Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

erik s.

Citaat van: HTip op januari 26, 2012, 10:22:09
Dat is de Belden dacht ik ook, maar ik heb daar prima stroomkabels voor de sub en beamer van kunnen maken. Waarom kan dit niet met de HFT?
de  Belden is litze aders, de HFT massief.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

frank2

De HFT kabel is solid core en een stukje stugger dan Belden. Snowmaster raadde mij af om er stroomkabels van te maken ivm eventuele kabelbreuken welke kunnen ontstaan door het verwisselen van stekkers/stroomsnoeren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

B.

Maar Jouwhifi verkoop zelf wel stekkerblokken met de Hifi Tuning kabel? Is dat ook de massieve kabel?

erik s.

Citaat van: B. op januari 26, 2012, 11:13:36
Maar Jouwhifi verkoop zelf wel stekkerblokken met de Hifi Tuning kabel? Is dat ook de massieve kabel?

dat is een andere kabel, die is helaas ook een stuk prijziger.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

B.

Citaat van: erik s. op januari 26, 2012, 11:15:18
dat is een andere kabel, die is helaas ook een stuk prijziger.

Aha, oke. Is deze kabel massief? (zelfde vraag geldt voor de C7)

erik s.

Citaat van: B. op januari 26, 2012, 11:19:10
Aha, oke. Is deze kabel massief? (zelfde vraag geldt voor de C7)
die, en de C7 is dus niet massief.

B.

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op januari 26, 2012, 11:09:13
De HFT kabel is solid core en een stukje stugger dan Belden. Snowmaster raadde mij af om er stroomkabels van te maken ivm eventuele kabelbreuken welke kunnen ontstaan door het verwisselen van stekkers/stroomsnoeren.

Niet vanwege de klank?
Probleem is ook dat de verzekeraar dit niet zo leuk vind om solid cores te gebruiken als netkabel.
De precieze gedachte daarachter kan ik niet staven, maar vermoedelijk dat Snowmaster gelijk heeft daarin, zoals Frank2 dat aangeeft...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

B.

Citaat van: Peerless Monster op januari 26, 2012, 12:38:31
Niet vanwege de klank?
Probleem is ook dat de verzekeraar dit niet zo leuk vind om solid cores te gebruiken als netkabel.
De precieze gedachte daarachter kan ik niet staven, maar vermoedelijk dat Snowmaster gelijk heeft daarin, zoals Frank2 dat aangeeft...

Massieve kabels mogen niet geschroefd worden omdat je kans hebt op onder de schroef door 'glijden'.
Massief mag alleen met lasdoppen, niet rechtstreeks in een stekker, apparaat of kroonsteen.

Slechte verbindingen zorgen voor brandgevaar, is het oogpunt van de verzekeraar.

erik s.

Citaat van: B. op januari 26, 2012, 13:56:17
Massieve kabels mogen niet geschroefd worden omdat je kans hebt op onder de schroef door 'glijden'.
Massief mag alleen met lasdoppen, niet rechtstreeks in een stekker, apparaat of kroonsteen.

Slechte verbindingen zorgen voor brandgevaar, is het oogpunt van de verzekeraar.

was ook mijn gedachte. ik greep echter dat Audioquest hier in Nederland netsnoeren verkoopt met massieve aders.

Jumping Jack

Ja, hun NRG-kabels zijn 'solid conductors', massieve aders dus. De stekker zijn overigens niet demonteerbaar, heeft er mss iets mee te maken? Wel prima netsnoeren overigens.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Staaled

Citaat van: erik s. op januari 26, 2012, 14:13:08
was ook mijn gedachte. ik greep echter dat Audioquest hier in Nederland netsnoeren verkoopt met massieve aders.
Nordost idem dito.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

frank2

Na 2 weken a 15 uur per dag, is het Vibex blok nog steeds niet goed ingespeeld. Vlgs. een audioforumgenoot is dat hoogstwaarschijnlijk de schuld van het rodium wat in het blok verwerkt is. Dus ik ga stug door, nu na bijna 2 weken begint eindelijk de zware, volle bas te komen, daarvoor was het zo strak, dat je bijna alleen diepe tonen hoorde en dan nog heel droog ook.

Dus het duurt nog even voor ik het Vibex blok kan reviewen.

De lapp kabels die ik nu heb, niet de 100 of 110, zijn echter wel een schot in de roos. Kosten zijn erg laag. 15 euro voor 1,5 meter. (en ze klinken beter dan een Fadel Art Ollflex2 van 500 euro.)

hier kom ik allemaal nog op terug, na het inspelen van de Vibex wil ik ook nog enkele dagen de CP Audio ultimate Ref. er weer achter hebben, om duidelijk de verschillen te horen en te bepalen welk blok het definitief wordt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

KlipschHT

Dat je nog zulke verschillen hoort met inspelen...heeft het niet gedeeltelijk te maken met het wennen aan het nieuwe geluid?
Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)

frank2

nee, want ik heb al dagen gehad met opeens meer hoog, opeens meer midden en de volgende dag was dat weer weg.... tuurlijk het zijn geen grote verschillen maar wel dusdanig dat het mij opvalt, en zegt tevens dat het blok nog niet "tot rust" is gekomen, en dus nog niet klaar is met inspelen.

