.

lynch1979

Frank heb je ook de audiogroep op een aparte aardpen zitten?

Eind deze maand komt er bij mij ook een klankmodule en ik heb een aardpen op de gehele groep, of zou het beter zijn om een aparte aardpen te laten slaan?

frank2

Ik heb nog geen aparte aardpen, deze geeft net iets betere sound vlgs snowmaster.
Ik heb 'm op de gezamelijke aardpen zitten maar wel een aparte aardedraad naar de aardpen en de bevestiging op de pen zit voor (dus dichtste bij de grond) de normale aarde.

Zekeringen maken trouwens ook een verschil, op dit moment zit er een hifi tuning koper in. De groef zekering is opener en iets pittiger. Trouwens zekeringen doen meer als en aardpen.

lynch1979

Ik heb vorig jaar een aparte aadpen laten slaan, en misschien doe ik er nog wel 1 bij de kosten waren niet hoog daarvan.
En door die aparte aardpen merkte ik al een aardig verschil.

Ik heb ook de hifi tuning koper erin zitten.

Snowmaster

Citaat van: lynch1979 op mei  6, 2013, 17:55:43
En door die aparte aardpen merkte ik al een aardig verschil.

Goede aarde is goede aarde. Gewoon even meten.
Meet je verschil met huisaarde  ? 
Twee pennen voegt niets toe, behalve.....als er vervuiling op de aarde is bv. door mantelstroom.

Je mag hier volgens sommigen in superlatieven praten  ;).  Aarde behoort ook imo tot geringe verschillen. Voor de prijs is het echter een topper. Meer dan 2-3 tientjes kost het niet.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

lynch1979

Ik heb goede aarde, maar ik dacht dat het misschien handiger zou zijn om mijn audiogroep op een aparte aardpen te zetten.

De aardpen die er nu is, zit 12 meter diep en meet 0.85 ohm.

CZ79

Mooie vorderingen weer, Frank. Ik zat ook te denken aan een aparte aardpen, maar twijfel nog even waar ik deze de gond ik kan slaan. Heb geen zin om mijn straat voor open te maken en in de kruipruimte kan wel amar is de ruimte wel beperkt dus moet ik hem schuin gaan slaan.

Wat is en beetje een gangbare diepte en prijs (laten slaan) voor een aardpen?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika