Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

S@m

Citaat van: frank2 op mei  7, 2013, 14:04:31
klopt erik, die was destijds 0,5 V (bij de 7 meter lange aanvoerkabel de Belden.
(heeft niets te maken met antennedraad e.d.)

Wat heb je toen gemeten dan?

Fase ~ nul
Fase ~ randaarde
of Nul ~ randaarde

Staaled

Citaat van: erik s. op mei  7, 2013, 14:09:22
die spanning wordt ook een mantelstroom genoemd en vloeit af naar de aarde.
Dan is er dus ook geen potentiaalverschil/spanning meer.
Alleen als je de mantel los zou laten treedt deze op.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

S@m

Dan heb ik zeker niet voldoende gegoogeld want dat ben ik nog niet tegengekomen, misschien een linkje om mijn onwetendheid te bevestigen..?

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

S@m

Ik denk dat Frank iets bedoelt met 'de fase (aansluiting IEC) van het apparaat bepalen'...

frank2

dat bedoel ik precies.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

S@m

Citaat van: frank2 op mei  7, 2013, 14:27:21
dat bedoel ik precies.

Citaat van: S@m op mei  7, 2013, 14:11:57

Fase ~ nul
Fase ~ randaarde
of Nul ~ randaarde

Please...!?

S@m

Citaat van: frank2 op mei  7, 2013, 14:27:21
dat bedoel ik precies.

Zou ik op zo'n mooie dag als vandaag toch weer wat gaan opsteken?

Graag een linkje naar zoveel mogelijk informatie omtrent deze materie, ik heb reeds gezocht, maar kan niets vinden...

frank2

Vraag snowmaster die heeft het hier destijds gemeten. Ik weet niet meer hoe/wat hij heeft gemeten maar nogmaals het was de mantel van de belden kabel.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

S@m

Citaat van: frank2 op mei  7, 2013, 14:55:42
Vraag snowmaster die heeft het hier destijds gemeten. Ik weet niet meer hoe/wat hij heeft gemeten maar nogmaals het was de mantel van de belden kabel.

Okido, hopelijk komt SM binnenkort met het bevredigende antwoord  ;)

Staaled

Citaat van: S@m op mei  7, 2013, 14:58:35
Okido, hopelijk komt SM binnenkort met het bevredigende antwoord  ;)
Dat zou dan een primeur zijn. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Hifi Addict

Zal wel (ongeaarde) mantel naar aarde zijn..

Gewoon geen "mantel" gebruiken, probleem opgelost  8)

erik s.

Citaat van: Hifi Addict op mei  7, 2013, 16:24:45
Zal wel (ongeaarde) mantel naar aarde zijn..

Gewoon geen "mantel" gebruiken, probleem opgelost  8)
een ongeaarde mantel naar aarde is dus niet ongeaard....
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Hifi Addict

Citaat van: erik s. op mei  7, 2013, 16:29:42
een ongeaarde mantel naar aarde is dus niet ongeaard....

Voor het geval het niet duidelijk was, dit was een antwoord op waar Frank 0.5 volt mat. Tussen mantel en aarde dus ervan uitgaande dat de mantel op dat moment niet met de aarde verbonden was (ongeaard), dan zou hij nagenoeg niets moeten meten.

erik s.

Citaat van: Hifi Addict op mei  7, 2013, 16:33:58
Voor het geval het niet duidelijk was, dit was een antwoord op waar Frank 0.5 volt mat. Tussen mantel en aarde dus ervan uitgaande dat de mantel op dat moment niet met de aarde verbonden was (ongeaard), dan zou hij nagenoeg niets moeten meten.
dat dit tussen mantel en aarde was heb ik niet gelezen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

S@m

Citaat van: erik s. op mei  7, 2013, 16:49:18
dat dit tussen mantel en aarde was heb ik niet gelezen.

Sterker nog, nergens is te lezen waar tussen er gemeten is. Dat raadsel gaat SN hopelijk oplossen  :smile:

Snowmaster

Tsjongejonge..... ::)......de heren Hipster, S@m en Chansig vinden weer een aanleiding om een discussie aan te zwengelen. Ik voel hem komen... :P
Hoe kan het toch dat Erik S. en Hifi Addict het wel snappen?

Ik ga jullie dus teleurstellen  :D.
Er komt geen antwoord omdat je maar eens lekker de multimeter moet pakken en jullie eigen aansluiting eens moeten doormeten.  Bel een vriendje met een megohmmeter en verwen jezelf nog meer.  Misschien nog mooier : sla eens een pennetje.  Hoef je ook geen vragen meer te stellen en snap je het misschien wel zonder theoretische onderbouwing en bewijslasten.
Met het woordenboek in de hand wordt er zelfs geneuzeld over het woord "mantel".

Op die "mantel" heb ik zeer uiteenlopende spanningen gemeten, tot zelfs > 40v (dit laatste niet bij Frank).  Je kunt dat op aarde aangesloten doen of juist niet aangesloten. Beide metingen hebben totaal verschillende impact of oorzaak/gevolg.
Kun je zoiets horen ? Ja, dat kan. In je audioset brengt het soms marginale klankverschillen teweeg.

Tot slot een constructief idee voor de heren "HSC" : doe mij eens een groot plezier en leg twee gescheiden aanvoerroutes aan. Eentje volledig afgeschermd en eentje onafgeschermd met geheel separate aardedraden en ook evt. behuizing separaat geaard.  Ik hoor graag of er klankmatige verschillen zijn.
Dat wordt nl. tzt mijn volgende projectje want ik moet toch bezig blijven. 
Hifi Addict heeft hier volgens mij ervaring mee en weet het antwoord al of heb ik het mis?

Tot slot : Hipster, S@m en Chansig, no hard feelings, maar al dat gezeur en gevraag is doorgaans weinig constructief en heeft bij jullie nog nooit ergens toe geleid.   
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Hifi Addict

Citaat van: Snowmaster op mei  7, 2013, 20:20:22
Hifi Addict heeft hier volgens mij ervaring mee en weet het antwoord al of heb ik het mis?

Zekers, maar ik ben geen fan van afscherming, ik zie dat als parasitaire capaciteit. Ik zou ook de "drainwire" van de hier eerdergenoemde belden (19364 ?) niet aansluiten. :hehe:

S@m

Wat een perceptie en aannames weer sjonge jonge.

Het enige waar ik nieuwsgierig naar ben zijn de twee punten waarop gemeten is. Je weet wel de zwarte en de rode pen van de multimeter...

S@m

Tsjongejonge..... ::)......de heren Hipster, S@m en Chansig vinden weer een aanleiding om een discussie aan te zwengelen. Ik voel hem komen... :P

Dat vraag ik me af.

CiteerTot slot : Hipster, S@m en Chansig, no hard feelings, maar al dat gezeur en gevraag is doorgaans weinig constructief en heeft bij jullie nog nooit ergens toe geleid.   

Mag ik je er op attent maken dan Frank niet lang geleden een regelrechte verbetering heeft door weten te voeren door een geschakelde voeding uit z'n stekkerblok te halen. En weet je wie die constructieve bijdrage heeft geleverd...  ;)

Snowmaster

Citaat van: S@m op mei  7, 2013, 14:11:57

Fase ~ nul
Fase ~ randaarde
of Nul ~ randaarde

Frank had het over 0,5v.
Je bent toch best een intelligente jongen.  Waar moeten die vragen dan toe leiden?
Tell me and explain yourself.

Citaat van: S@m op mei  7, 2013, 20:49:48
Mag ik je er op attent maken dan Frank niet lang geleden een regelrechte verbetering heeft door weten te voeren door een geschakelde voeding uit z'n stekkerblok te halen. En weet je wie die constructieve bijdrage heeft geleverd...  ;)

Blij dat je jezelf dit toerekend. Vraag Frank 's  ;)
Bovendien mis je nog een mogelijke verbetering. Hoe krijg je iets "stabieler" ?
Allemaal mogelijkheden S@m.  Gewoon proberen en niet bewijzen of theoretisch onderbouwen.
Lekker proberen is toch veel leuker dan elkaar vliegen afvangen?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

S@m

Citaat van: Snowmaster op mei  7, 2013, 21:08:06
Frank had het over 0,5v.
Je bent toch best een intelligente jongen.  Waar moeten die vragen dan toe leiden?
Tell me and explain yourself.

Frank had het over mantelstroom en 0,5V. Het enige wat ik gevraagd heb is waar tussen die 0,5V is gemeten, niet meer en niet minder.

CiteerBlij dat je jezelf dit toerekend. Vraag Frank 's  ;)

Citaat van: frank2 op april 28, 2013, 10:30:17
Zondagochtend, half 10. Zoals je opmerkte "de grootste stroomvervuiler..." er zit er ook nog 1 naast, met de furutech stekker.

Mijn dank aan s@m je hebt net dat kleine stukje oneffenheid weggenomen door deze opmerking.

;D ;)

Snowmaster

De buurman is jarig...ik ga een biertje drinken.  Proost ! 

Joris1971

Ik ga jullie dus teleurstellen  :D.
Er komt geen antwoord omdat je maar eens lekker de multimeter moet pakken en jullie eigen aansluiting eens moeten doormeten.  Bel een vriendje met een megohmmeter en verwen jezelf nog meer.  Misschien nog mooier : sla eens een pennetje.  Hoef je ook geen vragen meer te stellen en snap je het misschien wel zonder theoretische onderbouwing en bewijslasten.
Met het woordenboek in de hand wordt er zelfs geneuzeld over het woord "mantel".

Op die "mantel" heb ik zeer uiteenlopende spanningen gemeten, tot zelfs > 40v (dit laatste niet bij Frank).  Je kunt dat op aarde aangesloten doen of juist niet aangesloten. Beide metingen hebben totaal verschillende impact of oorzaak/gevolg.
Kun je zoiets horen ? Ja, dat kan. In je audioset brengt het soms marginale klankverschillen teweeg.

Tot slot een constructief idee voor de heren "HSC" : doe mij eens een groot plezier en leg twee gescheiden aanvoerroutes aan. Eentje volledig afgeschermd en eentje onafgeschermd met geheel separate aardedraden en ook evt. behuizing separaat geaard.  Ik hoor graag of er klankmatige verschillen zijn.
Dat wordt nl. tzt mijn volgende projectje want ik moet toch bezig blijven. 

Tot slot : Hipster, S@m en Chansig, no hard feelings, maar al dat gezeur en gevraag is doorgaans weinig constructief en heeft bij jullie nog nooit ergens toe geleid.   

een beetje minder uit de hoogte doen zou je wel sieren mbt je uitspraken hierboven.

Cyreg

Citaat van: S@m op mei  7, 2013, 07:40:39
Ik kan je verzekeren dat het weglaten van de randaarde zeer positief kán zijn... ;)

Heb in m'n vorige huis/setup geen randaarde gebruikt oa met Furutech > klonk prima  ;)
setup: Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 3DW Gold +(plus) > Furutech e-TP60E(G) > AH! KB10 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (CD8SE)