Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Snowmaster

Citaat van: frank2 op december 31, 2012, 18:25:39
Oke, ben wel benieuwd of dat nu zo veel toevoegt. Maar Anita wil geen sub permanent hier in huis.....

Doordat je nu hebt gekozen voor een basarme setup, ga je misschien wel schrikken van het verschil.
Voor mijn smaak ontbreekt er nu iets te veel fundament, maar ik weet dat je nu daaraan sleutelt.
Waarom maak je geen aparte filmmodus in je Anthem? Dat kan toch of niet?

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

twani

Ohw jee, ik voel een doorstart aankomen bij Frank thuis ;D

jef-w

Er zit een aardig laag in je speakers, maar ik denk dat door een toevoeging van een (kleine) sub je het verschil wel zult merken in positieve zin.
Al is het alleen maar om eens te proberen.
Lexicon MC-10 / A*BNB ncore / Oppo83SE+TUC /Sony X800 MK2/ Micro Seiki DQX-500/ Shield TV Pro/ ATV4K/PS5/Epson EH-LS90000B
Speakers: M&K S150(L/C/R), M&K mp150(Sur), Gallo Acoustics A'diva SE (atmos)/ A*BNB 2x12pp (sub)

frank2

Als Arjan zijn sub klaar heeft, neemt hij er 1 mee, om hier eens te testen. Moet wel alles opnieuw inmeten, maar dan heb ik alles meteen goed ingeregeld. Dan zullen wij zien wat de meerwaarde is. Die zal er wel zijn, maar ik heb geen idee hoe groot deze is. Als je de Br van Thron neemt, waarin hij "gebeamd" wordt naar de computer, dat gaat zo ontzettend diep hier, zo krachtig dat ik daarom nog steeds mijn vraagtekens zet bij een sub. Ja een zware grote sub zal zeker iets extra's doen, maar een "gemiddelde" sub denk ik niet. Dus een svs 13 ultra of zo'n zware velodyne, zeker die doen wat, maar ik vind de Velodyne veels te duur.

Ach ik wacht rustig af, tot nu toe mis ik niets voor mijn gevoel.

@snowmaster: ik heb inderdaad 2 standen: music en movie. Die zijn inderdaad apart ingeregeld. Aangezien de ARC gemiddeldes neemt, en bij music mode alleen de fronts gebruikt worden is de freq. karakteristiek ook een fractie anders, dus er zit een klein verschil in.
Overigens als je alleen stereo gebruikt, doet de sub niet mee, dan moet je hem op anthemlogic zetten dan doet hij wel mee.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Former member 78

Bij bepaalde stukken van Tron mis jij idd geen sub.
Dan is er voldoende laag.

Maar als de sub het .1 kanaal verwerkt en jouw fronts niet, wordt het sowieso mooier.
En, de impact is heftiger, dus leuker :P

Voor heel veel andere delen van de film, of compleet andere films mis jij wél de sub!
Denk dat jij als ik de sub weer mee neem, heel zielig gaat kijken  :clapping:

Snowmaster

Citaat van: ArjanR1 op januari  2, 2013, 00:32:21
Denk dat jij als ik de sub weer mee neem, heel zielig gaat kijken  :clapping:

Doe Frank dat nu niet aan.
Jij en ik weten dat hij daarna misschien wel aan het infuus moet.....afkickverschijnselen  :D.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

VTEC_genieter

Frank! Ik wens jou ook de beste wensen voor je gezondheid en je familie!
Mag ik jou vragen wat jij van de Denon 1713 blu-ray speler vindt?
Want je had toch eerst een Oppo 83 met TUC upgrades voor betere weergave van CD's?
Zie je bij je nieuwe blu-ray speler een kwaliteitsverschil of -verbetering in je beeld met films?

Want ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen een Oppo 103 en de Denon DBT-1713UD.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Snowmaster

Citaat van: VTEC_genieter op januari  2, 2013, 22:41:08

Want ik ben nog steeds aan het twijfelen tussen een Oppo 103 en de Denon DBT-1713UD.

Bij jouw Denon kocht ik direct de 1713.  De 1713 is een voldoende goede bron voor jouw receiver, een mooie combi om te zien, je bedient ze met één AB en je spaart geld uit.
Voor het geld dat je betaalt voor de 1713 ga je niet snel iets beters vinden  ;).

frank2

Citaat van: VTEC_genieter op januari  2, 2013, 22:41:08
Frank! Ik wens jou ook de beste wensen voor je gezondheid en je familie!
Mag ik jou vragen wat jij van de Denon 1713 blu-ray speler vindt?
Want je had toch eerst een Oppo 83 met TUC upgrades voor betere weergave van CD's?
Zie je bij je nieuwe blu-ray speler een kwaliteitsverschil of -verbetering in je beeld met films?

Ik heb de Denon net een halve dag binnen en hij heeft hooguit 2 uur BR en 4 uur cd op de teller staan.
Maar voor een allereerste indruk: Film is hij zeker evengoed als de Oppo, ongelooflijk goed beeld en het geluid bij de film is gewoon goed.
Als je moest kiezen tussen een Oppo en de denon en het gebruik is hoofdzakelijk film; kies gerust de Denon.
Bedenk wel dat deze alleen hdmi aansluiting heeft, de analoge uitgang is beduidend minder volgens testen.
Bij forumsponsor hificorner 333 euro.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op januari  3, 2013, 08:15:10
Er zit een mooie diepte in het beeld wat ik bij de Oppo niet zo ervoer.

