Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

B.

Citaat van: Hifi Addict op januari 31, 2012, 09:51:23
Ik bekijk dat anders, het sap uit de muur gaat door wat electronische schakelingen en bewerkingsslagen en wordt uiteindelijk door luidsprekers in een geluidssignaal omgezet. Waarom mensen dan denken dat een of ander interlinkje een groter effect kan hebben dan wat er met de bron gebeurd snap ik nou weer niks van.

Laten we het voor het gemak luchtverplaatsing noemen in plaats van geluidssignalen. Alles wat jij aan de 230V ~ kant wijzigt kun je weer terugleiden uit de luchtverplaatsing, volgens jouw beweringen.

Dus: 230V ~ ----| :-35V ~ --|>==DC==| | | | | | | |==CAPS==AMP===SPEAKER  - - - - luchtverplaatsing.

Na zo'n primitief schema ziet dat er toch al ongeloofwaardig uit? Moet je eens kijken hoevaak het signaal alleen al gescheiden wordt.. Dan vind ik de denkwijze dat interlinks meer verschil maken nog helemaal zo gek nog niet. Niet dat die meer doen dan signaal transporteren, maar het is wel een breekbaarder signaal dan 230V ~.

Edit:
Als ik m'n schema achteraf bekijk is het wellicht onduidelijk welke componenten ik bij welke leestekens bedoel. Neem het schema niet te letterlijk. Ik beeld uit dat de 'draad' onderbroken wordt door transport in een EM veld. Dat is wanneer je geen verbinding (----- of ====) ziet.

Hifi Addict

Weet je dat ik het met jou eens ben, ringkern is efficienter, kleiner strooiveld, minder verliezen, allemaal mee eens MAAR minder isolatie voor RFI, en daar doelde ik op ;) . Verder schrijf ik "zogenaamde schakelvoedingen kunnen een aardig verstorend effect op de sinus hebben, deze zitten nu denk ik in 99% van de electronische apparaten" als in deze apparaten staan overal in je huis en hebben een verstorend effect WAAR JOUW high-end apparaten met ringkern trafo's last van hebben. En ook beweer ik helemaal niet dat netsnoeren de oplossing zijn voor die problemen, ik beweer dat ze een hoorbare invloed hebben maar dat staat los van bovenstaande  8)

Hifi Addict

Citaat van: B. op januari 31, 2012, 14:35:49
Laten we het voor het gemak luchtverplaatsing noemen in plaats van geluidssignalen. Alles wat jij aan de 230V ~ kant wijzigt kun je weer terugleiden uit de luchtverplaatsing, volgens jouw beweringen.

Dus: 230V ~ ----| :-35V ~ --|>==DC==| | | | | | | |==CAPS==AMP===SPEAKER  - - - - luchtverplaatsing.

Na zo'n primitief schema ziet dat er toch al ongeloofwaardig uit? Moet je eens kijken hoevaak het signaal alleen al gescheiden wordt.. Dan vind ik de denkwijze dat interlinks meer verschil maken nog helemaal zo gek nog niet. Niet dat die meer doen dan signaal transporteren, maar het is wel een breekbaarder signaal dan 230V ~.

Uhm ja en wat heeft dat te maken met de bewering dat verstoringen van de orginele spanningsbron uiteindelijk geen effect hebben op de luchtverplaatsing?

B.

Citaat van: Hifi Addict op januari 31, 2012, 14:41:59
Uhm ja en wat heeft dat te maken met de bewering dat verstoringen van de orginele spanningsbron uiteindelijk geen effect hebben op de luchtverplaatsing?

Zie edit.

Het geeft een BEELD van onderbrekingen, waar storing zoals RFI gefilterd wordt.
Maar ga met dit schema geen voeding bouwen! :D

BESTE oplossing trouwens om RFI tegen te gaan afkomstig vanuit andere apparaten is een scheidingstransformator van een paar kW.

Hifi Addict

Citaat van: B. op januari 31, 2012, 14:43:50
Zie edit.

