Reference Stereo System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

Vorige topic - Volgende topic

Lex Groningen

Citaat van: frank2 op april 10, 2011, 17:43:36
Als Karel ze niet heeft staan wat onwaarschijnlijk is kun je altijd hier nog komen luisteren.

Mocht hij ze niet hebben staan dan ga ik graag op je uitnodiging in.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Former member 78

Mooi om te lezen Frank.
Vond bij de verschillen minder groot tijdens het inspelen dan zoals jij het beleeft.

Heb jij de speakers al gepoetst? :P

frank2

Anita heeft ze vandaag weer gepoetst, ze blinken weer.... (nadat ze smerig waren geworden door de verwiseling v.d. tweeters)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

Xander32

Bij mij had hare maje juist een uitdrukkelijk verbod om op de speakers te gaan boenen ...  :D

Sander.
Citaat van: frank2 op april 12, 2011, 20:15:22
Anita heeft ze vandaag weer gepoetst, ze blinken weer.... (nadat ze smerig waren geworden door de verwiseling v.d. tweeters)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

frank2

review opnieuw aangevuld, laatste aanvulling

nu zal het op dit topic erg rustig worden. Ik heb het nu eindelijk voor elkaar, de laatste ergenis is weg. Ik heb eindelijk een setje staan dat voldoet aan mijn best wel hoge eisen. Kan het beter? zeker maar dat betekend voor 5000 euro een extra EV kopen en voor 5000 euro een nieuwe VV, misschien ook nog een nieuwe Oppo voor 2500 enz. De bedragen vliegen omhoog en dat is het mij niet waard.

Het geluid hier thuis is vol, detailrijk, luchtig als een mona toetje en het kan net zo zoet klinken, wat wil een mens nog meer. Ik ga gewoon genieten en mocht er weer eens iets voorbij komen, tja dan meld ik het wel.....

S@m

Citaat van: frank2 op april 21, 2011, 17:45:01
Het geluid hier thuis is vol, detailrijk, luchtig als een mona toetje

Over mona toetjes gesproken...

...nu is Anita aan de beurt.

Martijn M

Frank, je bent twintig dagen te laat met dit bericht  ;D .

Ik wens je veel luisterplezier!
Dutch & Dutch

Xander32

Je bent helemaal om zie ik  ;D. Veel luisterplezier nog.

Sander.

CiteerDe DMD tweeter: een sterke verbetering tov. de BE tweeter
- meer micro detaillering
- een natuurlijk hoog
- geen scherpte
- softer hoog met bite
- helder
- los spelend niet geknepen
- instrumeneten sterven beter uit

een must, zonder enige twijfel, en ik had ze nog niet betaald dus ik kon ze terug doen. Dit is duidelijk GEEN autosuggestie zoals ik al las. Gewoon duidelijk hoorbaar.

een aanrader voor iedereen die zijn Ushers wil upgraden naar de next level zonder buitensporig veel geld te betalen
.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

frank2

inderdaad, het is geen kwestie van kan ik dit horen maar meer een kwestie van wil ik dit ervoor betalen en dat is voor eenieder anders....

frank2

Eergisteren bezoek gehad van johan 79. Hij kende mijn set van 1 jr. geleden en was benieuwd of hij de laatste aanpassingen in stroom, EQ en tweeter kon horen en of hij het mooi vond. In ieder geval viel mij op dat in mijn setup in mijn kamer de Behringer zorgde voor een iets voller geluid, ik heb hem het verschil laten horen en zijn reactie was inderdaad dat met EQ beter klonk. Eigenlijk beaamde hij wat ik hier al eerder geschreven had. Een voller geluid.

Ook liet hij nog even wat cd's horen en 2 ervan heb ik vlug gekopieerd, Hooverphonic, leuke muziek.

Verder nog even bezig geweest met fotografie, ook een erg leuke hobby.

chansig

Welke van Hooverphonic ? Als het niet de eerste is....aanrader. En als je Hooverphonic kan pruimen..probeer Lamb dan ook eens.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

frank2

sit down and listen to H
en
blue wonder power milk

chansig

A new stereophonic sound spectacular

Vind ik persoonlijk de beste van hun.

Gr Hans
Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

johan79

Citaat van: frank2 op mei 16, 2011, 18:47:31
Eergisteren bezoek gehad van johan 79. Hij kende mijn set van 1 jr. geleden en was benieuwd of hij de laatste aanpassingen in stroom, EQ en tweeter kon horen en of hij het mooi vond. In ieder geval viel mij op dat in mijn setup in mijn kamer de Behringer zorgde voor een iets voller geluid, ik heb hem het verschil laten horen en zijn reactie was inderdaad dat met EQ beter klonk. Eigenlijk beaamde hij wat ik hier al eerder geschreven had. Een voller geluid.

Ook liet hij nog even wat cd's horen en 2 ervan heb ik vlug gekopieerd, Hooverphonic, leuke muziek.

Verder nog even bezig geweest met fotografie, ook een erg leuke hobby.

Ik heb zeker genoten van je set afgelopen zaterdag.

Altijd leuk om bij Frank te luisteren en nieuwe muziek te ontdekken.

Musical Fidelity KW550 - Marantz NA-7004 - Usher Dancer BE-8571mkII

Graphtuner

Citaat van: frank2 op mei 16, 2011, 20:26:34
sit down and listen to H
en
blue wonder power milk

sit down and listen to H is een theatertour die ze ooit gedaan hebben met accoustische versies van hun nummers. Ik ben toen 2 keer gaan kijken/luisteren omdat het zo sterk was live. De bijhorende cd heb ik ook in mijn collectie staan. Van al deze nummers bestaat er dus nog een "normale" cd versie Frank.
Blue wonder power milk is idd een van hun betere maar oude werken. De nieuwe albums zijn allemaal een stuk commerciëler en poppy geworden. Nog steeds goeie muziek, maar vroeger was het meer loungy trip hop wat ik nu wel een beetje mis.
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Koetsu black / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

frank2

zeer binnenkort zal Snowmaster hier komen met een nieuwe stroomkabel, de aanvoer van meterkast naar set. Dit zal dan de belden vervangen als deze kabel beter is, ik zal hier plaatsen wat de verschillen zijn die hoorbaar zijn. Kijken of we de set naar een hoger plan kunnen krijgen, hoewel ik nu zeg dat ik uitermate tevreden ben zoals het nu klinkt.

Former member 78

Dat is spannend Frank!
Ben heel erg benieuwd wat het gaat doen ;D

Snowmaster

Citaat van: ArjanR1 op mei 21, 2011, 09:13:57
Dat is spannend Frank!
Ben heel erg benieuwd wat het gaat doen ;D

Frank heeft beloofd niets meer te kopen ook niets meer te posten......en wat zie ik ?  :P.
Arjan, wij kennen hem nu al een tijdje, maar dit gaat hem NOOIT lukken of verwacht jij van wel?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Former member 78

Citaat van: Snowmaster op mei 21, 2011, 12:37:12
Frank heeft beloofd niets meer te kopen ook niets meer te posten......en wat zie ik ?  :P.
Arjan, wij kennen hem nu al een tijdje, maar dit gaat hem NOOIT lukken of verwacht jij van wel?

Gaat hem idd nooit lukken! ;D
Ik heb hem al aangestoken met een dikke sub voor films.

Weet zeker dat als ik hem heb, en Frank is geweest om het ook te horen,
dat het gaat jeuken bij hem :P

Peerless Monster

Citaat van: ArjanR1 op mei 21, 2011, 21:04:11
Gaat hem idd nooit lukken! ;D
Ik heb hem al aangestoken met een dikke sub voor films.

Weet zeker dat als ik hem heb, en Frank is geweest om het ook te horen,
dat het gaat jeuken bij hem :P

Oh dat weet ik wel zeker. De Ushers gaan diep, maar een DD18 of een Revel oid, is niet om te versmaden zo laag en krachtig dat het kan gaan...
Maar ik denk niet dat Anita daar blij van wordt, toch Frank ;). Ze zijn vrij groot...
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

Former member 78

Citaat van: Peerless Monster op mei 21, 2011, 21:08:57
Oh dat weet ik wel zeker. De Ushers gaan diep, maar een DD18 of een Revel oid, is niet om te versmaden zo laag en krachtig dat het kan gaan...
Maar ik denk niet dat Anita daar blij van wordt, toch Frank ;). Ze zijn vrij groot...

Ik laat hem bouwen, en niet in de vorm van een gemiddelde sub.
Dat is erg goed voor de WAF ;)

Peerless Monster

Citaat van: ArjanR1 op mei 21, 2011, 23:21:14
Ik laat hem bouwen, en niet in de vorm van een gemiddelde sub.
Dat is erg goed voor de WAF ;)

Aha dat is natuurlijk ook een goed idee!
Audio Research SP-11 of Classé SSP-75 | ARC VT130SE, Rotel RHB-10 Audio GD Master 3  | PS Audio P10  | PS Audio Directstream DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Technics SP-10

frank2

Citaat van: Peerless Monster op mei 21, 2011, 21:08:57
de ushers die blijven gewoon staan en geloof mij er komt ook niets meer bij. ik heb toevallig afgelopen week eens de bonnen gecontroleerd wat hij de afgelopen 14 jaar al gekocht heeft. ik kan er een huis voor kopen zonder hypotheek. :wacko:

mvg anita.

chansig

Dat soort dingen moet je nooit doen..het is maar geld.

Gr Hans
Coax AQ Carbon