Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

twani

Welke is "proforma" jouw voorkeurskabel "so far" Frank?

frank2

Dat volgt later, ik ben er nog niet over uit. Ik moet nog meer luisteren.....
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

twani

Citaat van: frank2 op januari 20, 2013, 18:00:10
Oeff wat kan dat toch lastig zijn....

Heb net een uur geluisterd naar een usb kabel welke ik erg goed vind klinken, maar hij is niet zo natuurgetrouw als mijn Oyaide. Maar het klinkt als een klok, strak, zeer mooi hoog, betere definitie, geen gedreun in de bas, maar een Bas (instrument) klinkt via de Oyaide natuurgetrouwer, echter via de favoriet mooier...

Ik hoef gelukkig niet te beslissen, maar eerst denk je dat is 'm, en ga je verder langdurig luisteren dan vallen je deze dingen op, maar tsjonge wat klinkt het lekker zo. Ik zal Onder13 en Bas Akkerman a.s. zaterdag dit laten horen, kijken wat zij vinden.....

Tsja genoeg keuze, maar sommigen vallen voor mij af, is niet mijn smaak, te fel of juist te saai... ach we gaan verder....
Je spreekt hier al van een favoriet Frank, ah toe........ ;D

AbZ

Citaat van: chansig op januari 20, 2013, 20:08:03Hij heeft het uiteraard uitgelegd.
Iets met ene oor in, andere oor uit?

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

B.

Citaat van: frank2 op januari 20, 2013, 16:47:41
Het is zondag vandaag indien je dat nog niet in de gaten had.

Mag ik de vraag wel op maandag stellen?

Deleted Member 2

Pinohelmond

Citaat van: Onder013 op januari 21, 2013, 17:21:02
En waar ben jij te werk gesteld?

A.H.

Hij is een van de hamsters uit de reclame.

:D
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

B.

Citaat van: chansig op januari 21, 2013, 18:48:33
Bij de Mac...denk ik.

Gr Hans

Close...... Ik ben er wel vaak te vinden!

Deleted Member 2

Citaat van: B. op januari 21, 2013, 19:00:40
Close...... Ik ben er wel vaak te vinden!

closet? Toiletjuffrouw!  ;D

frank2

Aangezien ik hier nu toch diverse usb kabels heb liggen, en ik er straks 2 heb, kan ik de andere gebruiken om de verbinding temaken van de HDD naar de Boxee. Dus ik heb de kabel gepakt die het meest in de buurt kwam van mijn eigen en deze aangesloten.  En daarna naar paar stukken van muziekconcerten gekeken/geluisterd.

Ik had verbetering verwacht, maar dit was/is echt behoorlijk, (tov standaard bijgeleverd kabeltje) groter detail, meer precisie, stemmen worden natuurlijk. Daarna heb ik de boxee en de HDD nog voorzien van betere adapters. Ook dat maakt vooral in het geluid verschil, geeft een grotere stage bepaalde hardheid van stemmen verdwijnt, het wordt echter, meer beleving.
Voor beeld gaf de verbeterde adapter aan de boxee een fractioneel beter beeld, ietsjes intensievere kleuren, meer plastisch, maar veel is het niet.
Kosten 2x 1 adapter 38 euro. De usb kabel kost 60 euro. Is het 98 euro waard? Ja, het geluid knapt er een heel stuk van op door de betere usb, door de adapters wordt het nog net iets lekkerder...
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

frank2

Leuk grappig, maar dit topic is bijna 300.000 x gelezen, vlgs mij begin ik aardig koploper te worden....
Schijnbaar toch veel members die interesse hebben ik wat ik allemaal doe.

Raymond187

Geldt dat USB verhaal ook voor mini USB kabels ?

Dus wat je op een externe 2.5" HDD aansluit naar je PC.

Martijn M

Het is als een soap  :tongue2: - ik kan me nog herinneren dat ik onwillekeurig met mijn zusje meekeek als zij vroeger GTST opzette. Zo staat jouw topic dagelijks bovenaan als ik kijk naar ongelezen reacties op mijn berichten ga. Ik moet je bekennen dat ik GTST de afgelopen 15 jaar geen moment gemist heb ;) .
Dutch & Dutch

frank2

@ Raymond: Ja,alleen ik gebruik de usb 2.0 kabels en die hebben type A connector, de meeste kabels hebben ook andere connectoren zoals inderdaad een mini usb

Ben nog bezig met de review, al is die al wel grotendeels geschreven, maar ben nog aan het fine tunen.

frank2

Citaat van: keyser op januari 22, 2013, 16:25:14
Het is als een soap  :tongue2: - ik kan me nog herinneren dat ik onwillekeurig met mijn zusje meekeek als zij vroeger GTST opzette. Zo staat jouw topic dagelijks bovenaan als ik kijk naar ongelezen reacties op mijn berichten ga. Ik moet je bekennen dat ik GTST de afgelopen 15 jaar geen moment gemist heb ;) .

Wees gerust Martijn, de soap is bijna afgelopen, winterstop. Alleen nog de review.

Pinohelmond

Citaat van: frank2 op januari 22, 2013, 16:07:07
Leuk grappig, maar dit topic is bijna 300.000 x gelezen, vlgs mij begin ik aardig koploper te worden....
Schijnbaar toch veel members die interesse hebben ik wat ik allemaal doe.

