Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

frank2

Ik heb alle reacties gelezen, dank. Vele goed bedoelde adviezen. Helaas heeft geen mijn set gehoord de laatste paar weken.
En ja een buizenversterker zou het hier goed doen, en die komt er niet.
En met alleen een kabel krijg je geen emotie in de muziek, dat weet ik ook

Echter zoals het nu is zal dat hoogstwaarschijnlijk wel het geval zijn, na een inspeelperiode, welke net begonnen is.

En natuurlijk elke set is anders, net zo als de akoestiek, ik betrek alles wat ik hier schrijf ook puur nav, wat ik hoor op mijn set. Als op andere sets Furutech gold warmer klinkt prima, hier en bij 1 andere set was dat niet zo. Wees blij dat jij dat probleem niet hebt. Als ik dat niet had gehad was ik ook niet verder gegaan.

EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

Snowmaster

Citaat van: frank2 op januari 14, 2012, 10:04:32
Ik heb net de review van het CP Audio ultimate reference stekkerblok klaar gemaakt, maar ik wacht nog op de bevindingen die Snowmaster gaat doen. Deze gaat komende week het blok beluisteren. Daarna zal ik zijn gedeelte bij mijn review zetten en deze hier plaatsen.

Ik snap best dat je mijn mening wilt toevoegen, maar mijn uitgangspunt is een hele andere dan die van jou.
Dat gaat niet matchen in jouw review. Wacht dus niet op mij  ;), maar post gerust je ervaringen.  
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

KlipschHT

Dat de hoge tonen worden benadrukt bij Furutech gold kabels dat heb ik echt nog nooit gehoord in mijn set...maar zo zie je maar weer dat het ook anders kan uitpakken in een andere set. Maar ik vind de zoektocht leuk om te lezen Frank dus gewoon doorschrijven....ben benieuwd naar je verdere ervaring met stekkerblokken en netkabels.
Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)

Xander32

Citaat van: JeroenGRT op januari 14, 2012, 23:17:07
Dat de hoge tonen worden benadrukt bij Furutech gold kabels dat heb ik echt nog nooit gehoord in mijn set...maar zo zie je maar weer dat het ook anders kan uitpakken in een andere set. Maar ik vind de zoektocht leuk om te lezen Frank dus gewoon doorschrijven....ben benieuwd naar je verdere ervaring met stekkerblokken en netkabels.
En daarin ben je niet de enigste, gezien de reply in dit draadje.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

frank2

Ik zal zeker doorgaan met het opschrijven van mijn ervaringen.
Wel heb ik na het proberen van diverse stroomkabels 1 ding wel geleerd. Als je zelf een stekker kunt monteren aan een stroomdraad, en wie kan dat niet? kun je honderden euro's besparen.

Persoonlijk vind ik de woekerprijzen die voor kant en klare kabels gevraagd worden absurd. (wel logisch gezien de lage omloopsnelheid) maar met een beetje zoekwerk kun je kabels vinden en stekkers kopen die je samen hooguit 25% kosten van wat een kant en klare kabel kost en toch niet inboeten in kwaliteit en klankkleur.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

chansig

Dan heb je het alleen over stroomkabels of geldt dit ook voor interlinks en speakerkabels ?

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

Puur en alleen stroomkabels, interlinks en speakerkabels verander ik niets aan, omdat ze gewoon zeer goed voldoen en ik ze al heb, heb er geen klachten of opmerkingen over.

Erik van Voorst (in memoriam)

Helaas heeft geen mijn set gehoord de laatste paar weken.
Zin 1 Ik heb GEEN probleem
En ja een buizenversterker zou het hier goed doen, en die komt er niet.
Zin 2 Ik heb EEN probleem
En met alleen een kabel krijg je geen emotie in de muziek, dat weet ik ook
Zin 3 Ik heb EEN probleem
Echter zoals het nu is zal dat hoogstwaarschijnlijk wel het geval zijn, na een inspeelperiode, welke net begonnen is.
Zin 4 Ik heb GEEN probleem
Wees blij dat jij dat probleem niet hebt. Als ik dat niet had gehad was ik ook niet verder gegaan.
Zin 5 Ik heb EEN probleem........

Wordt een beetje moeilijk meedenken/reageren op die manier....

[/quote]
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Wijx wondere wereld

Citaat van: frank2 op januari 15, 2012, 08:35:12
Ik zal zeker doorgaan met het opschrijven van mijn ervaringen.
Wel heb ik na het proberen van diverse stroomkabels 1 ding wel geleerd. Als je zelf een stekker kunt monteren aan een stroomdraad, en wie kan dat niet? kun je honderden euro's besparen.

Persoonlijk vind ik de woekerprijzen die voor kant en klare kabels gevraagd worden absurd. (wel logisch gezien de lage omloopsnelheid) maar met een beetje zoekwerk kun je kabels vinden en stekkers kopen die je samen hooguit 25% kosten van wat een kant en klare kabel kost en toch niet inboeten in kwaliteit en klankkleur.
Waarom maak je dan niet je eigen stekkerblok? Die ijn vrij simpel te maken
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

frank2

Helaas te kort door de bocht; ik had problemen die ik nu naar ik hoop verholpen heb, maar doordat er een inspeelperiode gaande is kan ik dat nog niet 100% zeker zeggen. En natuurlijk is Belles niet zaligmakend, een buizenversterker klinkt ANDERS, wat ook erg mooi kan zijn, dat wil niet zeggen dat er daar een probleem is.

Doordat ik alles gefaseerd doe, want ik ben hier al 3 maand mee bezig, weet ik precies wat en hoe het veranderd. Alleen nu heb ik een nieuw stekkerblok erachter en tegelijkertijd door andere ervaringen ook een lapp kabel die beiden aan het inspelen zijn.

frank2

Er komt misschien later nog een extra stekkerblok, voor tv en sat tuner, maar dat is toekomst. Misschien inderdaad zelfbouw

sultankat

Citaat van: frank2 op januari 14, 2012, 10:04:32
Ik heb net de review van het CP Audio ultimate reference stekkerblok klaar gemaakt, maar ik wacht nog op de bevindingen die Snowmaster gaat doen. Deze gaat komende week het blok beluisteren. Daarna zal ik zijn gedeelte bij mijn review zetten en deze hier plaatsen.

Ben nu met een nieuwe review bezig; Het Vibex One 6R blok, maar dat zal nog wel even duren, ik verwacht ergens medio februari. Het blok moet eerst inspelen, is gloednieuw.

Ik zal eind januari wanneer alles hier een beetje ingespeeld is de balans opmaken.

Ik neem aan dat je deze review met de Vibex en de CP Audio kent?

http://www.hifi-advice.com/Vibex-versus-CPaudio-review.html
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Helmuth

Al dat testen van kabels hoe wil je dat accuraat doen? wat is je referentie waarmee je vergelijkt?

Misschien loop je wel rondjes in de kabel wereld omdat je geen methodiek hebt om dit uit te sluiten.

Met vriendelijke groet Helmuth     (  ( (( STEREO )) )  )

chansig

Citaat van: frank2 op januari 15, 2012, 10:22:56
Puur en alleen stroomkabels, interlinks en speakerkabels verander ik niets aan, omdat ze gewoon zeer goed voldoen en ik ze al heb, heb er geen klachten of opmerkingen over.

Volgens mij had je dat over je stroom ook niet totdat.....

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

erik s.

Helaas zijn niet alle materialen van kant-en-klaar kabels los te koop.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

frank2

Citaat van: sultankat op januari 15, 2012, 10:31:26
Ik neem aan dat je deze review met de Vibex en de CP Audio kent?

http://www.hifi-advice.com/Vibex-versus-CPaudio-review.html

Ja die ken iik wel maar dat zijn beide andere blokken dan degene die hier zijn. Dus niet uitwisselbaar

sultankat

Frank,

In ieder geval zijn er heel wat mensen geïnteresseerd in dit onderwerp omdat het niet ingegeven is door commerciële motieven, dus vooral doorgaan en ons op de hoogte houden. Tegen de sceptici zou ik willen zeggen: oordeel niet voordat Frank zijn anpak en uitkomsten heeft gedeeld op dit forum.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Dali Grand Diva speakers | Ansuz Speakz x speakerkabels | Sugden Masterclass HA 4 hoofdtelefoonversterker | Audeze LCD X hoofdtelefoon | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

frank2

Citaat van: Helmuth op januari 15, 2012, 10:35:03
Al dat testen van kabels hoe wil je dat accuraat doen? wat is je referentie waarmee je vergelijkt?

Misschien loop je wel rondjes in de kabel wereld omdat je geen methodiek hebt om dit uit te sluiten.

Ik weet hoe het klonk en dat verbeter ik daarbij gebruik ik de set van Snowmaster en ook zijn oren voor feedback. Ik luister liever dan dat ik met metingen e.d. begin, het moet goed klinken en of dat qua metingen dan goed of minder is vind ik niet interessant

frank2

Citaat van: chansig op januari 15, 2012, 10:36:01
Volgens mij had je dat over je stroom ook niet totdat.....

Gr Hans

In feite klopt dat, maar zoals je weet en toen je hier was kon je het ook horen had ik last bij bepaalde nummers van een soort schreeuwigheid, alleen kon ik niet vinden waar dat zat; door ook gisteren nog iets te proberen wat ik nog niet gedaan heb word je wijzer. Een combinatie van stroomkabels met furutech gold stekkers en het blok bleken de boosdoener te zijn. Maar vind dat maar eens uit. Gelukkig ben ik erachter gekomen doordat Snowmaster met kabels en stekkerblokken begon en zodoende heb ik enkele blokken hier gehad o.a. van Jouw Hifi, daaruit bleek dat ik op de goede weg zat....

Erik van Voorst (in memoriam)

En wat nu eens als de Furutech een zwakke schakel elders in je setup heeft laten horen....dan lijkt mij niet de oplossing dit te maskeren met een andere stroomkabel.  ;)

Eigenlijk misschien wel een beetje de herhaling van het equalizerverhaal.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

frank2

Furutech koper en standaard stekkers van koper hadden het probleem niet, evenals 3 andere stekkerblokken die hier hebben gestaan.

De set kwam daarna na uitbanning van alle furutech stekkers ook meteen in balans. Nee hier in mijn set was de grootste boosdoener IEC stekkers van furutech Gold en het blok.

Robiwan

Wat fijn dat ik over een Naim set beschik, inclusief kabels, dan hoef ik niet na te denken over synergie want die is 100%. Als ik dit geweten had was ik 10 jaar geleden al naar Naim overgestapt. Maar zonder gekheid. Je hebt een prachtige set maar ook ik twijfel of de combinatie van verschillende merken wel de goede is, dus of de basis wel oke is?
Naim NAC 172XS+NAP100 | Technics SL1500c | Denon DCD-900 | Neat Motive SX2

Zee

Citaat van: frank2 op januari 15, 2012, 10:54:05
De set kwam daarna na uitbanning van alle furutech stekkers ook meteen in balans. Nee hier in mijn set was de grootste boosdoener IEC stekkers van furutech Gold en het blok.

Frank,
Ik snap dan ook niet dat je met stekkerblokken als die van Vibex etc aan de gang gaat.  De meest voor de hand liggende oplossing (.... zo dit al een probleem is ;) ) is toch wel om direct een netsnoer aan het stekkerblok te zetten en dit niet nog eens via een (relatief) gammel IEC chassisdeel te laten lopen....
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

frank2

Vibex en CP Audio hebben een IEC inlet. Dus die moet je wel gebruiken. Verder en ja dat is vloeken in de kerk, kun je met de contra stekker voor het stekkerblok, het gehele geluid beïnvloeden.
Ik heb nu een Furutech koper eraan zitten en deze zorgt voor net een beetje meer midden, die worden iets versterkt tov. een standaard stekker. Dat komt in mijn set erg goed uit, aangezien Keyser al gemeten heeft dat in het midden bij mij een dip zit. Verder wordt het geluid emotioneler en dat doet het Vibex blok ook. En natuurlijk gebruik ik straks overal dezelfde snoeren en interlinks. Verder zoals bekend gebruik ik een VV eb EV van Belles dus alles matcht goed met elkaar. Ik heb hier stroomkabels van Johan liggen eerst had ik er 1 en deze op de VV klonk een beetje easy maar overal op was er synergie, alleen ik was voor 90% tevreden over die kabels en probeer nu de extra 10% erbij te krijgen. Dus alles is nog in ontwikkeling en nog niet uitgekristaliseerd. Ik heb daar nog meer tijd voor nodig. Als de synergie perfect is voor zover mogelijk probeer ik nog shuko's en contra's op de Lapp snoeren enz.... ik ben nog niet klaar

drees62

Mooi project Frank!

Ben benieuwd wat je (eind-) conclusies worden. Ga hier ook bezig met de stroom. Kan ik uit jouw verhaal opmaken (lees al heel lang mee) dat je de kabel van HFT prefereert boven de Belden van groep naar wandcontactdoos?
Ondanks het feit dat de Belden 3 x 4mm2 is en de HFT 3 x 2,5mm2?

Mijn boodschappenlijst bevat voorlopig:
- Siemens klankmodule met HFT-zekering
- HFT of Beldenkabel door de kruipruimte
- Furutech wandcontactdoos.

Zie ik nog wat over het hoofd?

Ik heb inmiddels al een HFT-stekkerblok van Jouw Hifi, deze bevalt zeer goed. Is bij mij een groot verschil.

Groeten uit Enschede!