Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Citaat van: Pjotr op augustus 24, 2012, 14:40:35
Frank, hou dit gevoel vast ;) Leuk om te lezen dat je op basis van je eigen luisterervaring hebt gekozen voor een 'downgrade'. Ik denk dat veel audiofielen hun neus ophalen voor mijn stereoversterkertje van "maar 600 euro". Echter i.c.m. met mijn "wel wat duurdere speakers" werkt deze combinatie voor mij fantastisch. Geniet van je set!

Door een blindtest ben ik wel wat wakkerder geworden; dure high end klinkt meestal wel wat beter, maar je betaald wel aanmerkelijk meer geld voor een beetje meer, al zullen er ook daar wel weer duidelijke verschillen tussen zitten. Ik had de keuze of doorgaan met de Belles 28A waar ik toch al enige tijd niet geheel tevreden over was, hij klonk wel goed hoor, maar de signature van het apparaat zorgde ervoor dat ik moest oppassen dat het geheel niet te schreeuwerig werd, Bovendien vond/vind ik de prijs die ik heb betaald in verhouding veels te veel. Ik had een duurdere dac 800 euro en een hele goede digitale kabel kunnen kopen samen 1000 euro of een Oppo cinemike 2200 euro om weer een beetje beter geluid te krijgen.

En dat werd mij te gortig, dat wilde ik dus niet. Per ongeluk kreeg ik de Anthem hier thuis puur om te kijken of Boxee Box ook via hdmi haperde in het geluid, daarom had ik hem meegenomen. (bleek de netwerkkabel te wezen) Maar ik schrok in positieve zin van het geluid wat de Anthem voortbracht. Na wat heen en weer schakelen was er eigenlijk zo weinig verschil dat mij dat eigenlijk vreselijk ergerde, de Anthem was qua nieuwprijs 50% goedkoper! en had nog paar leuke extra's zoals een aanmerkelijk betere surround dan ik gewend was en streaming mogelijkheden en een HD aansluiten....

Dus de keuze was erg snel gemaakt. Nu heb ik die upgrade drang ook niet meer...  Met dank aan Keyser die al maandenlang vroeg om een blindtest omdat ik dat vorig jaar goed vond.

En ja ook stroomkabels op de set in deze configuratie kan /doet heel veel dat hebben we al getest. Dus dat gaat straks gewoon weer verder.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Staaled

Al je speakers vallen zo steil af onder de pak hem beet 80Hz.
Ziet of verbeeldt de Anthem soms een subwoofer? (aangezien de target curve ook afbuigt ipv doorloopt)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

frank2

Dat klopt niet de sub heb ik bij de metingen uitgeschakeld. Zie de reply van Keyser
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Staaled

Citaat van: frank2 op augustus 24, 2012, 15:32:26
Dat klopt niet de sub heb ik bij de metingen uitgeschakeld. Zie de reply van Keyser
Ik heb net de manual er op nageslagen:
"ARC senses where each speaker's low-frequency response declines and sets high-pass filters accordingly."

En ik zie dan ook eenzelfde soort targetcurve en correctie als bij jou op de afbeelding in de manual.
Dan verlies je een hoop laag. ???
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

frank2

Je hebt gelijk, ik kan dat handmatig aanpassen, wat ik zal doen. De fronts flat of 20..

Snowmaster

Citaat van: Hipster op augustus 24, 2012, 15:42:14
Dan verlies je een hoop laag. ???

Frank's laag wil ik wel hebben....afhankelijk van de track trilt mijn kont soms uit de bank  :P.

Misschien kan Frank die curve wel uitleggen als hij er iets meer mee heeft geëxperimenteerd.
Kun je die curve plaatsen, Frank?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Martijn M

Citaat van: frank2 op augustus 24, 2012, 15:27:56
Door een blindtest ben ik wel wat wakkerder geworden; dure high end klinkt meestal wel wat beter, maar je betaald wel aanmerkelijk meer geld voor een beetje meer, al zullen er ook daar wel weer duidelijke verschillen tussen zitten. Ik had de keuze of doorgaan met de Belles 28A waar ik toch al enige tijd niet geheel tevreden over was, hij klonk wel goed hoor, maar de signature van het apparaat zorgde ervoor dat ik moest oppassen dat het geheel niet te schreeuwerig werd, (...)

Frank, je hebt het probleem van wat jij schreeuwerigheid noemt eigenlijk al jaren. Eerst lag het aan de Marsh, toen lag het aan de kabels en nu ligt het aan de Belles. Zoals ik je al vaker heb gezegd ben ik er van overtuigd dat geen van deze onderdelen de zwartepiet toegespeeld moet worden: het ligt aan de combinatie van luidspreker en akoestiek.

Citaat van: frank2 op augustus 24, 2012, 15:27:56
Nu heb ik die upgrade drang ook niet meer...  Met dank aan Keyser die al maandenlang vroeg om een blindtest omdat ik dat vorig jaar goed vond.

Nou, nou.. zo'n enorme aandringer was ik volgens mij nou ook weer niet  ;D . Sinds begin december 2011 heb ik je er niet meer om gevraagd. Ik begon er in onderstaande post pas weer over:

Citaat van: keyser op augustus 11, 2012, 13:59:27
Citaat van: frank2 op augustus 11, 2012, 12:39:51
Geen klankverschillen in cd spelers, alles hetzelfde klinkend?  Het is de grootste onzin die ik ooit gelezen heb. En mensen die beweren dat er geen verschillen zijn hebben of gehoorproblemen of hebben een hele slechte versterker, of hele slechte speakers. (ze mogen hier komen dan zal ik ze duidelijk het verschil laten horen tussen een oude cd speler van NAD en de Oppo+TUC., maar dat doen ze toch niet, te ver weg, geen zin enz.)

Maar goed het is verbazingwekkend wat hier af en toe geschreven wordt. Ik lees het regelmatig door maar post meestal niet, nu stop ik hier ook weer mee. Het levert namelijk niets op.

Ik lees verder alles wel, veel plezier verder met dit topic.....
Ik wil wel langskomen, Frank! Zal ik dan meteen een simpele maar deugdelijke versterker en een simpel cd-spelertje meenemen? Dan kunnen we namelijk ook die blinde test doen die al zo lang op de planning staat ;) . Ik hoop dat je agenda nu niet te vol is; ik zelf maak er in ieder geval graag tijd voor vrij! Volgens mij moeten jouw speakers goed genoeg zijn om kleine verschillen in apparatuur hoorbaar te maken, denk je niet? Ik ben onlangs verhuisd naar Zuid Holland, maar de komende twee weken verblijf ik weer in Twente. Heb jij de komende twee weken een keer tijd? Als ik me niet vergis vond Arjan het ook wel een interessante test...
Dutch & Dutch

frank2

Citaat van: Snowmaster op augustus 24, 2012, 15:50:55
Frank's laag wil ik wel hebben....afhankelijk van de track trilt mijn kont soms uit de bank  :P.

Misschien kan Frank die curve wel uitleggen als hij er iets meer mee heeft geëxperimenteerd.

Ik heb 'm al aangepast, de fronts op flat zetten en de curve loopt gewoon door ipv af te buigen, de surrounds hebben nog wel iets maar die zijn toch kleiner, zal het even uploaden en klaar. Voor muziek en movie laat ik alles nog gelijk

Staaled

Citaat van: Snowmaster op augustus 24, 2012, 15:50:55

Da's of da'was voor een groot gedeelte die 50 Hz piek. ;)

Diep gaan ze wel , nu nog ARC dat wijs maken. :music:

Staaled

Citaat van: frank2 op augustus 24, 2012, 15:59:09
Ik heb 'm al aangepast, de fronts op flat zetten en de curve loopt gewoon door ipv af te buigen, de surrounds hebben nog wel iets maar die zijn toch kleiner, zal het even uploaden en klaar. Voor muziek en movie laat ik alles nog gelijk
Top en nu gaan. :music:

Snowmaster

Citaat van: Hipster op augustus 24, 2012, 16:01:07
Diep gaan ze wel , nu nog ARC dat wijs maken. :music:

Dat krijgt Frank wel onder de knie, daar twijfel ik niet aan, kwestie van tijd.
Het mooie van dit soort dingen is dat je weer wat leert over je set, akoestiek etc.

