Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

audiosetup

Citaat van: chansig op oktober  8, 2012, 14:59:45
Mooi..goed om te lezen.

Verders verbaasd mij het niets. Dit had je (Frank) van te voren gewoon kunnen uitdenken....de positieve reacties, via het forum of pm, de negatieve reacties, via het forum of pm en vervolgens het twijfelen.

Volgende keer als je de behoefte voelt vraag je jezelf af: stel dat ik dit zou posten...wat gaat er dan allemaal gebeuren en hoe reageer ik dan vervolgens. Scheelt een hoop gepost.. ;D

Gr Hansy

Dit is de wereld op z'n kop! Frank moet op audiogebied gewoon dat kunnen schrijven wat ie kwijt wil. Vóórdat mensen reageren moeten ze zich afvragen of hun reactie met audio te maken heeft of enkel bedoeld is om te irriteren of als kwetsend kan worden ervaren. Gewoon normaal doen!
Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

chansig

Ik doelde meer op het gebeuren rondom de aankondig om niet meer te posten. Dit is een herhaling van zetten. Vandaar mijn opmerking.

Voor de rest moet Frank het helemaal zelf weten wat hij post of niet. Hij kan rekening met anderen, hij kan dit ook niet doen. Het is mij om het even.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

1198

Citaat van: diepenbroek op oktober  8, 2012, 17:27:42
Dit is de wereld op z'n kop! Frank moet op audiogebied gewoon dat kunnen schrijven wat ie kwijt wil. Vóórdat mensen reageren moeten ze zich afvragen of hun reactie met audio te maken heeft of enkel bedoeld is om te irriteren of als kwetsend kan worden ervaren. Gewoon normaal doen!

+1  :clapping:
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

1198

Citaat van: frank2 op september  3, 2012, 20:33:32
Je kunt bij Anthem niet via een app spelen uitsluitend via tv, dmv een menu, tv is wel op zwart te zetten via een knop.

Kwam er achter dat je de tv ook gewoon uit kan zetten nadat je een plylist/album hebt geselecteerd.

Sorry voor de late reactie, zit wat in je topic te graven  :D
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

Maro

Niet als je over de TV speakers speelt.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Qlivian

Anthem MRX500 - Denon DBP1611UD - Usher CP6311 BE-Usher X-718- Usher x-616 -LG 65 C8 - BK XXLS 400FF Black gloss- Auralex subdude- canare 4S8 bekabeling - Logitech one -plus, X-box 360 - Ziggo Next - Harman kardon citation one -

Former member 78

Citaat van: Maro op oktober 14, 2012, 00:18:38
Niet als je over de TV speakers speelt.  :D

Ook dan kun je de tv gewoon uitzetten.
Dan heb je ''rust'' in de set ;)

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

1198

frank2

Huidige set en foto's van de luisterpositie en kamer:

Op de kast staan de Usher X 708

foto 1027 of 1026 zijn plaatsen waar in de toekomst een subwoofer zou kunnen staan
(vandaar dat ik naar een svs sub wil luisteren, denk aan een SVS PB12-NSD DSP)
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

frank2

Luisterpositie naast het groene kussen.

Pas op dit zijn groothoekfoto's de afstand is in werkelijkheid kleiner.
De laatste foto is meer de werkelijkheid zoals je het in het echt ook ziet. Al klopt nog niet helemaal. luisterpositie is 3 meter vanaf de speakers
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

LittleNinja

Klein TV-tje.... :-X

Ik bedoel: WAT EEN GROTE SPEAKERS! :D

frank2

Klopt klein tv tje, 42 "  maar hij geeft een erg goed beeld, is wel gecalibreerd. Als deze de geest geeft komt er een panasonic 50 " en die wordt ook opgehangen aan de muur. De verhoging waar de tv nu op staat gaat dan weg, waardoor het gehele beeld weer iets rustiger wordt.

Former member 78

Die SVS is te klein voor jou Frank!
Minimaal 2x 15''

Raymond187

Citaat van: frank2 op oktober 23, 2012, 10:21:13
Klopt klein tv tje, 42 "  maar hij geeft een erg goed beeld, is wel gecalibreerd. Als deze de geest geeft komt er een panasonic 50 " en die wordt ook opgehangen aan de muur. De verhoging waar de tv nu op staat gaat dan weg, waardoor het gehele beeld weer iets rustiger wordt.
Nieuwe 50" ...... Mag toch wel hopen minimaal 55" :D De TV voelt zich meteen geintimideerd hahaha

Mooi spul hoor.

Citaat van: ArjanR1 op oktober 23, 2012, 10:47:30
Die SVS is te klein voor jou Frank!
Minimaal 2x 15''
Can't agree more. Al zou 1x 15DD+ de extra dimensie geven die je zoekt.
2 * 15DD+ zal wel voor een bassgasm zorgen  :pompom:

Staaled

De hoek kun je mooi gebruiken bij een wat grotere sub,want idd lijkt mij een NSD wat krap.
Aan de andere kant levert die hoek ook gain.

Links naast  de LP zou wel een goed kunnen uitpakken met de "kleine" NSD.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Raymond187

De SB12 zal niet geschikt zijn voor Frank, omdat die niet laag genoeg gaan tov zijn main speakers. Of bedoel je de SB12 niet ?

Staaled

Extensie wint hij nog wat als ik goed heb meegekregen wat zijn Ushers doen.
Output is echter ook een punt.
De ruimte lijkt mij niet klein.

Wel krijgt Franks met een sub de LFE's bij film . Deze doorlussen naar fronts is niet gelijk aan een dedicated LFE kanaal.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Martijn M

Citaat van: Hipster op oktober 23, 2012, 14:10:01
Wel krijgt Franks met een sub de LFE's bij film . Deze doorlussen naar fronts is niet gelijk aan een dedicated LFE kanaal.

Weet je dat wel zeker? Voor zover ik weet wordt het signaal rechtstreeks doorgesluisd. Wat zou het verschil moeten zijn?
Dutch & Dutch

Staaled

Citaat van: keyser op oktober 23, 2012, 14:26:59
Weet je dat wel zeker? Voor zover ik weet wordt het signaal rechtstreeks doorgesluisd. Wat zou het verschil moeten zijn?
Nu breng je mij aan het twijfelen. ;D

Bij mijn weten :fronts op large en geen sub(s) ontbeer je de 10 dB push die een LFE kanaal wel heeft.

Staaled

"Bass summing
A very important thing to bear in mind when redirecting bass is the 10dB calibration difference between the LFE and other channels. A combined subwoofer channel must be calculated as:

SW = LFE + Lower10dB(Redirected bass)

or equivalently

SW = Raise10dB(LFE) + Redirected bass

but not

SW = LFE + Redirected bass

This keeps the relative level of bass signals originating from the LFE and other channels consistent. If a piece of equipment gets this balance wrong, the error is uncorrectable further down the signal chain."

Bron: http://www.avsforum.com/t/748147/lfe-subwoofers-and-interconnects-explained

Martijn M

Akkoord, maar daar zou de software in je receiver voor moeten zorgen. Ik mix het LFE-signaal al jaren naar het frontsignaal (waar vervolgens de subs weer op aangesloten zitten...) en heb nooit het idee gehad dat ik wat tekort kwam ;) .

EDIT:
Trouwens, waar jij het in je laatste post over hebt, is het omgekeerde: het laag van de frontkanalen wordt naar de subwoofer doorgestuurd.
Dutch & Dutch

Staaled

Ik wil er mee aangeven dat alleen een SW de 10 dB push krijgt.
Fronts niet. Ook al stuur je LFE door er wordt geen 10 dB aan bijgevoegd.
De LFE naar de fronts heeft dan een gelijk niveau tov de andere kanalen : Bass + LFE ipv Bass +10dB LFE

Laat ik het anders stellen.
Wel geboost doorlussen krijg je bijv een probleem met ruis die LFE wél bevat en die een sub nooit kan weergeven, maar een 2 weg bijv wel.
Ook clipt de zaak sneller.

Raymond187

Citaat van: keyser op oktober 23, 2012, 14:59:54
Akkoord, maar daar zou de software in je receiver voor moeten zorgen. Ik mix het LFE-signaal al jaren naar het frontsignaal (waar vervolgens de subs weer op aangesloten zitten...) en heb nooit het idee gehad dat ik wat tekort kwam ;) .

EDIT:
Trouwens, waar jij het in je laatste post over hebt, is het omgekeerde: het laag van de frontkanalen wordt naar de subwoofer doorgestuurd.
Heb jij LFE output dan op both staan? Zowel main als Sub.

Martijn M

Ik zal me er binnenkort voor de zekerheid even in verdiepen, maar ik vraag me ten zeerste af of het klopt wat je zegt. Dat zou betekenen dat die prutsers van ontwikkelaars een systeem hebben ontwikkeld dat uitsluitend mét sub werkt, terwijl een aanzienlijk deel van de mensen helemaal geen subwoofer heeft. De functionaliteit om het LFE naar de fronts door te sluizen hadden ze dan net zo goed achterwege kunnen laten, want je zou het niet effectief kunnen benutten omdat je laag dan ineens 10 dB te zacht zou zijn. Ik zie ook niet in waarom de pre-amp zou clippen: het uitgangssignaal voor de sublaagfrequenties zou per frequentiebandbreedte hetzelfde worden als voor hogere frequenties.

Raymond187, de surroundprocessor stuurt het signaal van fronts + LFE + laagcontent van de achterkanalen (onder 80 hz) door naar de line-out voor de fronts. Vanaf daar gaat het naar een DSP/crossover en wordt het midhoog doorgestuurd naar de fronts en het laag naar de subs.
Dutch & Dutch