Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op maart 16, 2013, 11:19:49
Ben nu bezig om de Apha3 te voorzien van stekkers, tjonge wat zijn dat sterke aders, deze ga ik straks aan de sat tuner hangen, mag ie inspelen...

Ah, je heb de Alpha 3 toch in huis gehaald Frank ?  ;)
Ben benieuwd hoe je deze kabel gaat ervaren.....

Welke connectoren komen er aan de Alpha 3 ?

Succes en groeten.

Jan
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Citaat van: YamahaRXV op maart 16, 2013, 15:33:19
Ah, je heb de Alpha 3 toch in huis gehaald Frank ?  ;)
Ben benieuwd hoe je deze kabel gaat ervaren.....

Welke connectoren komen er aan de Alpha 3 ?

Succes en groeten.

Jan

Ja gelukkig had Karel nog een stuk liggen van 1,5 meter. Ik heb er nu voorlopig even standaard connectoren aangehangen, na het inspelen kan ik daarmee wel beoordelen of de kabel bevalt. Tevens kan ik beoordelen of de oliegevulde kabel beter is... of een mooie match maakt met deze alpha kabel.
Mocht het een succes zijn dan komen er Iego Gold connectoren aan.
Aangezien die moeilijk los te schroeven zijn doe ik dat liever als ik zeker weet dat deze kabel hier blijft.

Na 100 a 150 uur mag ik aannemen dat je wel kunt beoordelen hoe deze kabel klinkt?

Vlgs Michiel zou de oliekabel nog beter zijn, dus dat wil ik dan zelf wel eerst testen....
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op maart 16, 2013, 16:08:12
Ja gelukkig had Karel nog een stuk liggen van 1,5 meter. Ik heb er nu voorlopig even standaard connectoren aangehangen, na het inspelen kan ik daarmee wel beoordelen of de kabel bevalt. Tevens kan ik beoordelen of de oliegevulde kabel beter is... of een mooie match maakt met deze alpha kabel.
Mocht het een succes zijn dan komen er Iego Gold connectoren aan.
Aangezien die moeilijk los te schroeven zijn doe ik dat liever als ik zeker weet dat deze kabel hier blijft.

Na 100 a 150 uur mag ik aannemen dat je wel kunt beoordelen hoe deze kabel klinkt?

Vlgs Michiel zou de oliekabel nog beter zijn, dus dat wil ik dan zelf wel eerst testen....

Hmm, ben wel benieuwd naar die ''oliekabel''......  Waarschijnlijk dus een kabel waar in de isolatie van de aderen of de buitenmantel een olie achtige substantie is verwerkt ?
Welk merk kabel is dit trouwens ?

Verder is de de montage van connectoren idd. best nog wel een geduldig werkje met de Alpha 3 kabel  :(
De stranded wire aderen zijn redelijk dik en stug, maar het is vooral de isolatie mantel rondom de aderen die enorm stug is bij deze kabel.
Verder (maar dat hoef ik jou niet te vertellen  ;D) kan je klankmatig toch nog wel e.e.a. aan verschillen horen tussen de connectoren die je nu gaat monteren op de Alpha 3 netkabel en de Iego Gold connectoren  ;)
Inspelen van de Alpha 3 staat (volgens Antoine Pouwels) zo,n 100 uur gemiddeld voor.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Citaat van: YamahaRXV op maart 16, 2013, 17:09:16
Hmm, ben wel benieuwd naar die ''oliekabel''......  Waarschijnlijk dus een kabel waar in de isolatie van de aderen of de buitenmantel een olie achtige substantie is verwerkt ?
Welk merk kabel is dit trouwens ?

Verder is de de montage van connectoren idd. best nog wel een geduldig werkje met de Alpha 3 kabel  :(
De stranded wire aderen zijn redelijk dik en stug, maar het is vooral de isolatie mantel rondom de aderen die enorm stug is bij deze kabel.
Verder (maar dat hoef ik jou niet te vertellen  ;D) kan je klankmatig toch nog wel e.e.a. aan verschillen horen tussen de connectoren die je nu gaat monteren op de Alpha 3 netkabel en de Iego Gold connectoren  ;)
Inspelen van de Alpha 3 staat (volgens Antoine Pouwels) zo,n 100 uur gemiddeld voor.

