Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

mtissink

Ik wilde nog laten weten dat ik (onverwachts) komend weekend in de buurt ben.. maar als SnowMaster er ook al is, dan zal ik jullie lekker je gang laten gaan!
Eindelijk DIE kabel! :pompom:
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

frank2

Citaat van: mtissink op augustus 25, 2011, 17:30:08
Ik wilde nog laten weten dat ik (onverwachts) komend weekend in de buurt ben.. maar als SnowMaster er ook al is, dan zal ik jullie lekker je gang laten gaan!
Eindelijk DIE kabel! :pompom:

ik heb je PM gestuurd
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Lex Groningen

Citaat van: frank2 op augustus 25, 2011, 16:34:11
behoorlijk grote, ik heb 'm hier al thuis gehad voor 2 uur. Meer bas slam, een aanmerkelijk meer open midden. Kan ik me nog herinneren.

Als je alles klaar hebt zoals jij het graag wilt hebben, kom ik graag een keer weer bij jullie langs.
Ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

frank2

Dat is dus over 20 dagen...... Kun je meteen naar Arjan. Tussen de set van Arjan en die van mij, hoewel dezelfde speakers en dezelfde Oppo's en dezelfde interlinks is er toch nog een behoorlijk verschil en dat komt niet (alleen) van de akoestiek.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Former member 78

Citaat van: frank2 op augustus 25, 2011, 18:47:31
Dat is dus over 20 dagen...... Kun je meteen naar Arjan. Tussen de set van Arjan en die van mij, hoewel dezelfde speakers en dezelfde Oppo's en dezelfde interlinks is er toch nog een behoorlijk verschil en dat komt niet (alleen) van de akoestiek.

Transistor vs buis ;D

Deleted member

frank2

jazeker kabel is al doorgetrokken en wordt nu door snowmaster aangesloten.

frank2

Om kwart voor 3 ging de set weer aan en hebben we verschillende cd's die we goed kennen alsmede enkele BR's en de tv bekeken.

Het beeld is gestokener, meer kleine tintverschillen in bijv. gezichten een betere zwarting en grijstinten
Het geluid: is een stuk opener, natuurgetrouwer, een beter middengebied waardoor de EQ bijna of zelfs helemaal uit kan, een betere bas. Het hoog is ruimtelijker. En de kabel moet nog ingespeeld worden.

Former member 78

Euhm, sluit een lamp aan op die kabel.
Dan maak je 24uur per dag met inspelen :)

Mooi dat het positief is, ben benieuwd of ik de verschillen ook opmerk bij jou thuis.

frank2

Arjan, ik jouw hifi tuning kabel ook hier liggen, maak snel een afspraak met Marco dan gaat er bij jou ook zeker heel wat veranderen.

Former member 78

frank2

Ik ben er om half 7,  ongeveer, ik neem het kabeltje mee, luister naar jou stroomvretende super versterker, met 4 buisjes. en zal daarna huiswaarts keren want we willen nog een flimpje kijken. (nadat ik heb verteld wat ik ervan vind, al denk ik dat het beter zal zijn dan met je Usher versterker)

S@m

Citaat van: frank2 op augustus 27, 2011, 16:02:23
al denk ik dat het beter zal zijn dan met je Usher versterker)

Da's misschien wat voor jou Frank... ;)

frank2

nee niet voor mij, de Usher heeft voor mij te weinig detaillering, maar de versterker klinkt lekker gemakkelijk

Snowmaster

Frank, je weet dat ik vanavond alweer een nieuwe stroomtest in beweging heb gezet. De eerste indrukken zijn goed. Ik heb ook nog even gebeld met M omdat hij zo rustig was. Je raadt het nooit....
Hij heeft de PPP (P5) getest en vergeleken met onze stroomgroep.  Hij heeft hem na 5 dagen snel weer ingeleverd.
Leuk om te horen want ik wilde altijd al weten hoe goed onze stroomaanleg is t.o.v. de powerplant, maar de P5 is dus verslagen want die levert dynamiek en natuurlijkheid in.
Dan te bedenken dat hij de nieuwe kabel nog moet aansluiten en die maakt het nog dynamischer en het verschil is dan nog groter.
Nu eerst filmpje kijken.

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

frank2

De nieuwe kabel ligt er nu ongeveer 12 uur achter; en het is zondagochtend dus mijn dagdeel dat ik meestal muziek ga luisteren, de wederhelft zit meestal boven achter de computer (nu is ze koffie aan het drinken dus mooi even de tijd om dit te typen)
Ik heb net even wat klassiek gedraaid, een goed opgenomen nummer; zonder behringer, wat klinkt het opeens lekker; het grootste verschil wat het meest opvalt is dat het middengebied opeens voller is geworden en het hoog iets rustiger waardoor het geluid zoveel mooier is als voorheen. Heb ook even de platenspeler gebruikt met prefab sprout, een nummer wat voorheen behoorlijk tekeer ging, vooral de mondharmonica kan nogal scherp zijn, nu was dat opeens geheel verdwenen en bovendien was alles meer gedetailleerd. Ook de behoorlijk verbeterde diepte en spreiding valt behoorlijk op. Ik ben zeer tevreden over de aanpassing.

phy

Citaat van: frank2 op augustus 28, 2011, 09:15:18
Ik heb net even wat klassiek gedraaid, een goed opgenomen nummer; zonder behringer, wat klinkt het opeens lekker
Logisch....... het is bij jouw nog redelijk snel gegaan om achter de valsheid van drc te komen .  :thumbs-up:

frank2

De behringer is een soms noodzakelijk hulpmiddel, waar niets vals aan is. Wel corrigeert hij het geluid goed. Zoals hier vaak besproken is is het te weinig aan midden waarom de behringer gebruikt wordt/werd. Hij doet zeer goed werk, al veranderd het geluid wel in beperkte mate. (naast het corrigeren EQ) Maar door de nieuwe kabel is er weer midden waardoor het gat in het midden nu niet opvalt en de Behringer niet aan hoeft.

Het mooie is dat slechts de Belden (die bijna iedereen gebruikt) vervangen door een andere kabel zo'n groot verschil geeft. De Belden stroomkabel welke hier 4 a 5 jaar de stroom heeft verzorgd naar mijn stekkerblok, het geluid versmeert; weinig/minder midden, een nadruk op hoog en ook het basgebied is bij een Belden minder, naast mindere nuancering en dynamiek.

Voor velen zou zo'n kabel van hifi tuning een bijzondere mooie aanwinst zijn. Er zijn nog 2 mensen naast Antoine die de kabel nog moeten aansluiten, dan zijn er 4 mensen met deze kabel, als zij allen ongveer hetzelfde beweren/zeggen, weet je zeker wat zo'n kabel doet.

phy

Dirk

Citaat van: frank2 op augustus 28, 2011, 11:30:17
Voor velen zou zo'n kabel van hifi tuning een bijzondere mooie aanwinst zijn. Er zijn nog 2 mensen naast Antoine die de kabel nog moeten aansluiten, dan zijn er 4 mensen met deze kabel, als zij allen ongveer hetzelfde beweren/zeggen, weet je zeker wat zo'n kabel doet.
de conclusie die ik daaruit trek, is dat deze 4 mensen er in hun set tevreden van zijn, wat nog niet maakt dat je dezelfde positieve eigenschappen op alle sets & setups kan "kopiëren", maar ik heb zo het gevoel dat jij daar anders over denkt...of er op z'n minst wat nuance in je stelling ontbreekt ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

frank2

klopt hoor wat jij zegt, ik vind het best. Het is maar een suggestie voor anderen....

HTip

Citaat van: Snowmaster op augustus 27, 2011, 20:57:31
Frank, je weet dat ik vanavond alweer een nieuwe stroomtest in beweging heb gezet. De eerste indrukken zijn goed. Ik heb ook nog even gebeld met M omdat hij zo rustig was. Je raadt het nooit....
Hij heeft de PPP (P5) getest en vergeleken met onze stroomgroep.  Hij heeft hem na 5 dagen snel weer ingeleverd.
Leuk om te horen want ik wilde altijd al weten hoe goed onze stroomaanleg is t.o.v. de powerplant, maar de P5 is dus verslagen want die levert dynamiek en natuurlijkheid in.
Dan te bedenken dat hij de nieuwe kabel nog moet aansluiten en die maakt het nog dynamischer en het verschil is dan nog groter.
Nu eerst filmpje kijken.

Dat vind ik echt een hele prestatie! De PPP bracht mij nl. veel verbetering. Ik hoef je natuurlijk niet te zeggen dat ik steeds nieuwsgieriger (als dat nog kon ;)) wordt. Ik vraag me ook af hoe jouw oplossing omgaat met een steeds verschillende ingangsspanning. Gisteren varieerde dat van 238V tot zelfs 243V. Dat regelt de PPP keurig af tot 234-235V.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Deleted member

Gefeliciteerd Frank met de nieuwe aanwinst, super dat 't zo goed uitpakt!! :headbanging:

HTip

Citaat van: Antoine op augustus 28, 2011, 13:27:13
Gefeliciteerd Frank met de nieuwe aanwinst, super dat 't zo goed uitpakt!! :headbanging:
+1

Dat scheelt me weer typen... :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Deleted member

Citaat van: frank2 op augustus 28, 2011, 11:30:17
<knip>

Bij mij is 'ie al aangesloten hoor! ;) Flauw, ik begrijp wat je bedoelt!  :)

Citaat van: HTip op augustus 28, 2011, 13:33:16
+1

Dat scheelt me weer typen... :D

:D

Ik hoop trouwens dat 'ie snel ook naar jou toekomt. Ben erg benieuwd of de PPP nog meerwaarde geeft. Gevoelstechnisch zou ik zeggen van wel maar gezien wat Snowmaster er over schrijft lijkt 't van niet. Dezelfde ervaringen had 'ie ook via via met mijn 'poor mans' filtering de PS Audio Duet. Het schijnt ook beter zonder dit filter te klinken. Dat is trouwens iets wat ik vandaag op deze regenachtige zondagmiddag wel eens kan uit gaan proberen bedenk ik me net!  ;)