Toevallig een andere HDMI kabel ertussen?
Technologie staat niet stil natuurlijk.
Dan heb jde Oppo 103 nog niet gezien.
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

Kabels zijn natuurlijk hetzelfde, ik kan alleen spreken over de Oppo 83se+tuc. andere referentie heb ik niet.

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op januari  3, 2013, 08:23:44
Kabels zijn natuurlijk hetzelfde, ik kan alleen spreken over de Oppo 83se+tuc. andere referentie heb ik niet.

Het is ook niet eerlijk eigenlijk, want de Oppo 103 is pak hem beet 2 x zo duur aan de Denon.
En de verschillen zijn niet zo significant meer zoals tussen VHS en DVD of zo... Als je ziet wat voor beeld een oppo83 heeft op een HD750... Ik schrok daar van. Maar goed nu die laser beamers gaan uitkomen... Ik denk dat je een mooie aankoop hebt gedaan met die Denon. High end bronnen zijn een beetje op zijn retour lijkt het wel...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Bas Akkerman

Citaat van: Peerless Monster op januari  3, 2013, 08:28:58
Het is ook niet eerlijk eigenlijk, want de Oppo 103 is pak hem beet 2 x zo duur aan de Denon.
En de verschillen zijn niet zo significant meer zoals tussen VHS en DVD of zo... Als je ziet wat voor beeld een oppo83 heeft op een HD750... Ik schrok daar van. Maar goed nu die laser beamers gaan uitkomen... Ik denk dat je een mooie aankoop hebt gedaan met die Denon. High end bronnen zijn een beetje op zijn retour lijkt het wel...
In positieve of negatieve zin?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Peerless Monster

Staaled

De Oppo 103 is inderdaad beduidend beter dan de 83 , ik had een SE, in beeld én geluid (over HDMI). :)
Verbaasde mij. :lookaround:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Peerless Monster

Citaat van: Hipster op januari  3, 2013, 09:57:26
De Oppo 103 is inderdaad beduidend beter dan de 83 , ik had een SE, in beeld én geluid (over HDMI). :)
Verbaasde mij. :lookaround:

Inmiddels ook gadegeslagen inderdaad.
Maar goed ik zei al hij is 2 x zo duur als de Denon....

Staaled

Citaat van: Peerless Monster op januari  3, 2013, 10:26:01
Inmiddels ook gadegeslagen inderdaad.
Maar goed ik zei al hij is 2 x zo duur als de Denon....
Klopt, maar voor een m.i. echte topspeler is het geen geld.
En dan is ie in de EU verhoudingsgewijs nog duur. :sigh:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

evilniek

Citaat van: frank2 op januari  3, 2013, 08:15:10
Ik heb de Denon net een halve dag binnen en hij heeft hooguit 2 uur BR en 4 uur cd op de teller staan.
Maar voor een allereerste indruk: Film is hij zeker evengoed als de Oppo, ongelooflijk goed beeld en het geluid bij de film is gewoon goed.
Als je moest kiezen tussen een Oppo en de denon en het gebruik is hoofdzakelijk film; kies gerust de Denon.
Bedenk wel dat deze alleen hdmi aansluiting heeft, de analoge uitgang is beduidend minder volgens testen.
Bij forumsponsor hificorner 333 euro.

Ik denk inderdaad dat de Denon geen verkeerde BR-speler is, hoe snel start die op eigenlijk?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

frank2

Citaat van: evilniek op januari  3, 2013, 15:36:40
Ik denk inderdaad dat de Denon geen verkeerde BR-speler is, hoe snel start die op eigenlijk?

Hoewel de Oppo  83 erg snel is is de Denon nog sneller, bijna net zo snel als een dvdtje laden.

frank2

Ik heb begrepen dat de Vicol LS kabel is uitgeleverd, ben benieuwd naar de eerste reacties....

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op januari  5, 2013, 15:51:39
Ik heb begrepen dat de Vicol LS kabel is uitgeleverd, ben benieuwd naar de eerste reacties....

Ik ook Frank ;). Het is een mooie kabel lijkt me.

frank2

Hij is niet alleen mooi, hij is klein, smal, weegt niets maar vooral hij klinkt als een klok (hier)
Het enige grote nadeel van de Vicol is het inspelen, duurt vreselijk lang en stopt pas bij ongeveer 240 uur....
Dus 10 dagen continue spelen en je bent van het inspelen af....  Daarna begint het genieten  ;D

nb: als de kabels nieuw zijn is er geen bepaalde richting, dus om het even welke banaan of spade je in de versterker of speaker stopt.

Deleted Member 2

Citaat van: frank2 op januari  5, 2013, 15:56:10
Hij is niet alleen mooi, hij is klein, smal, weegt niets maar vooral hij klinkt als een klok (hier)
Het enige grote nadeel van de Vicol is het inspelen, duurt vreselijk lang en stopt pas bij ongeveer 240 uur....
Dus 10 dagen continue spelen en je bent van het inspelen af....  Daarna begint het genieten  ;D

Bij Antoine hoeft hij niet in te spelen...... ;D

Deleted member

Pjotr27

CiteerBij Antoine hoeft hij niet in te spelen...... ;D

Is hij meteen na het aansluiten dan al overtuigd?
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.