Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

We hebben het er wel over gehad, misschien toch maar eens een M&G organiseren...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

CZ79

Citaat van: frank2 op december 16, 2012, 11:34:09
Tsja als ik koffie zet is die meestal sterk, komt ook vooral omdat Anita meestal de koffie zet.

Leuk verhaal, prettig dat je het een fijne middag vond, vond het ook gezellig en heb er weer leuke cd's bij
Ja? Zitten er een paar tussen die het beluisteren waard zijn?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

CZ79

Citaat van: frank2 op december 16, 2012, 11:38:42
We hebben het er wel over gehad, misschien toch maar eens een M&G organiseren...

Lijkt me en goed en vooral leuk plan :clapping:

Deleted Member 2

Leuk geschreven verslag. En herkenbaar als het om de Oppo gaat. Het lijkt wel of daar iets mee mis is terwijl het met de audio vanaf blu-ray wel goed gaat. Is dat ook voor de audio vanaf een DVD het geval? Iets met de laser van DVD/CD mis?

Zo maar wat gedachten.

Groet,

Henk

frank2

Citaat van: cz79 op december 16, 2012, 12:02:28
Ja? Zitten er een paar tussen die het beluisteren waard zijn?

ja eigenlijk op 1 na alles.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Citaat van: Onder013 op december 16, 2012, 12:08:31
Leuk geschreven verslag. En herkenbaar als het om de Oppo gaat. Het lijkt wel of daar iets mee mis is terwijl het met de audio vanaf blu-ray wel goed gaat. Is dat ook voor de audio vanaf een DVD het geval? Iets met de laser van DVD/CD mis?

Zo maar wat gedachten.

Groet,

Henk

er is niets mis met de Oppo, maar er hangt een niet al te beste coax kabel aan. Bovendien is de TUC alleen voor de xlr analoge uitgangen, en dat verschil hoor je ook duidelijk, en laat ik die nu niet meer gebruiken.
mbt je vraag: muziek br en dvd klinkt als een klok (via hdmi)

Coax kabels die ik hier heb zijn hooguit 3 a 4 tientjes. Ik heb destijds met jouw octave die kabel er ook even aangehangen, toen was het geluid opeens ook waterig.... Ik heb boven nog een oelbach liggen , die maar eens proberen.
Ik ga er echter niet meer in investeren, gebruik de Oppo niet meer voor cd's alleen voor af en toe een dvd of BR uit mijn eigen collectie.

frank2

Hierbij de vraag: is er interesse in een M&G hier thuis in Almelo, op een nader te bepalen dag?

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Deleted Member 2

Citaat van: frank2 op december 16, 2012, 12:24:40
Hierbij de vraag: is er interesse in een M&G hier thuis in Almelo, op een nader te bepalen dag?

Het is meer dan een stief kwartiertje rijden, maar ik ben wel benieuwd hoe je set nu speelt.

Groet,

Henk

Martijn M

Dutch & Dutch

Kwabbernoot

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Pjotr27

Kan je niet beter het plaatselijke dorpshuis afhuren? Of heb je een hele grote huiskamer?  ;)
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Snowmaster

Citaat van: Pjotr27 op december 16, 2012, 16:40:53
Kan je niet beter het plaatselijke dorpshuis afhuren? Of heb je een hele grote huiskamer?  ;)

Hij gaat entree vragen..... ;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Former member 78

CZ79

Former member 78

Citaat van: cz79 op december 16, 2012, 20:32:51
Aardig wat animo...en terecht ;D

Lijkt mij juist leuk om wat andere members te ontmoeten ;)
De set van Frank ken ik zo langzamerhand wel :P

CZ79

En voor de mensen die de set van Frank niet kennen is het twee vliegen in één klap :-)

Bas Akkerman

Citaat van: ArjanR1 op december 16, 2012, 20:50:06
Lijkt mij juist leuk om wat andere members te ontmoeten ;)
Het eerste is voor mij ook een reden om M&G's te doen. Het tweede is nieuwsgierigheid. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Snowmaster

Citaat van: ArjanR1 op december 16, 2012, 20:50:06

In welke samenstelling......?  Er is immers veel veranderd  :hehe:.  Zover ik weet, broeit er al weer iets bij Frank en vindt hij vast nog wel meer verbetering. Zijn set klinkt ondertussen ook wel erg goed en speelt na elke verbetering gemakkelijker en natuurlijker.  Telkens weet hij een duur geprijsde component te vervangen voor een beter klinkende goedkopere variant.  Ooit begon hij als stereoliefhebber en nu is hij ook verslingerd aan surround.  Ondertussen klinkt elke weergave als een klok bij hem.  Probleemloos speelt hij alle soorten tracks af. Het maakt niet uit of ze goed of slecht zijn opgenomen.  Zo behoort een set ook te zijn : probleemloos met alle soorten weergaves.
Da's gewoon heerlijk relaxed en heerlijk genieten  :).

Jij hebt dezelfde frontspeakers en ik begrijp dat het bij jou echt anders klinkt.
Heb je al een stroomgroep aangelegd of ben je tot de tegenovergestelde overtuiging van Martin gekomen  ;) ?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Former member 78

Mijn fronts hebben een andere woofer en een ander filter.
Qua surround is het ook niet te vergelijken, totaal andere kamer :)

Speel met de Mini Dancer 1 als surround en met een center. Als kers op de taart
doet er met film ook een subwoofer mee.

Heb de stroomkabel nog net zo liggen, als ik hem van Frank kreeg :(

frank2

Ik ben gisteren en vandaag aan het " fine tunen"  geslagen. Ik merkte zoals ergens eerder geschreven dat de " belletjes"  van herman van veen in het begin stuk van Hilversum 3 met en zonder ARC niet gelijk waren. Zonder ARC was het net iets meer hoog, iets fragiler, iets harder, en tevens stonden ze iets losser in de ruimte.
Na de speakers toch een stukje te hebben ingedraaid en de oude setting v.d. anthem te hebben gebruikt, die ik gemeten heb toen de Vicol kabels ongeveer 210 uur erop hadden zitten, heb ik via de PC de gegevens van de metingen die ik natuurlijk had opgeslagen veranderd van meten tot 5000 Hz naar meten tot 2000 Hz. Daarna heb ik nogmaals zorgvuldig geluisterd, eindelijk waren de belletjes nu gelijk. Gelukkig heb ik vanaf 2000 Hz tot 20.000 Hz geen rare dippen of iets dergelijk.
Daarna heb ik alles opnieuw ingemeten en de waarden weer gezet op 2000 Hz en ge- upload. De Vicol kabel heeft meer dan 300 uur erop zitten.

Wat heeft dit gebracht: naast een sound die al lekker klonk is deze nu iets frisser geworden, maar ook gedetailleerder. Ook de ruimtelijkheid is iets toegenomen.
En vooral de hoge tonen hebben geen enige vorm hoe minimaal ook van compressie die door de ARC wordt geregeld.

Ik wil niet zeggen dat dit voor iedereen die een Anthem heeft, een goede oplossing is, maar als je freq, karakteristiek boven de 1 Khz redelijk in lijn loopt zou ik het wel proberen, het hoog zoals triangels, belletjes komt zeer fraai tot uiting, verder komen ook de iets lagere tonen zoals een drumstok welke tegen met metaal v.d. trommel tikt, iets mooier naar voren.
Verder valt op dat de zangstemmen, iets meer tonatie hebben.

Weliswaar zijn dit geen "schokkende" verschillen, maar als ik iets kan verbeteren wat ook nog hoorbaar is vind ik dit al de moeite waard. Ter indicatie: het lijkt alsof je een interlink verwisseld, de oude klonk iets donker, deze klinkt helderder.

drees62

Citaat van: frank2 op december 21, 2012, 15:20:55
Ik ben gisteren en vandaag aan het " fine tunen"  geslagen. Ik merkte zoals ergens eerder geschreven dat de " belletjes"  van herman van veen in het begin stuk van Hilversum 3 met en zonder ARC niet gelijk waren. Zonder ARC was het net iets meer hoog, iets fragiler, iets harder, en tevens stonden ze iets losser in de ruimte.
Na de speakers toch een stukje te hebben ingedraaid en de oude setting v.d. anthem te hebben gebruikt, die ik gemeten heb toen de Vicol kabels ongeveer 210 uur erop hadden zitten, heb ik via de PC de gegevens van de metingen die ik natuurlijk had opgeslagen veranderd van meten tot 5000 Hz naar meten tot 2000 Hz. Daarna heb ik nogmaals zorgvuldig geluisterd, eindelijk waren de belletjes nu gelijk. Gelukkig heb ik vanaf 2000 Hz tot 20.000 Hz geen rare dippen of iets dergelijk.
Daarna heb ik alles opnieuw ingemeten en de waarden weer gezet op 2000 Hz en ge- upload. De Vicol kabel heeft meer dan 300 uur erop zitten.

Wat heeft dit gebracht: naast een sound die al lekker klonk is deze nu iets frisser geworden, maar ook gedetailleerder. Ook de ruimtelijkheid is iets toegenomen.
En vooral de hoge tonen hebben geen enige vorm hoe minimaal ook van compressie die door de ARC wordt geregeld.

Ik wil niet zeggen dat dit voor iedereen die een Anthem heeft, een goede oplossing is, maar als je freq, karakteristiek boven de 1 Khz redelijk in lijn loopt zou ik het wel proberen, het hoog zoals triangels, belletjes komt zeer fraai tot uiting, verder komen ook de iets lagere tonen zoals een drumstok welke tegen met metaal v.d. trommel tikt, iets mooier naar voren.
Verder valt op dat de zangstemmen, iets meer tonatie hebben.

Weliswaar zijn dit geen "schokkende" verschillen, maar als ik iets kan verbeteren wat ook nog hoorbaar is vind ik dit al de moeite waard. Ter indicatie: het lijkt alsof je een interlink verwisseld, de oude klonk iets donker, deze klinkt helderder.

Probeer anders ook eens een muziekstand, waarbij je alleen onder de 200 Hz ARC zijn werk laat doen. Werkt hier echt super!

frank2

Ik gebruik de "muziekstand" als ik muziek luister, ik kan niet lager dan 1 Khz want daaronder zitten paar flinke rimpelingen die de ARC (moet) corrigeren.
Ik heb net even mijn HD doorlopen, van Clanned en Alison Krauss naar modern love comes around en un core a fois van sash of zoiets, totdat mijn vrouw naar beneden kwam omdat alles zo hard stond. Was maar -19.

Maar dankzij de nieuwe inmeting en de Vicol kabel, want wat doet die kabel veel, alles klinkt nu glashelder, open, diep afgrond diepe bas, en oh zo zuiver....... en nergens ook maar een spoortje van hardheid of schreeuwigheid van stemmen, want ook die zijn mooi, vol.

Maar de ARC zo inregelen heeft een flink stuk geholpen, al doet de Vicol daar wel een flinke duit in het zakje, ook zonder ARC klinkt het weliswaar iets iel, in het midlaag maar verder ook erg goed....

Ik ben het ondertussen met Pjotr27 wel eens: dit is naast de Anthem de beste koop in 4 jaar!!