Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

chansig

Ach het delicate proces..is plots niet meer zo delicaat als er een andere weg wordt ingeslagen.

En je hoeft Peppi en Coki niet kwetsend te vinden..daar kies je voor...net zoals voor een Anthem...pure emotie.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Kwabbernoot

Citaat van: frank2 op augustus 22, 2012, 22:25:46
Bovendien en daar heb ik al vaker over gehad, dat je mijn aankoop niet erg handig vind dat mag je gerust zeggen, maar laat aub sarcasme buiten de deur. (peppi enz vind ik kwetsend)
Wat jij koopt maakt mij echt niet uit, Frank. Ik hoop dat je veel plezier hebt van je mooie set en de hobby die erbij komt. Ik stoor mij alleen aan de manier waarop alles hier wordt neergepend en waarmee alles wat jullie op dit moment geweldig vinden direct aan iedereen wordt aangeraden.
Daarnaast ben ik vooral benieuwd naar je eigen mening Frank, niet die van Snowmaster door jou uitgedragen.

Groeten...

CoSo

Citaat van: Kwabbernoot op augustus 22, 2012, 22:16:52

PS: Wel mooi dat je zo begaan bent met Frank2. Stel je voor dat hij iets koopt dat jij niet mooi vindt. Ik moet er niet aan denken wat er dan allemaal gaat gebeuren.
Volgens mij had hij geschreven dat de Anthem foeilelijk is, die mening deel ik wel maar het klinkt wel subliem!

frank2

Soms verbaas ik mij alsnog weer over sommige reacties. Velen kunnen totaal niet lezen.

@ Kwabbernoot; denk je nou echt dat ik een reciever koop en mijn Belles wegdoet omdat Snowmaster het goed vind klinken? Ik bepaal zelf wat hier gebeurd en wat ik doe. En denk je nu werkelijk dat ik iets wegdoe terwijl ik het niet goed vind klinken?

Ik zou mijn laatste posts maar eens doorlezen en de laatste pagina's van het Anthem topic.

Ik vermeld in mijn topic wat ik doe en waarom, vele mensen vinden dat interessant zodat ze met de kennis die ik heb opgedaan zelf ook iets kunnen proberen wat ze anders niet bedacht hadden of niet willen geloven.

Dat er soms vraagtekens bijgezet worden kan ik mij best voorstellen, de wegen zijn soms "vreemd", maar alles wat ik doe wordt eerst voor aankoop getoetst, wordt weer eruit gehaald uit het systeem zodat de oorspronkelijke set weer speelt. Mocht de toevoeging een verbetering zijn wordt door mij alleen bepaald of de toevoeging het waard is, daarna wordt pas gekocht. De Anthem is zo'n verbetering, hij klinkt niet slechter dan de Belles, zeker niet, maar heeft daarnaast wel enkele voordelen: betere surround dan de Cambridge, HD formaten, streamen vanaf harde schijf....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Kingpin

Frank, deze set vraagt toch wel om een filmpje: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=123259.msg2245755#msg2245755
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

chansig

Citaat van: frank2 op augustus 23, 2012, 07:43:24
Soms verbaas ik mij alsnog weer over sommige reacties. Velen kunnen totaal niet lezen.

@ Kwabbernoot; denk je nou echt dat ik een reciever koop en mijn Belles wegdoet omdat Snowmaster het goed vind klinken? Ik bepaal zelf wat hier gebeurd en wat ik doe. En denk je nu werkelijk dat ik iets wegdoe terwijl ik het niet goed vind klinken?

Ik zou mijn laatste posts maar eens doorlezen en de laatste pagina's van het Anthem topic.

Ik vermeld in mijn topic wat ik doe en waarom, vele mensen vinden dat interessant zodat ze met de kennis die ik heb opgedaan zelf ook iets kunnen proberen wat ze anders niet bedacht hadden of niet willen geloven.

Dat er soms vraagtekens bijgezet worden kan ik mij best voorstellen, de wegen zijn soms "vreemd", maar alles wat ik doe wordt eerst voor aankoop getoetst, wordt weer eruit gehaald uit het systeem zodat de oorspronkelijke set weer speelt. Mocht de toevoeging een verbetering zijn wordt door mij alleen bepaald of de toevoeging het waard is, daarna wordt pas gekocht. De Anthem is zo'n verbetering, hij klinkt niet slechter dan de Belles, zeker niet, maar heeft daarnaast wel enkele voordelen: betere surround dan de Cambridge, HD formaten, streamen vanaf harde schijf....

Dan kunnen anderen mogelijk niet zo goed lezen...maar ik vind dat je schrijven dat ook niet echt makkelijker maakt.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

chansig

Citaat van: frank2 op augustus 22, 2012, 22:25:46

En we gaan tzt de stroomkabels nog verbeteren, maar mijn huidge stroomtoevoer heeft al een dusdanige kwaliteit dat hoor je meteen.

In de test van vorige week. Heeft de set van Keyser toen zonder deze stroomkabels gespeeld ?

Gr Hans
Coax AQ Carbon

frank2

Citaat van: chansig op augustus 23, 2012, 08:04:05
In de test van vorige week. Heeft de set van Keyser toen zonder deze stroomkabels gespeeld ?

Gr Hans

Ja zeker goedkoopste "rommel" die we hadden. Helaas hebben we in eerste instantie voor dire straits gekozen wat een ongelukkige keuze is, op een of andere manier klinkt dire straits altijd goed, na verwisselen van de cd voor Alison krauss waren de verschillen groter en gemakkelijker te benoemen.
Het grootste verschil was dat het een stuk vlakker klonk, niet verfijnd, maar eerlijk is eerlijk ik vond het verschil kleiner dan ik van te voren verwacht had, trouwens ArjanR1 deelde die mening.
Conclusie voor mij van die test is dat ik zeker geen heel dure apparaten meer koop, voor dat hele kleine beetje meer, waar je 500% meer voor moet betalen....  Echter had ik andere kabels welke Snow in zijn bezit heeft achter mijn set gehad waren de verschillen groter geweest. Mijn huidige stroomkabels zijn gebaseerd op een rustig geluid om het : schreeuwen" van de Belles teniet te doen. De kabel die Snow had geeft aanmerkelijk meer druk en dynamiek, en is meer open.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Former member 78

Ben het niet met je eens Frank.
Ook met de kabels van Snow was er geen andere uitkomst geweest met de ABX test.

Martijn M

Citaat van: ArjanR1 op augustus 23, 2012, 08:52:22
Ben het niet met je eens Frank.
Ook met de kabels van Snow was er geen andere uitkomst geweest met de ABX test.

Om eerlijk te zijn twijfel ik daar ook aan. Ik heb doelbewust de meest 'onwaarschijnlijke' apparatuur en kabels meegenomen die ik kon vinden. Afgaande op de reviews (door Frank zelf, maar ook anderen) van de afzonderlijke componenten van Franks set (speakers, voorversterker, eindversterker, bron, kabels, stroomvoorziening etc.) zou één ander onderdeel al een duidelijk hoorbaar verschil moeten opleveren. Dat de omschakeling van een complete highend set naar een low-budget set niet of nauwelijks waarneembaar is, zou te denken moeten geven. Een ander kabeltje gaat er dan niet ineens voor zorgen dat twee totaal verschillende sets alsnog van elkaar onderscheiden kunnen worden.
Dutch & Dutch

chansig

Citaat van: frank2 op augustus 23, 2012, 08:13:41
Ja zeker goedkoopste "rommel" die we hadden. Helaas hebben we in eerste instantie voor dire straits gekozen wat een ongelukkige keuze is, op een of andere manier klinkt dire straits altijd goed, na verwisselen van de cd voor Alison krauss waren de verschillen groter en gemakkelijker te benoemen.
Het grootste verschil was dat het een stuk vlakker klonk, niet verfijnd, maar eerlijk is eerlijk ik vond het verschil kleiner dan ik van te voren verwacht had, trouwens ArjanR1 deelde die mening.
Conclusie voor mij van die test is dat ik zeker geen heel dure apparaten meer koop, voor dat hele kleine beetje meer, waar je 500% meer voor moet betalen....  Echter had ik andere kabels welke Snow in zijn bezit heeft achter mijn set gehad waren de verschillen groter geweest. Mijn huidige stroomkabels zijn gebaseerd op een rustig geluid om het : schreeuwen" van de Belles teniet te doen. De kabel die Snow had geeft aanmerkelijk meer druk en dynamiek, en is meer open.

Dan is het een leuke stap om te zoeken of het nu zit in de:
- Bron
- Versterking 
- speakerkabels
- interlinks
- stroom voorziening

Ik begrijp niet dat je schrijft dat het eea te wijten is aan de stroomkabels. Zo merkte Snow tijdens het vergelijk tussen de Anthem en de Belles op dat de ruimtelijkheid veranderde. Daar stond de stroom dus los van. Want dat had meer met de ARC en het inspelen te maken...Maar goed.

Post 6677
door de ARC is het midbass probleem opgelost en de sound is ongeveer vergelijkbaar, wat op zich ook al weer een ergernis is want  het apparaat is 50% goedkoper dan mijn VV.