Het geeft een BEELD van onderbrekingen, waar storing zoals RFI gefilterd wordt.
Maar ga met dit schema geen voeding bouwen! :D

:P Maar goed, in welk stadium van jouw schema verdwijnen vervormingen en vervuilingen van de sinus nu en ontstaat er een ideale spanningsbron?

Hifi Addict

Citaat van: B. op januari 31, 2012, 14:43:50
BESTE oplossing trouwens om RFI tegen te gaan afkomstig vanuit andere apparaten is een scheidingstransformator van een paar kW.

Ik heb een 5KVA trafo in mn meterkast hangen, 230-0 primair, 115-0-115 secundair, werkt inderdaad behoorlijk goed ;) Tegenwoordig zelfs een ringkern, de bloktrafo klonk echt beter maar die veroorzaakte onbelast nogal wat uhmm "overlast" ;)

frank2

@hifi adict: ik zag je enkele pagina's terug iets schrijven over interlink contacten. Heb je ook voor stroomsnoeren stekkers en IEC stekkers een merk wat goed is.? Wat je favoriet is.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Hifi Addict

Citaat van: frank2 op januari 31, 2012, 14:59:14
@hifi adict: ik zag je enkele pagina's terug iets schrijven over interlink contacten. Heb je ook voor stroomsnoeren stekkers en IEC stekkers een merk wat goed is.? Wat je favoriet is.

Nou dat is best lastig, ik heb vorig jaar met een vriend samen een keer een partij koperen stiften gekocht en deze bij een edelsmit laten platen met puur rhodium en oyaide (nicoon) behuizingen gekocht. Die klonken echt geweldig maar daar heb ik er niet veel meer van en Rhodium is zo duur geworden dat dat ook niet meer uitkan. Maar als ik iets "off the shelf" aan zou moeten bevelen zou ik IEGO zeggen.

frank2

Nu zit ik toch met iets; ergens werd geschreven dat je voorkeur onmiddellijk naar koper uitging, nu schrijf je dat je ze hebt laten platen met rhodium. Of is koper/rodium best of both worlds? En hoe verhouden de furutech koper en de IEGO koper stekkers zich? Wat zijn de verschillen tussen die 2? 
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

B.

Citaat van: Hifi Addict op januari 31, 2012, 14:53:26
:P Maar goed, in welk stadium van jouw schema verdwijnen vervormingen en vervuilingen van de sinus nu en ontstaat er een ideale spanningsbron?

De €0,05 kostende 10nF'jes doen dat al. Maar ik vermoed dat die oplossing te simpel is voor je? :D

Zelfs die hebben eigenlijk niet eens invloed op geluidskwaliteit :blush:

Een PERFECTE spanningsbron is het trouwens echt niet, maar dat is ook niet nodig. Ik wil de vraag graag weerleggen; laat mij eens een ideale spanningsbron zien!

Hifi Addict

Neenee, ik zei dat mijn voorkeur naar Rhodium direct op puur koper ging :)

Iego koper is "levendiger" en wat "voller" dan de furutech, en nog goedkoper ook als het goed is ;)

Citaat van: frank2 op januari 31, 2012, 15:21:23
Nu zit ik toch met iets; ergens werd geschreven dat je voorkeur onmiddellijk naar koper uitging, nu schrijf je dat je ze hebt laten platen met rhodium. Of is koper/rodium best of both worlds? En hoe verhouden de furutech koper en de IEGO koper stekkers zich? Wat zijn de verschillen tussen die 2? 

Hifi Addict

Citaat van: B. op januari 31, 2012, 15:22:02
Een PERFECTE spanningsbron is het trouwens echt niet, maar dat is ook niet nodig. Ik wil de vraag graag weerleggen; laat mij eens een ideale spanningsbron zien!
Was die er maar..

