Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Former member 78

Dirk

Citaat van: frank2 op mei 22, 2011, 07:34:05
ik heb toevallig afgelopen week eens de bonnen gecontroleerd wat hij de afgelopen 14 jaar al gekocht heeft.:wacko:
mvg anita.
zou het upgraden dan toch stoppen gestopt worden ?  :devil: :D
maar ik ben het 100% eens met Hans, dat soort dingen moet je echt niet gaan doen, want met die insteek moet je alle leuke hobby's afschaffen die "onnodig geld kosten" ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Former member 78

Citaat van: frank2 op mei 22, 2011, 10:26:58
is laura het ook eens met jouw :crazy:

Ja.
Want ik ga van echte mannen speakers, naar hele kleintjes nu ;D

frank2

Citaat van: chansig op mei 22, 2011, 09:46:24
Dat soort dingen moet je nooit doen..het is maar geld.

Gr Hans
Ja dat klopt. je kunt het maar 1 keer uitgeven en je leeft maar 1 keer maar er zijn ook andere belangrijke dingen die nog op stapel liggen.
en daar zorg ik dan weer voor. dat houd balans in een huwelijk.
mvg anita.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op mei 22, 2011, 07:34:05
  de ushers die blijven gewoon staan en geloof mij er komt ook niets meer bij. ik heb toevallig afgelopen week eens de bonnen gecontroleerd wat hij de afgelopen 14 jaar al gekocht heeft. ik kan er een huis voor kopen zonder hypotheek. :wacko:

mvg anita.

Hahaha ;).
Ik kan er maar een auto voor kopen...
Een Aston Martin DB9 weliswaar... ;D

We zullen Frank niet aanzetten tot andere gedachten Anita!
Anders krijg ik ruzie thuis ;)
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Former member 78

Maar een subje moet dr toch nog wel bij kunnen? :P

Dirk

hangt er trouwens maar net van af hoe je het uitrekent, want wat wel terug te vinden is op die bonnen is de aanschafprijs van je onderdelen, maar wat je niet terugvindt (in de meeste gevallen) is wat je ook terug hebt gekregen door het verkopen van de vervangen componenten.
of hebben jullie misschien alles bijgehouden wat je ooit had ? ;)
ik heb ook al behoorlijk wat geld besteed aan m'n set, maar al bij al gaat het upgraden relatief gestaag en berekend, zonder extreme/onverwachte uitgaves...een enkele uitzondering niet te na gelaten.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

frank2

Ik heb inderdaad bijna alle bonnen nog, en mijn vrouw heeft de neiging tot overdrijven. Een huis kun je er echt niet van kopen maar een nieuwe auto middenklasse wel. Maar ja het is een hobby en ze geniet wekelijks van films op br die ze toch wel ontzettend goed vind klinken.

Dus een subje komt er wel maar heeft op dit ogenblik totaal geen prioriteit. Het zal eerder volgend jaar worden dan eerder. Ik wacht wel tot Arjan z'n subje met z'n melkpakjes heeft en kijken hoe het dan klinkt.....

Dirk

Citaat van: frank2 op mei 22, 2011, 11:18:02
en mijn vrouw heeft de neiging tot overdrijven.
volgens mij passen jullie perfect samen  ;)
geniet ervan (en van je set)

edit : typo

S@m

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

ajbeefde

Citaat van: Dynky op mei 22, 2011, 11:21:27
volgens mij passen jullie perfect samen  ;)
geniet ervan (en van je set)

edit : typo

:clapping:

Vergeet de afschrijving niet... ;)
Denon AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE. KEF R3 Meta Indigo Gloss Special Edition, Kef IQ10, Kef model 100. REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55G56LS, Rega Planar3/Exact, Chord Shawline X luidsprekerkabel, AQ Cinnamon Optical, AQ Forest HDMI, Supra MD06 EU SP/LoRad 2.5 CS-EU.

frank2

frank2

Citaat van: Peerless Monster op mei 22, 2011, 10:55:48
Hahaha ;).
Ik kan er maar een auto voor kopen...
Een Aston Martin DB9 weliswaar... ;D

We zullen Frank niet aanzetten tot andere gedachten Anita!
Anders krijg ik ruzie thuis ;)
nee doe dat ook maar niet want zijn topic staat helaas weer bovenaan.

Snowmaster

Citaat van: frank2 op mei 22, 2011, 11:18:02
Ik heb inderdaad bijna alle bonnen nog, en mijn vrouw heeft de neiging tot overdrijven. Een huis kun je er echt niet van kopen maar een nieuwe auto middenklasse wel. Maar ja het is een hobby en ze geniet wekelijks van films op br die ze toch wel ontzettend goed vind klinken.

Dus een subje komt er wel maar heeft op dit ogenblik totaal geen prioriteit. Het zal eerder volgend jaar worden dan eerder. Ik wacht wel tot Arjan z'n subje met z'n melkpakjes heeft en kijken hoe het dan klinkt.....

Zouden er vrouwen zijn die blij worden van een DD18 voor hun verjaardag?

(nee heren, dit is geen maat, maar een typenummer  ;) )
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Former member 78

Citaat van: Snowmaster op mei 23, 2011, 19:42:24
Zouden er vrouwen zijn die blij worden van een DD18 voor hun verjaardag?

(nee heren, dit is geen maat, maar een typenummer  ;) )

De meeste mannen worden er wel blij van ;D
Of het nu de maat is, of een type :P

Snowmaster

Citaat van: ArjanR1 op mei 23, 2011, 20:48:10
De meeste mannen worden er wel blij van ;D
Of het nu de maat is, of een type :P

Dan mag Anita vast gewoon kiezen van Frank  :D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Het is wel heel erg rustig hier, maar dat duurt denk ik niet zo lang meer.... ;)

Frank, ik zit nu in de laatste testfase. Ik kan beeld en geluid gericht sturen van slechter naar beter en weer terug zonder in de set iets te wijzigen. De uitdaging is om stabiel te blijven en daar begint het nu echt op te lijken.  
Van Martin heb je waarschijnlijk wel e.e.a. gehoord, want hij moest naderhand flink aan de slag en speelt weer op een hoger niveau, maar ook hij moet stabiel blijven.
Mijn budgetsetje produceert ondertussen een geluid (bij 5.1) dat groter klinkt dan de 7 meter lange en 2,60 hoge muur waar hij tegenaan staat. Bij mijn prijsklasse is er normaal gesproken geen diepte in het geluidsbeeld, maar dat is nu volledig anders. Ik hoop dat er straks ook een goede match is met jouw set, zonder kinderziektes of problemen dan wordt het echt genieten !   Als ik stabiel blijf, zien wij elkaar snel  :thumbs-up:

HTip

Goed om te lezen! Dus dan duurt een gang naar het verre zuiden ook niet lang meer... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

frank2

Ik zit rustig te wachten. Bij Martin was het geluid zeker een stuk beter dan de laatste keer dat ik er was. Ook het filter wat hij gebruikt heeft een behoorlijk effect in z'n set in positieve zin.

frank2

a.s. zaterdag komt er "eventjes" een andere stroomtoevoer kabel naar mijn set. Vlgs degene die 'm komt brengen zou dit een upgrade kunnen zijn, omdat te bepalen gaan we 'm zaterdag hier thuis testen. (kabelnaam ken ik niet, maar het zou een verbetering tov. de huidige Belden kabel moeten zijn)

Dit zal als het een upgrade is de laatste zijn voor dit jaar. Heb het budget voor dit jaar al lang op... (en eigenlijk ben ik op dit moment bijzonder tevreden over het geluid wat ik hier nu hoor)