Post 6692
Je haalt de dynamiek die ik gewend was, alleen het overall geluid is "anders" dan de Belles VV waarbij de Oppo+tuc dacs gebruikt worden. Dit geluid is wat evenwichtiger en de Belles is weer meer preciezer, alle pingeltjes hoor je heel duidelijk, nu hoor je ze wel maar minder duidelijk

Post 6694
Ik heb net weer even geluisterd, tsja de dacs van de Oppo + Tuc zijn erg goed, en de Belles geeft dat klakkeloos weer, maar ik schat in dat de Dacs van de Anthem iets minder zijn, toch klinkt het als een klok, vooral bij drukkere muziek is de Oppo/Belles VV wel erg druk, dan is de Anthem echt in z'n element. Net een stukje van Phil collins easy lover, dat klinkt van geen meter met de Oppo/Belles VV, chaotisch druk, het klinkt heerlijk met de Anthem

Post 6704:
...werd het inderdaad een stuk ruimtelijker en zat er opeens diepte in het geluid....
de Anthem speelt zeker net zo goed als de Belles VV

Post 6711:
Een echte downgrade is het ook niet, we konden gisteren nauwelijks verschil horen

Post 6729:
en de Anthem is niet beter dan de VV maar gelijkwaardig. al denk ik wel dat een heel goede bron via de pre beter presteert dan via de Anthem

Post 6748
Ik speel nu zonder ARC wat al dusdanig goed klinkt dat ik benieuwd ben hoe alles klinkt als alles ingespeeld is.
Wel zal ik de ARC nog inregelen kijken of ik deze nog wat beter krijg als de eerste keer. Kan hem altijd weer uitzetten.

Post 6753:
De Anthem is zo'n verbetering, hij klinkt niet slechter dan de Belles, zeker niet, maar heeft daarnaast wel enkele voordelen: betere surround dan de Cambridge, HD formaten, streamen vanaf harde schijf

Ik heb er even wat werk van gemaakt. Hier een aantal quotes gehaald uit de posts van de afgelopen dagen. Mogelijk dat het in je hoofd heel helder is wat er zich allemaal heeft afgespeeld. Maar voor mij als lezer, en dat gaat me gelukig redelijk af, is het erg lastig om te volgen.

De rode lijn die ik eruit weet te halen is dat je erg verrast bent door de Anthem, maar of deze nu gelijkwaardig of iets minder goed is dan de Belles ??

Gr Hans
Coax AQ Carbon

frank2

Je hebt er zeker werk van gemaakt, de posts zijn ook niet allemaal op dezelfde dag geschreven, simpel gezegd: in eerste instantie was ik stomverbaasd dat het verschil wat ik dan hoorde (met ARC aan) zo klein was, ja met ARC aan kwam er meer midbass dus een vollere sound iets waar ik altijd naar op zoek was, wel miste ik maar heb dat nooit geschreven de ruimtelijkheid. Na een paar dagen als de eerste euforie weg is luister je anders en nadat de ARC uitgezet was klonk de Anthem zonder nadruk te leggen op de midbass eigenlijk gelijkwaardig aan de Belles met als voordeel dat de klank in het middengebeid eerlijker was, en het " teveel" (verkeerd woord maar kan het niet anders omschrijven) van het midden bij de Belles, een bepaalde hardheid, misschien, weg was.

Het is een proces wat je doormaakt als je iets nieuws hebt, en ik schrijf nogal snel iets op, dus lees door de regels heen dan kom je tot de conclusie dat ik de Anthem zeker net zo goed vind als de Belles. Bovendien was ik iets voorzichtiger want ik moest de Belles nog kwijt..... Nu ben ik 'm kwijt, de Anthem is gewoon net zo goed maar wel 50% goedkoper dan de Belles welke alleen een voorversterker is, vanuit de blindtest heb ik dus wel ingezien dat je een godsvermogen betaald voor (soms, meestal afhankelijk van het component) een beetje beter, of een stukje beter.
Vanuit die optiek gezien kan ik mij nu wel beter voorstellen waarom Alex Groningen nu zo blij is met zijn set die simpeler is dan zijn voorgaande.

Wel erg belangrijk de speakers die geven het geluid....(die gaan hier dus absoluut niet weg)

chansig

Dit is heldere taal...Bedankt.

Kan nog wel ergens op gaan zagen omdat ik me afvraag of dat wel klopt wat je schrijft...maar ik weet niet of je daar op zit te wachten ?

Gr Hans
Coax AQ Carbon

frank2

Net even een half uurtje muziek geluisterd nadat de reciever 15 uur gedraaid heeft.
De voor mij bekendere nummers geluisterd, tsja het grootste verschil met wat ik gewend was is de toegenomen ruimtelijkheid, diepte in de muziek dat valt gewoon op. Verder dat de plaatsing nu iets minder upfront is wat bij bepaalde muziek erg prettig is, klassieke muziek klinkt gewoon een stuk beter dan voorheen, er speelt een echt orkest. Maar het is ook erg prettig als je na jaren weer U2 kunt luisteren zonder dat je hem meteen weer afzet omdat het totaal niet klinkt.

