Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Deleted member

Citaat van: Hifi Addict op april 23, 2013, 14:27:57
Ik heb een audiodharma, die gooit er een 20 watt frequencysweep doorheen van ~dc tot 40KHz, dat gaat waarschijnlijk met een redelijk stevig amperage gezien de lage ohmse load maar hoe het precies in elkaar zit weet ik niet. Zit wel een extreem lawaaige fan in ;) Mijn ervaring is dat het 4 a 5 keer zo snel "inspeelt" (neem aan verzadiging van het dieelectricum?) als normaal gebruik.

Enneh... Quanta Costa?
Stereo-fan for life!

johan d

man, man, wat je hier allemaal leest !!!
Is sommige "delen" van het forum blijf je toch beter weg denk ik zo.

frank2

Citaat van: johan d op april 23, 2013, 14:50:27
man, man, wat je hier allemaal leest !!!
Is sommige "delen" van het forum blijf je toch beter weg denk ik zo.
Is toch niet verplicht om dit topic te lezen ;)
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Jumping Jack

Toch wel, hoort bij de inburgeringscursus om audiofiel te worden  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

frank2

Citaat van: Jumping Jack op april 23, 2013, 14:53:09
Heb je toch nog iets aan dit topic :D
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

AbZ

Citaat van: Jumping Jack op april 23, 2013, 14:53:09
Ik geloof dat ik daarvoor gezakt ben.  Misschien ook niet erg  :smile:

Hifi Addict

Citaat van: technative op april 23, 2013, 14:35:56
Enneh... Quanta Costa?

Iets van $1200 volgens mij, weet het niet meer precies, heb het ding al jaren  :)

Bas Akkerman

Citaat van: AbZ op april 23, 2013, 14:56:59
Ik geloof dat ik daarvoor gezakt ben.  Misschien ook niet erg  :smile:
Hup! Weg jij dan! ;D

*Is ondertussen dan zelf maar begonnen aan de 351 resterende pagina's van dit topic die hij nog niet had gelezen. :wacko:* Ik ga mee Abel!!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Citaat van: Hifi Addict op april 23, 2013, 15:08:53
Iets van $1200 volgens mij, weet het niet meer precies, heb het ding al jaren  :)

Oeff, en dat voor die ene keer dat ik een kabeltje moet inspelen of stekker...  :bigsmile:

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op april 23, 2013, 15:15:46
Oeff, en dat voor die ene keer dat ik een kabeltje moet inspelen of stekker...  :bigsmile:

ene keer....??  :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Hifi Addict

De vraag is natuurlijk of er ook plezier wordt beleefd aan het inspeelproces  :P zoja is het een hele slechte investering  8)

frank2

Plezier aan inspelen? Nee een noodzakelijk kwaad, probleem is altijd dat niet bekend is hoe uiteindelijk het klankkarakter is van de kabel of stekker. Dus bij kabels moet je altijd 150 uur aanhouden, bij stekker reken ik ongeveer 60 a 70 uur. Dan is alles nog niet goed ingespeeld, maar staat het klankkarakter wel en kun je beoordelen of deze je bevalt.

Gelukkig heb ik geen kabels meer nodig met stekkers, die zijn er al en worden zeker niet vervangen in de komende jaren, daar zijn ze veels te goed voor.

De IEC stekker is nu het laatste wat aan het inspelen is, donderdag kan ik die uitgebreid testen. (al speel ik nu wel met de Ultimate die het tot op heden verdomt goed doet)

Dus een cable cooker is overbodig, trouwens zoiets had ik nooit gekocht, is mij veels te duur dan maar het langzamere inspelen. Kost aan stroom iets van 4 a 5 euro extra (is toch goedkoper dan 1000 euro voor de Cable cooker)

frank2

Wat valt op dit moment op: bij stereo het betere geluid, kracht, mooi hoog wat ver doorloopt maar nooit scherp is. Mooie vocalen geen S of T klanken, een mooi diep doorlopende gelaagde bas, en een doortekend midden.
Het geheel klinkt ook nog smooth, lekker.

In surround heb ik de lapp kabel gehangen aan de transformator met furutech koper en F11 stekkers. Deze zit in het Vibex blok.
Ook hier hoor je duidelijke verbeteringen; ik heb o.a. een muziekconcert van Alison Krauss; voor het eerst hoor ik de zaal waar gezongen is, ik heb nu echt een bubble die over de hele kamer doorloopt, die zaal hoor ik ook bij Loreena MC kennit als ze een nummer aankondigt in Albramha. Ook hier zijn de stemmen gestoken en klinkt de muziek goed en ja ik hoor dat hier een Lapp kabel aan zit en geen alpha, maar het geheel is een stuk verbeterd tov. de "oude" situatie, standaard snoertje in de Vibex met furutech koper stekker.
(toen hoorde ik geen zaal, geen zachte echo v.d. zaal, was de muziek ook "platter")

Hifi Addict

De c079 heeft de "diepste" stage naar mijn ervaring van alle oyaide stekkers, maar is wel wat aan de "softe" kant (voor mijn smaak). Hoe zich dat verhoudt tot hft, geen idee  ::) De c046 en c004 hebben beduidend meer "pit" en definitie waarbij de 004 de meeste definitie en extra "punch" heeft.

Succes  8)

frank2

Ik zal het donderdag beluisteren en hier vermelden. Ik had al gelezen dat de 79 wat aan de warme kant was, wat ik hier geen probleem vind. Maar het moet wel "echt" blijven klinken.

