Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

B.

Frank, naar mijn idee zijn er enkele misvattingen waardoor het geheel je zo aangrijpt.

Je post met veel enthousiasme je ervaringen in jouw showcase topic, niks mis mee. Men reageert hier uiteraard op en dat is wat je wilt, toch?

Reacties lopen uiteraard uiteen en je zult nergens een populatie met 100% gelijkgestemde tegenkomen. Dat is toch juist het mooie van een discussieforum? Je hoeft niet per direct te reageren op een kritische vraag, dus kun je alles lekker laten bezinken. Sterker nog, wat je niet aanspreekt of daar waar je niet op wilt reageren, klik je weg of laat je links liggen.

Het is helaas niet zo dat een showcase topic door z'n benaming vrij moet zijn van kritische vragen. Het eerste topic dat volledig inhoudelijk is vanaf begin tot einde moet nog geopend worden. En gelukkig maar, want een gesprek is daardoor uniek en onvoorspelbaar.

Bij mij in de straat is het vredig en rustig, daar ben ik erg blij mee. Maar een straat hierachter is een grote tokkenbende, dus daar kom ik maar niet. Ik wil je voorzichtig meegeven dat je zélf in de hand hebt wat je er op een forum van maakt. Het is een vrijetijdsbesteding die voor ontspanning en verrijking van kennis zou moeten zorgen, niet voor een burn-out.

Snowmaster

Citaat van: B. op januari 17, 2012, 20:51:58
Slotje dan maar? :)

NEEEEEH......moet je eens kijken wie nu allemaal dit topic lezen.  Niet alleen bekende forumleden zou je dan hun uitlaatklep ontnemen, maar ook aan het stiekeme leesplezier van vele lurkers zou een einde komen :

(gelezen 201648 keer)  
Snowmaster, Nahpets, Bufeel, Zee, B., deBult, Maximus_Aurelius, B@rt, sultankat, Joris1971, Magura, )p( (+ 1 verborgen) en 1 gast bekijken dit topic.  

Het is beter om een aantal van die uitlaatkleppen tijdelijk even te dichten met bv. de sok voor Frank's baspoort.
Frank laat het nu vast even bekoelen. Gelukkig ken ik hem al langer want hij laat niemand in de steek en ook zijn eigen topic niet  :).

Het klopt dat velen hier goede adviezen gaven, die ik zelf zeker zou proberen. Sterker nog, de meeste adviezen kosten geen geld en nauwelijks inspanning. Ik leer nl. altijd van die experimenten ook al is het resultaat negatief. Je hebt dan de bevestiging dat het niet helpt (voor dat moment).

De kritiek die Frank heeft op zijn eigen set snap ik heel goed. Misschien zou ik er nog wel meer moeite mee hebben dan hijzelf. Maar wij hebben het dan wel over een bepaalde vorm van perfectionisme (of audiofilie  ;)).
Wij zijn echter twee totaal verschillende luisteraars. Frank is de stereoliefhebber, maar surround (4.0) zou hij niet kwijt willen. Ik geef helemaal niets om stereo en ik draai ALLES multichannel (5.1) op mijn pingpongsetje :P en hecht heel veel waarde aan superbeeld en een goede surroundbubble.  Als ik de ruimte ervoor had dan kwam er een "supersurround" omdat ik daar nu gaandeweg de kennis voor in huis heb.
Ondanks of dankzij onze totaal verschillende voorkeuren zijn wij erachter gekomen dat er met weinig middelen en weinig investering heel veel te verbeteren valt in stereo/HT sets. Een groot deel van die mogelijkheden zit hem in stroom.
Onorthodox is dit zeker niet, onbekend wel. De omzet in deze tak van sport is gering, maar de prijzen des te hoger.
Wat is er nu leuker dan voor weinig geld flinke stappen voorwaarts te maken?  De laatste tijd moeten Frank en ik steeds vaker lachen, want het is bijna een hobby geworden om met het goedkoopste materiaal een zo goed mogelijk resultaat proberen te krijgen.  Frank hechte vroeger niet zo aan kabels en stekkers, maar was wel in bezit van peperdure topkwaliteit fabrieksmerken. Door experimenteren komt hij erachter dat zijn set het ook bijzonder goed doet op selfmade artikelen.
Sterker nog : zijn set gaat steeds beter klinken en de verkoop van die peperdure fabrieksartikelen leveren hem geld op.
Het is geweldig leuk om te zien hoe hij zijn set steeds dichter bij zijn ideale klank krijgt en vooral om hem dan met een grote grijns op de bank te zien zitten.    
Sprake van een mismatch is er dus zeer zeker niet, maar zijn set up heeft wel een bepaald karakter.
Het basiskarakter van een setup (bron/versterker/speaker) blijft immers altijd een vast gegeven.
Vele ervaren forumleden weten dat je heel veel kunt regelen met opstelling, afstelling, tuning (bv. sokken  ;) ), maar ook met luidsprekerkabels en interlinkkeuzes.  In mijn ogen is er bij topsets in het highend segment geen sprake van "beter of slechter" maar is er vooral sprake van "anders" en smaakverschillen.  
Sommigen nemen de akoestiek van hun ruimte onderhanden en gaan daarmee heel ver.
Anderen zoals Frank zijn heel ver met het ontdekken van de invloed van stroom.  Als dit laatste door opgedane ervaringen dan ook nog eens weinig kost, wordt de hobby nog leuker.
Ik weet dat Frank vanavond vast weer zit te genieten in zijn bank, met zijn honden op de grond voor de BE10's, drankje erbij en samen met Anita even lekker wegduiken in een spannende film.