Mooi topic en altijd leuk om te lezen.
Wat ik me echter wel steeds afvraag is hoe het mogelijk is dat je bij elke wijziging, hoe miniem ook, steeds schrijft dat het geluidsbeeld zo positief veranderd. Er staat al jarenlang een prachtige set met de nodige veranderingen en een enorme nieuwwaarde. Jaren geleden was je tevreden en klonk het erg goed, inmiddels ben je talloze wijzigingen verder en blijft het geluid maar nog beter worden volgens eigen zeggen. Waar is dan de max, en wat ik me vooral afvraag, hoe "slecht" klonk het dan voor de wijzigingen?
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

frank2

Je moet bedenken dat dit eigenlijk een leerproces is en ik steeds wijzer wordt waardoor ism anderen ik steeds beter in staat ben om iets te omschrijven en te verbeteren. Soms zijn de verbeteringen klein soms groot.

De set klonk vroeger een heel stuk slechter, maar dat had ik niet in de gaten omdat ik niet beter wist, maar door opmerkingen van enkele members ter harte te nemen en uit te proberen kom je steeds verder. Een versterker neerzetten en een paar speakers, wat gamma draad stekker in het stopcontact en het speelt... Ja maar (achteraf) je mist zoveel, o.a. iets ongrijpbaars als beleving... Door steeds wat te wijzigen wordt het beter en soms slechter, die wijziging voor je natuurlijk niet door.

Door de abx test hier met Keyser heb ik ook veel dingen geleerd, zoals duur is niet altijd beter, of anders gezegd de set destijds was wel iets beter maar je betaalde de hoofdprijs. Dat overkomt mij dus niet meer...

Moet wel zeggen dat het einde van alle tweaks in zicht komt.
Na de usb kabels nog een Kord hdmi en tzt het nieuwe stekkerblok van Snowmaster proberen, en thats it.

Maar even heel simpel gezegd; van een middentoonachtig geluid met weinig bas naar een homogeen gedetailleerd, ietswat helder geluid, en een accurate basweergave, wat in z'n geheel zuiver is. Dat heeft het gebracht.

Martijn M

Citaat van: frank2 op januari 22, 2013, 16:28:00
Wees gerust Martijn, de soap is bijna afgelopen, winterstop. Alleen nog de review.

Daar geloof ik helemaal niets van ;) . Er blijft altijd ruimte voor verandering.
Dutch & Dutch

Pinohelmond

Citaat van: frank2 op januari 22, 2013, 16:51:00
......
Maar even heel simpel gezegd; van een middentoonachtig geluid met weinig bas naar een homogeen gedetailleerd, ietswat helder geluid, en een accurate basweergave, wat in z'n geheel zuiver is. Dat heeft het gebracht.

Mooi verhaal met een mooie uitkomst hoor!  ;D

Zonder het hele topic (opnieuw) door gelezen te hebben, heb je ook dingen getest die uiteindelijk geen verbetering opleverden? In mijn beleving komt het een beetje over dat wat je ook test / veranderd het steeds een vooruitgang betekend.

Pino's Room

frank2

Citaat van: Pinohelmond op januari 22, 2013, 17:02:59

.............hebben, heb je ook dingen getest die uiteindelijk geen verbetering opleverden? In mijn beleving komt het een beetje over dat wat je ook test / veranderd het steeds een vooruitgang betekend.

Misschien lijkt dat zo omdat ik niet alles wat ik doe post, soms wel soms niet. maar in antwoord op je vraag;
diverse cd spelers, stroomsnoeren, stekkerblokken, en heel recent usb kabels waarvan de duurste 184 euro is en het wordt waarschijnlijk 1 type van 69 euro.
Dus er is veel wat minder goed is, ik heb ooit 6 cd spelers getest, ooit stuk of 4 stekkerblokken, stuk of 6 stroomsnoeren....
En het duurste is in mijn geval zeker niet altijd het beste...

twani

Citaat van: Pinohelmond op januari 22, 2013, 16:34:36
Mooi topic en altijd leuk om te lezen.
Wat ik me echter wel steeds afvraag is hoe het mogelijk is dat je bij elke wijziging, hoe miniem ook, steeds schrijft dat het geluidsbeeld zo positief veranderd. Er staat al jarenlang een prachtige set met de nodige veranderingen en een enorme nieuwwaarde. Jaren geleden was je tevreden en klonk het erg goed, inmiddels ben je talloze wijzigingen verder en blijft het geluid maar nog beter worden volgens eigen zeggen. Waar is dan de max, en wat ik me vooral afvraag, hoe "slecht" klonk het dan voor de wijzigingen?
Grappig, ik vroeg me precies hetzelfde af....

twani

Citaat van: frank2 op januari 22, 2013, 18:19:55
Misschien lijkt dat zo omdat ik niet alles wat ik doe post, soms wel soms niet. maar in antwoord op je vraag;
diverse cd spelers, stroomsnoeren, stekkerblokken, en heel recent usb kabels waarvan de duurste 184 euro is en het wordt waarschijnlijk 1 type van 69 euro.
Dus er is veel wat minder goed is, ik heb ooit 6 cd spelers getest, ooit stuk of 4 stekkerblokken, stuk of 6 stroomsnoeren....
Ben ik al de 300000ste?  :P

Pinohelmond

Citaat van: frank2 op januari 22, 2013, 18:19:55

Het testen en proberen is hoe dan ook erg leuk. Heb het zelf ondervonden met interlinks en luidsprekerkabels vergelijken in de eigen set. Daar hoorde ik duidelijk verschil, met stekkerblokken en stroomsnoeren verwisselen kon ik geen verschil horen maar dat kan ook aan mijn gehoor liggen.
Hoe dan ook, leuk om al je stappen te lezen. Ben benieuwd naar het verslag betreffende de USB kabels.

Pino's Room