Welke kabel verwerkt is voor de oliekabel weet ik niet, wel dat hij erg goed klinkt, ben niet zo heel gauw enthousiast maar dat heb ik wel met deze kabel. Net naar muziek geluisterd, wat klinkt het ruimtelijk, met diepte en zo erg mooi geluid, dat is pas echt genieten, heb ik lang gemist.... 
Het is een kabel welke door de maker gedrenkt is in speciale olie, er zit dus een laag rond de kabel.

Maar eerst de apha3 inspelen, is na 8 dagen dus klaar, dan heb ik zeker 100 uur op de teller staan, voor een beoordeling dus schijnbaar genoeg.

Je mag het hier zelf beoordelen....
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

johnhifi

Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

chansig

Nee Frank..zo ken ik je ook helemaal niet. Normaal ben je niet zo uitgesproken over de verschillen die je waarneemt. :D

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

erik s.

als het de kabel is die ik denk dat het is, zit er echt olie in.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Deleted Member 2

Citaat van: erik s. op maart 16, 2013, 18:44:05
als het de kabel is die ik denk dat het is, zit er echt olie in.

Welke kabel bedoel jij dan Erik?

erik s.

ik ken er geen naam van, maar de bouwers zijn klanten van mij.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Former member 78

Ik heb de LS kabels thuis gehad, van die "olie" kabel.
Deed het erg mooi :)

Wijx wondere wereld

droogt die olie dan niet uit op een gegeven moment?
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

frank2

Er zit inderdaad echt olie in (van Shell)
Welke luchtdicht afgesloten is.

Wijx wondere wereld

Ben er toch een beetje huiverig voor. Doet me denken aan die tweeters met ferro.

Pink Faun is ook bezig geweest met olie. Mattijs had alle buizen ed in de olie liggen.

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op maart 16, 2013, 17:55:27
Je mag het hier zelf beoordelen....

Als de afstand tussen onze woonplaatsen niet zo groot was had ik zeker graag een keer komen luisteren bij je Frank  ;)
Maar wie weet kan ik het een keertje combineren als ik een keertje in de buurt moet zijn ?

btw, die netkabel met olie die jij heb en de speakerkabels met olie waar ArjanR1 het over had doen mij ergens aan denken........ :angel:
Iets met modificaties met koolstof en (lijnzaad)olie  ;)

@ArjanR1   Hadden de speakerkabels die jij getest heb sterke overeenkomsten met een bepaalde type van den Hul speakerkabel ?

Former member 78

Ik heb nog nooit van den Hul LS kabels gehad.
Maar die kabels zijn van solid core koper, en het kwam deels overeen met de de Taralaps welke ik heb.
Alleen was die olie kabel echt beter, en mooier.

Had alleen voor dat verschil geen €500,- over :)

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Jumping Jack

Citaat van: Wijx wondere wereld op maart 16, 2013, 20:19:32
Ben er toch een beetje huiverig voor. Doet me denken aan die tweeters met ferro.

Pink Faun is ook bezig geweest met olie. Mattijs had alle buizen ed in de olie liggen.

Pmc gebruikt ferro-fluïd tweeters... Waarom ben je er huiverachtig voor?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Wijx wondere wereld

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

frank2

Citaat van: YamahaRXV op maart 16, 2013, 20:49:14
Als de afstand tussen onze woonplaatsen niet zo groot was had ik zeker graag een keer komen luisteren bij je Frank  ;)
Maar wie weet kan ik het een keertje combineren als ik een keertje in de buurt moet zijn ?

btw, die netkabel met olie die jij heb en de speakerkabels met olie waar ArjanR1 het over had doen mij ergens aan denken........ :angel:
Iets met modificaties met koolstof en (lijnzaad)olie  ;)

@ArjanR1   Hadden de speakerkabels die jij getest heb sterke overeenkomsten met een bepaalde type van den Hul speakerkabel ?