Misschien is dat wel een goed idee.....ik gooi er ook een filmpje in, wijntje erbij en lekker de voetjes op tafel.
Als er nog mensen behoefte hebben om iets te posten over sokken.....ik houd jullie niet tegen..... :D :D :D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Wijx wondere wereld

ik denk dat veel mensen het met je eens zijn dat stroom een invloed heeft. Er is alleen een meting gedaan in de ruimte waaruit bleek dat er een flinke dip zit bij bepaalde frequenties. Dat is geen kwestie van beter of slechter, dat zit er nu eenmaal. Dat verziekt het geluid. Het is technisch onmogelijk om dat aan te pakken door kabels of elektronica (EQ uitgezonderd). Daarom wordt er voorgesteld om eens te kijken naar de speaker. Het is de speaker aanpassen en/ of de akoestiek. Als dat in orde is, dan is het tijd voor de finishing touches zoals kabels. Frank begint nu met de stroom en dat is de verkeerde volgorde.

Ik ben het trouwens helemaal eens dat met goedkope materialen enorme winst te behalen is, alleen als ik dan stekkerblokken langs zie komen van 600 euro dan vraag ik me af wat je goedkoop vind.  :D
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

Perfectionist

Citaat van: frank2 op januari 17, 2012, 20:40:15
Mooi geschreven perfectionist. Ik heb al een paar PM's mogen ontvangen van mensen die het erg jammer zouden vinden indien ik hier in mijn topic niet meer zou posten.

Dank voor je compliment, per PB kreeg ik die ook al van leden die anoniem wilen blijven, maar zich ergeren aan trolgedrag van bepaalde personen.

Maar laat ik ook naar jou wel even stellen dat ik inhoudeliijk geen oordeel heb over jou of andermans bijdragen. Wij kiezen nooit inhoudeljk partij. We modereren alleen op onacceptabel gedrag, op de persoon spelen, hufterige woordkeuze etc. Inhoudelijk, mits correct verwoord, zou het misschien nog wel eens kunnen ( maar misschien ook niet  :D) dat ik het af en toe eens ben met sommige feedback naar jou...  :-X
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

Snowmaster

Citaat van: Wijx wondere wereld op januari 17, 2012, 22:52:42
ik denk dat veel mensen het met je eens zijn dat stroom een invloed heeft. Er is alleen een meting gedaan in de ruimte waaruit bleek dat er een flinke dip zit bij bepaalde frequenties. Dat is geen kwestie van beter of slechter, dat zit er nu eenmaal. Dat verziekt het geluid. Het is technisch onmogelijk om dat aan te pakken door kabels of elektronica (EQ uitgezonderd). Daarom wordt er voorgesteld om eens te kijken naar de speaker. Het is de speaker aanpassen en/ of de akoestiek. Als dat in orde is, dan is het tijd voor de finishing touches zoals kabels. Frank begint nu met de stroom en dat is de verkeerde volgorde.

