Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Raphie

Da's toch mooi? alleen Frank2 is al weer van de hifituning af en over op LAPP offlex.
JBL PRX Power!

frank2

Citaat van: Kingpin op maart  8, 2012, 11:52:53
Straks is het dezelfde kabel die ik 3 jaar geleden al gebruikte  :D

Maar Frank/Snow waar maken jullie je druk om, je geeft immers al aan dat het voor jullie goed functioneerd en geen garantie voor anderen afgeeft, de keuze ligt toch immers bij de gebruiker zelf om te beslissen of hij deze kabel wel of niet wil?

Snow wil graag zeker weten, dat het een kabel is die redelijk universeel is, om te voorkomen dat ik en hij hier straks in een stuk of 10 pagina's uitleg moet gaan geven waarom deze kabel bij ons wel klinkt en bij anderen niet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

S@m

Citaat van: Onder013 op maart  8, 2012, 11:56:37
Ik kan alleen maar zeggen dat met het aanbrengen van een aparte audiogroep via de door Frank en snowmaster genoemde HiFi-tuning kabel mij heel veel gebracht heeft.
De set klinkt veel meer open en frisser op een aangename manier.
Je kan van alles zeggen over de manier op Frank "het evangelie verkondigt", maar het heeft mij er toe gezet om nou eindelijk eens die aparte audiogroep te maken.

Raphie

Citaat van: frank2 op maart  8, 2012, 11:58:28
Snow wil graag zeker weten, dat het een kabel is die redelijk universeel is, om te voorkomen dat ik en hij hier straks in een stuk of 10 pagina's uitleg moet gaan geven waarom deze kabel bij ons wel klinkt en bij anderen niet.
Wat zou jullie dat nou kunnen schelen? het gaat toch om jouw beleving? niet hoe anderen het ervaren? dat heb je zelf vandeweek keurig uitgelegd?
JBL PRX Power!

S@m

Citaat van: frank2 op maart  8, 2012, 11:58:28

Misschien omdat jullie het zo beleven en anderen niet...?

frank2

Citaat van: Raphie op maart  8, 2012, 11:57:47
Da's toch mooi? alleen Frank2 is al weer van de hifituning af en over op LAPP offlex.

onjuist, de toevoerkabel is nog steeds hifi tuning (die van erik s) De stroomkabels zijn van Lapp met IeGo Gold stekkers
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Nooff

Eerlijk gezegd snap ik alle mysterie niet omtrent de kabel die gebruikt wordt. Alle luisterervaringen zijn persoonlijk, je akoestiek is vrijwel niet met die van een ander te vergelijken, je set is geheel anders, jouw eigen gehoor is totaal anders etc etc. Als ik de verhalen zo lees dan krijg ik veel sterker de indruk dat er een hoog 'uitlach gehalte' dreigt indien je met het type kabel op de proppen zou komen. Enigszins ook wel een beetje te verwachten natuurlijk als je honderden dan niet een kleine duizend euro uitgeeft aan stekkerblokken en dan een netsnoer gebruikt van 3 tientjes (voorbeeld).

Heb je wel eens netsnoeren geprobeerd die in een prijscategorie vallen die wat meer staaft met de uitgave van je stekkerblok? Het hoeft allemaal niets te zeggen natuurlijk, maar ik verwacht toch enigszins dat er meer uit je set te halen is dan met een Lapp kabel.

S@m

oeps..

erik s.

Citaat van: Raphie op maart  8, 2012, 11:57:47
lezen is ook een vak...
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

AbZ

Citaat van: RA SUBS op maart  8, 2012, 11:40:31
SM  :withstupid:

ben ondertussen wel benieuwd naar de kabel
Jij houdt ook van SM met kabels?

Raphie

Citaat van: frank2 op maart  8, 2012, 12:00:06
onjuist, de toevoerkabel is nog steeds hifi tuning (die van erik s) De stroomkabels zijn van Lapp met IeGo Gold stekkers
waarom noem je de stekkers wel met typenr en de kabel niet? aan de stekker kunnen anderen zich toch ook enorm vergalloperen? dan heb je toch wat uit te leggen?
JBL PRX Power!

S@m

frank2

Citaat van: Nooff op maart  8, 2012, 12:00:27
Enigszins ook wel een beetje te verwachten natuurlijk als je honderden dan niet een kleine duizend euro uitgeeft aan stekkerblokken en dan een netsnoer gebruikt van 3 tientjes (voorbeeld).

Heb je wel eens netsnoeren geprobeerd die in een prijscategorie vallen die wat meer staaft met de uitgave van je stekkerblok? Het hoeft allemaal niets te zeggen natuurlijk, maar ik verwacht toch enigszins dat er meer uit je set te halen is dan met een Lapp kabel.

Stekkerblok koste mij 550 euro, geen 1000 euro. Ik heb hier Pink Faun kabels gehad 550 euro p/st, virtual Dynamics 1000 euro, Fadel Art 500 euro. Duurdere kabels geven vaak wat extra's in de vorm van bijvoorbeeld  meer hoog of meer bas, dit verbloemd fouten die in je set zitten. Als je set in balans is heb je die dure kabels niet nodig. By the Way, alle genoemde kabels klonken hier niet zo goed als de Lapp kabel van 15 euro. met relatief dure IeGo stekkers. (nog altijd goedkoper dan furutech)

Deleted Member 2

Citaat van: S@m op maart  8, 2012, 11:59:19

inderdaad. Heb je helemaal gelijk in  :clapping: Meen ik echt. Niet cynisch bedoeld. dank voor de tip ;D

Nooff

Citaat van: frank2 op maart  8, 2012, 12:05:50
Stekkerblok koste mij 550 euro, geen 1000 euro. Ik heb hier Pink Faun kabels gehad 550 euro p/st, virtual Dynamics 1000 euro, Fadel Art 500 euro. Duurdere kabels geven vaak wat extra's in de vorm van bijvoorbeeld  meer hoog of meer bas, dit verbloemd fouten die in je set zitten. Als je set in balans is heb je die dure kabels niet nodig. By the Way, alle genoemde kabels klonken hier niet zo goed als de Lapp kabel van 15 euro. met relatief dure IeGo stekkers. (nog altijd goedkoper dan furutech)
No offense, ik heb niet precies naar je uitgave voor het stekkerblok gekeken, daarom verbrede ik het enigszins. Je noemt een drietal merken op waarvan je wat hebt geprobeerd, maar heb je ook enig idee hoeveel verschillende merken er nog zijn? Het is natuurlijk geweldig dat je huidige kabel ongeveer doet wat je beoogd te behalen, maar ben je niet stiekem geïnteresseerd in een kabel die het naar een nog hoger plan tilt? Furutech vind ik persoonlijk erg overrated, en zeker overpriced. Als ik het allemaal een beetje vluchtig doorlees dan heb je enige voorkeur voor bepaalde materialen die gebruikt worden, je begrijpt neem ik aan dat niet elke high end kabel iets toevoegt aan je klankkarakter?

martin_2703

Stekkerblok koste mij 550 euro,  virtual Dynamics 1000 euro,

Frank zou je willen vertellen welk typenr er gebruikt is bij virtual Dynamics..

Raphie

Citaat van: Raphie op maart  8, 2012, 12:03:12
waarom noem je de stekkers wel met typenr en de kabel niet? aan de stekker kunnen anderen zich toch ook enorm vergalloperen? dan heb je toch wat uit te leggen?
en vergeet deze niet....
JBL PRX Power!

frank2

Citaat van: Nooff op maart  8, 2012, 12:10:24
No offense, ik heb niet precies naar je uitgave voor het stekkerblok gekeken, daarom verbrede ik het enigszins. Je noemt een drietal merken op waarvan je wat hebt geprobeerd, maar heb je ook enig idee hoeveel verschillende merken er nog zijn? Het is natuurlijk geweldig dat je huidige kabel ongeveer doet wat je beoogd te behalen, maar ben je niet stiekem geïnteresseerd in een kabel die het naar een nog hoger plan tilt? Furutech vind ik persoonlijk erg overrated, en zeker overpriced. Als ik het allemaal een beetje vluchtig doorlees dan heb je enige voorkeur voor bepaalde materialen die gebruikt worden, je begrijpt neem ik aan dat niet elke high end kabel iets toevoegt aan je klankkarakter?

Er zijn vele kabels, en hoe duurder hoe vaker er een toevoeging in zit met bijvoorbeeld zilver, dit werkt in MIJN set zeker verkeerd. En er zullen vast kabels dure zijn die dat niet hebben, maar waarom 500 euro betalen als je voor 15 euro bijna hetzelfde hebt. Ik geloof best dat een dure kabel vaak nog net wat mooier klinkt, maar dat verschil in prijs is mij te groot.
Volgende probleem is dat je die dure kabels nergens even ergens kunt lenen.

erik s.

By the Way, alle genoemde kabels klonken hier niet zo goed als de Lapp kabel van 15 euro.
bij die prijs gaat het dus zeker niet over de standaard oelflex.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

frank2

Citaat van: martin_2703 op maart  8, 2012, 12:12:12
Frank zou je willen vertellen welk typenr er gebruikt is bij virtual Dynamics..

weet het typenr. niet meer, reference of net daaronder..

Kjelt

Citaat van: frank2 op maart  8, 2012, 12:13:32
maar waarom 500 euro betalen als je voor 15 euro bijna hetzelfde hebt.
maar waarom 15 euro betalen als je voor 3 euro bijna hetzelfde hebt?

Raphie

Citaat van: erik s. op maart  8, 2012, 12:14:29
bij die prijs gaat het dus zeker niet over de standaard oelflex.
ligt eraan hoe dom de koper is en hoeveel marge de verkoper wil maken  :D
JBL PRX Power!

twani

Citaat van: Onder013 op maart  8, 2012, 11:56:37
Ik kan alleen maar zeggen dat met het aanbrengen van een aparte audiogroep via de door Frank en snowmaster genoemde HiFi-tuning kabel mij heel veel gebracht heeft.
De set klinkt veel meer open en frisser op een aangename manier.
Je kan van alles zeggen over de manier op Frank "het evangelie verkondigt", maar het heeft mij er toe gezet om nou eindelijk eens die aparte audiogroep te maken.
Is ook een heel zinvolle aktie Onder (hem het zelf ook) denk alleen dat men in dit topic de gestelde "buitenproportionele" veranderingen op de hak neemt.... Ik denk dat allen die hier reageren best wel weten (en zelfs durfen toe te geven) dat je met kabels wat subtiele wijzigingen/bijsturingen in je set kunt aanbrengen maar nogmaals, dat buitenproportionele hé......

Raphie

Citaat van: twani op maart  8, 2012, 12:31:14
Is ook een heel zinvolle aktie Onder (hem het zelf ook) denk alleen dat men in dit topic de gestelde "buitenproportionele" veranderingen op de hak neemt.... Ik denk dat allen die hier reageren best wel weten (en zelfs durfen toe te geven) dat je met kabels wat subtiele wijzigingen/bijsturingen in je set kunt aanbrengen maar nogmaals, dat buitenproportionele hé......
Dat zou ik maar niet te snel aannemen. Men neemt ook niks op de hak, maar vraagt Frank2 gewoon om zijn ervaring en beweegredenen.
JBL PRX Power!

Nooff

Citaat van: frank2 op maart  8, 2012, 12:13:32
Er zijn vele kabels, en hoe duurder hoe vaker er een toevoeging in zit met bijvoorbeeld zilver, dit werkt in MIJN set zeker verkeerd.
Duidelijk  ;)
Citeer
En er zullen vast kabels dure zijn die dat niet hebben, maar waarom 500 euro betalen als je voor 15 euro bijna hetzelfde hebt.
Kijk uit met dit soort uitspraken... Dit soort dingen suggereren namelijk dat je ook geen 550 euro uit hoeft te geven aan een stekkerblok.

Citeer
Ik geloof best dat een dure kabel vaak nog net wat mooier klinkt, maar dat verschil in prijs is mij te groot.
Volgende probleem is dat je die dure kabels nergens even ergens kunt lenen.
Daar zit wat in! Maar, om even terug te koppelen naar de tweede quote binnen deze post, waarom zou een kabel van 30 euro per meter niet nog beter uit kunnen vallen? De vergelijking van 15 euro naar 500 euro is m.i. nogal strekkend.