Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Kingpin

Grappig Frank, zo lyrisch als jij nu bent van je stereo move naar surround (met goede stereo) zo ben ik van surround teruggegaan naar 'back to basic' en heb na heeeel lang zoeken eindelijk gevonden wat mijn 'sound' is wat waarschijnlijk ook nu in jou geval hetzelfde lijkt te zijn :D
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

frank2

Ja het is best een hele ommezwaai, en tot voor kort vond ik recievers altijd minder dan een goede pre amp. Tot ik na het luisteren deze anthem gelijkwaardig vond in mijn set en mijn akoestiek zonder de ARC. Na inregelen met de ARC wordt alles een heel stuk voller qua geluid maar detaillering en helderheid blijft.

Wel heb je wat minder apparaten nodig, en minder kabels.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Kingpin

Citaat van: frank2 op september 14, 2012, 11:19:04
Wel heb je wat minder apparaten nodig, en minder kabels.
Haha, tell me .. en ik draai ook nog eens met losse eind en pre in surround (binnenkort op zolder wanneer alles klaar is), ben nu bezig met alles weer te bedraden, stroom net aangepast.
Ben alleen nog op zoek naar bedrading voor de rears (slik, dat zijn nogal wat meters, zal wel een rol worden), paar kleine kosmetische aanpassingen en dan is dat ook weer klaar.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

twani

Citaat van: frank2 op september 14, 2012, 10:50:48
Dank je wel, ben na enkele jaren luisteren nog steeds erg tevreden over de Usher BE 10. Ze laten alles horen wat je ervoor zet aan apparaten en kabels, dus daar is veel mee te tweaken indien nodig.

Nu met de Anthem reciever ben ik erg tevreden over het holografische geluid wat ik krijg, zeker als ik de Hrad disk gebruik. Ook films zijn erg prettig om naar te lijken, vooral als er bombastische scenes zijn met veel bas, je krijgt dan gratis een trillende bank terwijl het geluid echt niet erg hard staat.

Maar dat lukt je met ieder huis tuin en keukensetje van de Wehkamp waar een subwoofer bij zit ook wel, meestal doet dat effect behoorlijk afbreuk aan de "experience" vind ik......
Maar nogmaals de Anthem lijkt me een erg mooi ding.....

audiosetup

Wel eens naar een setje van de wehkamp geluisterd? Ieder z'n experience.
Blumenhofer Genuin FS 3 mk2, Pathos Logos, T+A mp8 streamer, Metrum Acoustics Onyx, Kimber Bifocal en Kimber Hero.

twani

Ik heb het over de mogelijkheid om de bank te laten trillen met een sub van bijv. de Wehkamp, ja dat kan prima ;)

Snowmaster

Citaat van: twani op september 14, 2012, 20:32:54
Maar dat lukt je met ieder huis tuin en keukensetje van de Wehkamp waar een subwoofer bij zit ook wel, meestal doet dat effect behoorlijk afbreuk aan de "experience" vind ik......

Waarom doet een trillende bank afbreuk aan de experience? 
Bij een goede geluidskwaliteit maakt dit een film alleen maar spannender.

Al een aantal keren heb ik een buttkicker mogen ervaren in een professionele HT ruimte.  Ondanks verwoedde pogingen om het aparaat beter in te regelen en mij te overtuigen van het nut van zo'n ding,  moest de eigenaar hem toch uitschakelen van mij. De trillingen in de bank voelden kunstmatig aan en liepen ook niet volledig synchroon met beeld en geluid.
Bij Frank is dit juist wel het geval.  Als het geluid begint aan te zwellen in een film dan voel je de luchtdruk van de BE10's tegen je borst aankomen en komt de bank zachtjes in beweging.
Afhankelijk van de scene voel je de bank dan zwak of juist iets sterker trillen.
Als de geluiden bombastisch aanzwellen zoals bv. in Tron dan trilt de bank moeiteloos steeds sterker mee alsof er een buttkicker inzit. Ondanks de dikke kussens voel je hem dan flink in je kont  :D.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

twani

Citaat van: Snowmaster op september 15, 2012, 12:32:41
Waarom doet een trillende bank afbreuk aan de experience? 
Bij een goede geluidskwaliteit maakt dit een film alleen maar spannender.

Al een aantal keren heb ik een buttkicker mogen ervaren in een professionele HT ruimte.  Ondanks verwoedde pogingen om het aparaat beter in te regelen en mij te overtuigen van het nut van zo'n ding,  moest de eigenaar hem toch uitschakelen van mij. De trillingen in de bank voelden kunstmatig aan en liepen ook niet volledig synchroon met beeld en geluid.
Bij Frank is dit juist wel het geval.  Als het geluid begint aan te zwellen in een film dan voel je de luchtdruk van de BE10's tegen je borst aankomen en komt de bank zachtjes in beweging.
Afhankelijk van de scene voel je de bank dan zwak of juist iets sterker trillen.
Als de geluiden bombastisch aanzwellen zoals bv. in Tron dan trilt de bank moeiteloos steeds sterker mee alsof er een buttkicker inzit. Ondanks de dikke kussens voel je hem dan flink in je kont  :D.

Kan, ik vind het in de gemiddelde woonsituatie een verdomd irritant fenomeen dat je hele huis staat te schudden. In een specifieke HT situatie waarin je verder niemand tot last bent is dit uiteraard heel anders.....

frank2

Gelukkig woon ik in een vrijstaand huis en heb een totaal andere mening over geluid dan jij schijnbaar. De diepe zeer diepe bas voel je meer dan je hem hoort, maar wat je hoort is gewoon erg strak, dus geen boemige bas, dat haal je niet met wekamp setjes, maar goed, ik raad je WB aan dan heb je er zeker geen "last" van in jouw huis.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

twani

Vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

bmateijsen

Citaat van: frank2 op september 11, 2012, 15:56:10
Ik heb mijn (voorlopig) laatste aankoop gedaan: Ik heb nu de phono voorversterker Harmony design V9 hier definitief staan. Heb deze 1 week uitgetest en ik werd er blij van, veel rust mooi geluid, ik ben de ergenis die ik bij platen draaien veelal had en waardoor ik zo weinig platen draaide geheel kwijt, het klinkt nu erg goed, weliswaar klinkt de hard disk nog beter maar platen klinken nu ook goed.

Gebruik je ook ARC met analoog?

frank2

Ja Bjorn, ik heb 'm altijd aan staan, zonder klinkt nu na een tijdje erg kaal, maar heeft ook wel iets, maar ik prefereer de ARC. Grappige is wel dat zelfs met de platenspeler het geluid lijkt op het digitale input geluid, al gaat dat nog iets verder, maar het heeft precies dezelfde signatuur. Ik vond de platenspeler met de ingebouwde Belles phono eigenlijk te schreeuwerig, te levendig, nu is dat schreeuwige geheel weg maar er is ook meer rust, zwarting, ik heb de laatste week al meer platen gedraaid dan het gehele jaar daarvoor.

Voor de Harmony had ik een heel goedkope NAD PP, dit klonk aanmerkelijk slechter, leek er niet op.

bmateijsen

Citaat van: frank2 op september 15, 2012, 15:41:51
Ja Bjorn, ik heb 'm altijd aan staan, zonder klinkt nu na een tijdje erg kaal, maar heeft ook wel iets, maar ik prefereer de ARC. Grappige is wel dat zelfs met de platenspeler het geluid lijkt op het digitale input geluid, al gaat dat nog iets verder, maar het heeft precies dezelfde signatuur. Ik vond de platenspeler met de ingebouwde Belles phono eigenlijk te schreeuwerig, te levendig, nu is dat schreeuwige geheel weg maar er is ook meer rust, zwarting, ik heb de laatste week al meer platen gedraaid dan het gehele jaar daarvoor.

Op zich is dat niet zo gek dat het als een digitale input klinkt... immers: analoog naar MRX700, dan A/D omzetting voor implementatie ARC, daarna D/A omzetting om het geluid analoog weer te geven.

CiteerVoor de Harmony had ik een heel goedkope NAD PP, dit klonk aanmerkelijk slechter, leek er niet op.

Ik vind die extra A/D D/A wel jammer met LP's......

Groet,

Bjorn

frank2

tsja vlgs mij kan het niet anders, tenzij je weer een analoge pre koopt. (de Belles 350A EV heb ik nog steeds) maar dat eventuele nadeel weegt niet op tegen alle voordelen.

bmateijsen

Citaat van: frank2 op september 15, 2012, 16:13:41
tsja vlgs mij kan het niet anders, tenzij je weer een analoge pre koopt. (de Belles 350A EV heb ik nog steeds) maar dat eventuele nadeel weegt niet op tegen alle voordelen.

ARC uitzetten....

frank2

Vlgs mij is het toch zo dat alles wat binnenkomt ook analoog automatisch wordt omgezet naar digitaal dan door de DSP gaat en daarna weer wordt omgezet naar analoog. Dus of de Arc nu niet of juist wel meedoet, die omzetting heb je toch? Zo heb ik het tenminste gelezen op een forum.

En ja ik zet veel om maar het geluid met ARC heeft mijn voorkeur om bepaalde verschijnselen in mijn akoestiek teniet te doen. (houtskeletbouw, gipswanden en plafond, wat midbass vreet)

bmateijsen

Wil jij je ARC resultaten plaatsen? Ben eigenlijk wel benieuwd....

Groet,

Bjorn

frank2

Komt eraan, op dit moment heb ik de room gain met 2DB verhoogd en de speakers allemaal op flat gezet. (voor de movie mode)

Deleted Member 2

Citaat van: twani op september 15, 2012, 12:44:22
Kan, ik vind het in de gemiddelde woonsituatie een verdomd irritant fenomeen dat je hele huis staat te schudden. In een specifieke HT situatie waarin je verder niemand tot last bent is dit uiteraard heel anders.....

Ondanks dat ik geen aanhanger ben van HT, moet ik zeggen dat het laag in een film bij Frank wel zeer indrukkendwekkend klonk zonder dat akelige gonzende laag dat vaak uit een slechte sub komt. Je voelt het laag in je maag en aan je kont. ;D

Deleted Member 2

Citaat van: bmateijsen op september 15, 2012, 15:50:58
Op zich is dat niet zo gek dat het als een digitale input klinkt... immers: analoog naar MRX700, dan A/D omzetting voor implementatie ARC, daarna D/A omzetting om het geluid analoog weer te geven.

Ik vind die extra A/D D/A wel jammer met LP's......

Groet,

Bjorn

Schande :devil:. Maar als het lekker klinkt......

bmateijsen

Citaat van: frank2 op september 15, 2012, 16:48:41
Komt eraan, op dit moment heb ik de room gain met 2DB verhoogd en de speakers allemaal op flat gezet. (voor de movie mode)

Dank! Helpt ook bij het plaatsen van bepaalde opmerkingen. Het is jammer dat je een dip hebt tussen 50 - 200 hrz... Ook lastig om te verhelpen in jouw situatie denk ik...

frank2

Snowmaster en ik gaan binnenkort er een dagje voor zitten, dmv speaker opstelling en meten met de Arc kijken of we er nog iets aan kunnen doen, ik denk van wel. Resultaten komen wel hier in mijn topic.

frank2

Citaat van: Onder013 op september 15, 2012, 17:05:53
Schande :devil:. Maar als het lekker klinkt......

ja lekker vloeken in de kerk, maar het klinkt lekker....  ;D

kermy

Citaat van: frank2 op september 15, 2012, 17:43:53
ja lekker vloeken in de kerk, maar het klinkt lekker....  ;D

En daar geven we met z'n allen toch al dat geld voor uit. ;D

Met vriendelijke groet,

Kermy