Zelfs mijn reactie wordt nu aangegrepen om weer verder te zagen.
Heb je Keysers reactie naar aanleiding van de meting goed gelezen?  Doe het nog eens een keer  ;).
Bovendien heeft Frank zijn speakers aangepast, de opstelling verandert en akoestisch lichte wijzigingen aangebracht.
De (geringe) klachten namen o.a. daardoor flink af.
Ik ken zijn set erg goed en als zijn set verziekt klinkt dan kan 99% van audiominnend Nederland hun set maar beter op Marktplaats.nl zetten  ;)

TIP : lees eens wat Arjan gepost heeft
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Deleted Member 2

Citaat van: Erik van Voorst op januari 17, 2012, 21:17:29
Tja, je zou bijna aan jezelf gaan twijfelen zoals Frank dat neerpent in zijn laatste mail.....

Ik heb voor de 1000ste keer alles teruggelezen en steeds zie ik weer hetzelfde patroon bij Frank...
Eerst een klacht....dan een bijdrage van iemand.....klacht ineens als sneeuw voor de zon verdwenen.....dan weer een klacht ( en heel vaak dezelfde ) ....dan weer een reactie/bijdrage van iemand....en dan klacht ineens weer weg en als klap op de vuurpijl gevolgd door een woede uitbarsting.

Kan iemand mij alstublieft zeggen dat ik het allemaal verkeerd lees/interpreteer.....ik snap er echt niet veel meer van.....ik heb dit werkelijk nog nooit eerder meegemaakt....hij lijkt verblind door woede want ook het voorhemzelf goed op een rijtje zetten wat de reacties zijn lukt hem niet meer...hij interpreteert het nu als een massale aanval  :o

Het is een bekend psychologisch verschijnsel dat mensen er belang bij hebben om een probleem te hebben en daar dan vervolgens een oplossing voor te vinden. Dat maakt deze mensen belangrijk en onmisbaar en krijgen erkenning. Het gaat soms zo ver dat zij problemen creëeren die er eigenlijk niet zijn. Ook deze lossen zij op en zijn de held en krijgen status. Wee de andere persoon die het waagt problemen op te lossen of aantoont dat sommige problemen veel gemakkelijker op te lossen zijn dan de held beweert.

Nahpets

Münchhausen by proxy loslaten op je HT-set....
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

chansig

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Wijx wondere wereld

Citaat van: Snowmaster op januari 17, 2012, 23:41:09
Zelfs mijn reactie wordt nu aangegrepen om weer verder te zagen.
Heb je Keysers reactie naar aanleiding van de meting goed gelezen?  Doe het nog eens een keer  ;).
Bovendien heeft Frank zijn speakers aangepast, de opstelling verandert en akoestisch lichte wijzigingen aangebracht.
De (geringe) klachten namen o.a. daardoor flink af.
Ik ken zijn set erg goed en als zijn set verziekt klinkt dan kan 99% van audiominnend Nederland hun set maar beter op Marktplaats.nl zetten  ;)

TIP : lees eens wat Arjan gepost heeft

Ik zaag niet in jouw verhaal (althands dat is niet de bedoeling). Ik houd er wel van als mensen dingen uitproberen. Alleen goedkoop is relatief blijkbaar.

Welke van de heel veel reacties moet ik lezen van Arjan?

Erik van Voorst (in memoriam)

...ik heb ALLE reacties gelezen van ALLE mensen welke de set van Frank hebben gehoord en er is diezelfde rode draad in te ontdekken....
samenvattend  "een tikkie te luid en te schel"  en soms bevestigd Frank dat ook achteraf. Dus voor de rest geen nieuwe info.

Als zulke mooie speakers voor zeg 50 procent presteren is het geluid nog steeds niet verziekt...maar het kan behoorlijk beter....ik was gewoon in de veronderstelling dat Frank hier open voor stond ...maar helaas...het blijft bij stekers en kabeltjes zo te zien.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

B.

Als er geen klachten zijn begrijp ik idd ook niet waarom er steeds weer andere draadjes, doosjes en stekkertjes komen.

FFF

Ik vind het persoonlijk al een tijdje jammer dat Frank zich altijd moet verdedigen.

