Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Citaat van: frank2 op november 16, 2012, 18:21:34
Ja dat klopt, hij stelt het meest ideale beeld in mijn huiskamer in. Maar als de kabels rommel zijn zal dat toch anders klinken dan als de kabels heel goed zijn. Anders zou ik een no name interlinkje en no name LS kabel kunnen nemen en zou hetzelfde resultaat hebben, maar als dat goedkope kabeltje geen bas kan weergeven kan de arc er nog zoveel instoppen maar dan komt het er niet uit. Dus de eigenschappen van de kabel blijven zeker meetellen.

Hoezo dan ? De ARC corrigeert toch ? Een kabel kan bas weglaten maar een ARC hem vervolgens niet corrigeren ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Laten we aub stoppen met deze discussies want ik lees bepaalde dingen die totaal niet kloppen.... dit is het topic er niet voor.

@Zee en @chansig: jullie hebben volkomen gelijk, ik kan geen verschil horen, de ARC kan geen verschillen meten tussen 2 kabels. En ik ga morgen naar de Gamma en haal even 5 meter LS snoer de ARC corrigeerd alles.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

chansig

Dan gaan we toch verder in het Anthem topic ? Daar verwijs je overigens naar hier...maar hier mag er niet over gesproken worden... :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: chansig op november 16, 2012, 18:41:23
Dan gaan we toch verder in het Anthem topic ? Daar verwijs je overigens naar hier...maar hier mag er niet over gesproken worden... :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:

Gr Hans
Hans  ik verwijs naar dit topic voor de grafiekjes. En ik ga niet verder in discussie omdat jij stelling hebt genomen dat de Transparent een filter heeft wat dus de oorzaak is. En de stelling hebt dat de ARC onder elke omstandigheid alles perfect corrigeert voor je eigen huiskamer, ongeacht welke kabels je gebruikt.

Daar laat ik het bij.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

vanzomereng

Dat dit forum meer ter vermaak en weing ter lering is, wordt hiermee bevestigd  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

chansig

Citaat van: frank2 op november 16, 2012, 18:48:00
Hans  ik verwijs naar dit topic voor de grafiekjes. En ik ga niet verder in discussie omdat jij stelling hebt genomen dat de Transparent een filter heeft wat dus de oorzaak is. En de stelling hebt dat de ARC onder elke omstandigheid alles perfect corrigeert voor je eigen huiskamer, ongeacht welke kabels je gebruikt.

Daar laat ik het bij.

Sorry hoor Frank....maar dit is wat de Amerikanen noemen: A shity reason....of te wel Lulkoek. Maar het is jouw topic..dus ik zal je wens respecteren.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Snowmaster

Goh, het wordt hier net weer leuk.

Frank, mag ik echt ons volgende testje niet posten ?  Geeft nog meer reuring  :D :D :D  LOL.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Rusher

Tuuuurlijk gewoon doen. Nu maak je me nieuwsgierig!!!

Zee

Citaat van: frank2 op november 16, 2012, 18:36:54
Laten we aub stoppen met deze discussies want ik lees bepaalde dingen die totaal niet kloppen.... dit is het topic er niet voor.

@Zee en @chansig: jullie hebben volkomen gelijk, ik kan geen verschil horen, de ARC kan geen verschillen meten tussen 2 kabels. En ik ga morgen naar de Gamma en haal even 5 meter LS snoer de ARC corrigeerd alles.

Frank,
Doe eens een stuk of 3 metingen zonder iets in je set te wijzigen en post dan daarvan de grafiekjes van de frequentierespons eens op het forum.
Ik ben heel benieuwd hoe identiek die 3 grafiekjes zullen zijn....

- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Zee

Dubbele post verwijderd (forum gaf een foutmelding bij het posten maar later bleek de posting er wel te zijn).
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.

erik s.

heb dat vaak zat met mijn Tact gedaan. ze zijn dan identiek.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Zee

Citaat van: erik s. op november 16, 2012, 23:37:49
heb dat vaak zat met mijn Tact gedaan. ze zijn dan identiek.

