Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

frank2

Citaat van: Antoine op januari  5, 2013, 16:07:05
Vertel!(?)  :D

Ik denk dat Onder13 dit bedoeld:

uit je eigen topic:

Ik geloof persoonlijk niet zo in 't inspelen van kabels, eerder aan verschillen in de persoonlijke beleving per verschillend moment. Maar ik heb je ervaringen gevolgd dus zal er op letten/waar nodig "rekening mee houden". Lees: geen conclusies trekken op basis van een uurtje luisteren. :) Maar, dit laatste doe ik sowieso bijna niet dus komt goed!
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Deleted member

Aha! Maar dat ik er niet geloof wil niet zeggen dat 't niet zo is, wellicht ga ik 't nu wel meemaken. Ik heb tot nu toe 't nooit opgemerkt maar zoals eerder geschreven de laatste keer dat ik luidsprekerkabels wisselde was in 2006 en letterlijk niets hier is meer hetzelfde sindsdien! :)

Deleted Member 2

Citaat van: frank2 op januari  5, 2013, 16:16:58
Ik denk dat Onder13 dit bedoeld:

uit je eigen topic:

Ik geloof persoonlijk niet zo in 't inspelen van kabels, eerder aan verschillen in de persoonlijke beleving per verschillend moment. Maar ik heb je ervaringen gevolgd dus zal er op letten/waar nodig "rekening mee houden". Lees: geen conclusies trekken op basis van een uurtje luisteren. :) Maar, dit laatste doe ik sowieso bijna niet dus komt goed!

Krek, dat is m :smile:

geniet er van Antoine. Ik ben benieuwd naar je ervaringen nu en over een week of drie 8)

Groet,

Henk

Deleted member

Thanks Henk, jij ook! :thumbs-up: En wordt vervolgd!  ;)

Deleted Member 2

Zo, de eerste test tracks zijn door de Vicols verwerkt....

Waar kan ik mijn ervaringen over de Vicols plaatsen? In dit topic van Frank of is er wellicht al een Vicol-topic?

Groet,

Henk

erik s.

Citaat van: Onder013 op januari  5, 2013, 18:55:43

Zo, de eerste test tracks zijn door de Vicols verwerkt....

Waar kan ik mijn ervaringen over de Vicols plaatsen? In dit topic van Frank of is er wellicht al een Vicol-topic?

Groet,

Henk
Frank heeft ook al een Vicol topic gemaakt.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Deleted Member 2

frank2

Nadat een bekend persoon bij mij op bezoek was geweest enkele dagen geleden met een adapter welke de plaats in nam van mijn bijgeleverde adapter voor de hard disk, en ik een duidelijk verschil hoorde in het geluid. Besloot ik ook deze adapter voor 18 euro te kopen. Deze zit nu achter de hard disk en zorgt ervoor dat het geluid in het hoog minder "restrained" is en zorgt tevens voor een iets vollere bas.
De oude adapter gebruik ik nu als backup als ik weer cd's rip of downloads omzet naar wav files op de computer die boven staat en tevens mijn backup is.

Eigenlijk hetzelfde idee als de SBooster. (al zal die nog wel beter zijn)

Dat is weer een puntje op de i.  Nu nog de hdmi kabel en natuurlijk wachten op de Vicol bruggen, al zal dat nog even duren. Daarna is de set (jaja voorlopig) af.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Kingpin

Citaat van: frank2 op januari  8, 2013, 08:32:23
Nadat een bekend persoon bij mij op bezoek was geweest enkele dagen geleden met een adapter welke de plaats in nam van mijn bijgeleverde adapter voor de hard disk, en ik een duidelijk verschil hoorde in het geluid. Besloot ik ook deze adapter voor 18 euro te kopen. Deze zit nu achter de hard disk en zorgt ervoor dat het geluid in het hoog minder "restrained" is en zorgt tevens voor een iets vollere bas.
De oude adapter gebruik ik nu als backup als ik weer cd's rip of downloads omzet naar wav files op de computer die boven staat en tevens mijn backup is.

Eigenlijk hetzelfde idee als de SBooster. (al zal die nog wel beter zijn)

Dat is weer een puntje op de i.  Nu nog de hdmi kabel en natuurlijk wachten op de Vicol bruggen, al zal dat nog even duren. Daarna is de set (jaja voorlopig) af.
Dan moet het wel een ontzettend slechte adapter zijn geweest als jij in het digitale domein verschillen gaat horen bij het aansturen van een harddisk.
Sorry Frank maar een sbooster of botw adapter doet niets in het digitale domein qua verschillen in klank, het grootste verschil is op de spdif uitgang en analoge uitgang waar een switching type voeding 'kan' storen wat het geval is bij de meeste streamers.
Bij het aansturen van de harddisk en uitsturen van het signaal via een vast protocol zul jij geen onderscheid vinden tussen 2 switching type voedingen op een hd. Beide signalen zullen bit identiek zijn wat je aanbied via usb.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

BuSpu

Lijkt mij ook. Je voedt alleen een Hard disk geen audiocircuits. Misschien wil je te graag dat het iets verbetert  ;).

Deleted Member 2

Citaat van: BuSpu op januari  8, 2013, 09:44:08
Lijkt mij ook. Je voedt alleen een Hard disk geen audiocircuits. Misschien wil je te graag dat het iets verbetert  ;).

Je vergeet de invloed van een switching powersupply op de omgeving. Sommige van die dingen stralen als de hel. Kort geleden had ik als test een phono pre waarbij zo'n switching PS zat (hoe verzinnen ze het bij een pre van €750) en dit hoorde je direct op de andere componenten. Dus niet eens via de draaitafel, maar andere bronnen.

Kingpin

Citaat van: Onder013 op januari  8, 2013, 10:27:12
Je vergeet de invloed van een switching powersupply op de omgeving. Sommige van die dingen stralen als de hel. Kort geleden had ik als test een phono pre waarbij zo'n switching PS zat (hoe verzinnen ze het bij een pre van €750) en dit hoorde je direct op de andere componenten. Dus niet eens via de draaitafel, maar andere bronnen.
Een sw.supply op een hd doet het of doet het niet.
Enigste wat je in het slechtse geval kan overkomen is "data loss" of "corrupt data", en dat uit zich niet in klank!
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Deleted Member 2

Citaat van: Kingpin op januari  8, 2013, 10:54:33
Een sw.supply op een hd doet het of doet het niet.
Enigste wat je in het slechtse geval kan overkomen is "data loss" of "corrupt data", en dat uit zich niet in klank!

Je vergeet.......

Kingpin

erik s.

Kingpin

Deleted Member 2

Citaat van: Kingpin op januari  8, 2013, 11:00:28
I'm lost ...
Help me out :D

"Je vergeet de invloed van een switching powersupply op de omgeving. Sommige van die dingen stralen als de hel. Kort geleden had ik als test een phono pre waarbij zo'n switching PS zat (hoe verzinnen ze het bij een pre van €750) en dit hoorde je direct op de andere componenten. Dus niet eens via de draaitafel, maar andere bronnen."

erik s.

Deleted Member 2

Citaat van: erik s. op januari  8, 2013, 11:06:05
en enigste = schattig

Hij valt ten op zichte van sommige andere auteurs nog in positieve zin op ;D

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Kingpin

Citaat van: Onder013 op januari  8, 2013, 11:02:09
"Je vergeet de invloed van een switching powersupply op de omgeving. Sommige van die dingen stralen als de hel. Kort geleden had ik als test een phono pre waarbij zo'n switching PS zat (hoe verzinnen ze het bij een pre van €750) en dit hoorde je direct op de andere componenten. Dus niet eens via de draaitafel, maar andere bronnen."
Dat klopt, maar nu haal je heel andere zaken aan dan mijn feedback wat gericht was op de invloeden van de power supply op het uitgangssignaal van een hd, daar waar Frank 'verschillen' in hoort.

Citaat van: erik s. op januari  8, 2013, 11:06:05
en enigste = schattig
En idd enigste is wel wat weinig :D

erik s.

Frank geeft aan dat hij verschil hoort. hoe dat kan weet hij niet. het kan dus prima komen door invloed op de analoge delen van zijn set of door de vervuiling op het stroomnet die de voeding geeft.

erik s.

Citaat van: cz79 op januari  8, 2013, 11:10:14
Schijnt wel te mogen in plaats van 'enige'
eniger dan enige bestaat niet.