Ik lees graag zijn reviews ondanks dat ik het met "jullie" eens ben dat hij wellicht niet de juiste cq meest efficiente weg kiest.

Hij kiest een pad en haalt daar voldoening uit, ik vind het ook een interessant traject om te volgen.

Wijx wondere wereld

Citaat van: B. op januari 18, 2012, 16:28:19
Als er geen klachten zijn begrijp ik idd ook niet waarom er steeds weer andere draadjes, doosjes en stekkertjes komen.

audiofiele onrust

Poldo

Het is wel een mooi topic, ik heb hem even zitten lezen vandaag en heb mij erg vermaakt. Ik noem hem "de sok".

Toch vind ik het belachelijk dat je zo'n dure speaker hebt dat je er een sok in moet stoppen om hem goed te laten klinken, ik denk zelf dat de speaker niet zo'n gelukkige keuze is geweest i.c.m. de ruimte. Misschien is de hobby een beetje doorgeschoten naar een obsessie, hifi blijft een compromis wanneer je in een gewone leefbare huiskamer een set plaatst. De acceptatie is misschien wel de uitweg om weer gewoon lekker muziek te luisteren zonder je te irriteren aan micro details.

Een andere optie is misschien de importeur of dealer van je speakers langs te laten komen en hem je probleem voorleggen. Hij heeft die speakers (op shows en bij mensen thuis) misschien in een andere omgeving horen spelen en kan aangeven of er echt iets "mis" is in je set.

Ps: Ik hoop dat S@m gewoon blijft posten, ik vind hem toch wel een erg "kleurrijke" poster op dit forum.

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Martijn M

Poldo. Waarom denk je dat de luidsprekers geen goede keuze zijn geweest in relatie tot Franks kamer?
Dutch & Dutch

chansig

Citaat van: FFF op januari 18, 2012, 17:14:41
Ik vind het persoonlijk al een tijdje jammer dat Frank zich altijd moet verdedigen.

Frank moet niets...en misschien roept hij daarbij het door zijn schrijfstijl het ook wel een klein beetje over zich af. Mensen die hem goed kennen noemen het enthousiasme. Ik noem het niet handig formuleren. Ik moet hierbij wel direct en duidelijk aangeven dat het minder is geworden. Frank houdt het meer bij zichzelf en dat  is ook waar het hoort.

Voor de rest is het Franks keuze om wel/niet te posten.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Poldo dat helpt de huidige situatie niet door hem...de sok....te noemen ( howel ik wel begrijp hoeveel geduld het vergt om kalm te blijven)

Ik denk niet dat je begrijpt wat er voor advies gegeven wordt en dat je evenals Frank er gewoon niet genoeg van af weet om zo te reageren. Kijk het is een volkomen normale situatie waar niet alleen door Frank maar door nu ook meerderen spastisch op wordt gereageerd.

Ik kan hier talloze High-end speakers gaan opnoemen welke pluggen mee leveren om de consument in staat te stellen hun speaker aan de ruimte te optimaliseren....onlangs heb ik nog bij mijn broer peperdure Sonus Faber speakers met sokken in de poort(en) gedempt omdat zijn ruimte zorgde voor een zeer zware bas.....okay hij heeft inmiddels de originele pluggen bij Sonus Faber gekocht omdat hem dat een lekkerder gevoel gaf.

Nogmaals iemand die zich ook maar iets meer verdiept in deze materie kan zo op een vrij simpele manier zijn open systeem tunen naar smaak en zelfs (akoestische) problemen te lijf gaan.  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Jumping Jack

Jongens, laat dit topic (en frank2) mss even gewoon rusten. Zo wat alles wat er te zeggen valt, is reeds gezegd en uiteindelijk blijft dit frank2's topic...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Nahpets

Het staat hem vrij om mee te doen, of niet.

Tevens kan hijzelf een slotje zetten.
I love everybody!
some I love to avoid,

Poldo

Citaat van: Erik van Voorst op januari 18, 2012, 18:27:43
Poldo dat helpt de huidige situatie niet door hem...de sok....te noemen ( howel ik wel begrijp hoeveel geduld het vergt om kalm te blijven)

Ik denk niet dat je begrijpt wat er voor advies gegeven wordt en dat je evenals Frank er gewoon niet genoeg van af weet om zo te reageren. Kijk het is een volkomen normale situatie waar niet alleen door Frank maar door nu ook meerderen spastisch op wordt gereageerd.