Je bent welkom.

En inderdaad het lijkt een beetje op de lijnzaadolie e,d, van dat andere forum, Chansig weet dat vast wel beter.
Maar dat het iets goed doet dat geloof ik wel, en ze gaan wel lang mee, Michiel van wenw heeft de kabels al van voor hij bij wenw kwam werken. Ze worden in Almelo gemaakt. De bewuste man die ze maakt is schijnbaar al zeer lang daar mee bezig, dat vertelde Keyser die de man ook kent mij al lange tijd geleden.
Ik had toen iets van zal wel....  maar dit is wel een kabel die tot nu toe het beste is wat ik hier gehad heb.

Robino

Citaat van: frank2 op maart 11, 2013, 08:41:54
Erik, hier kun je niet tegen discusieren, laat maar. Mensen die hier nog nooit geweest zijn en zij weten dat ik een bas probleem heb, slechte akoestiek, een anthem slechter is tov een tact,  Echt ongelofelijk.

Gelukkig trek ik mijn eigen plan...    alleen schrijf ik hier in dit topic gewoon steeds minder....

Is er geen mogelijkheid je akoestiek te verbeteren? Ben je eindelijk van al dat upgraden wat blijkbaar uiteindelijk toch steeds niet help, af. En ben je uiteindelijk goedkoper uit en kun je lekker naar muziek luisteren. Waar het tenslotte om gaat.

Martijn M

Een jaar of dertien geleden heb ik ook interlinks en luidsprekerkabels van deze man gehad. Door Michiel en hem ben ik de audio-hobby ingerold. Die kabels kostten me toen handen vol geld (de gehele opbrengst van mijn zomerbaantje plus geld dat ik had gekregen voor mijn verjaardag) en ik kreeg er uiteindelijk relatief weinig voor terug. HuubF heeft ooit de interlink van me overgenomen. De kabels die ik destijds had zijn niet te vergelijken met wat hij tegenwoordig maakt. De mijne bevatten een gewone microfoonkabel van de rol, maar de loodkorrels zaten er al wel omheen. Voor de luidsprekerkabel werden beide (dunne) aders samen gebruikt en de kabels voor de plus en de min zaten niet in dezelfde kabelmantel. Later ging hij zelf kabels maken, op basis van losse kopperaders en teflon mantels. Destijds heb ik hem nog de tip aan de hand gedaan de aders samen te brengen in één kabelhuls en om de aders in elkaar te vlechten. Toen gebruikte hij nog trafo-olie. Later gebruikte hij zogenaamde ADT olie (geen idee wat het precies is, maar ik heb ooit nog een potje gehad met dat spul - je gebruikt het om de connectoren van je set mee in te vetten, waardoor de klank beter zou moeten worden), maar ik weet niet of hij dat tegenwoordig nog gebruikt.

De kabels worden met liefde en op uiterst ambachtelijke wijze geproduceerd. Het maken van die kabels is schijnbaar best lastig. Hij legde me uit hoe hij lang heeft gezocht om een goede manier te vinden om de kabels van olie te voorzien en hoe lastig het was om een krimpkous te vinden die sterk genoeg kon krimpen om om de dunne aders te krimpen, maar tegelijkertijd goed hecht op het teflon. De eerste versies lekten dan ook vaak olie, maar voor zover ik weet zijn recente versies lek-vrij. Er gaat naar het schijnt ook erg veel werk zitten in het vinden van de best klinkende kopersoort, teflon, olie, soldeertin en connectoren.

Leuk dat je nu kabels van hem probeert, Frank! Ik was destijds ook enorm enthousiast ;) .
Dutch & Dutch

frank2

Ik ben nu de Furutech alpha 3 aan het inspelen, daar mag hij het straks tegen opnemen. Maar ik kan wel zeggen dat de kabel aanmerkelijk, dus duidelijk hoorbaar beter presteert dan Belden, Lapp 100, Fadel Art olflex 2

Robiwan

Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2