(vind de stekkers wel belachelijk duur... dus de Oyaide moet echt veel beter zijn anders is keus erg gemakkelijk)

Hifi Addict

Citaat van: frank2 op april 23, 2013, 16:24:38
Ik zal het donderdag beluisteren en hier vermelden. Ik had al gelezen dat de 79 wat aan de warme kant was, wat ik hier geen probleem vind. Maar het moet wel "echt" blijven klinken.

(vind de stekkers wel belachelijk duur... dus de Oyaide moet echt veel beter zijn anders is keus erg gemakkelijk)

Ook wat "laid-back" vergeleken met de andere oyaide's, stage verder naar achteren. Maar dat is juist iets wat veel mensen zoeken 8)

Vik

Citaat van: frank2 op april 23, 2013, 16:24:38

Ga je de Oyaide vergelijken met je Iego?

Let wel op dat je een originele Oyaide stekker krijgt.. orgineel in Nederland worden ze geleverd  in  een koker, en er hoort een hologram op de stekker te zitten.

Er is een hoop imitatie in omloop.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

erik s.

Citaat van: vik op april 23, 2013, 17:16:03
Ga je de Oyaide vergelijken met je Iego?

Let wel op dat je een originele Oyaide stekker krijgt?  , hoort geleverd te worden in koker en er hoort een hologram op stekker te staan. Er is een hoop imitatie in omloop.
dat weet Frank wel. die heten bij mij model 4.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Vik

Citaat van: erik s. op april 23, 2013, 17:28:07
dat weet Frank wel. die heten bij mij model 4.

Als ze bij jou vandaan komen zit het zeker goed. Dat heb ik niet meegekregen.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

frank2

Even voor de duidelijkheid: deze contra (IEC) stekker zit aan de verbindingskabel die naar het stekkerblok gaat.
Nee Victor ik ga 'm niet vergelijken met de Iego Gold. Maar ik denk dat de Ultimate iets verder gaat dan de Iego Gold. Ik heb de Iego wel eens aangesloten, maar dat was op het oude rodium blok.

Ik heb net weer geluistert en hoor dat de Ultimate echt nog steeds aan het inspelen is, de magie van gisteren is nu weer iets minder, maar dat neemt niet weg dat de stekker nog steeds heel bijzondere dingen doet, ik hoor nieuwe dingetjes in de muziek bij cd's die ik erg goed ken. (welke op HD staan)

echt wachten tot donderdag..... is niet mijn sterkste punt....

chansig

Citaat van: frank2 op april 23, 2013, 13:53:03
Och dit is het laatste wat ik moet inspelen, en een cable cooker is niet hetzelfde als inspelen ( vlgs Peacock Audio) al helpt het wel, maar daarnaast zijn het ook geen goedkope jongens.

Wat doet het volgens peacock audio dan anders dan gewoon inspelen ?

Ik krijg het idee dat Frank een antwoord hierop niet gaat geven....staat je fraai.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

S@m

Citaat van: frank2 op april 23, 2013, 17:58:34
echt wachten tot donderdag..... is niet mijn sterkste punt....

Je zou maar een cable cooker hebben... ;)

Kan je volgens mij ook wel van de één of ander in bruikleen nemen toch.

frank2

Eindelijk is het donderdag, de verwachting was hooggespannen, de beide IEC stekkers hebben 71 uur gespeeld en ik kon ze eindelijk gaan verwisselen. Zou de Oyaide C 079 die 2x zo duur is als de HFT Ultimate een performance kunnen neerzetten die ervoor zorgt dat de Ultimate het onderspit moet delven?

Het antwoord volgde vanochtend, heb de iec stekker verwisseld voor de Oyaide en aan de stroom gezet, een uurtje gewacht en toen een paar nummers beluisterd, begonnen met radio 2 want die stond ook al op toen de Ultimate er aan hing.

Helaas voor Oyaide de Hifi Tuning Ultimate is veruit superieur

Het eerste wat meteen opviel: de stekker is laidback, daarna even een paar van mijn testnrs gedraaid, ja ik werd steeds minder blij, oh hij speelt heel netjes hoor, maar vlakker dan de Ultimate, minder definitie helder dat wel, hij is glijeriger dan de HFT, Het geluid wat je hoort heeft iets weg van de loudness war; alles gelijkmatig, en daarbinnen dan een goede definitie dat wel, maar er zit geen pit in. Ik vind de stekker dus zwaar overpriced, al kan Erik daar natuurlijk niets aan doen. Hij geeft een mooi hoog en bas, een helder midden, niet echt warm, maar wat het meest opvalt is dat vlakkere, geen pit.

De Ultimate is heel eerlijk, vol, heeft gloed, smooth maar met pit, dynamisch, verfijnd, gestoken plaatje met diepte en mooie ruimtelijkheid. En het hoog is verfijnd en toch briljant. Dat kan de Oyaide niet waarmaken.

Zal de order plaatsen bij Jouw Hifi voor de HFT Ultimate. (deze houd ik dus, de Oyaide stuur ik naar hem terug)

Blijf het een echt heel goede service van Jouw Hifi vinden dat ik gewoon 2 verschillende stekkers kan testen zonder extra kosten. Ja perfecte service van Erik van Jouw Hifi. Mijn complimenten, zo zouden meer zaken moeten werken.

S@m

Betrof dit een echte Oyaide Frank, dus mét hologram sticker..?