Kingpin

Ligt het verschil niet eerder aan de "last" die op dat moment in je straat/wijk aanwezig is, maw het moment wanneer de voltages fluxueren tussen 220V~240V?
Hoe kan nu ineens wat wel in hoog aanwezig was ineens er niet meer zijn?
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

frank2

Je begrijpt het (totaal) verkeerd. Ik bedoel dat de ene dag het hoog meer/harder is dan de andere dag. Netzo hetzelfde als in het middengebied.
Het tonale beeld varieert per dag de ene dag erger dan de andere dag, en soms veranderd er bijna niets: inspelen dus.....

al zit er wel een progressie in het geluid, het wordt wel steeds beter......

dre73

CiteerNa 2 weken a 15 uur per dag, is het Vibex blok nog steeds niet goed ingespeeld. Vlgs. een audioforumgenoot is dat hoogstwaarschijnlijk de schuld van het rodium wat in het blok verwerkt is. Dus ik ga stug door, nu na bijna 2 weken begint eindelijk de zware, volle bas te komen, daarvoor was het zo strak, dat je bijna alleen diepe tonen hoorde en dan nog heel droog ook.

dit heb ik dus met een interlink met rodium pluggen gehad.......
het was net of het laag een paar db zachter was gaan spelen,maar als het dan diep ging klopte het wel.....
raar spul!! :D
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

frank2

Citaat van: dre73 op januari 27, 2012, 18:05:15
dit heb ik dus met een interlink met rodium pluggen gehad.......
het was net of het laag een paar db zachter was gaan spelen,maar als het dan diep ging klopte het wel.....
raar spul!! :D

en hoelang duurde het voor het niet meer veranderde? Ben morgen precies 2 weken bezig, en nu pas wordt de bas dieper en voller, maar anders diep dan bij andere blokken, ArjanR1 heeft het net beluisterd, maar toch mis je niets en als het diep gaat doet hij dat ook maar anders, je hoort diepte je voelt het minder, terwijl anders je het vooral voelt en een zware dreun hoort, nu niet.... het is apart maar zeker niet verkeerd.   Maar een complete review volgt nog.... d'r kan nog van alles gebeuren.....

KlipschHT

Hmmm vreemd....ik kan me helemaal niets voorstellen van het inspelen van een stekkerblok. Ben benieuwd naar je verdere ervaringen met stekkerblokken. Ik heb zelf nog een simpel Rittal stekkerblokje van 40 euro   ;D

Die Lapp kabels hebben een erg goede prijs/kwaliteit verhouding, heb er hier ook nog verschillende liggen. Je kunt voor een leuk prijsje een mooie netkabel in elkaar knutselen...volgens mij gebruiken ook fabrikanten (o.a. Isotek) Lapp kabels voor hun netsnoeren.
Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)

dre73

nu na 2 weken begint het beter te worden....
100 uur werd me veteld.
Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Former member 78

Net bij Frank geweest en natuurlijk geluisterd.
Het was alweer ff geleden dat ik daar was.

Gewoon een heerlijke set om naar te luisteren, met erg veel detail.
Het kille wat er in zijn set zat, en wat al was verminderd, is nu zo goed als weg.
Ben ook erg benieuwd hoe zijn set over enkele weken zal klinken, als alles in zijn set
ingespeeld is.

Former member 78

Nog een kleine aanvulling:

Ik was erg benieuwd naar de sound zonder stroomgroep.
Frank had dit binnen een minuut klaar, en de set speelde weer.

Wat ik direct miste, was het uitsterven van instrumenten. Het klonk heel
steriel zonder de stroomgroep, en het geluid werd er wat ''platter'' op.

Hmmm, toch maar eens een afspraak maken zodat ze 't bij mij gaan aansluiten ;D

Snowmaster

Jij gaat ook de HFT kabel gebruiken Arjan?

Geen Belden nemen omdat deze op langere lengtes last krijgt van mantelstroom. Het geluid wordt hierdoor minder zuiver en minder fraai.
De Hifi Tuning Solid Core is een perfecte aanvoerkabel voor zijn prijs van € 15,- per meter.
Hij heeft een afzonderlijke afscherming om de nul en de fase en daardoor is het mantelstroomprobleem op langere lengtes opgelost. Daarnaast doet hij helemaal niets verkeerd en is erg open, zorgt voor een erg goed midden en een goede bas.
Door de cryogene behandeling is hij ook nog fraai oplossend en is er geen spoortje van hardheid.

Echter :  deze kabel laat wel alles horen, dus ook een mismatch of fout in je set. Het kan zijn dat een eigenaar dus aan de slag moet.  De kabel laat zich ook gemakkelijk "bijsturen". Als hij iets te kil of kaal klinkt, heb ik wel tips om hem iets warmer te laten klinken. Maar.....de kabel is nooit de schuldige, het zit hem dan elders in je aansluitingen.
Kortom : een absolute topper en voor dit geld is er niets beters te vinden.

Erik S. van Jouw Hifi verkoopt deze kabel vanaf de rol.  
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)