Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

vanzomereng

Citaat van: twani op februari 22, 2013, 20:00:08
Wat ook het allemaal is, kan een "low priced" amp als de Anthem feitelijk toch is überhaupt, en in welke verdere configuratie dan ook, een mooi gestaffeld klankbeeld neerzetten op deze hele mooie Ushers? Hoe zeer ik Frank zijn ultieme geluid ook gun, de Anthem is in ieder geval de (1 van de?) beperkende factor (en)
Ach bij Frank, is alles wel een keer de zwakste schakel en komt alles 1 keer aan de beurt...
Ook schakels die nu heel sterk zijn, leggen binnen nu en 3 jaar het loodje en moeten het veld ruimen voor iets beters
en wat dan volgt is "nog meer zwart tussen de instrumenten", "nog meer diepte" etc.. en bla bla    :D   

.............. alleen niet over de Ushers zeuren, die zijn boven elke twijfel verheven !

Audiofiele obsessie in optima forma  :notify:
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Former member 78

Citaat van: frank2 op februari 23, 2013, 08:03:11
heb jij 'm niet verkocht omdat hij teveel stroom verbruikte?

Bovendien hij is te groot, past niet in mijn kast en ik vind 'm foeilelijk

Nee, want ik heb toen de Belles en Usher ingeruild op de NAT ;)

Dirk

Citaat van: VANZOMERENG op februari 23, 2013, 10:09:42
Ach bij Frank, is alles wel een keer de zwakste schakel en komt alles 1 keer aan de beurt...
Ook schakels die nu heel sterk zijn, leggen binnen nu en 3 jaar het loodje en moeten het veld ruimen voor iets beters
en wat dan volgt is "nog meer zwart tussen de instrumenten", "nog meer diepte" etc.. en bla bla    :D   

.............. alleen niet over de Ushers zeuren, die zijn boven elke twijfel verheven !

+1
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

frank2

De bekenden hebben hun zegje weer gedaan voor vandaag..... wie volgt
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Former member 78

Citaat van: frank2 op februari 23, 2013, 10:26:35
De bekenden hebben hun zegje weer gedaan voor vandaag..... wie volgt

Het zal bijna teleurstellend zijn als ze dat niet deden ;)

twani

Citaat van: VANZOMERENG op februari 23, 2013, 10:09:42

Vooral de Anthem move heb ik van meet af aan nooit echt begrepen, prima voor erbij igv surround, maar wat doet dat ding in een highend 2 channel stereo setup?
Alle belangrijke internationale testen (meer of minder serieus te nemen maar wel unaniem) waarderen de stereo performance van de Anthem als zeer matig. Is ook helemaal niet erg, daar is het ding niet voor ontworpen.
Als ik Frank was ging ik terug naar de basis met een (bewezen) goed matchende stereo amp met een HT doorlusmogelijkheid zodat de Anthem lekker z'n surround ding kan blijven doen.

Maar ach, wie ben ik......... :blush:

frank2

Je hebt volkomen gelijk. Een "echte" pre-amp is veel beter
Er is maar 1 nadeel: het geluid zal altijd slechter zijn dan wat ik nu heb. Het waarom heb ik 6x uitgelegd.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

CZ79

Iets met bouw en akoestiek heb ik al 6x begrepen  :D

vanzomereng

Citaat van: cz79 op februari 23, 2013, 10:57:19
Frank heeft inmiddels al zoveel geld in zijn hobby gestoken en het ziet ernaar uit, dit op korte termijn niet zal stoppen,
hij voor hetzelfde geld al een ander/meer geschikte huis heeft kunnen kopen, of zijn huis heeft kunnen onderkelderen
met een dedicated luisteruimte  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

frank2

Ik haak af voor onbepaalde tijd,

straks is een vliegtuig nog mooier, of een hut op de hei, of een paleis of een kantoorruimte....
- - - - - - - - - - - -

vanzomereng

Citaat van: twani op februari 23, 2013, 10:49:34
Vooral de Anthem move heb ik van meet af aan nooit echt begrepen, prima voor erbij igv surround, maar wat doet dat ding in een highend 2 channel stereo setup?
Alle belangrijke internationale testen (meer of minder serieus te nemen maar wel unaniem) waarderen de stereo performance van de Anthem als zeer matig. Is ook helemaal niet erg, daar is het ding niet voor ontworpen.
Als ik Frank was ging ik terug naar de basis met een (bewezen) goed matchende stereo amp met een HT doorlusmogelijkheid zodat de Anthem lekker z'n surround ding kan blijven doen.

