Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

AudioGek 2025 🔊 en 6 gasten bekijken dit topic.

Bas Akkerman

Citaat van: twani op februari 23, 2013, 11:52:40
Maar je weet dat er reacties komen Bas, komt door de structurele inconsistentie in de berichtgeving. Wat vandaag geweldig is en niet beter kon is morgen compleet waardeloos. Dat is een gebrek aan éénduidigheid die veel mensen trickert en tot reageren verleidt... Ik vind dat logisch en dat zou Frank ook moeten begrijpen (inmiddels)
Tot slot zijn mijn eigen opmerkingen allen welgemeend en goedbedoeld en compleet vrij van trolgedrag, dat weet ik zeker.
Mee eens.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

CZ79

Citaat van: Maximus_Aurelius op februari 23, 2013, 12:23:49
Daar kun je na zoveel tijd niet meer opgooien. Ik neem aan dat Frank in deze woning toch al (enige) jaren woont.
Dan wist hij ook met de zoektocht van zijn set dat dit een probleem kan worden.
De akoestiek is iets aan te doen, van kleine aanpassing tot grote aanpassing. En er is voor ieder wat wils van lelijk tot mooi  :D
Dat heeft hij nu toch in de vorm van Anthem
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Deleted member

Mijn ongevraagde adviezen aan Frank voor een vrolijker forumleven!  ;)

- doe meer je eigen ding, kortom luister minder naar anderen, "loop minder mee" en doe e.e.a. vooral in je eigen tempo
- probeer de zaken die je doet goed te doorgronden en door en door te begrijpen waarom je ze doet/waarom ze werken. Verdiep je in de achtergronden en techniek
- probeer de adviezen die je krijgt te begrijpen en onderzoek de waardevolle suggesties door je er in te verdiepen en gooi de rest weg
- als je in een discussie het niet weet, voer dan de discussie niet/verdiep je eerst verder in de materie of geef aan dat je 't niet weet. Als je op een vraag geen antwoord weet, probeer die vraag dan ook niet te beantwoorden of geef aan dat je het niet weet. Mensen prikken door het gedraai, de halve antwoorden en onjuiste uitleg heen en gaan daar op door muggeziften
- wees genuanceerd en doordacht in wat je schrijft en bedenk je dat jouw waarheid, meestal zuiver de jouwe is en dat die vandaag geldt maar morgen misschien niet meer door nieuwe inzichten die je opdoet
- ga vooraf bij jezelf na of je echt begrijpt waarom iets uitwerkt zoals het doet in je set voor je er over schrijft en geef anders aan dat je dat niet weet maar het wel zo ervaart
- onthoud je van advies en commentaar naar anderen tenzij je volledig alle ins en outs kent rond het onderwerp

Deleted member

Toch herken ik het wel hoor. Als je net iets nieuw hebt is dat op dat moment het mooiste ding dat je hebt. Sowieso is het lastig om objectief tegenover iets te staan dat je met je hart hebt gekocht, of iets waar je gepassioneerd mee bent. Frank is -denk ik- zeer gepassioneerd met z'n hobbie bezig en dat is lovenswaardig, denk ik.

Ik ken Frank verder niet, maar als ik het zo inschat zit hij er op dezelfde manier in als ik: Toelie-toelie is leuk en kunt je er helemaal in verliezen.

Wat meer structuur aanbrengen en bewust objectief luisteren is het devies denk ik.

Verder ben ik ook van mening dat de audio-hobby meer facetten kent dan alleen luisteren en kabeltjes vervangen. Het erover schrijven, interactie met forumleden, winkelbezoek, meet & greet, beursbezoek, enzovoorts horen er ook bij. Iedereen beleeft het op zijn eigen manier toch? Live and let live!
Stereo-fan for life!

dre73

plinius,perreaux,pass labs of classe lijken me het proberen waard.
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Bas Akkerman

Citaat van: Antoine op februari 23, 2013, 13:02:27
Mijn ongevraagde adviezen aan Frank voor een vrolijker forumleven!  ;)

- doe meer je eigen ding, kortom luister minder naar anderen, "loop minder mee" en doe e.e.a. vooral in je eigen tempo
- probeer de zaken die je doet goed te doorgronden en door en door te begrijpen waarom je ze doet/waarom ze werken. Verdiep je in de achtergronden en techniek
- probeer de adviezen die je krijgt te begrijpen en onderzoek de waardevolle suggesties door je er in te verdiepen en gooi de rest weg
- als je in een discussie het niet weet, voer dan de discussie niet/verdiep je eerst verder in de materie of geef aan dat je 't niet weet. Als je op een vraag geen antwoord weet, probeer die vraag dan ook niet te beantwoorden of geef aan dat je het niet weet. Mensen prikken door het gedraai, de halve antwoorden en onjuiste uitleg heen en gaan daar op door muggeziften
- wees genuanceerd en doordacht in wat je schrijft en bedenk je dat jouw waarheid, meestal zuiver de jouwe is en dat die vandaag geldt maar morgen misschien niet meer door nieuwe inzichten die je opdoet
- ga vooraf bij jezelf na of je echt begrijpt waarom iets uitwerkt zoals het doet in je set voor je er over schrijft en geef anders aan dat je dat niet weet maar het wel zo ervaart
- onthoud je van advies en commentaar naar anderen tenzij je volledig alle ins en outs kent rond het onderwerp
+7 en nog eentje vanwege de moeite die je nam.

Frank, luister inderdaad minder naar anderen. Maar als ik jou was, zou ik de punten van Antoine zeker overdenken!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted member

Alleen al het aantal replies geeft aan dat mensen wel meeleven met dit topic.  :worship:

Dat maakt het ook wel moeilijker om je eigen weg te gaan. Bij alles wat je doet zijn er welk voor/ en tegenstanders. Maar het gaat om je eigen spulletjes, je eigen geld en je eigen beleving. Dat blijft toch het belangrijkste hoor!
Stereo-fan for life!

chansig

Citaat van: frank2 op februari 23, 2013, 11:08:13
Ik haak af voor onbepaalde tijd,

straks is een vliegtuig nog mooier, of een hut op de hei, of een paleis of een kantoorruimte....
- - - - - - - - - - - -

Je krijgt binnenkort (of hebt ze al gehad) allemaal steunbetuigingen en vragen van mensen of je toch aub niet en je je niet uit het veld moet laten slaan door een paar...etc. Ook dit hoort bij de tombola...Zonder Frank geen tombola...zonder mensen die (in jouw ogen) zeuren ook niet.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

twani

En hoe belangrijk is het nou eigenlijk wat anderen vinden? :crazy: Ik probeer van andere mensen en meningen altijd mijn graantje mee te pikken maar als het me niet uitkomt of aanstaat, doe ik het lekker niet, sois.....

Toe Frank, gooi je haar los en rommel lekker door, maakt 't nou uit wat men roept.........

En om met Jaap Jongbloed te spreken; "kijk naar ze uit, ze kunnen niet worden gemist"

Groetjes Theo (en kom maar weer snel terug uit je hok want je wordt gemist, ook door mij)

Snowmaster

Citaat van: technative op februari 23, 2013, 14:57:22
Ik ken Frank verder niet, maar als ik het zo inschat zit hij er op dezelfde manier in als ik: Toelie-toelie is leuk en kunt je er helemaal in verliezen.

Wat meer structuur aanbrengen en bewust objectief luisteren is het devies denk ik.

De spijker op zijn kop  !

Het is enorm lastig als je audiofiele gevoelens je meeslepen en het lukt niet meer om afstand te nemen.  Verbeteringen zijn dan vaak veranderingen en hoe goed de eigenaar zijn best ook doet.....hij zal dit helaas niet (willen) zien of horen.

Een pas op de plaats is dan de enige goede weg. Gewoon weer lekker gaan zitten en niets meer veranderen. Eerst weer proberen te genieten van film en muziek. Als dit dan niet meer lukt en je geeft je set voortdurend de schuld.....dan ben  je een fase te ver.
Hoe slecht was je set dan een paar maand geleden?  Toen genoot de eigenaar immers nog met volle teugen.  Ligt dit nu aan de set of de eigenaar?
Helaas zijn er geen medicijnen tegen de "ziekte" die audiofilie heet  ;).
De perfecte set bestaat gewoonweg niet, maar voor heerlijk genieten van film en muziek is dat ook niet nodig  :bigsmile:.