In dat geval heb je waarscijnlijk een hele hoge smoothing toegepast of (onwaarschijnlijker) de resolutie van je meetapparatuur is erg laag.
Je zult in beide gevallen dan zeker geen verschillen tussen kabels gaan meten!
Bedenk dat de zelfs in het electrisch domein het al lastig is verschillen tussen kabels te meten terwijl de metingen die je hier doet vele malen gevoeliger zijn en minder worden verstoord (bv omgevingsruis) dan in het akoestisch domein...

erik s.

Citaat van: Zee op november 17, 2012, 09:15:03

In dat geval heb je waarscijnlijk een hele hoge smoothing toegepast of (onwaarschijnlijker) de resolutie van je meetapparatuur is erg laag.
Je zult in beide gevallen dan zeker geen verschillen tussen kabels gaan meten!
Bedenk dat de zelfs in het electrisch domein het al lastig is verschillen tussen kabels te meten terwijl de metingen die je hier doet vele malen gevoeliger zijn en minder worden verstoord (bv omgevingsruis) dan in het akoestisch domein...
dat meten doet de Tact.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Zee

De Tact (ik ken hem) past een hoge mate van smoothing toe.  Kleine veranderingen (zoals kabels) zullen hiermee zeker niet zichtbaar worden.
En zelfs met deze hoge mate van smoothing zul je nooit precies dezelfde gemeten curves krijgen als je 2x een meting doet zonder ook maar iets in je set te veranderen.   Doe het maar eens en leg in Photoshop de 2 grafieken over elkaar:  op details zullen ze niet identiek zijn.

erik s.

Citaat van: Zee op november 17, 2012, 10:11:03
De Tact (ik ken hem) past een hoge mate van smoothing toe.  Kleine veranderingen (zoals kabels) zullen hiermee zeker niet zichtbaar worden.
En zelfs met deze hoge mate van smoothing zul je nooit precies dezelfde gemeten curves krijgen als je 2x een meting doet zonder ook maar iets in je set te veranderen.   Doe het maar eens en leg in Photoshop de 2 grafieken over elkaar:  op details zullen ze niet identiek zijn.
is op mijn huidige locatie wat lastig, zit langs 80 km weg.
op mijn nieuwe locatie is het veel stiller.

Hifi Addict

Ik kan zeker wel identieke metingen uitvoeren. Voorwaarde is natuurlijk wel een lage of constante achtergrondruis. Ik zit hier op zo'n 27dB ruisvloer en dat zie je niet terug in de metingen. Helemaal sinds ik op batterijvoedingen meet zijn de metingen echt identiek, dwz kleiner dan 0.05 dB, verder kan ik niet inzoomen.

Frank je microfoon 1 cm verplaatsen maakt vrij veel uit in de metingen, probeer maar eens, zelfs als je op een andere plek op je bank zit is meetbaar..

Wat je echter niet gaat meten met je arc is verschillen in kabels. Zelfs als je 2 extremen tegenover elkaar zet, bv platte folies op elkaar zoals bv goertz, extreem lage inductie tegen een kabel zoals je daar nu hebt, op de foto te zien gescheiden geleiders voor +/-, dus hoge inductie dan zie je heel misschien net een verschil van 0.1 of 0.2 dB bij 20khz, zo'n zelfde verschil zou je misschien ook nog kunnen verkrijgen door extreme diameter kabels vs dunne kabels ( dc weerstand en skin effect) maar daar houdt het ook ongeveer mee op.

Klankverschillen in kabels moet je meer zoeken in kwantum achtige verschijnselen, the maxwell effect, vibraties e.d. De meetapparatuur die deze zaken kan meten kost meer dan al onze sets bij elkaar ;)

frank2

Prima, ik vind het niet zo belangrijk wat de waarden van een meting zijn aangezien je gehoor een betere peiler is, door de nieuwe meting klopt het geluid, de sound tenminste weer en daar gaat het om, of je het nu wel of niet ziet dmv metingen e.d. is voor mij compleet onbelangrijk. Als men vind dat de grafieken niet juist zijn prima, zo geeft hij het aan, en na meting is het een stuk beter geluid als met de oude meting die voor mijn eigen speakerkabels zijn. Ik hoor dat en dat is voldoende.

Discusiieren over grafieken wel of niet hoorbaar kun je hier doen: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?board=150.0

Laat mijn topic daar verder van verschoont blijven, het heeft mijn interesse niet, het gaat mij puur om het geluid, de sound.

chansig

Plaats die metingen dan gewoon niet als je niet wilt dat er op gereageerd wordt.

