Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

S@m

Citaat van: erik s. op februari 27, 2012, 10:48:38
slechte afwerking, slecht materiaal, hopeloze montage.

Vwb de materiaalkeuze zou het kunnen, geen idee wat ze daadwerkelijk als legering gebruiken in de diverse connectoren. Echter kwa montage van de bedrading e.d. kan ik geen verschil ontdekken. Draadje in het gat en aanschroeven gaat bij iedere connector hetzelfde...?!

Kjelt

Citaat van: S@m op februari 27, 2012, 11:23:25
Vwb de materiaalkeuze zou het kunnen, geen idee wat ze daadwerkelijk als legering gebruiken in de diverse connectoren. Echter kwa montage van de bedrading e.d. kan ik geen verschil ontdekken. Draadje in het gat en aanschroeven gaat bij iedere connector hetzelfde...?!
Zit wel degelijk verschil in maar dat zul je niet horen. Overigens altijd de kabel eerst voorzien van een adereindhuls  ;)

erik s.

Citaat van: S@m op februari 27, 2012, 11:23:25
weinig ruimte in de connector. bij Bals heb je heerlijk de ruimte en er passen kollossale kabels in met wat handigheid.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

S@m

Citaat van: Kjelt op februari 27, 2012, 11:34:04
Overigens altijd de kabel eerst voorzien van een adereindhuls  ;)

Hoor je dat wel...?   :lookaround:

S@m

Citaat van: erik s. op februari 27, 2012, 11:38:35
weinig ruimte in de connector. bij Bals heb je heerlijk de ruimte en er passen kollossale kabels in met wat handigheid.

Da's zeker, is een erg fijne connector om mee te werken...

dre73

Citaat van: S@m op februari 27, 2012, 11:39:08

op de lange termijn is dit een meer stabiele constructie...... ;)
of het er beter van wordt......
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Kjelt

Citaat van: erik s. op februari 27, 2012, 11:38:35
Klopt maar in hoeverre je verder dan 2,5mm2 wilt gaan??? De connector is zelf toch maar voor 16A max. ontworpen dus de zwakste schakel zit dan in je connector/wandcontactdoos.

Citaat van: S@m op februari 27, 2012, 11:39:08
Nee (vind ik) maar het is netjes, preventief (kortsluiting door losse draadjes die uitsteken) en het zorgt voor een goede primaire contactdruk tussen alle draadjes onafhankelijk van je schroefverbinding in je connector.

Edit; ter aanvulling als je een kabel met 50 losse draadjes in een schroefconnector schroeft hoeveel draadjes schieten er dan langs of hoeveel draadjes worden daadwerkelijk door de schroef goed aangedrukt?
Ik heb voor de lol dit eens getest en de helft of meer van de draadjes (zelfs na twisten) schiet soms langs een schroefconnectie, vooral bij dunnere kabels en grotere schroefconnectoren treedt dit vaker op.

erik s.

Citaat van: Kjelt op februari 27, 2012, 11:41:54
Klopt maar in hoeverre je verder dan 2,5mm2 wilt gaan??? De connector is zelf toch maar voor 16A max.
er past 4mm2 in, maar ik had het meer over de buitendiameter van de kabel.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

AbZ

Citaat van: Kjelt op februari 27, 2012, 11:34:04Overigens altijd de kabel eerst voorzien van een adereindhuls  ;)
Citaat van: dre73 op februari 27, 2012, 11:40:52
op de lange termijn is dit een meer stabiele constructie...... ;) of het er beter van wordt......

@Kjelt & Dre, waarom?  Het is toch een extra contactovergang.  Extra mogelijkheid van speling ook.
Kan een schroef hier beter op klemmen dan direct op de draad?

erik s.

Citaat van: AbZ op februari 27, 2012, 11:45:09
@Kjelt & Dre, waarom?  Het is toch een extra contactovergang.  Extra mogelijkheid van speling ook.
Kan een schroef hier beter op klemmen dan direct op de draad?
idd een extra materiaalovergang, maar je kunt wel veel beter klemmen.

AbZ

Citaat van: erik s. op februari 27, 2012, 11:47:28
idd een extra materiaalovergang, maar je kunt wel veel beter klemmen.
Dan neem je toch liever een stekker met schroefklemmetjes die het wel goed doen (druk geven/verdelen) ?

erik s.

Citaat van: AbZ op februari 27, 2012, 11:58:29
Dan neem je toch liever een stekker met schroefklemmetjes die het wel goed doen (druk geven/verdelen) ?
tja, soms heeft een connector die je goed vindt klinken die aansluiting. da's dan mooi, maar dat is helaas niet altijd het geval. bovendien speelt de prijs natuurlijk ook een rol.

frank2

Ik heb liever minder materiaalovergangen, dus gewoon bare wire in de schroefklemmen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

dre73

bare wire direct onder de schroef is wel de minst solide constructie.........
maar waarschijnlijk wel de meest luisterbare verbetering......
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

AbZ

Citaat van: erik s. op februari 27, 2012, 12:02:20
tja, soms heeft een connector die je goed vindt klinken die aansluiting. da's dan mooi, maar dat is helaas niet altijd het geval. bovendien speelt de prijs natuurlijk ook een rol.
Qua 'klank' van netkabels is mijn kinderhand al gevuld met de eenvoudigste bijgeleverde  :smile:
maar als je toch zelf iets op lengte maakt dan graag iets degelijks.

frank2

De laatste bestellingen voor stekkers en nog 1 lapp kabel zijn gedaan. Dus deze week alles aansluiten, inspelen en dan komt er rust....
(tot het volgende item)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

volgende item is nu nog onbekend.
(andere speakers?  nog beter dan de BE10? en nog betaalbaar???)

Kjelt

Citaat van: frank2 op februari 27, 2012, 12:04:17
Ik heb liever minder materiaalovergangen, dus gewoon bare wire in de schroefklemmen.
Materiaalovergangen of weerstandsovergangen, groot verschil.

Als je weerstandsovergang bedoeld dan hangt het eindresultaat puur en alleen af van de druk die de schroef op de kabel uitoefent en het contactvlak van de gehele kabel met de connector.
Vooral als je een relatief kleine kabel hebt en een grote connector zou de overgangsweerstand (door de hoeveelheid draadjes die geen goed contact maakt in bv ronde connectoren) wel eens slechter kunnen zijn dan met adereindhuls. Kijk ook dit oude topic nog maar eens na met de foto's : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107986.msg1862257#msg1862257

Deleted Member 2

Ik verwacht dat we dan meer aan een andere bron moeten denken.......

dre73

als ik het een beetje gelezen heb zou ie met audio research nog wel eens z`n ding kunnen vinden.

Zee

Het schijn dat het een kwart slag voor afbreken het beste klinkt!  ;)
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

AbZ

[geintje verwijderd]

Sorry frank2, zal me weer inhouden.

:coffee:

chansig

Citaat van: frank2 op februari 27, 2012, 13:00:20
volgende item is nu nog onbekend.
(andere speakers?  nog beter dan de BE10? en nog betaalbaar???)

Von Zeikerds... :D

Nee...ik dacht dat ik Alex een toespeling zag maken met een meervoud erin...dus vandaar. Als ik jouw speakers zou hebben zou ik ws ook geen andere kopen.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

S@m

Citaat van: chansig op februari 27, 2012, 13:54:27
Von Zeikerds... :D

Nee...ik dacht dat ik Alex een toespeling zag maken met een meervoud erin...dus vandaar. Als ik jouw speakers zou hebben zou ik ws ook geen andere kopen.

Gr Hans

Mits ze met de juiste electronica en in betreffende ruimte optimaal tot hun recht kunnen komen...