Door de verbouwing draai ik nu gewoon op de WCD en wat dropveters, maar ik ga nu wel genieten van een filmpje....glaasje wijn en wat nootjes erbij...heerlijk  ;D

Grtz,
"The owner of a Pingpongsetje"
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

Gisteren de Vicol bruggen binnen gekregen. Ik heb ze tesamen met mijn oude Cardas bruggen aangesloten om de inspeelschommelingen van de Vicol een beetje te temperen.
Na 240 uur, eind deze maand ga ik ze testen tov. de Cardas en bepaal ik of ik ze koop of niet.
Met dank aan Erik S - Jouw Hifi voor de goede service.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Deleted member

Hoop dat ik ze ook snel binnen krijg! Kan niet wachten!!! :pompom:
Stereo-fan for life!

lynch1979

Blijft een erg mooie kabel om te zien, heel netjes afgewerkt.
Ben benieuwd na de 240 uur wat je ervan vind.

chansig

Ik ben oprecht nieuwsgierig naar het hoe het op deze manier van inspelen, het inspelen nu gaat temperen ?

Even voor de duidelijkheid: Ik begrijp dat je er geen wetenschappelijke verklaring voor hebt, maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar je gedachte erachter.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Martin!!!

Citaat van: frank2 op maart  1, 2013, 13:35:15
Gisteren de Vicol bruggen binnen gekregen. Ik heb ze tesamen met mijn oude Cardas bruggen aangesloten om de inspeelschommelingen van de Vicol een beetje te temperen.
Na 240 uur, eind deze maand ga ik ze testen tov. de Cardas en bepaal ik of ik ze koop of niet.
Met dank aan Erik S - Jouw Hifi voor de goede service.

Kun je het teveel aan hoog niet wat temperen door beide "hoofdpluggen" op de onderste inputs te pluggen?

Ziet er overigens allemaal wel zeer fraai uit   :thumbs-up:
mainly British stuff

frank2

Citaat van: chansig op maart  1, 2013, 15:25:02
Ik ben oprecht nieuwsgierig naar het hoe het op deze manier van inspelen, het inspelen nu gaat temperen ?

Even voor de duidelijkheid: Ik begrijp dat je er geen wetenschappelijke verklaring voor hebt, maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar je gedachte erachter.

Gr Hans

Heel simpel, omdat de Vicol nog al eens bij inspelen varieert van basboost en mid boost, tot tijdelijke kaalheid, dus te weinig bas of mid, zal dat door de Cardas iets genivelleerd worden, zodat ik toch een bas ondergrond hou.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

frank2

Citaat van: Martin!!! op maart  1, 2013, 15:30:15
Kun je het teveel aan hoog niet wat temperen door beide "hoofdpluggen" op de onderste inputs te pluggen?

Ziet er overigens allemaal wel zeer fraai uit   :thumbs-up:

Dit verhaal heeft niets te maken met teveel hoog. Maar dat is een mogelijkheid, alleen vind ik dat geen optie omdat Vicol rechtstreeks aangesloten op de mid/hoog pluggen het mooiste geluid geeft.

frank2

Citaat van: lynch1979 op maart  1, 2013, 15:20:54
Blijft een erg mooie kabel om te zien, heel netjes afgewerkt.
Ben benieuwd na de 240 uur wat je ervan vind.

Ik ook,natuurlijk heb ik de Vicols al aan de onderste pluggen gehangen, wat ik dan hoor aan het basgebied stemt mij bijzonder vrolijk. Een heel mooie gelaagdheid en erg diepe bas. Ik hoop en verwacht dat dat ook zal gebeuren met de bruggen als ze ingespeeld zijn.

chansig

Citaat van: frank2 op maart  1, 2013, 15:34:38
Heel simpel, omdat de Vicol nog al eens bij inspelen varieert van basboost en mid boost, tot tijdelijke kaalheid, dus te weinig bas of mid, zal dat door de Cardas iets genivelleerd worden, zodat ik toch een bas ondergrond hou.

Noem het maar simpel.. :D

Ik hoop dat het goed uitpakt maar dat zal vast wel. Wat kosten die brugjes ?

Gr Hans
Coax AQ Carbon

frank2

Snowmaster

Citaat van: chansig op maart  1, 2013, 16:00:57
Noem het maar simpel.. :D

Is het toch ook  ??   ;D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

John Wx

Citaat van: chansig op maart  1, 2013, 15:25:02

Gr Hans

ik ook zeer en zeker niet om te .....

er is niets zo mooi als passie in een hobby
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

John Wx

Citaat van: John Wx op maart  1, 2013, 16:38:52
ik ook zeer en zeker niet om te .....

er is niets zo mooi als passie in een hobby

was te snel thx voor je openhartige antwoord
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

John Wx

Mensen kunnen soms vergaan in hun hobby kom zelf ook uit het slotracen en daar is het niet anders, om een slotcar van 60 euro om te tunen rond de 500 euro  :blush:

En dan nog de software uuuhhhh software bij een racebaan  :)