Citaat van: B. op januari 31, 2012, 15:22:02
De €0,05 kostende 10nF'jes doen dat al. Maar ik vermoed dat die oplossing te simpel is voor je? :D
Does a bear shit in the woods ?  :P

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

frank2

Citaat van: Hifi Addict op januari 31, 2012, 15:29:11
Neenee, ik zei dat mijn voorkeur naar Rhodium direct op puur koper ging :)

Iego koper is "levendiger" en wat "voller" dan de furutech, en nog goedkoper ook als het goed is ;)

Dank, ik weet dat snowmaster ondertussen ook al een stel IEGO stekkers heeft maar de gold versie, ben benieuwd wat ik het beste kan halen, koper, gold, of rodium.... en of ik toch bij furutech waarvan ik nu 1 IEC stekker heb,de koper versie, moet blijven. Mijn set is levendig genoeg, voller mag altijd... straks maar eens kijken nadat de beslissing is gevallen welk blok het wordt.... krijg op proef nog een  furutech iec stekker rodium en koper. (service van wenw audio) Stroomkabels is ook nog niet uitgekristaliseerd hoewel het merk al wel bekend is. (lapp kabels)

Hifi Addict

Volgens mij heb ik nog ergens van die yarbo "rood koper" pluggen liggen in een teflon behuizing, kun je eventueel ook wel proberen, heel misschien ook nog wel iego's maar dan moet ik echt even in eeen paar dozen zoeken, ga je toevallig naar de "koopavond" van w&w ?

frank2

Citaat van: Hifi Addict op januari 31, 2012, 15:53:07
Volgens mij heb ik nog ergens van die yarbo "rood koper" pluggen liggen in een teflon behuizing, kun je eventueel ook wel proberen, heel misschien ook nog wel iego's maar dan moet ik echt even in eeen paar dozen zoeken, ga je toevallig naar de "koopavond" van w&w ?

als jij stekkers en iec stekkers meeneemt van IEGO (liefst koper en rodium) en die rood koperen dan ga ik zeker naar wenw audio. (is a.s. vrijdagavond?)

dre73

gewledige onderwerpen zo! 8)
de iego`s ga ik ook maar eens aan laten rukken!

nu heb ik er vooral furutech gold aan hangen en oyaide koper.
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Hifi Addict

Citaat van: frank2 op januari 31, 2012, 16:16:19
als jij stekkers en iec stekkers meeneemt van IEGO (liefst koper en rodium) en die rood koperen dan ga ik zeker naar wenw audio. (is a.s. vrijdagavond?)

Was toch de 1e vrijdag van de maand?

Hifi Addict

Citaat van: dre73 op januari 31, 2012, 18:45:27
gewledige onderwerpen zo! 8)
de iego`s ga ik ook maar eens aan laten rukken!

nu heb ik er vooral furutech gold aan hangen en oyaide koper.

Oyaide koper? Als je de P-029 bedoelt is dat messing ;) Niet dat daar wat mis mee is hoor, in tegendeel ;) Messing is zo uit mn hoofd 65% koper, "rood koper" is 85% koper.

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Hifi Addict

Ik vind ze allemaal wel aardig eigenlijk, ze doen in ieder geval weinig fout en dat is al heel wat ;) Op zich zijn de "gold plated" chinese nep oyaide's trouwens ook niet heel verkeerd, die zijn helemaal niet geplate namelijk, dat is "nepgoud" en de meesten zijn gewoon massief messing met een iets hogere koper content, alfa brass heet dat geloof ik, 75% koper/25% zinc, zit dus precies tussen messing en rood koper in qua kopergehalte.

frank2

@hifiaddict: heb je al stekkers e.d. gevonden? En ja 1e vrijdag v.d. maand is koopavond.
Zit nu lekker bij Martin naar de muziek te luisteren.

frank2

Nog een vraag wat is een oyiade P 046 voor een stekker?

Hifi Addict

Nee maar ik weet in welke doos ze zitten ;) Doe martin de groeten !

Oyaide P046 is goud/palladium, palladium geeft veel detaillering maar is wat dun, goud compenseert dan weer wat. Eindresultaat is een warmer klinkende plug dan b.v. een rhodium maar met wel heel veel detail. De enige plug die ik ken die meer detail geeft is de oyaide 004. P.s. sommige mensen vinden deze beiden TE gedetailleerd.

frank2

Mooi dat betekend dat ik je zie a.s. vrijdag met een aantal stekkers e.d.? Zou erg mooi zijn help je enorm mee vooruit.
Zie je graag a.s. vrijdag, ben er rond half 9.

Groeten terug van Martin...