Ik kan hier talloze High-end speakers gaan opnoemen welke pluggen mee leveren om de consument in staat te stellen hun speaker aan de ruimte te optimaliseren....onlangs heb ik nog bij mijn broer peperdure Sonus Faber speakers met sokken in de poort(en) gedempt omdat zijn ruimte zorgde voor een zeer zware bas.....okay hij heeft inmiddels de originele pluggen bij Sonus Faber gekocht omdat hem dat een lekkerder gevoel gaf.

Nogmaals iemand die zich ook maar iets meer verdiept in deze materie kan zo op een vrij simpele manier zijn open systeem tunen naar smaak en zelfs (akoestische) problemen te lijf gaan.  ;)

Ik had bij mijn B&W 684 ook van die pluggen echter gebruikte ze niet in mijn ene huis, na de verhuizing had ik ze wel nodig (meer boemende bass). Uiteindelijk de speakers weggedaan omdat ik het geluid met die pluggen niet fijn vond klinken, deze hadden namelijk ook invloed op andere aspecten in het geluid. Het is dan handiger om naar gesloten speakers zoals de ATC te kijken. Of bijvoorbeeld speakers met een poort aan de onderkant van de speaker.
En ik vind het wijs om de dealer/importeur van de speakers er naar te laten kijken, ik heb ook heel vaak contact met de importeur van mij speakers wanneer ik vragen heb en hij is ook 2x bij mij thuis langsgekomen.

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

blue-eyes

Citaat van: Nahpets op januari 18, 2012, 19:05:20
Het staat hem vrij om mee te doen, of niet.

Tevens kan hijzelf een slotje zetten.

Nee, topics worden niet gesloten, tenzij in overleg, op speciaal verzoek van de starter.

En zoals gezegd, alles is al gezegd, laat even lekker rusten. Frank ken ik niet, maar Frank2 van het forum kennende komt ie gerust terug.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Citaat van: Jumping Jack op januari 18, 2012, 18:51:23
Jongens, laat dit topic (en frank2) mss even gewoon rusten. Zo wat alles wat er te zeggen valt, is reeds gezegd en uiteindelijk blijft dit frank2's topic...

Hoi,
Daar ben ik het niet mee eens want er dient zich een hele bron van praktische "poort" gebruikers aan, een schat van info die je anders niet zo 1-2-3 lospeutert.
Misschien dat Frank het links laat liggen maar mede lezers kunnen er hun voordeel meedoen  ;)

Nahpets

Citaat van: Blue-Eyes op januari 18, 2012, 20:15:40
Nee, topics worden niet gesloten, tenzij in overleg, op speciaal verzoek van de starter.

My bad, beter ook.
I love everybody!
some I love to avoid,

blue-eyes

Citaat van: Erik van Voorst op januari 18, 2012, 20:15:56
Hoi,
Daar ben ik het niet mee eens want er dient zich een hele bron van praktische "poort" gebruikers aan, een schat van info die je anders niet zo 1-2-3 lospeutert.
Misschien dat Frank het links laat liggen maar mede lezers kunnen er hun voordeel meedoen  ;)

Ik doelde meer op het feit Frank2 even met rust te laten met adviezen, etc.
Lezen is goed, staat erg veel bruikbare informatie in.

Discussies moeten we hier een beetje weghalen, dit is per slot van rekening wel een owners topic, zonder de owner vind ik het minder chique om hier verder te discuseren, immers, centraal is het systeem van de owner :)

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Former member 78

Citaat van: Erik van Voorst op januari 18, 2012, 20:15:56
Hoi,
Misschien dat Frank het links laat liggen maar mede lezers kunnen er hun voordeel meedoen  ;)

Maak dan een apart topic aan, Sok DER Sokken oid.
Dan kan er in dit topic wat rust komen.

En als je echt wil weten wat een paar sokken in de Be10 doet, dan wil ik
het morgen ochtend wel voor jou proberen, al zijn mijn Be10's niet exact de
zelfde als die van Frank2.