Ik vind dit eigenlijk te triest voor woorden. Ik zou het niet gek vinden als je hier op aangesproken wordt door een moderator.

Gr Hans
Coax AQ Carbon

Pjotr27

Kunnen we aub verder gaan over de muziek en de beleving van de andere kabels ipv elkaar een zwarte piet toe te spelen... Hij is net aangekomen hier dus kijk uit...
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

frank2

Citaat van: Pjotr27 op november 17, 2012, 12:45:59
Kunnen we aub verder gaan over de muziek en de beleving van de andere kabels ipv elkaar een zwarte piet toe te spelen... Hij is net aangekomen hier dus kijk uit...
Die vind ik goed  :clapping: :clapping: :clapping:

frank2

Ik heb net de inleiding voor de review in open office neergepend, dat was al een a4 tje het wordt dus een uitgebreide review. Jammer dat ik nog niet echt verder kan, kabel moet echt meer uren maken. Heb al wel begrepen dat Snowmaster hem ook een paar dagen achter zijn beroemde/beruchte pingpong setje wilt hangen...  tsja dan zal er wel weer een wereld bij hem opengaan.

Snowmaster

Citaat van: Pjotr27 op november 17, 2012, 12:45:59

Wie zoet is, krijgt lekkers, wie stout is...... :D

@Hifi Addict : goede uitleg. Thanx, want dit verklaart veel.   
Je hebt een mooie lage ruisvloer, dat haal ik hier niet door het centrale afzuigsysteem, open keuken met koelkast etc. 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Hifi Addict

Citaat van: Snowmaster op november 17, 2012, 12:55:38
Wie zoet is, krijgt lekkers, wie stout is...... :D

@Hifi Addict : goede uitleg. Thanx, want dit verklaart veel.   
Je hebt een mooie lage ruisvloer, dat haal ik hier niet door het centrale afzuigsysteem, open keuken met koelkast etc.

Heb je aan en afvoer? Ik zat eerst op 31 dB door mijn balansventilatie maar ik heb de aan/afvoer slangen direct bij de unit vervangen door geluiddempende slang en de ventilatiekanalen gedempt, hoor nu niks meer, zelfs niet op een hogere stand :) Wat ook helpt is de ventielen ver opendraaien, dan heb je minder "geruis" door een lager drukverschil.

frank2

Morgen komt Snowmaster hier en zal ik 'm laten horen hoe de Vicol kabel hier klinkt.

Hij komt morgen hier met een goedkoop mediastreamertje en hij beweert dat die beter beeld en geluid geeft op dvd gebied (en ook op BR, alleen dat is moeilijk te bewijzen, je kunt geen eigen rips  maken wat met dvd wel kan) dan mijn Oppo 83se. Ik heb zelf ook al zo'n test gedaan, en eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat op dvd gebied ze elkaar weinig ontlopen, al is de oppo duidelijk wel de winnaar, het beeld is bij de Oppo plastischer.  Mijn streamer is de Boxee Box. Heb dit getest met een muziek dvd van Loreena Mckennit. (eigen rip, gezet op de Boxee en het origineel op de Oppo en dan beide vergelijken op de tv) Wel vind ik het verschil niet erg groot, maar ja ik heb nu eenmaal 100 Br's en tientallen dvd's dus de Oppo blijft gewoon staan. Het andere probleem is als je download heb je altijd of bijna altijd verlies, en het heeft weinig zin om je eigen BR's te gaan rippen als dat al zou kunnen of dvd's. Maar zo'n streamertje heeft een behoorlijk goede kwaliteit dat wel.
Op muziekgebied wint de Oppo zeker.

Snowmaster

Citaat van: frank2 op november 17, 2012, 13:48:12
Ik heb zelf ook al zo'n test gedaan, en eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat op dvd gebied ze elkaar weinig ontlopen, al is de oppo duidelijk wel de winnaar, het beeld is bij de Oppo plastischer.Op muziekgebied wint de Oppo zeker.

Bijna weer een contradictio in terminis en te veel stelligheid......maar wie herkent dit niet  ;) ?