Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Pjotr27

Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Snowmaster

Citaat van: Pjotr27 op november 18, 2012, 19:30:47
En is snowmaster al langs geweest?

Natuurlijk......waarom denk je dat het zo stil is? 

De LS kabels hebben nog iets meer inspeeluren nodig, niets mis mee, maar dat wist jij al  ;).

Het andere testje verliep iets anders dan gepland door mijn vergeten AB.
Frank heeft toen alleen mijn kabel achter zijn boxee gehad en "blies" toen tot zijn grote verbazing zijn eigen Oppo weg  :D
Had ik nu maar gewed  :P.    Te bedenken dat mijn speler nog 5 tweaks meer achter de hand had  :D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Deleted Member 2

Citaat van: Snowmaster op november 18, 2012, 20:48:52
Natuurlijk......waarom denk je dat het zo stil is? 

De LS kabels hebben nog iets meer inspeeluren nodig, niets mis mee, maar dat wist jij al  ;).

Het andere testje verliep iets anders dan gepland door mijn vergeten AB.
Frank heeft toen alleen mijn kabel achter zijn boxee gehad en "blies" toen tot zijn grote verbazing zijn eigen Oppo weg  :D
Had ik nu maar gewed  :P.    Te bedenken dat mijn speler nog 5 tweaks meer achter de hand had  :D

Ja die Oppo die weet wat :(

Groet,

Henk

frank2

Ja de Oppo is zeer goed, want die goede kabel hebben we niet achter de Oppo gehad......
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Gisteren heb ik naar een meegebrachte Kordz hdmi kabel de EVX gekeken op mijn boxee Box. Daar hing de Oppo meegeleverde HDMI kabel aan, ik was stomverbaasd wat er met het geluid en beeld gebeurde toen de Kordz eraan hing: een fenomenaal beeld diepte in het beeld  meer zwarting en het geluid was ook meer surround, de bubble was dikker.  Ja een leuke gewaarwording.

Omdat mij verteld werd dat de kabel richting vaak ook uitmaakt heb ik de Atlas kabel (HDMI) vanochtend eens omgedraaid, (bij de sat reciever) en deze 4 uur laten spelen. Heb net even geluisterd naar sky radio de zender die hier bijna altijd opstaat en naar het beeld gekeken, van NL1 HD en RTL 4. Verrassend vond ik dit weer, het beeld was iets gestokener, betere grijswaardes, al waren de verschillen niet groot, wel in geluid, het is donkere, matte was opeens weg en er kwam voor mp3 geluid tenminste (192 kb/s) een heel aardig geluid voor terug, met een diepe bas en een mooi ietswat helder mid/hoog. Er zat geen wolligheid meer in....

Gisteren de nieuwste Batman gezien via de W&M hdmi, hoewel het beeld iets minder was, was het geluid mooi vol, beter als de Oppo bijgeleverde hdmi kabel die ik tot nu toe gebruikte voor de Boxee.

Maw. probeer dit eens uit het zou misschien wat kunnen uitmaken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Staaled

De EVX is inderdaad een erg fijne kabel.
Als je er ooit de hand op weet te leggen is ook de Nordost silver screen een aanrader.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Martijn M

Citaat van: frank2 op november 19, 2012, 14:47:36
Gisteren de nieuwste Batman gezien via de W&M hdmi, hoewel het [...]

Twee weken voor de release-datum! Waar heb je die vandaan weten te toveren?
Dutch & Dutch

frank2

Citaat van: keyser op november 19, 2012, 18:06:24

per PM beantwoord

Snowmaster

Citaat van: keyser op november 19, 2012, 18:06:24

Woon jij nog onder een steen?  :D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Maximus_Aurelius

Citaat van: frank2 op november 19, 2012, 14:47:36

Gisteren de nieuwste Batman gezien via de W&M hdmi, hoewel het beeld iets minder was, was het geluid mooi vol, beter als de Oppo bijgeleverde hdmi kabel die ik tot nu toe gebruikte voor de Boxee.

Maw. probeer dit eens uit het zou misschien wat kunnen uitmaken.

Heb hem gisteren ook op Blu-ray gezien. Hele toffe/mooie film maar voor mij persoonlijk overtreft hij niet The Dark Knight. ;)
Citaat van: Hipster op november 19, 2012, 15:35:36
De EVX is inderdaad een erg fijne kabel.
Als je er ooit de hand op weet te leggen is ook de Nordost silver screen een aanrader.

De Blue Heaven HDMI legt de lat nog hoger, vooral op geluid  :pompom:
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Martijn M

Citaat van: Snowmaster op november 19, 2012, 19:22:59
Woon jij nog onder een steen?  :D

Tsja.. dat zal 't wel zijn dan. Ik heb films altijd pas nadat ze worden uitgebracht  :hehe:.
Dutch & Dutch

Criterionlover

illegale downloads geven een nog dikkere bubble en diepere surround beleving............  :devil:
T+A ; Sonos

Bart_M

Citaat van: keyser op november 19, 2012, 19:39:10
Tsja.. dat zal 't wel zijn dan. Ik heb films altijd pas nadat ze worden uitgebracht  :hehe:.

Je mag hem hier zo op komen halen. ;D

frank2

Citaat van: Criterionlover op november 19, 2012, 19:47:24
illegale downloads geven een nog dikkere bubble en diepere surround beleving............  :devil:

downloads via nieuwsgroepen zijn legaal.

Staaled

Citaat van: Maximus_Aurelius op november 19, 2012, 19:28:23
Heb hem gisteren ook op Blu-ray gezien. Hele toffe/mooie film maar voor mij persoonlijk overtreft hij niet The Dark Knight. ;)
De Blue Heaven HDMI legt de lat nog hoger, vooral op geluid  :pompom:
Gezien de prijs zou ik dan eerder eens een Kordz Lux willen proberen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

frank2

Ik heb hier thuis de Kordz evx geluisterd en beoordeeld, is gewoon een erg goede kabel, heb de scenes van Total recall 2012 het begin als hij uit de droom weer wakker wordt en hij op het balkon koffie drinkt en het uitzicht dat hij dan heeft steeds vergeleken, ik ben wel wat gewend maar wat een verschil. De diepte, kleurschakeringen ongelooflijk mooi. Dit tov. een Oppo hdmi bijgeleverde kabel of een Atlas. De hdmi naar de tv bleef de supra, grappige is/was dat deze klakkeloos het beeld wat zo mooi was doorstuurde.
Met betrekking tot het geluid was het een ander verhaal, dat was kristalhelder dat wel, maar de bubble was minder dan bij de andere kabels, waarschijnlijk door de toevoeging van zilver. (dit zal dan ook wel weer set afhankelijk kunnen zijn) Persoonlijk denk ik nu dat de evs kabel weliswaar ietsje minder mooi zal zijn maar dat het geluid daar wel een mooie bubble geeft. Zou ik een keer moeten proberen. 

jvanhambelgium

Citaat van: frank2 op november 20, 2012, 10:24:51
Met betrekking tot het geluid was het een ander verhaal, dat was kristalhelder dat wel, maar de bubble was minder dan bij de andere kabels, waarschijnlijk door de toevoeging van zilver. (dit zal dan ook wel weer set afhankelijk kunnen zijn) Persoonlijk denk ik nu dat de evs kabel weliswaar ietsje minder mooi zal zijn maar dat het geluid daar wel een mooie bubble geeft. Zou ik een keer moeten proberen.

Toevoeging van zilver en hiermee invloed op het geluid over een HDMI snoer ? Meen je dat ? Serieus ?
Dus dat zilver zou dan net "die invloed" moeten hebben op het TDMS signaal, dewelke dus zowel audio als video als aux-data geinterleaved aan 10.2Gigabits/sec (bruto, dus met overhead) op de HDMI-kabel zet, zodat jij netto op het einde van de rit "minder bubble" gaat kunnen waarnemen EN waarbij het beeld natuurlijk nog beter is als "ander HDMI snoer" ?

I rest my case... :nowink:
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

frank2

Vaak zorgt zilver in een kabel voor een feller/briljanter hoog. Dat deed de Kordz evx ook, vandaar de opmerking.

Spollie

Citaat van: frank2 op november 20, 2012, 10:51:46
Vaak zorgt zilver in een kabel voor een feller/briljanter hoog. Dat deed de Kordz evx ook, vandaar de opmerking.

Ik neem aan dat je de audio bitstreamt (aangezien je het over de Boxee Box hebt)? Dan is het onmogelijk voor welke HDMI-kabel dan ook om te zorgen voor een 'feller hoog'. Jij denkt dat een zilveren kabel de bits van de DTS of Dolby stream zodanig bewerkt dat dit bij het decoderen van de stream resulteert in een feller hoog? Dan heb jij blijkbaar een hele speciale kabel die kennis heeft van DTS en Dolby audio formaten...

Lijkt me klinkklare onzin.

frank2

Citaat van: Spollie op november 20, 2012, 11:21:03
Ik neem aan dat je de audio bitstreamt (aangezien je het over de Boxee Box hebt)? Dan is het onmogelijk voor welke HDMI-kabel dan ook om te zorgen voor een 'feller hoog'. Jij denkt dat een zilveren kabel de bits van de DTS of Dolby stream zodanig bewerkt dat dit bij het decoderen van de stream resulteert in een feller hoog? Dan heb jij blijkbaar een hele speciale kabel die kennis heeft van DTS en Dolby audio formaten...

dat mag je vinden, hdmi kabels kun je ook bij de action kopen, ik zou zeggen doen. ( er gaan toch alleen maar 1 en 0 door, er zit toch geen verschil in)

Ik ben een andere mening toegedaan en zie wel verschillen en hoor ze ook. Voor mij voldoende.

Kingpin

Citaat van: Spollie op november 20, 2012, 11:21:03

+1 zelf ook een test gedaan en kan geen verschil ontdekken tussen een normale goed afgewerkte hdmi kabel en mijn Audioquest van 1m.
Signaal over scart is weer een heel ander verhaal, dat heb ik dit weekend weer ondervonden toen ik mijn goede scartkabel gebruikte bij iemand met een no-name kabel dat was overduidelijk een verschil.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

evilniek

Tja, een HDMI-kabel die beter beeld en geluid beloofd, ik weet het niet hoor. Wat ik mij vooral afvraag is hoe goed jullie geheugen is, ik bedoel, voordat je die kabel omgewisseld hebt ben je al te veel tijd kwijt, wat mij betreft is het dan eigenlijk onmogelijk om een oordeel te vellen over het beeld, geluid.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

frank2

Citaat van: Kingpin op november 20, 2012, 12:25:07
+1 zelf ook een test gedaan en kan geen verschil ontdekken tussen een normale goed afgewerkte hdmi kabel en mijn Audioquest van 1m.
Signaal over scart is weer een heel ander verhaal, dat heb ik dit weekend weer ondervonden toen ik mijn goede scartkabel gebruikte bij iemand met een no-name kabel dat was overduidelijk een verschil.

Probeer eens een Kordz evx, tussen mijn Atlas en Oppo bijgeleverde no name kabel zijn de verschillen ook veel kleiner, moeilijker te ontdekken. Bij De Kordz is dat geheel anders.

frank2

Citaat van: evilniek op november 20, 2012, 12:49:10
Tja, een HDMI-kabel die beter beeld en geluid beloofd, ik weet het niet hoor. Wat ik mij vooral afvraag is hoe goed jullie geheugen is, ik bedoel, voordat je die kabel omgewisseld hebt ben je al te veel tijd kwijt, wat mij betreft is het dan eigenlijk onmogelijk om een oordeel te vellen over het beeld, geluid.

Nou 1 minuut is niet veel tijd..... zo goed is het geheugen nog wel en natuurlijk wissel je een paar keer ook terug anders zou je jezelf voor de gek kunnen houden.

evilniek

Citaat van: frank2 op november 20, 2012, 12:52:01
Nou 1 minuut is niet veel tijd..... zo goed is het geheugen nog wel en natuurlijk wissel je een paar keer ook terug anders zou je jezelf voor de gek kunnen houden.

Nee? Ik neem aan dat je zelf heen en weer plugt, zoja....
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo