Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op juni 25, 2011, 16:11:45
Ik kan nu via de server die op m'n oude computer staat mp3 muziek afspelen als het op de C schijf staat. (in een mapje) De muziek op de Mobili tv kent hij niet.
Nu nog spotify maar hoe dat moet???

Je hebt hier een topic voor de 83, maar ik zie door de bomen het bos niet meer...
Idee om een nieuw topic hiervoor te openen speciaal voor de aansluiting hiervan?
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

goed idee, ik maak een nieuw topic aan.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=113437.0
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

frank2

Even hier de resultaten : ik heb nu de mogelijkheid om te streamen. Aangezien de Oppo 83 alleen MP3 muziek kan afspelen heb ik mijn favouriet Alison forget about me in de computer gezet als mp3 320 kb/s dmv audiograbber. En deze daarna laten afspelen op de oppo dmv streamen.
Daarna de cd gedraaid: conclusie: de mp3 is minder aanmerkelijk minder vol van geluid dan het origineel. Het is een kaler geluid wel hel strak, maar de volheid van de bas en de middentonen is weg tov. de cd. Dus streamen voor muziek via de Oppo (mp3) is leuk maar alleen als achtergrond muziek niet om lekker te gaan luisteren.

Nu nog kijken via en andere DLNA server of ik internetradio en beeld als you tube via streamen kan afspelen op de Oppo.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Snowmaster

Ben zelf ook al eens bezig gewwest met streamen een paar jaar terug en onlangs nog weer.
Langzaam ben ik tot de (voorbarige?) conclusie gekomen dat streamen nooit echt lekker klinkt.
Het blijft altijd een kaal, ietswat digitaal geluid, behalve als je gaat draaien met simpelere upfront speakers met meer nadruk op middengebied voor compensatie. Bijvoorbeeld met een lekkere discospeaker  ;D.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

advr

Citaat van: Snowmaster op juni 26, 2011, 14:36:12
Ben zelf ook al eens bezig gewwest met streamen een paar jaar terug en onlangs nog weer.
Langzaam ben ik tot de (voorbarige?) conclusie gekomen dat streamen nooit echt lekker klinkt.
Het blijft altijd een kaal, ietswat digitaal geluid, behalve als je gaat draaien met simpelere upfront speakers met meer nadruk op middengebied voor compensatie. Bijvoorbeeld met een lekkere discospeaker  ;D.

moet zeggen dat ik zeer blij ben met het streamen en nooit meer terug ga naar de cd ;D

het echte luisteren gebeurd toch via de lp :baaa: :baaa:

Ad.
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Kingpin

:huh2: kom eens langs zou ik zeggen  :D
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

hifiman

Citaat van: Kingpin op juni 26, 2011, 20:52:18
:huh2: kom eens langs zou ik zeggen  :D
Same here, happy streaming en het klinkt echt niet kaal . Je bent welkom mocht je eens in de buurt zijn.

Groetjes,

Ronald

Joris1971

Wat een onzn dat het nooit lekker klinkt, speel maar eens met een linn streamer...

AbZ

Citaat van: Joris1971 op juni 26, 2011, 22:04:21speel maar eens met een linn streamer...
Wel eerst ff je DS met viltstift behandelen...

Peerless Monster

Citaat van: Joris1971 op juni 26, 2011, 22:04:21
Wat een onzn dat het nooit lekker klinkt, speel maar eens met een linn streamer...

Ik zou niet zo ongenuanceerd zeggen, maar met software kan je vele kanten op heb ik gemerkt...
Maar ook Hardware. De Linn Klimax staat toch wel op mijn lijstje hoor... Mits... (software, dac etc.)
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

phy

Citaat van: Joris1971 op juni 26, 2011, 22:04:21
Toevallig 2 weken geleden bij een kennis  een vergelijk gedaan met mijn zelfbouw loopwerk met dac
het was een Linn akurate. Hij wilde mij steeds overtuigen om ook aan de streamer te gaan
Ik denk niet dat hij er nu nog eens over begint  ;D

Peerless Monster

Citaat van: phy op juni 26, 2011, 22:23:27
Toevallig 2 weken geleden bij een kennis  een vergelijk gedaan met mijn zelfbouw loopwerk met dac
het was een Linn akurate. Hij wilde mij steeds overtuigen om ook aan de streamer te gaan
Ik denk niet dat hij er nu nog eens over begint  ;D

Dan heb je een goed loopwerk en DAC. ;)
Maar als je er rommel instopt in zo'n Linn, krijg je dat er ook uit he!!
Pas dus op met je vergelijk...

Snowmaster

OK, ik begrijp dat streamen niet onderdoet voor origineel?
Vanaf een harde schijf of usb(stick) moet dit dus haalbaar zijn.
Welke voorwaarden zijn nodig voor goede kwaliteit?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Peerless Monster

Citaat van: Snowmaster op juni 26, 2011, 22:33:52
OK, ik begrijp dat streamen niet onderdoet voor origineel?
Vanaf een harde schijf of usb(stick) moet dit dus haalbaar zijn.
Welke voorwaarden zijn nodig voor goede kwaliteit?

Je rip software. Je reproductie software.
De streamer/DAC etc. en wellicht uiteindelijk bekabeling...

johnhifi

Citaat van: Peerless Monster op juni 26, 2011, 22:43:44
Je rip software. Je reproductie software.
De streamer/DAC etc. en wellicht uiteindelijk bekabeling...

Mwoah....  ;)
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

frank2

zo vandaag een verbeterde zekering bij Martin opgehaald en weer in de zekeringkast geplaatst, nu nog een nieuwe toevoer stroomkabel en we zijn klaar.....

Snowmaster

Citaat van: frank2 op juni 27, 2011, 19:05:27
zo vandaag een verbeterde zekering bij Martin opgehaald en weer in de zekeringkast geplaatst, nu nog een nieuwe toevoer stroomkabel en we zijn klaar.....

LOL  :clapping:........wedden van niet ?

S@m

Citaat van: frank2 op juni 27, 2011, 19:05:27

Nou niet direct op de 'report to mod' knop drukken, maar wat is een verbeterde zekering. Wat is er verbeterd?

frank2

Hij is voorzien van een bepaalde soort verf (die de upgrade company) ook gebruikt. Dit geeft een subtiel verschil tov. de versie zonder verf. Het is allemaal net iets mooier qua geluid als voorheen, maar groot is het verschil niet.

henkt1

Frank,

Je hebt een mooie set, waar je veel plezier aan beleeft. Ook aan alle tweaks en upgrades. Maar eh, zou je niet beter de akoustiek kunnen perfectioneren ipv aan de gang te gaan met verf op/in een zekering??  :nervous: :-X

Volgens mij is daar meer te halen  ;)

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

frank2

Ik ben het geheel met je eens, maar ik kan niets veranderen aan de akoestiek omdat 1. het een huiskamer betreft. 2. geen storende baffles mogen komen. 3. de akostiek hier niet slecht is, maar redelijk goed. (geen steen, alleen de vloer is van steen, alles is van gipsplaat ook het plafond. 4. na diverse metingen bleek in dit huis de set op 30 HZ een piek te hebben en in het mid een grotere dip dmv. de behringer is dat geheel gecompenseerd zodat ik nu een "goede" akoestiek heb.

Bijgaand 1, de oude situatie 2. de nieuwe situatie.

nb: dmv stroom toevoer zal er nog een grote verbetering optreden, pas geleden getest.

henkt1

tja, waf blijft een issue  ;)

Maar er zijn opties hoor. Sommige acoustische aanpassingen kunnen zeer mooi integreren.

Zie het als je volgende uitdaging.  :headbanging:

Henk
JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

HTip

Citaat van: henkt1 op juni 28, 2011, 08:50:24
tja, waf blijft een issue  ;)

Maar er zijn opties hoor. Sommige acoustische aanpassingen kunnen zeer mooi integreren.

Zie het als je volgende uitdaging.  :headbanging:

Henk
Zoals een mooi plafond. Kijk maar naar Antoine ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Deleted member

Of naar Philip, die heeft ook een mooi plafond! ;) Het kan trouwens makkelijk bij Frank, ik zie al een deels verlaagd plafond dus zeker in 't niet verlaagde gedeelte kan daar makkelijk wat komen. :) Maar goed, Frank en zijn vrouw moeten natuurlijk wel de behoefte voelen. :)

B.

Apart dat je de meetresultaten van de zaken die er toe doen wél online zet, en niet van de zaken die er niet toe doen ;)