Maar ach, wie ben ik......... :blush:

Ach..... ik zit hier wel te zanniken in Frank's topic en hij krijgt veel commentaar over zich heen maar dit komt ook omdat Frank
zijn hele hifi-levenswandel aan het papier (forum) toevertrouwd maar de meeste audiofielen doen toch onbegrijpelijke moves  :D

vanzomereng

Citaat van: frank2 op februari 23, 2013, 11:08:13
Ik haak af, straks is een vliegtuig nog mooier, of een hut op de hei, of een paleis of een kantoorruimte....
- - - - - - - - - - - -
Kom op Frank, laat je niet kennen....  ;)

Voordeel van een hutje op de hei is dan wel, dat je daar "schonere" stroom heb  ;D

twani

Citaat van: VANZOMERENG op februari 23, 2013, 11:08:51
Ach..... ik zit hier wel te zanniken in Frank's topic en hij krijgt veel commentaar over zich heen maar dit komt ook omdat Frank
zijn hele hifi-levenswandel aan het papier (forum) toevertrouwd maar de meeste audiofielen doen toch onbegrijpelijke moves  :D
Ik vind niet dat ik zanik, was allemaal serieus bedoeld

CZ79

Laar Frank lekker zijn gang gaan, als tweaken en uitproberen (en erover schrijven gelukkig anders hadden we niets te lezen) een deel van de hobby omvat is dat prima.

vanzomereng

Het hele issue is, dat je op een gegeven ogenblik tevreden moet zijn, met de set die al op een zeer redelijk niveau speelt,
ook als je weet, dat deze maar op 90% speelt van hetgeen maximaal mogelijk is maar waarvan de laatste 10% een zoektocht
is naar een speld in een hooiberg, oneindig lang duurt, vaak tot frustraties leidt, onzinnige hoge uitgaven etc..

Kortom, je niet laten beinvloeden door anderen, niet meer technisch luisteren maar gewoon v/d muziek genieten
en die hele audiofiele flikkerse boel laten voor wat het is  :notify:

twani

Misschien is dit topic niet de juiste plek om serieus te zijn :nopompom:

CZ79

Citaat van: VANZOMERENG op februari 23, 2013, 11:18:36
Het hele issue is, dat je op een gegeven ogenblik tevreden moet zijn, met de set die al op een zeer redelijk niveau speelt,
ook als je weet, dat deze maar op 90% speelt van hetgeen maximaal mogelijk is maar waarvan de laatste 10% een zoektocht
is naar een speld in een hooiberg, oneindig lang duurt, vaak tot frustraties leidt, onzinnige hoge uitgaven etc..

Kortom, je niet laten beinvloeden door anderen, niet meer technisch luisteren maar gewoon v/d muziek genieten
en die hele audiofiele flikkerse boel laten voor wat het is  :notify:

Nogmaals als Frank dat leuk vindt om te doen, wie zijn wij dan om dat af te gaan zeiken?

vanzomereng

Citaat van: twani op februari 23, 2013, 11:19:01
Misschien is dit topic niet de juiste plek om serieus te zijn :nopompom:
Hifi/Audio is alleen een serieuze zaak, als je ervan moet leven en verder is het gewoon 1 grote pretpark  :laugh:

twani

Maar dat is het juist, ik vind niet dat we zeiken. Op actie volgt reaktie toch...

Dirk

absoluut
en als je daar niet tegen kan moet je niet (of zeker niet op die manier) posten  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Ik kan me wel voorstellen dat Frank soms moe wordt van alle reacties, zoals dat andersom ook het geval is. Maar dan is het naar mijn idee even afstand nemen, rustig in- en uitademen en weer doorgaan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Citaat van: Bas Akkerman op februari 23, 2013, 11:35:10
Ik kan me wel voorstellen dat Frank soms moe wordt van alle reacties, zoals dat andersom ook het geval is. Maar dan is het naar mijn idee even afstand nemen, rustig in- en uitademen en weer doorgaan.
Maar je weet dat er reacties komen Bas, komt door de structurele inconsistentie in de berichtgeving. Wat vandaag geweldig is en niet beter kon is morgen compleet waardeloos. Dat is een gebrek aan éénduidigheid die veel mensen trickert en tot reageren verleidt... Ik vind dat logisch en dat zou Frank ook moeten begrijpen (inmiddels)
Tot slot zijn mijn eigen opmerkingen allen welgemeend en goedbedoeld en compleet vrij van trolgedrag, dat weet ik zeker.

Maximus_Aurelius

Citaat van: twani op februari 23, 2013, 10:56:25
Houtskelet......

Citaat van: cz79 op februari 23, 2013, 10:57:19

Daar kun je na zoveel tijd niet meer opgooien. Ik neem aan dat Frank in deze woning toch al (enige) jaren woont.
Dan wist hij ook met de zoektocht van zijn set dat dit een probleem kan worden.
De akoestiek is iets aan te doen, van kleine aanpassing tot grote aanpassing. En er is voor ieder wat wils van lelijk tot mooi  :D
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