Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Pinohelmond

Citaat van: frank2 op december  3, 2012, 15:29:06
Om dit te ondervangen heb ik ook zonder ARC geluistert, ik kreeg dezelfde resultaten minus wat minder midbass wat de arc rechttrekt.

Oke, thanks.
Heb zelf een hele poos geëxperimenteerd met analoge interlinks dus ik geloof tot bepaalde hoogte ook wel in "kabelverschillen".
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Deleted Member 2

mooi enthousiast verhaal Frank. Het lijkt wel een echte recensie ;D

Als ik dat verhaal zo lees krijg ik bijna aandrang om Eric te emailen.....

Groet,

Henk

frank2

Jouw smaak een beetje kennende zijn dit wel kabels die klinken zoals jij het graag hebt. puntig, detailrijk enz.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Deleted Member 2

Citaat van: frank2 op december  3, 2012, 15:46:19
Jouw smaak een beetje kennende zijn dit wel kabels die klinken zoals jij het graag hebt. puntig, detailrijk enz.
Dat maak ik op uit je review. De details die jij noemt zijn al goed verzorgd met de huidige kabels (AudioQuest Rockefeller). Het echte laag zou nog iets strakker mogen, maar of je dat met deze kabel kan realiseren is maar de vraag. Daarnaast vroeg ik me af of de Vicol kabels niet al te sterk aan mijn smaak tegemoet komen ;D Maar het is natuurlijk altijd het proberen waard.

Groet,

Henk

frank2

Ik heb ooit de audioquest red .... verder weet ik het niet meer, als ik het mag inschatten is het grote verschil  tussen de vicol en de AQ de grote gedetailleerdheid, alle pingetjes en dergelijke zijn zeer nauwgezet maar komen ook erg duidelijk naar voren en dat is anders dan wat ik bij andere kabels gehoord heb, deze zijn vaak monotoner, egaler, de Vicol daar beleef je het echt alsof je bij de muziek zelf zit, het is krachtig... en met veel diepte waardoor alle instrumenten nog losser lijken te staan.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Kwabbernoot

Citaat van: frank2 op december  3, 2012, 15:29:06
Om dit te ondervangen heb ik ook zonder ARC geluistert, ik kreeg dezelfde resultaten minus wat minder midbass wat de arc rechttrekt.
Ik heb (denk ik) wel dezelfde vraag als Hans eigenlijk. Kan de ARC de andere verschillen in de kabel niet rechttrekken dan?

Groeten...

frank2

Citaat van: Kwabbernoot op december  3, 2012, 16:25:38
Ik heb (denk ik) wel dezelfde vraag als Hans eigenlijk. Kan de ARC de andere verschillen in de kabel niet rechttrekken dan?

Groeten...

nee, een arc kan geen extra dynamiek, meer open sound e.d. maken...., of anders gezegd: andere kabels hebben andere eigenschappen.

B.

Dus als ik het goed begrijp kan de kabel wel iets toevoegen, wat er bij de bron dus nog niet is?

YamahaRXV

Citaat van: B. op december  3, 2012, 18:30:58
Dus als ik het goed begrijp kan de kabel wel iets toevoegen, wat er bij de bron dus nog niet is?

Ik verwacht weer commotie..... ;) :(
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Degradatie uit de B-categorie dreigt  :D :alien:

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Deleted member

Dat zie ik Frank niet schrijven, een kabel zal hooguit minder vervormen of anders vervormen. Vervorming is er altijd.

Voor wat 't waard is; ik geloof Frank en herken dit fenomeen. Vraag ook mij niet naar de technische achtergronden want die zullen de meeste "believers" niet kunnen geven. Er zijn subtiele verschillen in karakter, dus in hoe iets wordt weergegeven. Dit lijkt meer 'tijd' gebonden (dus hoe de klank zich ontwikkeld afgezet tegen een tijdlijn).

Maar 't is de bekende discussie: er wordt door veel mensen verschil gehoord tussen kabels die niet altijd meetbaar lijken. De vraag waarom een EQ daar wel of niet iets mee doet en/of wat die er mee doet is m.i. een vervolgvraag daarop. Wellicht kan je er 't zoveelste kabeldiscussie topic voor openen. In de showcase topics is dit niet gewenst en dat weet je.

frank2

Citaat van: Antoine op december  3, 2012, 14:16:54
Iets proberen is bij mij altijd lastig vanwege de bi-wiring en de lange afstand tussen de laag en mid/hoog terminals (1meter). Jumpers zijn altijd te kort dus ik kijk altijd tegen maatwerk aan. Maar uiteraard dank voor de tip en natuurlijk (zoals altijd) eerst zelf uitproberen. Mooi om te zien in elk geval dat een relatief goedkope kabel zo'n goed resultaat in jouw set neerzet!  :)

Pjotr 27 heeft deze kabel ook en die is daar ook erg over te spreken. Ik heb nu op dit moment een oude kabel die ik nog had liggen er eens achter gelegd en de arc even opnieuw laten meten. Het is de translator blue connection. Ook deze kabel doet het niet slecht, maar de dynamiek, de openheid de kracht de losse instrumenten dat mooie dat fraaie wat de Vicol doet, is nu weg. De Translator klinkt redelijk open, is minder eerlijk, is wat vlakker, ook het hoog is minder fraai. Nu hoor je meteen het verschil, de emotie die de Vicol zo mooi kon weergeven is er nu niet, nu klinkt het gewoon netjes. Toch is er goed naar te luisteren maar als ik mocht kiezen meteen de vicol.

Deleted member

Citaat van: frank2 op december  3, 2012, 19:32:04
Pjotr 27 heeft deze kabel ook en die is daar ook erg over te spreken. Ik heb nu op dit moment een oude kabel die ik nog had liggen er eens achter gelegd en de arc even opnieuw laten meten. Het is de translator blue connection. Ook deze kabel doet het niet slecht, maar de dynamiek, de openheid de kracht de losse instrumenten dat mooie dat fraaie wat de Vicol doet, is nu weg. De Translator klinkt redelijk open, is minder eerlijk, is wat vlakker, ook het hoog is minder fraai. Nu hoor je meteen het verschil, de emotie die de Vicol zo mooi kon weergeven is er nu niet, nu klinkt het gewoon netjes. Toch is er goed naar te luisteren maar als ik mocht kiezen meteen de vicol.

Mooi Frank, klinkt als een winnaar dus!  O0 Ik had Pjotr z'n verhaal ook gelezen en word zelf ook steeds benieuwder dus ik zal Jouw HiFi eens een mail sturen binnenkort! :)

Pjotr27

Leuk war frank miste na het aansluiten van de translator had ik ook met mijn Linn. De Vicol speelt op een heel ander niveau. Frank gaf dit al aan. Maar alle meelezers bedenk wel dat het op proef laten komen van de Vicol weleens schokkend kan zijn. Ik ben echt lyrisch over wat de kabels laten horen wat erin een opname zit. Niet iets erbij verzinnen maar eruit halen wat erin zit.
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Lex Groningen

M'n complimenten, Frank. Een keurig en mooi geschreven review.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

frank2

Citaat van: Pjotr27 op december  3, 2012, 19:58:17
Leuk war frank miste na het aansluiten van de translator had ik ook met mijn Linn. De Vicol speelt op een heel ander niveau. Frank gaf dit al aan. Maar alle meelezers bedenk wel dat het op proef laten komen van de Vicol weleens schokkend kan zijn. Ik ben echt lyrisch over wat de kabels laten horen wat erin een opname zit. Niet iets erbij verzinnen maar eruit halen wat erin zit.

Dat is precies wat ik al eerder wilde zeggen maar waar ik niet opkwam. De kabel halt eruit wat erin zit en wat deze kabel doet heb ik nog niet eerdergehoord, de meeste kabels verzwakken op de een of andere manier het signaal, maken het of softer, halen lijkt het wel het timbre weg, de Vicol laat de signatuur van de opname vlgs  mij voor 99% in takt, en heeft een enorme dynamiek.

BuSpu

Ik heb nu op dit moment een oude kabel die ik nog had liggen er eens achter gelegd en de arc even opnieuw laten meten.

Met alle respect Frank2 maar volgens mij ben je toch niet helemaal correct aan het testen. Je gebruikt om het even plat te zeggen een toonregeling die je per kabel opnieuw instelt. Dan luister je niet alleen naar een nieuwe kabel maar naar een nieuwe kabel + een nieuwe toonregeling. Dat kan maar dan kan je nooit harde conclusies trekken. Het enige dat je volgens mij dan kan concluderen is dat het in jouw set met toonregeling wel of niet werkt. Dan zijn de conclusies alleen in jouw setup met jouw toonregeling van toepassing en kan je het kwa conclusies nooit verder trekken dan dat. Dus aanbevelingen naar anderen of vergelijking met kabels zonder jouw toonregeling is wel heel erg glad ijs.

hatfylld

Ik vind het fantastisch om te volgen hoe anderen van hun installatie genieten, maar van de schaamteloze zelfbevlekking hier wordt ieder weldenkend mens een beetje misselijk.
Iemand die m.b.v. een veredelde equalizer kabels 'analyseert' en de clichés zijn niet voor de poes: gôh, de instrumenten worden losser van elkaar weergegeven? Nee, iedere tweede kabel heeft diezelfde magische eigenschap maakt niet uit welke review over welke kabel.
Ik snap best dat iedereen moe wordt van de eeuwige discussie over het wel en wee van kabeltjes. Net zo moe als anderen worden van dat oeverloze gezwets over meer dynamiek en dat instrumenten verder uit elkaar lijken te staan. Het is een openbaar forum, deal met dit gegeven.
Tannoy Arden mk.I - Luxman C-02 / M-02 - Technics SL-1500C / CineMag 3440A (SUT) / Denon DL-103 (FG2) - Mac Mini (Roon)

VlisChris

Citaat van: BuSpu op december  3, 2012, 20:45:32
Dan luister je niet alleen naar een nieuwe kabel maar naar een nieuwe kabel + een nieuwe toonregeling.

Die mening ben ik persoonlijk ook toebedeeld, maar je kunt je ook afvragen of het onderaan de streep niet belangrijker is dat het totale plaatje uiteindelijk beter geworden is. Of dat nu door de kabel, een daarom aangepaste toonregeling, een combinatie, of de juiste stand van de sterren is zou mij persoonlijk weinig uitmaken.

VlisChris

Citaat van: hatfylld op december  3, 2012, 20:49:12
Het is een openbaar forum, deal met dit gegeven.

En een beter milieu begint bij jezelf :) In sommige topics weet je (vrij behoorlijk) wat je kunt verwachten. Kun je daar niet tegen weet ik niet of het verstandig is om dan te gaan lezen in dat topic :)
Het is een openbaar forum, dus Frank (of wie dan ook) mag schrijven wat die wil zolang dat allemaal maar netjes gebeurd :)

frank2

Nogmaals daarom heb ik ook ZONDER toonregeling geluisterd juist om voorgaande posts niet te lezen. Dus de implicaties die gemaakt worden zijn niet juist.

BuSpu

Citaat van: Christiaan S op december  3, 2012, 20:51:16
Die mening ben ik persoonlijk ook toebedeeld, maar je kunt je ook afvragen of het onderaan de streep niet belangrijker is dat het totale plaatje uiteindelijk beter geworden is. Of dat nu door de kabel, een daarom aangepaste toonregeling, een combinatie, of de juiste stand van de sterren is zou mij persoonlijk weinig uitmaken.
Helemaal mee eens maar dan wordt conclusies trekken buiten je eigen set gevaarlijk. En natuurlijk, als het voor Frank2 werkt is het prima maar dan gaat het niet alleen om de kabel maar ook om die andere variabele.

Mitch--

maar deze had geen 'inspeeltijd' nodig? Aangezien de Vicol's wel een aantal weken gespeeld hebben?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary - Gold Note DS-10 EVO PSU-10 EVO PA-10 PA-10 - Trivium Audio Cables