Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Snowmaster

Citaat van: bmateijsen op september 15, 2012, 17:11:32
Dank! Helpt ook bij het plaatsen van bepaalde opmerkingen. Het is jammer dat je een dip hebt tussen 50 - 200 hrz... Ook lastig om te verhelpen in jouw situatie denk ik...

Zelf heb ik mij nog niet verdiept in de Arc.
De groene lijn is toch de berekende en doorgevoerde correctie van de Anthem?  Als ik die zie, is het toch een hele mooi curve geworden?  Zeker als ik hem over alle speakers beoordeel.
Frank wil ook proberen er nog iets meer uit te halen, want het zou door aanvulling van dat bereik nog wel eens iets "lekkerder" kunnen klinken met meer rijpheid en body.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

Groen is inderdaad de berekende en doorgevoerde correctie.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Martijn M

Citaat van: frank2 op september 15, 2012, 16:48:41
Komt eraan, op dit moment heb ik de room gain met 2DB verhoogd en de speakers allemaal op flat gezet. (voor de movie mode)

Trekt het geluid in stereo met correctie nu niet wat naar links met veel (stereo-)programmamateriaal?
Dutch & Dutch

bmateijsen

Citaat van: Snowmaster op september 16, 2012, 13:27:42
Zelf heb ik mij nog niet verdiept in de Arc.
De groene lijn is toch de berekende en doorgevoerde correctie van de Anthem?  Als ik die zie, is het toch een hele mooi curve geworden?  Zeker als ik hem over alle speakers beoordeel.

Ik beoordeel voornamelijk het stereodeel en vind daar de dip best 'moeilijk'... Hij wordt iets verbeterd met ARC, maar meer moet je ook niet doen, want je krijgt dan problemen buiten de zitplaats... 

Groet,

Bjorn

frank2

Citaat van: keyser op september 16, 2012, 16:14:40
Trekt het geluid in stereo met correctie nu niet wat naar links met veel (stereo-)programmamateriaal?

Gelukkig niet, ik vind het stereobeeld zelfs "meer" stereo geworden in vergelijk met vroeger.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

treky22

Citaat van: frank2 op augustus 22, 2012, 17:03:06
Dank, ik raad je aan als het geluid je bevalt een Anthem MRX 500 en minidancer 1 of 2, en ecentueel surround de Usher 520. Je zult verbaasd zijn over het geluid.

Dat zou dus betekenen dat de A.A.'s eruit zouden moeten (heb ik pas).

Eind deze maand als het goed is het meubel binnen. Daarna weer kijken voor speakers (Usher?)
Wanneer kreeg Karel de MD2's weer binnen ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Former member 78

Die kunnen volgens mij elk moment binnen komen.

Beluister ook de MD1.
Heb ze even als fronts aangesloten gehad, en ze klinken echt waanzinnig goed.
Je verwacht niet dat er zoveel laag en druk uit een zo'n klein woofertje kan komen.

frank2

Ondertussen heb ik voorlopig mijn laatste aankoop gedaan, een betere USB kabel, de Neo D+ class B. Ben deze nu aan het inspelen en een review komt te staan in het usb topic.

Voorlopig ben ik nu wel klaar. Op dit moment komt de muziek via een Hard Disk rechtstreeks in de usb ingang van de Anthem, dit levert een klank op die ik nog niet eerder zo mooi gehoord heb.

To Do:
Oppo verkopen of houden anders eenvoudige BR speler er voor terug
Snowmaster stekkerblokken uitproberen.

Maro

USB kabels inspelen  :omg:...het moet niet gekker worden zeg...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Kwabbernoot

Citaat van: Maro op oktober  4, 2012, 19:33:25

Het past wel in dit topic, vind ik.

Misschien de harde schijf nog demagnetiseren voor elke afspeelbeurt...  ::)  :P Sorry, kon het niet laten.

Groeten...

chansig

En Frank die weer aangeeft dat het voorlopig zijn laatste aanschaf is... :D

Vooral bezig blijven...blijft leuk om te volgen.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

Snowmaster

Citaat van: Maro op oktober  4, 2012, 19:33:25

Wist je dat Frank zelf ook niet gelooft dat ze misschien moeten inspelen?
Beiden zijn wij daar sceptisch over, maar ik zeg nooit meer "kan niet" op stroom- en signaalgebied  ;).
Over een kleine 100 uur weet Frank vast wel of er verandering is opgetreden.
Ik geloof hem bijna blind  ::) en laat mij verrassen  :D.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

B.

Citaat van: Snowmaster op oktober  4, 2012, 22:56:45
Wist je dat Frank zelf ook niet gelooft dat ze misschien moeten inspelen?
Beiden zijn wij daar sceptisch over, maar ik zeg nooit meer "kan niet" op stroom- en signaalgebied  ;).
Over een kleine 100 uur weet Frank vast wel of er verandering is opgetreden.
Ik geloof hem bijna blind  ::) en laat mij verrassen  :D.

Man, dit is gewoon weer jullie teaser/aankondiging/trommelgeroffel/whatever om jullie zoveelste verbazing straks weer uit den doeken te doen! 

CZ79

En is dat een probleem voor jou, B?

Leuk toch? Als zij er plezier aan beleven dan is dat toch goed genoeg?

B.

Citaat van: cz79 op oktober  4, 2012, 23:02:49
En is dat een probleem voor jou, B?

Leuk toch? Als zij er plezier aan beleven dan is dat toch goed genoeg?

Nee, absoluut niet leuk. Andere leken worden door deze 2 personen op het verkeerde been gezet, want een adviserende rol daar schijnen ze ook plezier aan te beleven.

Rusher

Citaat van: B. op oktober  4, 2012, 23:06:51
Nee, absoluut niet leuk. Andere leken worden door deze 2 personen op het verkeerde been gezet, want een adviserende rol daar schijnen ze ook plezier aan te beleven.

De leek (ben ik ook, nog steeds, voor groot gedeelte) gebruike onderscheidingsvermogen!

CZ79

Citaat van: B. op oktober  4, 2012, 23:06:51

Aparte kijk, zij hebben er plezier aan en jij vind dat erg?! :wacko:

Zij geven een advies wat waarschijnlijk niet strookt met jouw gedachtes erover en daarom vindt je dat niet leuk, die 'andere leken' moeten lekker zelf bepalen of ze advies (welk advies dan ook) ter harte nemen of naast zich neer leggen.

B.

Citaat van: cz79 op oktober  4, 2012, 23:15:20
Aparte kijk, zij hebben er plezier aan en jij vind dat erg?! :wacko:

Zij geven een advies wat waarschijnlijk niet strookt met jouw gedachtes erover en daarom vindt je dat niet leuk, die 'andere leken' moeten lekker zelf bepalen of ze advies (welk advies dan ook) ter harte nemen of naast zich neer leggen.

Zij verkopen keiharde onzin. Dit gaat allang al niet meer om een andere visie. Ik heb er moeite mee omdat zij het succes van oplichters versterken.

CZ79

IS het onzin of VINDT JIJ het onzin?

Maak je lekker druk, laat ze gewoon lekker en als het je stoort waarom lees je het dan?

Rusher

Citaat van: B. op oktober  4, 2012, 23:20:52
Zij verkopen keiharde onzin. Dit gaat allang al niet meer om een andere visie. Ik heb er moeite mee omdat zij het succes van oplichters versterken.

En als ik als leek onderscheidingsvermogen probeer toe te passen, dan "luister" ik ook naar wat jij te vertellen hebt, leg dat vervolgens naast wat lieve Frank te vertellen heeft, en probeer dan, zoals cz79 zegt, iets ter harte te nemen of naast mij neer te leggen. Op die manier hoop ik geen bijdrage te leveren aan "oplichters".

Peerless Monster

En jij verkocht hypotheken?
Ik geloof dat die figuren meer in het nieuws zijn geweest, dan kabelboeren wegens vermeende oplichterij woekerhypotheken...

Maak je niet druk joh.
Mensen die zulke kabels kunnen betalen, zijn ook instaat om zulke bedragen af te staan.
Kabel van merk X of Y is zelfs een status in audioland... Het gaat niet alleen puur om geluid...
Maak je dus vooral niet druk over ons, de kabelfetischisten ;D (ik kom er voor uit hoor ;D).
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Kwabbernoot

Tja, het zeggen wat hun ervaring is, vind ik wel mooi. Helaas gaat het zo af en toe verder en worden mensen aangeraden om ook hun weg te volgen. Ook met apparaten die men net een dag in huis heeft of stroomvoorzieningen waar een koperen pen naast de audiofiele zekering zit (als ik dat goed heb onthouden). Dat gaat mij ook te ver. Van de andere kant, iedereen is vrij te geloven wat men wil. Zolang beide kanten gelijkmatig worden belicht heb ik er geen probleem mee.

Groeten...

S@m

Da's ook absoluut mijn gevoel en Frank's belevenissen van de afgelopen tijd versterken die onzin ook nog eens. Telkens is een verandering ook nog eens een ongelooflijke verbetering. Tijdens een vergelijking wordt er niet of nauwelijks verschil gehoord tussen de set van Frank en een budget set en bekabeling, opeens staat er een Anthem die toch wel zo fantastisch is en dan moet een USB kabel inspelen en Frank zal dan wél verschil horen... :crazy:

Desalwelteplus vind ik het wel leuk dat dit soort imho flauwekul gepost wordt, ik voel me na het lezen dan zó normaal. Net als bij Jerry Springer... ;D

Afijn, Frank, geen zorgen. Ik trek me hier weer terug.  ;)

frank2

Afgezien van hooguit 2 personen die alles wat ik schrijf flauwekul vinden en het geheel vinden rieken naar oplichterspraktijken kunnen de meerderheid van de forumleden mijn belevenissen waarderen ook al zijn zij het niet of geheel niet eens met wat ik schrijf, zij hebben tenminste wel bepaalde fatsoensnormen geleerd.

Dit is een openbaar topic het is niet verboden hier te komen maar je kunt dit topic altijd links laten liggen, reageren is niet altijd nodig.

Laten we nu maar weer on topic gaan.
Ik ga zo weer verder met inspelen van de usb kabel, tussen 4 en 12 uur spelen zat verschil, of er nog meer verschillen komen is voor mij een grote vraag, we gaan dus stug door.