Het valt op dat de diepe bastonen dieper/zwaarder zijn dan voorheen en het is meer natuurgetrouw

Tweaks zijn er gelukkig straks nog voldoende: stroom en een digitale interlink.

naast dit zijn er veel leuke extra's heb nu opeens NL1 HD e.d. in dolby digital 3/2, leuk zelfs reclame wordt een belevenis ;D ;D

chansig

Als zelfs de reclame al leuk begint te worden... :D
:headbanging:
Ik blijf het wel bijzonder vinden dat U2 nu plots lekker klinkt. The Joshua Tree zou ik zo graag ens met dynamiek willen horen, helaas nog nooit gelukt. Ik denk dan:zit inde opname en ligt niet zozeer aan de set of de akoestiek.

Ik weet uiteraard niet welk album van U2 jij dan draait...maar als je de door mij genoemde aan het swingen krijgt.. :headbanging:

Gr. Hans
Coax AQ Carbon

Maro

Anthem lijkt een einde te maken aan alle HT en stereo zoektochten hier op het forum....wel zo overzichtelijk en dat voor een lousy €2000,-
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 818v3 * DSP 7200 -  Roon
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Nou het kan echt wel beter; CAT versterker, Metrum Hex, enz. alleen je betaald paar duizend euro extra.... maar het kan wel. Maar persoonlijk vind ik dit wel high end klinken, dus bovengemiddeld en dan is voor 2000 euro het inderdaad een koopje......

Maro

Heb je ook wat hedentendaagse concurentie beluisterd in jouw set up? Behalve je CA receiver natuurlijk maar die was ook alweer wat gedateerd.
Mancave : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Thorens TD-403 DD * Fezz Gaia * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE - JVC DLA X7500 Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

frank2

Citaat van: Maro op augustus 23, 2012, 18:24:24
Heb je ook wat hedentendaagse concurentie beluisterd in jouw set up? Behalve je CA receiver natuurlijk maar die was ook alweer wat gedateerd.

Nee omdat ik daar geen mogelijkheid toe heb, mijn dealer verkoopt alleen Anthem recievers. En andere dealers hier in de buurt lenen niet uit. Bovendien wil niet iedereen een Belles inruilen.....

Maar door een aantal reciever testen te lezen blijkt wel dat men over het algemeen Yamaha en Onkyo als laagste waarderen, daarna Cambridge daarna Arcam en als beste Anthem...

Maro

Kingpin

Citaat van: frank2 op augustus 23, 2012, 18:28:44
Maar door een aantal reciever testen te lezen blijkt wel dat men over het algemeen Yamaha en Onkyo als laagste waarderen, daarna Cambridge daarna Arcam en als beste Anthem...
::)
Waar staat dat?
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

frank2

Citaat van: Kingpin op augustus 23, 2012, 18:31:58
::)
Waar staat dat?

nergens, gewoon veel testen lezen, dan valt op dat de ene zegt dat onkyo toch qua geluid slechter is dan... enz.
Ik lees uit de diverse testen en uitingen van forumleden dat onkyo en yamaha vaak als laagste eindigen ( zal ook wel aan het model liggen) dat Arcam aanmerkelijk beter is (wordt door niemand betwist) en ik lees dat diverse forumleden de Anthem zelfs iets beter vinden......

Maar ik kan alleen voor mijzelf het verschil horen tussen de Cambridge en de Anthem. Je weet wie er "gewonnen" heeft.

Die testen zijn leuk om een idee te krijgen over een merk, verder heb je er weinig aan.

Maro

Je kunt toch niet zo generaliserend over merken spreken. Een Arcam, een Anthem een Onkyo... Onkyo begint al bij €300,- met receivers, bij Arcam en Anthem begint het pas bij €1000,- meer bv.

frank2

Als laatste een citaat van Garntz:

Ik vind de Arcam receivers nog steeds onverslaanbaar met stereo/muziek, maar met films en ZEKER indien ARC wordt gebruikt, geven de Anthem receivers een neutraler, holografischer, sneller en gedetailleerder geluid. Maargoed, ik denk dat Audio en Stereoplay hun puntentelling baseren op de 'kale' prestaties.

Nogmaals ik vind dit niet erg belangrijk, maar dit soort uitingen sterken mij vaak wel om een bepaald idee te krijgen over een merk.

Maro

Ik ga niet weer zeggen dat BB&G niet als erg objectief gezien mag worden wat Anthem aangaat.... :angel: