Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

B.

Frank (ik hoef geen antwoord van een ander!), klinkt groene stroom anders dan grijze stroom (wat heb jij?)?

Deleted member

Citaat van: chansig op februari 27, 2012, 13:54:27
Von Zeikerds... :D

Nee...ik dacht dat ik Alex een toespeling zag maken met een meervoud erin...dus vandaar. Als ik jouw speakers zou hebben zou ik ws ook geen andere kopen.

Gr Hans

Haha, daar heb ik Frank al eerder eens naar toe verwezen (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=93185.msg1785309;topicseen#msg1785309) maar dat is zeker niet betaalbaarder, er stond een tijdje terug wel een setje VR5 SE Anniversary's voor 13K op Audiomarkt/High End broker maar die zijn al verkocht. :)

Deleted member

chansig

Citaat van: S@m op februari 27, 2012, 14:32:33
Mits ze met de juiste electronica en in betreffende ruimte optimaal tot hun recht kunnen komen...

Tsja...dat is toch al snel met heel veel speakers het geval.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

S@m

Citaat van: chansig op februari 27, 2012, 15:10:56
Tsja...dat is toch al snel met heel veel speakers het geval.

Gr Hans

Met die gedachte vind ik het vreemd dat je de luidsprekers van Frank bijna zondermeer zou willen hebben...

Ik ben van mening dat andere (ook goedkopere) luidsprekers in Frank z'n woonkamer(tje) hem meer luisterplezier zullen geven.

chansig

Alleen om de looks zou ik ze al willen hebben...Hoe ze het hier doen is natuurlijk afwachten maar dat hoef ik jouw volgens mij niet uit te leggen.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

B.

Citaat van: Antoine op februari 27, 2012, 15:08:40
:wacko:

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=49503.msg2125758#msg2125758

Nietszeggend toch? Dat wist ik ook, maar was alsnog benieuwd naar Frank zijn visie. Als er verschillen hoorbaar zijn tussen netkabels kan er net zo makkelijk verschil hoorbaar zijn tussen groene en grijze stroom, al is er niks anders aan. Het is de denkwijze en beleving van Frank, niet dat van jou of mij.

S@m

Citaat van: chansig op februari 27, 2012, 15:22:21
Alleen om de looks zou ik ze al willen hebben...Hoe ze het hier doen is natuurlijk afwachten maar dat hoef ik jouw volgens mij niet uit te leggen.

Gr Hans

Dat kan ik me voorstellen en dat is imho ook de reden dat sommigen ze aanschaffen tegen beter weten in.

Is trouwens een discussie die al eens is gevoerd...klaar...

frank2

Afsluitend:

Doordat ik enige tijd geleden de stroomtoevoer veranderd heb van Belden naar Hifi tuning kabel, een Vibex stekkerblok ipv. een furutech 609 heb aangeschaft, alle stroomsnoeren heb veranderd naar Lapp en nu als laatste overal Iego Gold stekkers eraan komen, ben ik op dit gebied wel klaar.
Wat heeft het opgeleverd: ten eerste door verkoop van dure merk kabels en het zeer dure furutech blok en allerlei "onderzetters" heb ik paar honderd euro "verdient".
Maar wat veel belangrijker is; het totale geluidsbeeld is veranderd. Daar waar ik bijna continue teveel hoog had, te kaal geluid, een akoestische gitaar hoorde je precies de snaren maar de donkere tonen, de klankkast hoorde je niet, daar is nu een vol geluid voor in de plaats gekomen met een mooie diepe bas, volle tonen en een hoog mid en hoog wat niet meer zo fel is als vroeger maar wat rustiger is geworden.

Ik pakte gisteren een cd die ik al zeer lange tijd niet meer gedraaid heb maar vroeger bijna elke dag, ik was enigszins verbaasd het liedje klonk opeens zoveel voller, meer klankkleur en de detaillering was ook nog beter geworden. Het geheel klinkt muzikaler en dat wilde ik graag bereiken.

Nu heb ik ondertussen wel gemerkt door alle opmerkingen dat sommigen die hier continue posten het allemaal in meer of mindere mate onzin vinden, dat mag voor hun zo zijn, maar door alle aanpassingen is het geluid hier wel dusdanig veranderd dat dit wel echt hoorbaar is. Gelukkig voor mij gaf zelfs Keyser aan dat de set ondertussen wel wat anders was gaan klinken, en toen hij hier was was ik nog druk bezig en was ik nog niet zover als op dit moment.

Morgen en overmorgen worden de laatste stekkers gemonteerd en na 3 dagen inspelen is alles klaar.

En dat tegen een geringe prijs. De "oude" kabels en stekkerblok waren aanmerkelijk duurder.

Een les; probeer allerlei mogelijkheden uit ook verschillende kabels, blokken voor aankoop, het kan veel geld schelen.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

KlipschHT

Ik heb ook nog meters Lapp kabel liggen, ook nog een paar DIY netsnoeren op basis van deze kabel. Als de Belles vv er is dan zal ik ze voor de gein ook weer eens aansluiten. Wat mij toen vooral opviel van de Lapp bekabeling t.o.v. een standaard netsnoer was de wat vollere klank, het zijn zeer mooie netkabels voor een zeer gunstige prijs.
Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)

frank2

Ik heb het over een ander type dan de Lapp 100 of 110.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

S@m

frank2

na overleg met snowmaster zal ik tzt het typenr. vermelden

Deleted Member 2

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Former member 78

Deleted Member 2

Former member 78

Een compleet onverzorgde voetreis naar Griekenland.

Deleted Member 2

dre73

Citaat van: frank2 op februari 29, 2012, 10:56:49
na overleg met snowmaster zal ik tzt het typenr. vermelden

het antwoord komt! :D
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Raphie

JBL PRX Power!

Perfectionist

Bericht verwijderd en waarschuwing voor B. Doelbewust stel je de integriteit van het formbeheer ter discussie ("smerig").

Dit topic loopt telkens uit de hand vandaar dat we hier strakker modereren dan elders. Technisch wetenschappelijke vragen is een apart board voor, niet hier dus.
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

dre73