Goh, druk chat- en leesverkeer als ik al die deelnemers zie bovenin dit topic.....Hallo guys  ;D.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Kwabbernoot

Kan mij het schelen, ik gooi hem er gewoon nog een keer in.

@Snowmaster:

Citaat van: Kwabbernoot
De vraag dus nog maar eens: hoe klinkt een inspelend apparaat? Of wellicht beter, probeer eens te omschrijven hoe je het inspelen herkent?

Groeten...

frank2

Bijgaand de aangepaste curve, gaat erg simpel.

Staaled

frank2

Kijk daar is het forum voor, ik had de metingen gewoon op auto gezet en daarna doorgestuurd naar de Anthem. Had die lijn wel gezien maar dacht dat het zo hoorde. Bedank Hipster, hij klinkt nu weer zoals ik meer gewend ben zonder de hoge piek.

Kingpin

Kijk, dat lijkt erop ...
Nu alleen de piek rond 40Hz wegwerken, of is de groene lijn het eindresultaat ...
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Peerless Monster

Dat schreeuwerige is een eigenschap dat de Ushers vaker hebben als ze wat harder worden gezet...
Volume vs vervorming... Ze kunnen gewoon niet zo hard ;D
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

Citaat van: Peerless Monster op augustus 24, 2012, 16:41:42
Dat schreeuwerige is een eigenschap dat de Ushers vaker hebben als ze wat harder worden gezet...

Daarom staat mijn muziek ook altijd zo rustig. ;D ;D

frank2

Citaat van: Kingpin op augustus 24, 2012, 16:37:57
Kijk, dat lijkt erop ...
Nu alleen de piek rond 40Hz wegwerken, of is de groene lijn het eindresultaat ...

Groen is het resultaat, blauw is de target

Kingpin

Citaat van: frank2 op augustus 24, 2012, 16:44:19
Groen is het resultaat, blauw is de target
Mooie lijn toch, heeel wat beter dan ooit tevoren.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Snowmaster

Citaat van: Kwabbernoot op augustus 24, 2012, 16:07:10
Kan mij het schelen, ik gooi hem er gewoon nog een keer in.

@Snowmaster:

Groeten...

Volgens mij heeft Frank al op je vraag gereageerd een aantal pagina's terug.
Ik snap best dat als je niet gelooft in kabelverschillen, dat je voor je hoofd wijst als iemand zegt dat hij zaken hoort inspelen.
Wat ik hoor?  Ik hoor verschil in frequenties en met name de wijze waarop het geluidsbeeld wordt neergezet.  Dit kan vooral de eerste uren behoorlijk variëren.
Ondertussen weet ik dat heel veel anderen dit niet horen.
Voor mij is dit net zo gewoon als het niet kunnen zien van bepaalde kleuren bij een kleurenblindtest of een dieptetest. Mijn ogen  kunnen dat niet zien en ik ben dan verbaasd dan anderen dit wel waarnemen. Bij mijn oren is het net andersom. Kan het niet veranderen  ;).

Martijn M

Citaat van: Peerless Monster op augustus 24, 2012, 16:41:42

De BE10 kan meer dan hard genoeg. De vervorming van de speakers is bovendien zeer laag. Vervorming zorgt overigens niet zozeer voor schreeuwerigheid. Het moet waarschijnlijk gezocht worden in de frequentiekarakteristiek van de luidsprekers en de invloed van de akoestiek. Middels een equalizer zoals de Anthem kan het probleem verminderd worden.
Dutch & Dutch

Former member 78

Schreeuwen is iets wat mijn Be10's nog nooit gedaan hebben.

chansig

Mijn speakers schreeuwen wel eens....blijkt mijn vrouw erachter te staan:

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Former member 78