frank2

Vandaag om 11 uur was Snowmaster er met een stroomkabel en een zekering welke ingesmeerd was met een blauw substantie en een cd mat.
Na enkele nrs gehoord te hebben zoals het nu is gaf Snowmaster als commentaar dat de EQ en de nieuwe opstelling een stuk beter geluid gaf als voorheen, zonder EQ was het inderdaad vlgs hem minder.
Zoals reeds eerder verteld ben ik zeer tevreden met het huidige geluid, maar nadat Snowmaster de CD mat erin legde gebeurde er toch iets wat ik niet voor mogelijk hield, het gehele geluidsbeeld werd kalmer, rustiger maar ook verfijnder met meer attack, en en beduidend betere definitie, de instrumenten kwamen meer los. Ik dacht woh is wel duidelijk een verbetering, na de ingesmeerde zekering werd het effect subtiel nog iets beter het geheel ging iets meer zingen. Zonder klonk nog steeds erg prettig maar de onderlinge instrumenten bij Alison Kraus- forget about me waren toch minder goed te volgen.
Zo hebben we paar testen gedaan en ook nog een BR I robot het eerste gedeelte de eerste paar min. steeds vergeleken. Steeds was de mat een verbetering in het geluid, het was iets losser, detailrijker.. Er ontstond een soundbubbel. Er was meer diepte het geluid kwam meer los.
(CD mat= sound improvement disc model 14)

Dan rond 2 uur besloten we om de Belden stroomaanvoer draad te vervangen voor zijn kabel welke geleverd wordt door een gerenommeerde firma, ik noem geen namen omdat deze firma geen belang heeft bij verkoop van deze kabels. Een van de oorzaken is dat als je deze kabel gebruikt komen eventuele fouten in de set bikkelhard naar voren, Snowmaster heeft dat al eens mogen ervaren bij iemand, het gehele geluid vloog de lucht in mbt hoog en het was dus niet om aan te horen.

Goed na een klein half uur hing de kabel tussen de meterkast en de set en het uur van de waarheid was daar; zou deze kabel beter zijn in mijn set, net zoals hij beter was in de set van Snowmaster? SM kennende had ik daar eigenlijk geen twijfels over...

We zetten Alison Krauss weer op zonder mat en we gingen luisteren, bij de eerste tonen wist ik het al, dit ging bijzonder worden en na 1 nummer wist ik het al zeker, dit is niet subtiel, dit is groot net alsof je een duurdere/betere versterker van hetzelfde merk erachter hangt.
Dit was groots, vooral na terugbouw naar de Belden was/is het verschil wel heel duidelijk hoorbaar.

Wat is het verschil? Er is opeens een attack van instrumenten die ik nog niet eerder heb vernomen, en grotere helderheid (geen felheid) alle instrumenten zijn onderling goed van elkaar waarneembaar en alles staat los van elkaar. Geen analytisch geluid, geen scherpte, maar toch een aangenaam iets warm geluid, de bassen waren er opeens, met attack, alle achterliggende geluiden waren goed hoorbaar, het geheel kwam compleet los van de speakers, iets wat al paar keer verbeterd was, maar nu opeens geheel los, grootser was het geluid, meer dynamiek.

Ja dit was niet subtiel, na meerdere nummers zo geluisterd te hebben en ook I robot de BR een stukje te hebben gespeeld, tsja daar zat je opeens echt in een bubbel. Zo eerlijk, water v.d. douche klonk opeens als kletterend water in mijn huiskamer, begon al bang te worden dat ik ook nat zou worden....

Stja ik ga ervoor vooral nadat ik de Belden kabel weer had laten aansluiten, ohh wat was dat geluid hoewel nog steeds mooi toch bijna vastplakkend aan de speaker....

Ik heb de bestelling vast gedaan, kosten zijn niet erg hoog zo ongeveer 20 a 25 euro p/m

laat 'm maar komen Snowmaster

hifiman

Ben toch wel erg benieuwd om welke kabel het gaat dan  ;)

S@m

Citaat van: Audioloog op juni 18, 2011, 17:37:48
Ben toch wel erg benieuwd om welke kabel het gaat dan  ;)

Als betreffende firma toch geen belang heeft bij verkoop dan kan je net zo goed met je forumvrienden delen om welke kabel het gaat...

Citaat van: frank2 op juni 18, 2011, 17:34:28
.....kabel welke geleverd wordt door een gerenommeerde firma, ik noem geen namen omdat deze firma geen belang heeft bij verkoop van deze kabels.